Varattuun pöytään tunkeminen ravintolassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reno^^
  • Aloitettu Aloitettu
En maksaisi. Henkilökunnan tehtävä on kertoa että tuotetta x ei ole, mutta tuotetta y löytyy. Jos nimenomaan tilaan jotain tiettyä juomaa, miksi maksaisin sen juoman hinnan jos saan jotain muuta?

Näin. Ja kun se korvaava tuote harvoin on arvokkaampi. Enkä mä silti halua että saan jotain muuta kuin sitä mitä tilasin ja maksoin. Tyydyn kyllä vaihtoehtoon kun sitä tarjotaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuosta turhaan valittamisesta ja hintojen tinkimisesen yrittämisestä silleen voisi perustaa kokonaan oman ketjun. Sitä tapahtuu PALJON! Sitä yritettiin isällekin yhdessä rempassa. yrittivät vain että valittamalla kaikesta turhasta voi laskun jättää maksamatta. Veivät asian kuluttajariitalautakuntaan. Saivat sieltä turpaansa. Että sitä porukkaa riittää jotka reklamoi vai saadakseen alennusta sovitusta hinnasta. Se on sitä porukkaa jonka voisi taluttaa sen kuuluisan saunan taakse. ;)

Jos saan huonoa ruokaa niin yksinkertaisesti äänestän jaloillani enkä kyseiseen mestaan enää mene. Saatan mainita asiata jos sitä kysytään, mutta valittamaan en ihan helposti rupea vaikka usein olisi ihan aiheellistakin. Ei vain kuulu omaan luonteeseen.

Mä en myöskään ruoan laadusta pahemmin valita. Minkäs henkilökunta sille mahtaa, jos ravintolan konseptina on paska ruoka. En sitten mene uudestaan ko. paikkaan. Odotan hyvitystä lähinnä niissä tilanteissa, joissa henkilökunta itsekin pahoittelee tapahtunuttta. Esimerkiksi juuri nämä ikävät unohdukset. Reklamointi pikku jutuista tai olemattomista jutuista siksi, että saisi hyvitystä on lähinnä säälittävää.

No se on hyvä, että olet onnistunut peittämään asenteesi töissä, mutta tuo sama asenne huokuu niin läpi suomalaisessa asiakas"palvelussa", että siihen on niin helppo tarttua kun täällä netissä joku tällainen asiakas"palvelija" avartaa näkemyksiään.

Ei minulla ole mitään asenneongelmaa, menen ravintolaan avoimin mielin ja valmiina maksamaan siitä, että minulle tuodaan ruokaa ja juomaa. Mutta siinä vaiheessa kun ravintolan henkilökunta keskustelee keskenään niitä näitä, ja kun yrittää kiinnittää heidän huomionsa (siinä vaiheessa kun asiakas joutuu keskeyttämään henkilökunnan juoruamisen ollaan jo menty mielestäni metsään) saadakseen palvelua alkaa armoton vittuilu koiran hukassa olemisesta (juu, vihelsin) tai jostain sormien napsuttelusta, niin siinä vaiheessa tällainen asiakas"palvelija" tippuu hovinarrin tasolle.

Haha, ihanko oikeesti sä et tajua vinkkiä jos sä vihellät ja napsuttelet sormia tuolla ihmisille ja sitten ne ignooraa sua ja pitää sua pellenä? Huhhuh. Toisaalta mitä sulta voi odottaa kun kerran myönsit itsekin toiminees asiakaspalvelijana niin ethän sä oo edes kouluja käynyt, tietäisit paikkas ja odottaisit nöyränä vuoroas :D

Haha, ihanko oikeesti sä et tajua vinkkiä jos sä vihellät ja napsuttelet sormia tuolla ihmisille ja sitten ne ignooraa sua ja pitää sua pellenä? Huhhuh. Toisaalta mitä sulta voi odottaa kun kerran myönsit itsekin toiminees asiakaspalvelijana niin ethän sä oo edes kouluja käynyt, tietäisit paikkas ja odottaisit nöyränä vuoroas :D

Se viheltely/sormien napsuttelu tulee vasta sen jälkeen kun tämä "asiakaspalvelija" on jättänyt työnsä tekemättä. Miksi minun pitäisi kunnioittaa sellaista työntekijää joka itse aloittaa sen asiakkaiden vähättelyn sillä ignooramisella?

Ei tuossa asiakaspalvelutyössä itsessään ole mitään väheksyttävää, se on työtä siinä missä muukin työ. Mutta jos niitä töitä ei haluta tehdä oikein niin silloin pitäis käydä kouluja ja jättää ne työt joita itse ei pysty tekemään niille jotka ne pystyy tekemään.
Toisaalta mitä sulta voi odottaa kun kerran myönsit itsekin toiminees asiakaspalvelijana niin ethän sä oo edes kouluja käynyt, tietäisit paikkas ja odottaisit nöyränä vuoroas :D

Mä en ymmärrä. Sä ihan selvästi luit sen mun viestin missä kerroin olleeni asiakaspalvelijana, mutta miten sä et ymmärtänyt sitä loppuosaa siitä viestistä. Siinähän luki ihan selvästi, että olin asiakaspalveluhommissa ja ne vitutti mua. Kävin sitten kouluja eikä nyt enää tarvitse tehdä niitä hommia.

Eli kerrataas vähän hölmömpiä varten. Yritän kirjoittaa yksinkertaisia lauseita. (tämä kannattaa lukea hitaasti): Olen aikoinani tehnyt asiakaspalvelutyötä. En pitänyt siitä työstä. Kävin kouluja, jotta minun ei tarvitsisi tehdä asiakaspalvelutyötä. Asiakaspalvelutyössä itsessään ei ole mitään vikaa. Vika on ennemminkin niissä, jotka tekevät sitä vaikka se ei heitä kiinnosta.

Mä en ole koskaan ollut ravintolassa, jossa mun on tarvinnut napsutella sormiani tai vihellellä saadakseni palvelua. Ja mä oon syönyt sadoissa eri ravintoloissa. Ihme homma. Toisaalta, ei mulle kyllä töissä kymmenen vuoden aikana kukaan ole noin tehnyt myöskään. Jos täällä tämä yksi sankari ei kertoisi noin toimineensa, pitäisin mokomaa apinointia urbaanina legendana.

Katsoin helpommaksi tossa asiassa että en mene enää ikinä kyseisiin paikkoihin.
Ei siinä ole oikein muuta vaihtoehtoa. Jos joku ketju tai vaikka yksittäinen ravintola päättää, että tästä lähtien kossun sijasta käytetään alkuviinaa tai leijonaa, niin kossuvichy ei ole sen jälkeen kossuvichyä vaan alkuviinasta tai leijonasta tehtyä. Sanooko siitä ihminen tiskin takana joka kerta? Luultavasti ei, kun maku ei muutu tuosta yhtään miksikään. Pitäisikö niin tehdä? Ehkä joo, mutta niiden juttujen kohdalla, joissa toi tuotteen vaihtaminen ei vaikuta makuun millään tavalla ei aina jaksa.

Eikä nyt sillä, olen itsekin laadukkaiden raaka-aineiden kannalla ja meillä esimerkiksi tehdään kaikki juuri näihin isoihin merkkeihin lukuunottamatta Red Bullia, mutta ymmärrän kyllä noi mestat, joissa toisin toimitaan.

edittiä. Toi jekku mua jäi kiinnostamaan. Jotain Schipper Bitteriä on tullut markkinoille, mutta en hätäseen saa päähäni, että millä jekkua lähdettäis korvaamaan. Jekkubattery on kuitenkin kansainvälisestikin tunnetuimpia juomia ja jekkua itsessäänkin juodaan pirusti, niin en ihan ensimmäisenä olisi kyllä ronkkimassa tohon suuntaan.

Mä en ymmärrä. Sä ihan selvästi luit sen mun viestin missä kerroin olleeni asiakaspalvelijana, mutta miten sä et ymmärtänyt sitä loppuosaa siitä viestistä. Siinähän luki ihan selvästi, että olin asiakaspalveluhommissa ja ne vitutti mua. Kävin sitten kouluja eikä nyt enää tarvitse tehdä niitä hommia.

Sehän jo tuli selväksi että asiakaspalvelijat ovat kakkosluokan kansalaisia ja niiden täytyy se tiedostaa. Selvää on myös se että paskaa ei voi kiillottaa, huijaat vaan itseäs jos luulet että hankkimalla jonkun paperin voit nousta sieltä pohjasakasta oikeiden ihmisten tasolle.

Se viheltely/sormien napsuttelu tulee vasta sen jälkeen kun tämä "asiakaspalvelija" on jättänyt työnsä tekemättä. Miksi minun pitäisi kunnioittaa sellaista työntekijää joka itse aloittaa sen asiakkaiden vähättelyn sillä ignooramisella?

Ei vittu sitä myötähäpeän määrää mitä varmasti saat osaksesi ravintolassa apinoidessa! :D

Vielä noihin tuotteisiin liittyen, niin sehän riippuu aika paljon paikan tyylistä ja toiminta-ajatuksesta, että miten tuotteet on järkätty. Joissain alemman hintatason mestoissa ja nuorten juottoloissa, ehkä sitten maaseudullakin, voidaan käyttää noita korvikkeita, mutta jos perustat jonkun aikuisille suunnatun, laadukkaamman pubin, niin eihän siellä voi käyttää mitään alkuviinoja tai jägerin korvikkeita.

Ja mitä noihin napsuttelijoihin tulee, niin kaikki on varmaan samaa mieltä siitä, että on olemassa mulkkuja ihmisiä. Ja ihan samalla tavalla ne käy ravintolassa, kuin muutkin. En tiedä oppiiko osa, kun asiasta sanotaan tarpeeksi monta kertaa, koska toi vihelteleminen ja napsuttelu on takuuvarma keino ärsyttää.

On myös ihmisiä, jotka ei ole oikeassa hommassa tai joilla on vähän turhan usein huono päivä, ja tällaiseen pitäisi sitten ravintolan osata puuttua, että duunissa on semmoinen porukka, että homma toimii. Asenne ja persoonahan näissä hommissa tekee paljon. Vaikka muuten homma vähän kusiskin välillä, niin hyvällä asenteella saa paikattua paljon.

edittiä. Toi jekku mua jäi kiinnostamaan. Jotain Schipper Bitteriä on tullut markkinoille, mutta en hätäseen saa päähäni, että millä jekkua lähdettäis korvaamaan. Jekkubattery on kuitenkin kansainvälisestikin tunnetuimpia juomia ja jekkua itsessäänkin juodaan pirusti, niin en ihan ensimmäisenä olisi kyllä ronkkimassa tohon suuntaan.

jungfrau-krauter-likor-front-hires_3.jpg

Jungfrau. Meilla kaytetaan Jageria/Jungfrauta oikeastaan pelkastaan Jagerbombeihin, joten eroa ei maista. Harvemmin kukaan tilaa shottina. Enka ma tieda maistuuko se shottikaan mitenkaan kovin erilta. Omaan suuhun ei, mutta toisaalta ma olen niita ihmisia joita on helppo huijata tolleen.

En kyllä jois, vähemmän prosentteja eikä varmasti maistu sille mille pitää. Vähän sama kuin menisin ostaa mersua ja myyjä nyökyttelis ja myis mulle jonkun metzedez-pentzin ja mun pitäis tyytyä siihen. Kyllä sen baarimikon pitää siitä huomauttaa jos se tuote on eri, on sitten yökerho tai mikä vaan, itsekkin noita hommia teen niin ei tulisi mieleenkään myydä jotain muuta kuin mitä on tilattu, ainakaan kysymättä. Missä se raja sitten menee..?

Ottaisin konjakkia... Jaloviina.

En kyllä jois, vähemmän prosentteja eikä varmasti maistu sille mille pitää. Vähän sama kuin menisin ostaa mersua ja myyjä nyökyttelis ja myis mulle jonkun metzedez-pentzin ja mun pitäis tyytyä siihen. Kyllä sen baarimikon pitää siitä huomauttaa jos se tuote on eri, on sitten yökerho tai mikä vaan, itsekkin noita hommia teen niin ei tulisi mieleenkään myydä jotain muuta kuin mitä on tilattu, ainakaan kysymättä. Missä se raja sitten menee..?

Ottaisin konjakkia... Jaloviina.

Meilla on pullot seinalla ja takapoydalla missa on myos valmiiksi kaadettuja shotteja mitka tiputetaan lasiin. Noita myydaan kiireisena iltana varmaan tuhansia, joten en todellakaan jaksa jokaikiselle 18v kanniselle opiskelijalle sanoa etta "joo meil on tata ihan saman makusta tilalla, onks ok?" En ma missaan muualla noin kehtaisi tehda mutta tuolla se ei ihan oikeasti haittaa, varsinkin kun ne pullot nakyvat selvasti asiakkaille ja tyhmempikin tajuaa etta tosta mustasta tehdaan jagerbombeja. Jungfrauta taidetaan kayttaa aika monessa muussakin opiskelijamestassa, koska se on halvempaa.

Edit. Mausta viela, etta kylla se maistuu ihan samalta. Varsinkin jossain jagerbombissa.

Jungfrau. Meilla kaytetaan Jageria/Jungfrauta oikeastaan pelkastaan Jagerbombeihin, joten eroa ei maista. Harvemmin kukaan tilaa shottina. Enka ma tieda maistuuko se shottikaan mitenkaan kovin erilta. Omaan suuhun ei, mutta toisaalta ma olen niita ihmisia joita on helppo huijata tolleen.
Okei. Nimen oon varmaan jossain kuullut, mutta ei oo tänne vielä käsittääkseni rantautunut, mikäli toi yks junnumesta ei sitä käytä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom