Sen verran hiljaista, että joutaa näköjään näpyttelemään.
En osaa sanoa tuohon oikein sen suurempia. Kuulostaa vähän kummalliselta. Mutta siinä missä on mulkkuja asiakkaita, niin on yhtälailla ravintoloita, joissa homma ei toimi. Eikä tässä sellaisia ole tarkoitus puolustella.
Noissa varmaan joutuu vähän tasapainoilemaan sen suhteen, että minkälaista "vahinkoa" asiakas on kärsinyt. Jos hyvittämistä tehdään vaan ns. hyvän tahdon eleenä, niin silloin varmaan voidaan tarjota esim. jälkkäri, kahvi tai jotain vastaavaa. Mutta jos on oikeasti käynyt joku kämmi, että ruoka on esim. unohtunut, niin silloin hyvityksenä voidaan tarjota jotain suurempaa.
Mutta se on vähän vaikea yhtälö, jos asiakas ei hyväksy sitä, että kiireisessä ravintolassa ruoan tuleminen kestää. Sitä on vähän paha lähteä korvailemaan kovin suuresti, siitä seuraa aika kestämätön tilanne. Tässä tapauksessa ravintolan puolestakin pitää kyllä osata kertoa, että nyt on viivettä. Ja voihan pöytään viedä jotain alkuun, jos haluaa pitää ihmiset tyytyväisenä.