Varattuun pöytään tunkeminen ravintolassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reno^^
  • Aloitettu Aloitettu
Väittäisin että useille tarjoilijoille jne kehittyy vuosien varrella sellainen persreikä tutka. Eli jos asiakas on samalla asenteella kuin täälläkin eräitä on niin saavat just sellaista palvelua kuin ansaitsevat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä toi on naurettavaa miten paskan tärkeet ihmiset perustelee asiakaspalvelu tilanteissa ilmenevän kusipäisyytensä sillä et hehän maksaa niiden palkan. Sillon saa käyttäytyä miten vaan kun on valmistautunut maksamaan sen 40e siitä.

Se on vaan rahaa. Ei rahaa = ei raha huolia. Hyvät joulut kaikille!

Miksi minun pitäisi maksaa jostain ja kesken palvelusopimuksen toinen osapuoli voisi muuttaa yksipuolisesti sopimuksen ehtoja.

En ole kertaakaan törmännyt ravintolaan, jonka kanssa tekisin palvelusopimuksen ennenkuin ryhdyn heidän asiakkaaksi. Mutta jos sinulle tuppaa käymään näin, niin kannattaa tarkistaa, että SLA:t on kirjattu sanatarkasti siihen niin ei tuu suru puseroon :D Myös henkilökunnalle vittuilu asiakaspalvelutilanteissa pitäisi toki neuvotella samaan hintaan, koska sinulla on maksavan asiakkaan "asenne". Muut asiakkaathan eivät ole maksavia asiakkaita, vaan syövät ravintolassa omia eväitään.

En ole kertaakaan törmännyt ravintolaan, jonka kanssa tekisin palvelusopimuksen ennenkuin ryhdyn heidän asiakkaaksi. Mutta jos sinulle tuppaa käymään näin, niin kannattaa tarkistaa, että SLA:t on kirjattu sanatarkasti siihen niin ei tuu suru puseroon :D Myös henkilökunnalle vittuilu asiakaspalvelutilanteissa pitäisi toki neuvotella samaan hintaan, koska sinulla on maksavan asiakkaan "asenne". Muut asiakkaathan eivät ole maksavia asiakkaita, vaan syövät ravintolassa omia eväitään.
Elämä kuule on täynnä sopimuksia joita ei kirjata yhtään mihinkään. Sinulle ehkä voi tulla yllätyksenä, että kun menet esim. lounaalla seisovaan pöytään niin tällöin muodostuu ihan ihkaoikea sopimus. Vai millä perusteella sä luulet, että sä saat niitä ruokia syödä ja millä perusteella sä luulet, että sun pitää antaa sille kassaneidille rahaa?

Elämä kuule on täynnä sopimuksia joita ei kirjata yhtään mihinkään. Sinulle ehkä voi tulla yllätyksenä, että kun menet esim. lounaalla seisovaan pöytään niin tällöin muodostuu ihan ihkaoikea sopimus. Vai millä perusteella sä luulet, että sä saat niitä ruokia syödä ja millä perusteella sä luulet, että sun pitää antaa sille kassaneidille rahaa?

Kyllä kyllä. Tosin minullahan näiden kirjaamattomien sopimusten kanssa ei ole ollut ongelmia, sinulla taas on. Ero voi johtua siitä, että en napsuttele sormia tai viheltele tarjoilijoille, enkä omaa asennetta, että asiakaspalvelutilanteessa henkilökunnalla on velvollisuus nöyristellä kuin kuninkaan edessä.

Huh. joudun joskus korrektoimaan tarjoilijoita koska ne laskee vääriin laskun loppusumman...eli yleensä veloittaa liian vähän, ei osaa laskea montako bisseä olen tilannut. No, pikkuasiosta ei kannata kinastella. Tunnen olevani kusipäinen asiakas välillä kun vaivaudun kommentoimaan asiasta.

Se että olet asiakkaan asemassa ei kaiketi poista sinulta oikeutta noudattaa käytöstapoja. Viheltely ja sormien napsuttelu on melko halveksivaa. Ravintoloilla on myös oikeus valita asiakkaansa, voit ottaa vaikka huonon palvelun vinkkinä ;)

Menee edelleen ohi ketjun varsinaisen aiheen, mutta.. Siitähän tässä onkin kysymys. Asiakkaiden valitsemisesta. Ja jos valitset sen keskitason tai se miinus -linjan, niin se myös tarkoittaa jotain. Ja vielä enemmän se, että sitten yleistetään. Ja katson kyllä itsekin öykkäröintiä pitkin nenänvartta, mutta näen asian myös niin, että jos menen johonkin perusmättölään, niin en kyllä odota palvelun, ruoka-/juomatietämyksen tai itse annosten olevan juuri mitään. Toisin kuin nämä 'öykkärit' ilmeisesti tekevät. Mutta ei pidä kyllä ravintolankaan odottaa liikoja. Ja jos jokainen asiakas antaisi palautteensa vertaamalla näitä keskikastin ravintoloita parempiin, niin siinä sitä vasta keittiössä pihviin syljettäisiinkin. Over and out.

Niin, ja ei pidä mennä muiden pöytiin istumaan kysymättä ja luvatta. Paitsi lounasravintoloissa kysyttyään.

Väittäisin että useille tarjoilijoille jne kehittyy vuosien varrella sellainen persreikä tutka. Eli jos asiakas on samalla asenteella kuin täälläkin eräitä on niin saavat just sellaista palvelua kuin ansaitsevat.

Näin uskon itsekin olevan.

Senverran tosin katson velvollisuudekseni kommentoida, kun tämä vääntö jotenkin lähti mun kokemuskommentista liikkelle.

Minä voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että en ole se persereikä asiakas joka vittuilee väärästä kypsyydestä tai siitä että rehut on väärässä asennossa lautasella. Näitä varmasti tänäpäivänä löytyy kun jokainen pari settiä telkkarista katsottuaan kuvittelee olevansa vähintäin Gordon Ramsay.

Mutta siis jos minä menen ravintolaan syömään ja siellä selkestä UNOHDETAAN pöytäni tilaukset ja hyvitys on tyyliin kahvia, niin oikeasti tekisi mieli kävellä sieltä pihalle maksamatta sentin latia. Jos minä menen täytene ravintolaan niin osaan huomioida itse että tilaus tulee kestämään ja jos se kestää vieläpä todella kauan, uskon että valveutunut henkilökunta ravintolassa tästä huomauttaa. Silloin otetaan lunkisti ja juodaan pari bisseä enempi odotellessa.

Mutta jos menen ravintolaan missä on parissa pöydässä veäkä ja joudun odottamaan safkaa tunnin ja se on vieläpä paskaa sellaista, niin ei vittu onko mun oikeasti siitä maksettava jotain? Ei kukaan varmaan suostu maksamaan rikkinäisestä telkkarista Gigantissakaan?

Mutta jos menen ravintolaan missä on parissa pöydässä veäkä ja joudun odottamaan safkaa tunnin ja se on vieläpä paskaa sellaista, niin ei vittu onko mun oikeasti siitä maksettava jotain? Ei kukaan varmaan suostu maksamaan rikkinäisestä telkkarista Gigantissakaan?
Oliko tuo tässä kaupungissa?

Ja pitäskö tätä ketjua vaikka uudelleennimetä tyyliin "asioiminen ravintolassa" tai jotain sinne päin? Tuntuu, että aika moni konflikti johtuu ihan virheellisistä käsityksistä tai virheellisistä odotuksista ravintolassa käymiseen liittyen, ja keskustelu tähän liittyen voisi olla ihan mielenkiintoista. Toki tota keskustelua voisi käydä ilman vääntämistäkin :)

Oliko tuo tässä kaupungissa?

Ja pitäskö tätä ketjua vaikka uudelleennimetä tyyliin "asioiminen ravintolassa" tai jotain sinne päin? Tuntuu, että aika moni konflikti johtuu ihan virheellisistä käsityksistä tai virheellisistä odotuksista ravintolassa käymiseen liittyen, ja keskustelu tähän liittyen voisi olla ihan mielenkiintoista. Toki tota keskustelua voisi käydä ilman vääntämistäkin :)

Ei ollut täällä, oli tuolla rannikkoseudulla. Voisi vaikka uudelleennimetä jos se vaan järevälle tuntuu?

Ei ollut täällä, oli tuolla rannikkoseudulla. Voisi vaikka uudelleennimetä jos se vaan järkevälle tuntuu?
Ookoo.

Onhan tässä ollut tätä asioimiseen liittyvää keskustelua jo pari kolme sivua, eikä tuo kai haittaa, jos aihepiiri pikkasen laajenee. En tiedä sitten onko jollain muulla jotain toista mielipidettä.

Mutta siis jos minä menen ravintolaan syömään ja siellä selkestä UNOHDETAAN pöytäni tilaukset ja hyvitys on tyyliin kahvia, niin oikeasti tekisi mieli kävellä sieltä pihalle maksamatta sentin latia. Jos minä menen täytene ravintolaan niin osaan huomioida itse että tilaus tulee kestämään ja jos se kestää vieläpä todella kauan, uskon että valveutunut henkilökunta ravintolassa tästä huomauttaa. Silloin otetaan lunkisti ja juodaan pari bisseä enempi odotellessa.

Juuri näin. Tätä keskustelua lähdettiin vähän tahallaan viemään siihen suuntaan, että asiakkaat valittavat mistä sattuu jne., vaikka minäkin tarkoitin nimenomaan tilanteita, joissa virhe on selkeä ja tapahtunut juurikin yksinomaan ravintolan puolelta. Ja käytin vielä esimerkkinä tuota teidän tilannetta, jotta varmasti käy ilmi, että kyse ei ole kiukuttelemisesta tai turhasta avautumisesta.

Näissä selkeissä ravintolan mokailuissa se kahvin tyrkyttäminen on oikeasti käsittämättömän noloa ja häpeällistä. Ja kovin tavallista. Teille hyvitystä ei edes ehdotettu näin selkeässä tilanteessa mikä on lähinnä uskomatonta. Palvelun paskuudella ei näköjään ole mitään rajaa.

Muutama sananen "soittoruokaloista", pari vuotta sitten menin käymään eräässä semmoisessa ja tilasin vodka+redbull no tuli lasi tiskille ja paljastukin kun m. Toisessa paikassa tilasin jägermeister+battery, no tuli drinkki ja maksoin 8,8e ja taas että mitä vittua tässä on, ni heidän omaa "jekkua"+tehoa, kyllä vitutti ku kerran vuodessa käyn baareissa ja ei ole edes ruuhkaa ku menen alkuillasta/yöstä ja en ole mikään 18v poika mille kelpaa kilju ni saa tommoista paskaa mitä ei edes tilaa ja hinnatkin on vielä ihan Manhattanin tasoa täällä maaseudulla. Kaikista näistä kokemuksista olen päättänyt että sen kerran ku vähän juon ni juon mielummin sitten ulkomailla.

Miksi ihmeessä ne eivät vain voi sanoa, että pyytämiäsi juomia ei ole, mutta kävisikö tällainen vaihtoehto? Uskomatonta!

Miksi ihmeessä ne eivät vain voi sanoa, että pyytämiäsi juomia ei ole, mutta kävisikö tällainen vaihtoehto? Uskomatonta!

Tätä tapahtuu mun mielestä aika monessa baarissa, kun esimerkiksi tilaa kossubatteryn aka Virtasen. Lähes poikkeuksetta se tehdään Tehoon ja se on mun mielestä sen verran paskan makuista tärpättiä, että jääny virtaset omasta ruokavaliosta pitkälti kokonaan pois. Kaiholla voi muistella niitä aikoja, kun tilasin kerralla 15 kappaletta aitoja kossubattereita. Good old days...

Jos sanoisi noin Sturmmann ni silloin olisi ihan ok ja tilaisin jotain muuta, mutta tuntuu että ei kiinnosta baarimikkoja vittuakaan asia. Helvetin moni noista ravintola-alan työntekijöistä on kovia käyttämään erilaisia päihteitä, siis etenkin yökerhojen työntekijät, nyt en sitten tarkoita portsareita vaan blokkarista ravintolapäällikköön.

Jos sanoisi noin Sturmmann ni silloin olisi ihan ok ja tilaisin jotain muuta, mutta tuntuu että ei kiinnosta baarimikkoja vittuakaan asia. Helvetin moni noista ravintola-alan työntekijöistä on kovia käyttämään erilaisia päihteitä, siis etenkin yökerhojen työntekijät, nyt en sitten tarkoita portsareita vaan blokkarista ravintolapäällikköön.

Onneksi sulta ei tule ikinä mitään mutu väitteitä vaan kaikki on silkkaa faktaa.

Riippuu tosi paljon paikasta, mutta esimerkiksi oma osa-aikatyopaikkani on opiskelijoiden yokerho ja baari, jossa myydaan perusjuomia (tosi perus, meilla ei ole edes sheikkereita enaa). Energiajuomana on Relentless ja Jagermeisterkin on korvattu Jungfraulla, joka maistuu ainakin omaan suuhun miksattuna ihan samalta. Jengi pyytelee aina valilla vodka red bulleja tai jagerbombeja ja koska kasitan ne "yleisnimiksi" vodka energylle ja jager energylle, teen ne surutta niista aineksista mita on tarjolla. Kukaan ei ole ikina valittanut, varmaan koska asiakaskunta on tosiaan opiskelijoita joita ei kiinnosta kuin hinta ja alkoholipitoisuus :)

Kesaisin olen tehnyt toita Suomessa vahan paremmissa baareissa ja siella tulee kysyttya kayko energiajuoma X/viina X halutun tilalle. Nuorison suosimissa, kiireisissa yokerhoissa ei baarimikko valttamatta jaksa kysya koska 99% asiakkaista silla ei ole valia.

Ei ollut täällä, oli tuolla rannikkoseudulla. Voisi vaikka uudelleennimetä jos se vaan järevälle tuntuu?

Ettei vaan olis kyse Porista...:D Viime vuonna istuttiin yhdessä paikassa reilusti yli tunti, eikä tarjoilijat ehtinyt edes kysymään tilausta, edes juomista. Vaihdettiin sitten paikkaa. Tiesin kyllä, että on kiireinen päivä ja paikka oli täynnä, mutta kahden hengen pöytä meille silti löytyi.

Juuri näin. Tätä keskustelua lähdettiin vähän tahallaan viemään siihen suuntaan, että asiakkaat valittavat mistä sattuu jne., vaikka minäkin tarkoitin nimenomaan tilanteita, joissa virhe on selkeä ja tapahtunut juurikin yksinomaan ravintolan puolelta. Ja käytin vielä esimerkkinä tuota teidän tilannetta, jotta varmasti käy ilmi, että kyse ei ole kiukuttelemisesta tai turhasta avautumisesta.

Näissä selkeissä ravintolan mokailuissa se kahvin tyrkyttäminen on oikeasti käsittämättömän noloa ja häpeällistä. Ja kovin tavallista. Teille hyvitystä ei edes ehdotettu näin selkeässä tilanteessa mikä on lähinnä uskomatonta. Palvelun paskuudella ei näköjään ole mitään rajaa.

Tuosta turhaan valittamisesta ja hintojen tinkimisesen yrittämisestä silleen voisi perustaa kokonaan oman ketjun. Sitä tapahtuu PALJON! Sitä yritettiin isällekin yhdessä rempassa. yrittivät vain että valittamalla kaikesta turhasta voi laskun jättää maksamatta. Veivät asian kuluttajariitalautakuntaan. Saivat sieltä turpaansa. Että sitä porukkaa riittää jotka reklamoi vai saadakseen alennusta sovitusta hinnasta. Se on sitä porukkaa jonka voisi taluttaa sen kuuluisan saunan taakse. ;)

Jos saan huonoa ruokaa niin yksinkertaisesti äänestän jaloillani enkä kyseiseen mestaan enää mene. Saatan mainita asiata jos sitä kysytään, mutta valittamaan en ihan helposti rupea vaikka usein olisi ihan aiheellistakin. Ei vain kuulu omaan luonteeseen.

Että sitä porukkaa riittää jotka reklamoi vai saadakseen alennusta sovitusta hinnasta.
Kyllä. Toinen juttu, mikä tähän antaa oman värinsä, on se, että ravintolassa ollaan usein humalassa ja silloin on kyllä riski olemassa, että touhusta katoaa kaikki järki. Näiden tilanteiden hoidossa tarvitsee pikkasen pelisilmää, että homma hoituu järkevästi kaikkien osapuolten kannalta.

Eihän hyvityksillä ole ison talon kannalta rahallisesti mitään merkitystä, ja varsinkaan silloin, jos sillä saadaan jollekin hyvä mieli, mutta jos käy ilmi, että sitä tehdään selvästi pumppaustarkoituksessa, niin eihän siihen voi lähteä mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom