Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi minun pitäisi maksaa jostain ja kesken palvelusopimuksen toinen osapuoli voisi muuttaa yksipuolisesti sopimuksen ehtoja.
Elämä kuule on täynnä sopimuksia joita ei kirjata yhtään mihinkään. Sinulle ehkä voi tulla yllätyksenä, että kun menet esim. lounaalla seisovaan pöytään niin tällöin muodostuu ihan ihkaoikea sopimus. Vai millä perusteella sä luulet, että sä saat niitä ruokia syödä ja millä perusteella sä luulet, että sun pitää antaa sille kassaneidille rahaa?En ole kertaakaan törmännyt ravintolaan, jonka kanssa tekisin palvelusopimuksen ennenkuin ryhdyn heidän asiakkaaksi. Mutta jos sinulle tuppaa käymään näin, niin kannattaa tarkistaa, että SLA:t on kirjattu sanatarkasti siihen niin ei tuu suru puseroon :D Myös henkilökunnalle vittuilu asiakaspalvelutilanteissa pitäisi toki neuvotella samaan hintaan, koska sinulla on maksavan asiakkaan "asenne". Muut asiakkaathan eivät ole maksavia asiakkaita, vaan syövät ravintolassa omia eväitään.
Elämä kuule on täynnä sopimuksia joita ei kirjata yhtään mihinkään. Sinulle ehkä voi tulla yllätyksenä, että kun menet esim. lounaalla seisovaan pöytään niin tällöin muodostuu ihan ihkaoikea sopimus. Vai millä perusteella sä luulet, että sä saat niitä ruokia syödä ja millä perusteella sä luulet, että sun pitää antaa sille kassaneidille rahaa?
Se että olet asiakkaan asemassa ei kaiketi poista sinulta oikeutta noudattaa käytöstapoja. Viheltely ja sormien napsuttelu on melko halveksivaa. Ravintoloilla on myös oikeus valita asiakkaansa, voit ottaa vaikka huonon palvelun vinkkinä ;)
Väittäisin että useille tarjoilijoille jne kehittyy vuosien varrella sellainen persreikä tutka. Eli jos asiakas on samalla asenteella kuin täälläkin eräitä on niin saavat just sellaista palvelua kuin ansaitsevat.
Oliko tuo tässä kaupungissa?Mutta jos menen ravintolaan missä on parissa pöydässä veäkä ja joudun odottamaan safkaa tunnin ja se on vieläpä paskaa sellaista, niin ei vittu onko mun oikeasti siitä maksettava jotain? Ei kukaan varmaan suostu maksamaan rikkinäisestä telkkarista Gigantissakaan?
Oliko tuo tässä kaupungissa?
Ja pitäskö tätä ketjua vaikka uudelleennimetä tyyliin "asioiminen ravintolassa" tai jotain sinne päin? Tuntuu, että aika moni konflikti johtuu ihan virheellisistä käsityksistä tai virheellisistä odotuksista ravintolassa käymiseen liittyen, ja keskustelu tähän liittyen voisi olla ihan mielenkiintoista. Toki tota keskustelua voisi käydä ilman vääntämistäkin
Ookoo.Ei ollut täällä, oli tuolla rannikkoseudulla. Voisi vaikka uudelleennimetä jos se vaan järkevälle tuntuu?
Mutta siis jos minä menen ravintolaan syömään ja siellä selkestä UNOHDETAAN pöytäni tilaukset ja hyvitys on tyyliin kahvia, niin oikeasti tekisi mieli kävellä sieltä pihalle maksamatta sentin latia. Jos minä menen täytene ravintolaan niin osaan huomioida itse että tilaus tulee kestämään ja jos se kestää vieläpä todella kauan, uskon että valveutunut henkilökunta ravintolassa tästä huomauttaa. Silloin otetaan lunkisti ja juodaan pari bisseä enempi odotellessa.
Mutta jos menen ravintolaan missä on parissa pöydässä veäkä ja joudun odottamaan safkaa tunnin ja se on vieläpä paskaa sellaista, niin ei vittu onko mun oikeasti siitä maksettava jotain? Ei kukaan varmaan suostu maksamaan rikkinäisestä telkkarista Gigantissakaan?
Muutama sananen "soittoruokaloista", pari vuotta sitten menin käymään eräässä semmoisessa ja tilasin vodka+redbull no tuli lasi tiskille ja paljastukin kun m. Toisessa paikassa tilasin jägermeister+battery, no tuli drinkki ja maksoin 8,8e ja taas että mitä vittua tässä on, ni heidän omaa "jekkua"+tehoa, kyllä vitutti ku kerran vuodessa käyn baareissa ja ei ole edes ruuhkaa ku menen alkuillasta/yöstä ja en ole mikään 18v poika mille kelpaa kilju ni saa tommoista paskaa mitä ei edes tilaa ja hinnatkin on vielä ihan Manhattanin tasoa täällä maaseudulla. Kaikista näistä kokemuksista olen päättänyt että sen kerran ku vähän juon ni juon mielummin sitten ulkomailla.
Miksi ihmeessä ne eivät vain voi sanoa, että pyytämiäsi juomia ei ole, mutta kävisikö tällainen vaihtoehto? Uskomatonta!
Jos sanoisi noin Sturmmann ni silloin olisi ihan ok ja tilaisin jotain muuta, mutta tuntuu että ei kiinnosta baarimikkoja vittuakaan asia. Helvetin moni noista ravintola-alan työntekijöistä on kovia käyttämään erilaisia päihteitä, siis etenkin yökerhojen työntekijät, nyt en sitten tarkoita portsareita vaan blokkarista ravintolapäällikköön.
Miksi ihmeessä ne eivät vain voi sanoa, että pyytämiäsi juomia ei ole, mutta kävisikö tällainen vaihtoehto? Uskomatonta!
Ei ollut täällä, oli tuolla rannikkoseudulla. Voisi vaikka uudelleennimetä jos se vaan järevälle tuntuu?
Juuri näin. Tätä keskustelua lähdettiin vähän tahallaan viemään siihen suuntaan, että asiakkaat valittavat mistä sattuu jne., vaikka minäkin tarkoitin nimenomaan tilanteita, joissa virhe on selkeä ja tapahtunut juurikin yksinomaan ravintolan puolelta. Ja käytin vielä esimerkkinä tuota teidän tilannetta, jotta varmasti käy ilmi, että kyse ei ole kiukuttelemisesta tai turhasta avautumisesta.
Näissä selkeissä ravintolan mokailuissa se kahvin tyrkyttäminen on oikeasti käsittämättömän noloa ja häpeällistä. Ja kovin tavallista. Teille hyvitystä ei edes ehdotettu näin selkeässä tilanteessa mikä on lähinnä uskomatonta. Palvelun paskuudella ei näköjään ole mitään rajaa.
Kyllä. Toinen juttu, mikä tähän antaa oman värinsä, on se, että ravintolassa ollaan usein humalassa ja silloin on kyllä riski olemassa, että touhusta katoaa kaikki järki. Näiden tilanteiden hoidossa tarvitsee pikkasen pelisilmää, että homma hoituu järkevästi kaikkien osapuolten kannalta.Että sitä porukkaa riittää jotka reklamoi vai saadakseen alennusta sovitusta hinnasta.