Vaparimiehet kadulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Ihan suomesta ollaan ja ei nyt mikään hirveän laaja otanta, olisiko joku vajaa kymmenen eri paikkakuntaa missä on baareissa istuttu. Paha heittää tuohon mitään, ehkä jotenkin vaatteet/puheet/koko tai joku muu provosoi jo itsessään? Tuollaiselle nyt ei voi mitään, mutta näitäkin voinee jo sanoa erikoistapauksiksi? Omalle kohdalle ei ole onneksi noin innokkaita riidan haastajia sattunut koskaan.

Ei kai veijarilla ole metrohousut tai maastohousut jalassa + maiharit. Siihen vielä tapoutin huppari päälle niin joka toinen pikkukylän pukari kuvittelee että haastaminen on suorastaan kansalaisvelvollisuus :D

Sopiva sekoitus sellasta "urbaani kovajätkä" lookkia niin voi olla varma että vetää puoleensa juntteja kuin paska kärpäsiä ;) Viimeistellään tietenkin vielä "stadin slangilla" :D :D

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Mitäs tekisitte tällaisessa tilanteessa, jossa joku täysin tuntematon tyyppi tulee haastamaan riitaa: Juostiin yöbussiin kaverin kanssa, ja siinä ulkopuolella joku tyyppi pyysi rahaa bussimatkaa varten. No, ei ollut käteistä ja mentiin kaverin kanssa sisään. Sitten tämä tyyppi jotenkin pääsi sinne bussiin ja kävelee suoraan mun kaverin luokse ja alkaa haastaa riitaa, otti rinnuksista kiinni, huusi haluaako kaverini turpaan, lopulta vielä sylkäisi kaveriani silmään. Syynä ilmeisesti se, että ei annettu rahaa sille. Menin siinä sitten väliin ja se alkoi sitten muakin tönimään.

No, ei alettu tappelemaan ja tilanne raukesi siihen kun kaksi ulkopuolista tyttöä tuli väliin. Kyllä muuten vituttaa vieläkin kaverin puolesta, sekin kävi aivan hiilenä siinä, mutta sain rauhoitettua sen onneksi. Toivon hartaasti, että kyseinen öykkäri saa turpaan joskus ja kovaa. Toi oli sinänsä vittumainen tilanne, kun ahtaassa bussissa ei voi vain kävellä pois.

Mitä itse tekisitte, jos joku räkäisisi silmään?

Mitäs tekisitte tällaisessa tilanteessa, jossa joku täysin tuntematon tyyppi tulee haastamaan riitaa: Juostiin yöbussiin kaverin kanssa, ja siinä ulkopuolella joku tyyppi pyysi rahaa bussimatkaa varten. No, ei ollut käteistä ja mentiin kaverin kanssa sisään. Sitten tämä tyyppi jotenkin pääsi sinne bussiin ja kävelee suoraan mun kaverin luokse ja alkaa haastaa riitaa, otti rinnuksista kiinni, huusi haluaako kaverini turpaan, lopulta vielä sylkäisi kaveriani silmään. Syynä ilmeisesti se, että ei annettu rahaa sille. Menin siinä sitten väliin ja se alkoi sitten muakin tönimään.

No, ei alettu tappelemaan ja tilanne raukesi siihen kun kaksi ulkopuolista tyttöä tuli väliin. Kyllä muuten vituttaa vieläkin kaverin puolesta, sekin kävi aivan hiilenä siinä, mutta sain rauhoitettua sen onneksi. Toivon hartaasti, että kyseinen öykkäri saa turpaan joskus ja kovaa. Toi oli sinänsä vittumainen tilanne, kun ahtaassa bussissa ei voi vain kävellä pois.

Kyllähän moisesta jo soisi ottaa pienen päähänlyönti kilpailun. Kannattaa vaan aloittaa niin että se loppuu samantien.

Olen nyt kyllä kovin eri mieltä mitä muutamat täällä, että siihen tilanteeseen vaaditaan, että molemmat osapuolet on hakenu sitä tappelua

Yksi tapaus joka tapahtui 17-vuotiaana:

Seisoskelen kaupungilla kaverini kanssa, mulla on IFK pipo päässäni, no sieltä kadun toiselta puolelta kaupungin "kovat jätkät" huutaa, vittu hifki on perseestä, no minä tiedän näitten jätkien maineen ja sanon vaan lähetään käveleen ennenkun tulee ongelmia, no hetken matkaa ollaan kävelty niin Pam monoa kylkeen takaapäin ja käännyn ympäri niin nyrkki naamaan. (Ja yllätys yllätys jätkä oli noin 160 cm 60 kg :D )

Siinä hetken keräilen itseäni vähän kauempana:

Minä: "Mikä helvetti sun ongelma oikein on?"
Kusipää: "Jotain frendis kaa huutelitte meille"
Minä: "No ei kyl huudeltu"
Kusipää: "No nyt te kumminkin saatte turpaan"

No tässä katsoin että nyt on toimittava nopeasti ja tehokkaasti kun jätkän kaveriporukka oli noin 20 metrin päässä, joten nopeasti oikeaoppisesti askel sivukyynerpää leukaan pyyhkäsin jalat alta ja kenkäsin äijän maassa ollessa vielä kerran kylkeen ihan varmuuden vuoksi ja sit juoksuksi.

Tarinan opetus ellei halua saada ite vahinkoa, niin pitää aiheuttaa sitä muille.

Painiksi menisi mullakin tossa kohtaa. Syljestä (silmään tai haavan mennessä) voi saa hepatiitin, jos räkäisijälle se on.

Edit: olen töissä muutaman kerran kohdannut tilanteen missä kusipäinen, raudoitettu narkki on ruvennut sylkemään järjestyksenvalvojien päälle. Ainakin eräs poliisi sanoi, että tuosta voisi nostaa syytteen erityisesti, jos narkki on tietoinen hepatiitista ja yrittää sitä tahallaan levittää sylkemällä.

Mulla on käynyt yöbussissa vähän samantapainen tilanne. Astuin Helsingin Rautatietorilta yöbussiin joka oli aivan tupaten täynnä. Yksi istumapaikka löytyi jonkun känniääliön vierestä jossa tää kaveri istui toisella penkillä ja lepuutti jalkaansa viereisellä. Kysyin sitten, että voisiko vähän siirtää jalkaansa, jotta mahtuu istumaan. Jotain se siinä vaan vittuili mulle, mutta lopulta suostui siirtämään jalkaansa kun edessä olevat pari naista myös sanoivat tälle kaverille, että voisi nyt vähän siirtyä, jotta muutkin pääsee istumaan kun on aivan täysi bussi ja lisää porukkaa vielä tulossa. Tämän jälkeen se kaveri rupee vittuilemaan niille edessä istuville naisille ja lopulta käy niihin käsiksi, jolloin katsoin velvollisuudeksi mennä väliin. Mulla ei edes ole mitään kamppailutaustaa, mutta jonkun näköisen niskanlenkin otin siitä kaverista ja lähin viemään kohti bussin ovea. Hieman siinä joutui painimaan vastaan ja kaveri onnistui jotenkin raapimaan (wtf? :D) mulle pari pientä naarmua vaan naamaan. Huusin kuskille, että avaa ovet ja heitin kaverin ulos. Ovet meni kiinni ja bussi jäi vielä vähäksi aikaa seisomaan siihen. Kaveri jäi kyrpiintyneenä bussipysäkille istuskelemaan, jolloin poliisit tuli ja vei sen pois melkein välittömästi. Ilmeisesti se oli jo pidempään siellä riehunut ja kuski oli ehtinyt soittaa kytät. Multa ei tultu kyselemään mitään ja bussi pääsi lähtemään liikkeelle. Mitä tästä opimme: älä matkusta yöbusseilla.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä että jos asioissa on epäkohtia niin on parempi mennä kotiin ja pelätä öykkäreitä kuin tuoda esille sitä epäkohtaa että tässäkin asiassa ns. kunnon tyyppiä jahdataan aina, koskaan ei sitä luuseria jonka elämässä ei ole muuta kuin jonkun lyöminen perjantaina nakkikioskilla?
Parempi että ressukka saa joka viikko lyödä jotain että vähän olot purkautuu kuin että asialle vaikka joku(mieluiten virkavalta, mutta ei näillä laeilla) tekisi jotain?

Tää on melkein kuin joillekkin kannabiksen kasvatus: Jos joudun asiasta joskus kuseen niin sitä vedätellään sitten oikeudessa niin pitkälle kuin mahdollista, mikään tuskin muuttuu mutta onhan se kiva että valtio kärsii enemmän kuin "syyllinen". Silloin on yleensä saanut erävoiton paskasti hoidettua asiaa vastaan :)

Itsellä nyt vain ei anna ego ja periaatteet paeta itseäni heikompia kusipäitä vain siksi että he ovat heikompia ja kusipäitä(kun en varmaan tasoistanikaan, mutta sellainen jostain kumman syystä ei koskaan ole aloittamassa riitoja ;)).

En oo sitä mieltä :) Jos tilanne vaatii mennä sen rajan yli, niin menen, mutta puhuinkin tuossa miten laki sen katsoo ;)

Vau, joillekkin on suotu rautaiset hermot. :D nooh ehkä minullekkin vanhempana..
kotikasvatus minulla ollut jo että lyö takaisin jos joku sinua lyö mutta älä koskaan ensimmäisenä, tämän kuulin äidiltäni kun poika kiusasi minua kerhossa ja löin tämän lyötyä ensin, minullehhan siitä sanktioita toki tuli :) tämä siis äitini neuvosta...jokainen saa päätellä onko oikein "neuvottu". Kiusaaminen toki loppui myöskin siihen.

Minulle on suotu hyvin nopeasti menevät hermot ja olematon omatunto. Se ei välttämättä oo hyvä kombo katutilanteita ajatellen, mutta elämässäni on ollut ehkä yks tai kaks kertaa tappeluita mitä ei luultavasti olisi voinut välttää.
Loput on enemmän tai vähemmän omastakin tahdosta edennyt nyrkinheittoon asti.

Sitä mieltä olen että väkivallan käyttöä ei suoraan voi tuomita, joissain tilanteissa se nyt vain on ainut looginen ratkaisu.
Mutta sitten taas mikään ei vituta enempää kuin idiootit jotka haastamalla haastavat täysin syyttömien kanssa. Ovihommissa näitä idiootteja näkee vähän liikaakin.

Paras, ja yllättävin väkivaltatilanne oli kun eräässä ravintolassa n.55-60v mieshenkilö päätti yhtäkkiä alkaa harventamaan henkilökuntaa kunnon kilometrikoukuilla, jouduin sitten hapettamaan herran siihen. Eipä sitä ikinä voi tuolla ulkona tietää kuka sekoaa ja missä.
Ja siks on mun mielestä hyvä että osaa jotain tehdäkkin jos tulee tilanne jossa se on tarpeen.
Myönnän olevani kyllä osittain tyhmä "väkivallan ihannoitsija", nautin esim. katsoa kun ihmiset pieksevät toisiaan, niin kauan kuin tilanne ei ole semmoinen että joku viaton ohikulkija on hakattu katuun muuten vaan.

Minulle on suotu hyvin nopeasti menevät hermot ja olematon omatunto. Se ei välttämättä oo hyvä kombo katutilanteita ajatellen, mutta elämässäni on ollut ehkä yks tai kaks kertaa tappeluita mitä ei luultavasti olisi voinut välttää.
Loput on enemmän tai vähemmän omastakin tahdosta edennyt nyrkinheittoon asti.

Sitä mieltä olen että väkivallan käyttöä ei suoraan voi tuomita, joissain tilanteissa se nyt vain on ainut looginen ratkaisu.
Mutta sitten taas mikään ei vituta enempää kuin idiootit jotka haastamalla haastavat täysin syyttömien kanssa. Ovihommissa näitä idiootteja näkee vähän liikaakin.

Paras, ja yllättävin väkivaltatilanne oli kun eräässä ravintolassa n.55-60v mieshenkilö päätti yhtäkkiä alkaa harventamaan henkilökuntaa kunnon kilometrikoukuilla, jouduin sitten hapettamaan herran siihen. Eipä sitä ikinä voi tuolla ulkona tietää kuka sekoaa ja missä.
Ja siks on mun mielestä hyvä että osaa jotain tehdäkkin jos tulee tilanne jossa se on tarpeen.
Myönnän olevani kyllä osittain tyhmä "väkivallan ihannoitsija", nautin esim. katsoa kun ihmiset pieksevät toisiaan, niin kauan kuin tilanne ei ole semmoinen että joku viaton ohikulkija on hakattu katuun muuten vaan.
aina löytyy urpoja jollei mene mikään perille,sillon on vaan toimittava niinkuin sinä.

Ja heti kelasit että on vaparimies?:D Eivaa, kaiken näkösiä sekopäit on liikkeel. Hyvä ettei käyny pahasti, ei noista koskaa tiiä..

Eipä tälle asialle mitään omaa topicciaan ollut että tänne päätin sen laittaa.. :) Mutta ettei menis kokonaan offtopicicsi;

Kadulla vaparimiehet ovat niinkuin kaikki muutkin. Sm-tasonkin ottelijat ei paljoa kerkeä tehdä kun pesäpallomaila hieroo kalloa. Kadulla pärjää se jolla on eniten kanttia.

Niin, kanttia poistua paikalta tai nauraa paskaisesti uhoajalle. En mä näkis et on ns. pärjätty, jos on hivauttanut känniääliötä otsaan ja sitten siitä jälkikäteen maksaa. Itsepuolustus aina erikseen, mutta sehän ny ei mitään tappelua olekaan.

"Kadulla pärjää se jolla on eniten kanttia."

edit. Ja mitä tuohon mailaan tai vaikkapa puukkoon tulee, niin vanha viisaus on, että jos sitä meinaa näyttää on sitä parempi osata myös käyttää. Ei riitä yksi tai kaksikaan kertaa, kun se kättä pitemmällä uhoileva on saanut maistaa sitä omaa "jatkokättään".

Niin, kanttia poistua paikalta tai nauraa paskaisesti uhoajalle. En mä näkis et on ns. pärjätty, jos on hivauttanut känniääliötä otsaan ja sitten siitä jälkikäteen maksaa. Itsepuolustus aina erikseen, mutta sehän ny ei mitään tappelua olekaan.

Nooh, mä lähinnä meinasin kanttia satuttaa toista mutta ymmärrä tuo nyt miten haluat. Olen nähnyt yhtä sun toista ja voittaja on se aina joka satuttaa enemän toista, joka tilanteessa.

"Kadulla pärjää se jolla on eniten kanttia."

edit. Ja mitä tuohon mailaan tai vaikkapa puukkoon tulee, niin vanha viisaus on, että jos sitä meinaa näyttää on sitä parempi osata myös käyttää. Ei riitä yksi tai kaksikaan kertaa, kun se kättä pitemmällä uhoileva on saanut maistaa sitä omaa "jatkokättään".

Osata käyttää tä? Ei kai se sen vaikeampaa ole kun lyödä mailalla päähän, tai tökätä puukolla mahaan? vai?

Osata käyttää tä? Ei kai se sen vaikeampaa ole kun lyödä mailalla päähän, tai tökätä puukolla mahaan? vai?

Aloitteleva mailanheiluttaja tai puukolla hosuja on sellainen ettei vaadi kovinkaan suuria taitoja poistaa mailaa tai puukkoa. Kokeneet heiluttelijat on sitten asia erikseen, mutta ne ovatkin yleensä kiven sisässä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom