Vaparimiehet kadulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
(Nykyajan 18 vuotiaat suu käy mut mitään ei tapahdu :) )

Ikäni puolesta hieman provosoituneena täytyy sanoa että kun itsellä alkaa suu käymään (sen harvan kerran kun niin käy), tapahtuu ja paljon. Yhden käden sormilla laskettavista tappelemis kerroista olen hävinnyt kerran. Ja sekin 2vs5 tilanteessa. Enkä ole itse aloittanut yhtään tappelua, ja olen aina ensin pyytänyt henkilöitä poistumaan. Jos ei auta niin lätty lätisee.

Vastuuvapautuslauseke: Ei sitten pidä luulla että ihannoin tappelua, vaikka noin kirjoitinkin ;)

Edit. Noista Ruttenin katutappeluopetusvideoista, noihan näyttää ihan ok jutuilta. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta + käyttää vähän liikkaa tota jalkaa. Ei kyllä ensimmäisenä tuu mieleen vääntää puukkoa irti jos kohti tulee :lol2:

Varsinkin pikkukylissä noita "kovia jätkiä" riittää. Surkeimmillaan olen nähnyt tapauksen missä sama jannu kiertää yksin kaikille vittuilemassa saaden kommenttia ettei tommosta urpoa viitsi edes lyödä.
Yleisen versio on sitten että pituuskompleksin omaava 160cm/50kg kääpiö kiertää jokaiselle rähisemässä ja sitten siellä on koko kylän juntit odottamassa että nyt päästään rähisemään tuon avuksi. Kaikista vittumaisin tilanne on kun omassa porukassa on joku, joka sitten provosoituu.
Ei kiinnosta aamulla hakea ketään putkasta, niin sitä saa sitten olla rauhoittamassa ja samalla selittää tämän kääpiön taustavahvistuksille että ei ole mitään intoa tapella. Tämän takia suosinkin nykyään isojen kaupunkien baareja, jossa nuo sisäsiittoiset ääliöt eivät ole se 99% baarin asiakkaista.
Toinen ihan ok vaihtoehto jos pikkupaikoissa ollaan, on humppapaikat, harvemmin siellä tuota samaa kohtaa kun nämä kovat jätkät painuu teknobaariin.

Ikäni puolesta hieman provosoituneena täytyy sanoa että kun itsellä alkaa suu käymään (sen harvan kerran kun niin käy), tapahtuu ja paljon. Yhden käden sormilla laskettavista tappelemis kerroista olen hävinnyt kerran. Ja sekin 2vs5 tilanteessa. Enkä ole itse aloittanut yhtään tappelua, ja olen aina ensin pyytänyt henkilöitä poistumaan. Jos ei auta niin lätty lätisee.

Vastuuvapautuslauseke: Ei sitten pidä luulla että ihannoin tappelua, vaikka noin kirjoitinkin ;)
Viestisi osoittaa juuri sen että mitä se ikäsi on. Kai sä olet myös luokan kovin jätkä penkkituloksessa? :lol2:
Ihan vinkkinä, siinä vaiheessa kun alkaa se suu käymään takaisin, olet jo osaltasi aloittamassa sitä tappelua.

Edit. Noista Ruttenin katutappeluopetusvideoista, noihan näyttää ihan ok jutuilta. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta + käyttää vähän liikkaa tota jalkaa. Ei kyllä ensimmäisenä tuu mieleen vääntää puukkoa irti jos kohti tulee :lol2:

Melko söpöä tekstiä. Ihana oot, halin paikka :haart:

Puolustautua saa ihan hätävarjelulain nojalla, mutta se onkin sitten puolustautumista. Se että hakkaat kaverin hampaat kurkkuun, kun hän on hyökännyt kimppuusi ei ole puolustautumista vaan rankaisemista.

Miksi kutsuisit tilanteessa jossa en voi(lue, halua järkisyystä) paeta ja kimppuuni on käynyt ääliö joka ei osaa lyödä.
Hän rupeaa lyömään minua, kerran-x kertaa. Se ei satu, mutta häntä ei saa rauhoitettua verbaalisesti, mitä voin tehdä? Entä jos hän osuu silmään/kurkkuun tai ottaa veitsen esiin?. Jos sitten kuitenkin lyön kerran ja kaveri hiljenee ja sivutuotteena murtuu luita(kyllä, yhdellä lyönnillä) luuletko että saan tuon tarinan jälkeen kehut "hätävarjelusta". Vaiko kenties kuitenkin syyteen (jopa törkeästä) pahoinpitelystä?
Entä jos minä en olisikaan se isompi osapuoli? Sitten tilanne voisi olla toinen, mutta monesti sitä iso mies saa jo siitä paheksuntaa että on iso, saati jos käyttää tätä etuaan niin sehän on ihan epäreilua niitä kohtaan jotka haluaa tapella vain heikompiaan vastaan ja teki virhearvion rasvakerroksen perusteella :D.

Viestisi osoittaa juuri sen että mitä se ikäsi on. Kai sä olet myös luokan kovin jätkä penkkituloksessa? :lol2:
Ihan vinkkinä, siinä vaiheessa kun alkaa se suu käymään takaisin, olet jo osaltasi aloittamassa sitä tappelua.

Aika jäätävä asenne. Jos treenaat niin olet spede?
Poistaako se oikeuden puolustautua jos käy salilla?
Kuvastaa hyvin yleistä asennetta ja sinuunkin sen juurtumista: jos toinen on joltain osaa parempi, saa ja suorastaan pitääkin yrittää kääntää asia niin että se olisi noloa/huono ja provosoida, eikä toinen saa suuttua siitä tai hän on paha.

Varsinkin pikkukylissä noita "kovia jätkiä" riittää. Surkeimmillaan olen nähnyt tapauksen missä sama jannu kiertää yksin kaikille vittuilemassa saaden kommenttia ettei tommosta urpoa viitsi edes lyödä.
Yleisen versio on sitten että pituuskompleksin omaava 160cm/50kg kääpiö kiertää jokaiselle rähisemässä ja sitten siellä on koko kylän juntit odottamassa että nyt päästään rähisemään tuon avuksi. Kaikista vittumaisin tilanne on kun omassa porukassa on joku, joka sitten provosoituu.
Ei kiinnosta aamulla hakea ketään putkasta, niin sitä saa sitten olla rauhoittamassa ja samalla selittää tämän kääpiön taustavahvistuksille että ei ole mitään intoa tapella. Tämän takia suosinkin nykyään isojen kaupunkien baareja, jossa nuo sisäsiittoiset ääliöt eivät ole se 99% baarin asiakkaista.
Toinen ihan ok vaihtoehto jos pikkupaikoissa ollaan, on humppapaikat, harvemmin siellä tuota samaa kohtaa kun nämä kovat jätkät painuu teknobaariin.
Nää pikkukylät on just huippuja kaikkine urpoineen. Ja toi vittuileva kääpiö + taustajoukot on ihan perussettiä. Tahtoo pois täältä.:(

Viime lauantaina olin joutua kahteen tappeluun, enkä kyllä väittäisi kummankaan olleen minun moka.

Tapaus 1: Pienen kuppilan edessä tupakalla. Joku jätkä(10x pahempi kynäniska kuin minä) lensi ko. paikasta ulos, tuli sitten juttelemaan. Jossain vaiheessa kysyi minkä ikänen arvelisin hänen olevan. 31, veikkasin. Sain nyrkin naamaani. Onneksi portsari oli heti välissä, eipä tarvinnut itse osallistua mihinkään tappeluun viittaavaan. Pokelle kiitokset jos pakkista lukee. Ilta jatkui hyvissä merkeissä tapahtuneelle naureskellen. Siis tapaus kakkoseen asti.

Tapaus 2: Pienestä kuppilasta siirryttiin nuorten(ikävä kyllä myös ei lukiossa opiskelleiden) suosimaan paikkaan, edellä mainittu pikkukaupungin sisäsiittoisten kovien jätkien teknobaari. Olin jo sen verran humalassa, ettei täyttä varmuutta illan tapahtumista ole. Kuitenkin jossain vaiheessa iltaa eräs minua ja kaveriani reilusti isompi, amisstereotypian ruumiillistuma mussutti jotain kaverilleni, uhkasi myös vetää tätä turpaan. Supliikkimiehenä menen väliin ja saan tilanteen rauhoittumaan. Myöhemmin ko. henkilö näkee minut pihalla ja pian pyörinkin jo pitkin tupakkapaikan lattiaa. Tässä muistaakseni oli useampi kaverini vieressä, joku tunsikin tämän riitapukarin ja sai hänet lopettamaan riehumisen.

Komppaan tota, että 99% ajasta ei tarvi tapella jos ei halua.
Kannattaa vierailla jossain pienemmässä kaupungissa, voi olla mieltä avartava kokemus. Paitsi tietysti jos olet niin iso ettei kukaan uskalla tulla mieltäsi avartamaan. Ainakaan meillä pienillä ei aina ole ihan helppoa tuo tappelun välttely. Toisaalta taas voi olla tappelemattakin(kuten minä viisaana poikana) ja ottaa itse tattiin. Tällä toimintamallilla väittämäsi pitää paikkansa.

Aika jäätävä asenne. Jos treenaat niin olet spede?
Poistaako se oikeuden puolustautua jos käy salilla?
Kuvastaa hyvin yleistä asennetta ja sinuunkin sen juurtumista: jos toinen on joltain osaa parempi, saa ja suorastaan pitääkin yrittää kääntää asia niin että se olisi noloa/huono ja provosoida, eikä toinen saa suuttua siitä tai hän on paha.
Lähinnä provo siihen että se penkki on numero 1 suurimmalle osalle. En tajua miten vedit tästä yhtälön, jos treenaat olet spede.
Jos vaihtoehto on kävellä pois, kuin jäädä lässyttämään takaisin ja sitä kautta "päästä" tappelemaan, niin ei ole vaikea valinta. Kyllähän siihen tappelun syntymiseen vain tarvitaan kaksi. Siinä on aivan sama vaikka olisit maailman paras lajissa x, jos sieltä tulee puukkoa, asetta, rautaputkea takaapäin kalloon tai muuta yllättävää, niin jälkikäteen voi vituttaa kun provosoitui, mikäli hengissä selviää.
Eikä mun tarvi olla jokaisen baariääliön kanssa rähisemässä, jos tuohon ryhtyy niin ei varmasti voita mitään. Tai noh, voi tuntea itsensä hetkeksi kylän kingiksi, kunnes sieltä tulee isompi mies tai puukkoa, asetta, ym hauskaa ja sitten se kovuus loppuukin siihen..
Toki voi olla se kerta sadasta että sinun on pakko puolustaa itseäsi. Kummasti vain siinäkin suositellaan mahdollisimman nopeasti tilanteesta pois pääsyä, eikä että mätä kaikkia niin paljon turpaan kuin vaan pystyt. Kaikista paras jos pystyt asian hoitamaan puhumalla, ennen kuin tilanne pääsee tuollaiseksi.

"Olin jo sen verran humalassa, ettei täyttä varmuutta illan tapahtumista ole."

Eiköhän tuo yleensä tappeluihin "joutumisen" syy ole. Olen asunut nuoruuden pienellä paikkakunnalla, isossa kaupungissa viimeiset 6 vuotta. Koskaan en ole tapellut. Tappelun aistii jo kaukaa, vähän kun viitsii välillä ympärilleen vilkaista. Ja se liiallisen humalan välttäminen on ihan jees.

No okei, toisesta en voi varmuudella sanoa oliko oma vika. Tyypin tietäen kyllä veikkaan että ei, ei nämä tällaiset ennenkään syitä ole tappelluun tarvinnut. Ja tiedän siis juuri tämän henkilön tarkoituksella etsineen tappeluita ennenkin. Ja tuo ensimmäinen ei ainakaan ollut oma moka ja ilman portsaria olisi mennyt tappeluksi. Olin vielä tuossa vaiheessa lähes selvinpäin.

Kerran olin myös todistamassa kun oma, ah niin älykäs, "kaverini" tönäisi yhden toisen kaverini tarkoituksella jotain tuntematonta päin. Kun tämä sitten alkoi kyselemään että mitäs vittua täällä tapahtuu, kävi tämä tönäisijä hänen kimppuunsa. Kyllä tässäkin tapauksessa oli minusta toinen osapuoli täysin viaton. Sitä kun vaan ei aina voi itse päättää tappeluun joutumisistaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"Olin jo sen verran humalassa, ettei täyttä varmuutta illan tapahtumista ole."

Eiköhän tuo yleensä tappeluihin "joutumisen" syy ole. Olen asunut nuoruuden pienellä paikkakunnalla, isossa kaupungissa viimeiset 6 vuotta. Koskaan en ole tapellut. Tappelun aistii jo kaukaa, vähän kun viitsii välillä ympärilleen vilkaista. Ja se liiallisen humalan välttäminen on ihan jees.
Kaks viimeistä lausetta kyllä aivan totta.
Jos nyt vielä vähän asiaa pohtii, niin on ravintoloiden järjestykseen panostamisessakin eroja.
Eräässä Oulun teinihelvetissä oli ainakin joskus kolme sen kokoista portsaria että en kyllä tappeluita nähnyt. Jossain pikkupaikassa on pahimmillaan paikan omistaja "portsarina" ja vielä sekin jotain sukua tai vähintään hyvää kaveria osan näiden rähinöijien kanssa, niin puuttumiskynnys ja uskallus puuttua voi olla eri. Toki pikkupaikalla ei ole ehkä vara pitää samoja järjestelyjä, mutta se nyt ei sitten enää aiheeseen kuulukaan..

Suhteellisen selvin päin kun tulee liikuttua, ei oo ongelmia hirveästi ollut. Selvien räyhääjien kanssa voittaa yleensä puhumalla sen verran aikaa että löytää helpon ulospääsyn tilanteesta ja humalaisten heijarien väistely on kuin hidastetusta elokuvasta. Jos eivät pääse yllättämään jollain kunniattomalla tempullansa, tyyliin takaa tuopilla päähän. :down:

Valppaus ja nopeus on aika ykköset. Kamppailulajeja treenaamaton ja varsinkin vähänkin maistellut on kuitenkin niin hidas ja liikkeet ennakoitavissa ettei pitäs olla ongelmaa. Yleensä riittää väistö. Rauhoittava tirvasu tai tarvittaessa vaikka menohaluja hillitsevä maegeri alavatsaan tai solariin lähtee kuitenkin niin nopeasti ettei paljoa tee mieli suoraan päin koittaa. Jos keskivertoöykkärin reaktioaika on vaikka 0.5 sekuntia ja tuossa potkussakaan ei juuri kauempaa mene, jokainen voi laskea 1+1...:rolleyes: Oma lukunsa sitten huomattavasti isommat kaverit ja porukat.

Eipä ole ikinä tarvinut tappeluihin joutua kännissäkin rauhallisen luonteen takia. Kaverin kanssa ollaan pyöritty humalassa suurkaupungeissa esim. Sao Paolossa ja kummasti sitä jo kaksistaan saa olla rauhassa (tietenkin pitää olla joku järki pysyä pois slummista yms). Yksistään ei viitsisikään kovin kauas hotellilta häipyä.

Yhden ainoan kerran on iteltä meinannut hihat palaa kun kiinalainen kundi kävi Kiinassa reveleihin kiinni ravintolassa koko ajan monta kertaa vaikka käskin monella eri kielellä häipymään. Kaveri katso onneksi perään ja kävi hakemassa pois, ettei tarvinut silläkään kertaa tutustua kiinalaiseen putkaan :D

Kyllähän se aika pitkälle on itestä kiinni joutuuko tilanteisiin. Jostain kumman syystä samat tyypit ovat aina ongelmissa. Eipä niiden kanssa viitsi iltaa lähteä viettämäänkään...

Äärimmäinen totuushan on että tappeluita hakevat öykkärit ovat helvetin tyhmiä ja usein tavallisen fiksu mies voi puheella raukaista tilanteen.
Em. öykkärithän ovat sellaisia elämän perseenreikiä joilla ei ole mitään mahdollisuutta kunnolliseen elämään tai kunnolliseen työpaikkaan.
Missään nimessä heille ei kannata käydä esittämään älykästä keskustelua, se vain provosoi näitä idiootteja. "Ootsa joku vitun maisteri vai, jolla on mersu"
Huonosta itsetunnosta on usein kyse.
Kannattaa laskeutua samalle tasolle ja sanoa vaikka että; "ei köyhää ja työtöntä saa lyödä" tms. (vaikka palkka olis tuhat euroa päivässä).
Öykkärithän haluaa että kaikki muutkin olisivat elämänperseenreikiä ja niitä vituttaa sunnattomasti ravintelissa mm. "Vitun pukupellet".
Näin minä 38 vuoden kokemuksella asian näen.

Joillain on vain sellainen olemus että tuntuu hakevan tappelua vaikka eivät sitä haluaisikaan. Itselläni moinen on, lähes aina on joku ottamassa miehestä mittaa ja ego ei anna sitten periksi noissa tilanteissa. Poken hommissa ei tosiaan pysty olemaan vääntämättä, mutta sitä en laske sinällään tappeluksi koska vääntäminen tietyissä tilanteissa kuulunee työnkuvaan.

Itse harrastanut useamman vuoden vapaaottelua, kilpailujakin läpi käynyt eikä kunnon tappeluun koskaan voi kyllästyä, toiset vain on erilaisia. :D mutta itse en ole vielä kertaakaan kadulla tappelua aloittanut.

Miksi kutsuisit tilanteessa jossa en voi(lue, halua järkisyystä) paeta ja kimppuuni on käynyt ääliö joka ei osaa lyödä.
Hän rupeaa lyömään minua, kerran-x kertaa. Se ei satu, mutta häntä ei saa rauhoitettua verbaalisesti, mitä voin tehdä? Entä jos hän osuu silmään/kurkkuun tai ottaa veitsen esiin?. Jos sitten kuitenkin lyön kerran ja kaveri hiljenee ja sivutuotteena murtuu luita(kyllä, yhdellä lyönnillä) luuletko että saan tuon tarinan jälkeen kehut "hätävarjelusta". Vaiko kenties kuitenkin syyteen (jopa törkeästä) pahoinpitelystä?
Entä jos minä en olisikaan se isompi osapuoli? Sitten tilanne voisi olla toinen, mutta monesti sitä iso mies saa jo siitä paheksuntaa että on iso, saati jos käyttää tätä etuaan niin sehän on ihan epäreilua niitä kohtaan jotka haluaa tapella vain heikompiaan vastaan ja teki virhearvion rasvakerroksen perusteella :D.

Hätävarjelulaki antaa oikeuden puolustautua vähintä mahdollista voimakeinoa käyttäen. Et tuossa tilanteessa muka voisi juosta pakoon? Tai torjua iskuja ja väistellä niin paljon että pääset pakoon? Tottakai se on lain mukaankin hyväksyttävää, jos ei ole muuta keinoa päästä tilanteesta pois. Vai väitätkö, ettet muka pääsisi tilanteesta muuten pois? Jos asia on näin, niin olet toiminut silti hätävarjelulain mukaan, etkä ole pahoinpidellyt ketään. Se että ego ei anna olla lyömättä ei ole puolustautumista.

Tällaseen mukavaan tilanteeseen päädyin muutama viikko sitten:
Kävelin turun keskustas noin kymmenen aikaa illalla. Vastaan tuli noin kolmekymppinen insinöörinnäköinen mies, joka tervehti mua. Tämän jälkeen setä aloitti keskustelun, joka meni osapuilleen näin: "Minkäs ikänen sä oot?"
"Kohta 16"
"Sä sitten varmaan opiskelet vielä. Mitä sä opiskelet?"
"Rakennusalaa ja kaksoistutkintoo. Kuin nii?"
Nyt tulee se asiallinen osuus. Mies sanoo:"Vitun ääliö susta tulee joku vitun duunari hahahahahahahaaa"
Mä tähän: "Mitä vittua:eek:"
Salamanannopeasti setä siirtyy kung-fu panda-modiin ja nappaa kiinni rinnuksista, yrittää nostaa seinälle ja huutaa pää punasena ja sylki roiskuen "Älä vitun kakara ala mulle tai heitän sut jokeen:curs:" Siinä vaihees olin jo:wtf::hyvä:.Onneks oli tosiaan insinöörinnäkönen mies ni eihän se tällast vinkuheinääkää jaksa nostaa. Mä sit vaa repäsin ukon kädet irti(ei siis mitää Bruce Lee liikkeitä kun ihan vaan repäsin:)) ja lähin kävelee reippaasti pois. Tais setä olla lähipubin vakkari. Mietin nyt vaa et miten tollaseen tilanteesee olis pitäny suhtautuu ettei herra olis vetäny hernepussii punasee pikku nenuunsa:D?

Hätävarjelulaki antaa oikeuden puolustautua vähintä mahdollista voimakeinoa käyttäen. Et tuossa tilanteessa muka voisi juosta pakoon? Tai torjua iskuja ja väistellä niin paljon että pääset pakoon? Tottakai se on lain mukaankin hyväksyttävää, jos ei ole muuta keinoa päästä tilanteesta pois. Vai väitätkö, ettet muka pääsisi tilanteesta muuten pois? Jos asia on näin, niin olet toiminut silti hätävarjelulain mukaan, etkä ole pahoinpidellyt ketään. Se että ego ei anna olla lyömättä ei ole puolustautumista.

Ei kun tuossa esimerkissänihän luki että voisi lähteä jos haluaisin, koen vain että esim. baarissa sen joka tulee riitaa haastamaan on poistuttava ei uhrin. Tai missä tahansa muuallakin sen öykkärin pitäisi olla kärsijä jos sellainen tarvitsee etsiä.

Ei kun tuossa esimerkissänihän luki että voisi lähteä jos haluaisin, koen vain että esim. baarissa sen joka tulee riitaa haastamaan on poistuttava ei uhrin. Tai missä tahansa muuallakin sen öykkärin pitäisi olla kärsijä jos sellainen tarvitsee etsiä.

Turha sitten miettiä, minkä takia tulee pahoinpitelysyyte. Jos haluat kiinnijäämättä rankaista öykkäreitä vedä sukkahousut jalkaan lähde taistelemaan rikollisuutta vastaan Suomen yössä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom