- Ikä
- 46
Mielenkiintoista luettavaa, en jaksanut uuttakaan topikkia tehdä ja tänne nyt jotenkuten sopii:
http://www.donrearic.com/brokenglass.html
Olipas fiksua tekstiä. Sopii kuin potku päähän tähän ketjuun.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mielenkiintoista luettavaa, en jaksanut uuttakaan topikkia tehdä ja tänne nyt jotenkuten sopii:
http://www.donrearic.com/brokenglass.html
(Nykyajan 18 vuotiaat suu käy mut mitään ei tapahdu )
Viestisi osoittaa juuri sen että mitä se ikäsi on. Kai sä olet myös luokan kovin jätkä penkkituloksessa? :lol2:Ikäni puolesta hieman provosoituneena täytyy sanoa että kun itsellä alkaa suu käymään (sen harvan kerran kun niin käy), tapahtuu ja paljon. Yhden käden sormilla laskettavista tappelemis kerroista olen hävinnyt kerran. Ja sekin 2vs5 tilanteessa. Enkä ole itse aloittanut yhtään tappelua, ja olen aina ensin pyytänyt henkilöitä poistumaan. Jos ei auta niin lätty lätisee.
Vastuuvapautuslauseke: Ei sitten pidä luulla että ihannoin tappelua, vaikka noin kirjoitinkin ;)
Oisko kellään muuten heittää clippii siitä Halme - Couture matsista?
Ikäni puolesta hieman provosoituneena täytyy sanoa että kun itsellä alkaa suu käymään (sen harvan kerran kun niin käy), tapahtuu ja paljon. Yhden käden sormilla laskettavista tappelemis kerroista olen hävinnyt kerran. Ja sekin 2vs5 tilanteessa. Enkä ole itse aloittanut yhtään tappelua, ja olen aina ensin pyytänyt henkilöitä poistumaan. Jos ei auta niin lätty lätisee.
Vastuuvapautuslauseke: Ei sitten pidä luulla että ihannoin tappelua, vaikka noin kirjoitinkin ;)
Edit. Noista Ruttenin katutappeluopetusvideoista, noihan näyttää ihan ok jutuilta. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta + käyttää vähän liikkaa tota jalkaa. Ei kyllä ensimmäisenä tuu mieleen vääntää puukkoa irti jos kohti tulee :lol2:
Puolustautua saa ihan hätävarjelulain nojalla, mutta se onkin sitten puolustautumista. Se että hakkaat kaverin hampaat kurkkuun, kun hän on hyökännyt kimppuusi ei ole puolustautumista vaan rankaisemista.
Viestisi osoittaa juuri sen että mitä se ikäsi on. Kai sä olet myös luokan kovin jätkä penkkituloksessa? :lol2:
Ihan vinkkinä, siinä vaiheessa kun alkaa se suu käymään takaisin, olet jo osaltasi aloittamassa sitä tappelua.
Nää pikkukylät on just huippuja kaikkine urpoineen. Ja toi vittuileva kääpiö + taustajoukot on ihan perussettiä. Tahtoo pois täältä.:(Varsinkin pikkukylissä noita "kovia jätkiä" riittää. Surkeimmillaan olen nähnyt tapauksen missä sama jannu kiertää yksin kaikille vittuilemassa saaden kommenttia ettei tommosta urpoa viitsi edes lyödä.
Yleisen versio on sitten että pituuskompleksin omaava 160cm/50kg kääpiö kiertää jokaiselle rähisemässä ja sitten siellä on koko kylän juntit odottamassa että nyt päästään rähisemään tuon avuksi. Kaikista vittumaisin tilanne on kun omassa porukassa on joku, joka sitten provosoituu.
Ei kiinnosta aamulla hakea ketään putkasta, niin sitä saa sitten olla rauhoittamassa ja samalla selittää tämän kääpiön taustavahvistuksille että ei ole mitään intoa tapella. Tämän takia suosinkin nykyään isojen kaupunkien baareja, jossa nuo sisäsiittoiset ääliöt eivät ole se 99% baarin asiakkaista.
Toinen ihan ok vaihtoehto jos pikkupaikoissa ollaan, on humppapaikat, harvemmin siellä tuota samaa kohtaa kun nämä kovat jätkät painuu teknobaariin.
Kannattaa vierailla jossain pienemmässä kaupungissa, voi olla mieltä avartava kokemus. Paitsi tietysti jos olet niin iso ettei kukaan uskalla tulla mieltäsi avartamaan. Ainakaan meillä pienillä ei aina ole ihan helppoa tuo tappelun välttely. Toisaalta taas voi olla tappelemattakin(kuten minä viisaana poikana) ja ottaa itse tattiin. Tällä toimintamallilla väittämäsi pitää paikkansa.Komppaan tota, että 99% ajasta ei tarvi tapella jos ei halua.
Lähinnä provo siihen että se penkki on numero 1 suurimmalle osalle. En tajua miten vedit tästä yhtälön, jos treenaat olet spede.Aika jäätävä asenne. Jos treenaat niin olet spede?
Poistaako se oikeuden puolustautua jos käy salilla?
Kuvastaa hyvin yleistä asennetta ja sinuunkin sen juurtumista: jos toinen on joltain osaa parempi, saa ja suorastaan pitääkin yrittää kääntää asia niin että se olisi noloa/huono ja provosoida, eikä toinen saa suuttua siitä tai hän on paha.
Kaks viimeistä lausetta kyllä aivan totta."Olin jo sen verran humalassa, ettei täyttä varmuutta illan tapahtumista ole."
Eiköhän tuo yleensä tappeluihin "joutumisen" syy ole. Olen asunut nuoruuden pienellä paikkakunnalla, isossa kaupungissa viimeiset 6 vuotta. Koskaan en ole tapellut. Tappelun aistii jo kaukaa, vähän kun viitsii välillä ympärilleen vilkaista. Ja se liiallisen humalan välttäminen on ihan jees.
Jumalauta että on ollu kova hedari!
Itte saanu kerran hedarin ja rupes melkein naurattamaan, tod näk ollu joku jannu joka nähny leffoista kun joku bruce willis tyrmää pahiksen hedarilla :D
Miksi kutsuisit tilanteessa jossa en voi(lue, halua järkisyystä) paeta ja kimppuuni on käynyt ääliö joka ei osaa lyödä.
Hän rupeaa lyömään minua, kerran-x kertaa. Se ei satu, mutta häntä ei saa rauhoitettua verbaalisesti, mitä voin tehdä? Entä jos hän osuu silmään/kurkkuun tai ottaa veitsen esiin?. Jos sitten kuitenkin lyön kerran ja kaveri hiljenee ja sivutuotteena murtuu luita(kyllä, yhdellä lyönnillä) luuletko että saan tuon tarinan jälkeen kehut "hätävarjelusta". Vaiko kenties kuitenkin syyteen (jopa törkeästä) pahoinpitelystä?
Entä jos minä en olisikaan se isompi osapuoli? Sitten tilanne voisi olla toinen, mutta monesti sitä iso mies saa jo siitä paheksuntaa että on iso, saati jos käyttää tätä etuaan niin sehän on ihan epäreilua niitä kohtaan jotka haluaa tapella vain heikompiaan vastaan ja teki virhearvion rasvakerroksen perusteella :D.
Hätävarjelulaki antaa oikeuden puolustautua vähintä mahdollista voimakeinoa käyttäen. Et tuossa tilanteessa muka voisi juosta pakoon? Tai torjua iskuja ja väistellä niin paljon että pääset pakoon? Tottakai se on lain mukaankin hyväksyttävää, jos ei ole muuta keinoa päästä tilanteesta pois. Vai väitätkö, ettet muka pääsisi tilanteesta muuten pois? Jos asia on näin, niin olet toiminut silti hätävarjelulain mukaan, etkä ole pahoinpidellyt ketään. Se että ego ei anna olla lyömättä ei ole puolustautumista.
Ei kun tuossa esimerkissänihän luki että voisi lähteä jos haluaisin, koen vain että esim. baarissa sen joka tulee riitaa haastamaan on poistuttava ei uhrin. Tai missä tahansa muuallakin sen öykkärin pitäisi olla kärsijä jos sellainen tarvitsee etsiä.