Mutta onko pahoinpitelyä / väärin jos ilmoitat selvästi että "Älä lyö minua, tai sinuun sattuu. Nyt voit vielä poistua, en halua riidellä" ja sitten toinen kuitenkin lyö. Onko takaisin lyöminen pahoinpitely? Tai moraalisesti väärin?
Tiedän että moisella lauseella näitä ääliöitä jotka luulevat olevansa kovia vain provosoi, mutta mitä sitten?
Suomen lait on niin paskoja niin monesta kohtaa että ei ruveta sillä miettimään. Vaan nimenomaan henkilökohtaisella moraalilla ja sitten myös kerrotaan mistä lähtökohdista se mielipide muodostetaan jos ruvetaan pahikseksi haukkumaan
PS:
Ja pelko aseesta tai kostosta on melko aiheetonta, tai sitten kannattaa ruveta aina pelkäämään kun astuu lukitusta tilasta ulos(oletuksena tietty että ne tyypit jotka tietää tappajiksi jättää opettamatta, koska omaa henkeä ei kannata riskeerata yleisen hyvän puolesta, jos yleinen käsitys hyvästä ei edes kohtaa omien arvojen kanssa). Yhtä todennäköisesti sinut ammutaan ihan vain siksi että olet väärässä paikassa oikeaan aikaan kuin siksi että olet riidellyt jonkun tyypin kanssa.
e:
Kerran näin kun mulkku löi ämmänsä katuun ja meinasi ilmeisesti käydä päälle ja karjui jotain epämääräistä känniörinää. Huusin heti tälle että antaapa olla ja lähtee luikkimaan ihan vitun kovaa. Tämä neropatti ilmeisesti vaatteistani/kasvoistani laskeskeli olevansa hiukan vanhempi ja rupesi opettamaan mua siitä miten hänellä voi olla vaikka veitsi taskussa ja ei kannata siksi huudella paljoa. Katsoin silmiin ja totesin että entäpä jos minulla on veitsi? Jäi nainen hakkaamatta ja äijä painui paikalta. Oliko tämä sitten väärin toimittu minulta, en tiedä mutta hengissä olen yhä
Kuitenkin luotan vielä ihmiskuntaan sen verran että oletan että suurimmalla osalla ei ole aseistusta mukana baarissa ihan vaan siksi että jos saakin kuokkaan haastettuaan ensin itse riitaa.