Porukat on olleet viime päiviin asti vaan tyytyväisiä kun tytöllä on on terveellinen harrastus. Mutta joululomalla tuli oltua niiden kanssa pidemmän aikaa ja käytiin sukulaissa notkuvien kahvipöytien ja suklaarasioiden äärellä useampaan otteeseen, eivätkä enää ymmärtäneetkään mua ja mun "pakkomiellettä" kun ei pari pullaa (eli viikon ajan herkkuja pakkosyötöllä jatkuvasti ja joka päivä) voi ahdistaa niin paljon...
Isä naureskelee usein mun leveille hartioille, mutta nauru taitaa olla ihan hyväntahtoista ja taitaa isäpappa olla salaa tytöstään vähän ylpeä... Ja nykyisin on aina liharuokaa(kin) kun pyytävät syömään, veljeni on kasvissyöjä ja aiemmin isä ja äiti ajattelivat että tekevät hyvän teon kun syöttävät lapsilleen aah niin ihanan terveellistä kasvisruokaa. Aika pitkään kyselin että missä proteiini, ja kyllähän sitäkin alkoi sitten pöydästä löytymään jossakin muodossa.
Viime viikolla sitten kun kuulivat että olen dieetillä ja että meinaan ottaa vielä aika paljon fläsää pois:
- (äiti): mutta sähän olet jo hyväkroppainen, eihän sun tarvitse
- (isä naureskellen): kohta sulla näkyy verisuonet niinkuin niillä bodareilla
- (minä): niin ne taitaa sitten vähän näkyä kun sieltä ne jo nytkin käsitreenin jälkeen pilkistelee....
- (äiti & isä)
- (äiti): voisithan sä sitten jättää treeniä vähemmälle jos kerran on pakko laihduttaa ettei sitten näytä siltä...
Mieluiten mä itsekin olisin ilman näkyviä verisuonia, mutta kun kaikkea ei saa kerralla niin sitten valitsen pienemmän pyllyn ja erottuvat lihakset vaikka oliskin vähän verisuonia näkyvillä. Ja nyt oon alkanut lähinnä nauttia siitä ajatuksesta kun kesällä kuljen hihaton paita päällä ja äiti näyttää tältä
:urjo: .... mutta yrittää kaikin keinoin peittää ajatuksensa. Eihän oman tyttönsä ulkonäköä sovi arvostella....