Vanhempienne mielipide treenaamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimi
  • Aloitettu Aloitettu
Mummo joskus sano aikoinaan mulle että "Ukkiskaan ei ollu noin iso, ei oo koko suvussa noin isoa ja vahvaa ollu" :D
Ukki olikin ihan jäntevän näkönen, harmi etten ole siltä periny geenejä noin niikuin rasvaprosentin suhteen :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Kinde
Vaikka olen jo pian 30v, niin faija välillä kommentoi asiaa mielenkiintoisesti:

- "älä syö niitä mömmöjä (proteiinit), kyllä normaalin ruoan pitää riittää"
- "Kun tulet vanhaksi, lihaksesi häviävät ja iho käy roikkumaan"
- "Ei siinä painoja tarvita. Minullakin oli isot lihakset nuorena ja sain ne vaan pullistelemalla peilin edessä" :D

Täytyy varmaan alkaa pullistelemaan peilin edessä
:eek:

Ruhahahaa... täytyy sanoa, että toi sun faija on vähän mökillä treenitouhuista.:lol2:

Mä oon samaa ikäluokkaa ja mun faija aina välillä kyselee aidosti kiinnostuneena miten pääsisi kondikseen. Sanon aina: "Se on helppoa. Treenaat järkevästi ja syöt vieläkin järkevämmin." Taitaa vaan faijalla olla makkarat,olut ja nojatuoli liian lähellä sydäntä.

Meillä menee kyllä ihan toisinpäin kuin suurimmalla osalla vastanneista: just äitini soitti ja kysyi tuunko kylään illalla. Sanoin meneväni treenaan, äiti loukkaantui ja tokaisi: "miksi sä joka päivä käyt(oikeasti käyn 3-4krt/vko), justhan sä olit kisoissa (syksyllä) niin eikö sitä nyt voisi rentoutua?" Hiukan tuosta hermostuin, kävinhän viimeksi salilla ma - ja sanoin pari valittua sanaa treenifrekvenssini vahtaamisesta seurauksella että äippä rupes nyyhkimään luuriin: "on se kauheeta kun pitää tuolla lailla elämänsä pilata kun ei voi koskaan siitä vain ola ja nauttia..."

Proteiini- yms jauheet on kamalia juttuja, kun niistä kerran voi saada ihan tietämättään ja tahtomattaan aikaan "positiivisen dopingnäyttteen", kuten äiti on monen urheilijan (ja mestari T.Seppälän) lehdissä lukenut selittävän...:D Patukat äiti sentään sallii, pyytääpä joskus tuomaan itselleenkin "sitä terveellisempää suklaapatukkaa joka maistui kookokselta". Isäkin huolestuneena on koko urheilu-"urani" ajan kysellyt, että enkö jo kohta voisi lopettaa...Että se siitä kannustavasta asenteesta sitten :(

äitee joskus kotona asuessa kauhisteli proteiinipöniköiden määrää (ja sitä että mitäköhän ne oikeen pitää sisällään).. sitten se tajusi että kun mä olen syönyt ne tyhjäksi niin se saa niistä hyviä jauhopurkkeja, ja kas, siihen loppui valitus :D

Mutsi maksaa protskut ja muut mömmöt, ja tekee niin paljon ruokaa ku syön..ja syön paljon,kuten painosta voi päätellä...

Faija vaa hymähtelee millon mitäkin ja vittuilee että taasko ostit pussillisen vehnäjauhoja..:)

ps- porukat läks viroo vähän aikaa sitte ja kysy et mitä tuliaisia ni vastasin ihan pokkana jonkun sortin nappeja kun tuotte ni hyvä on.... sain lakupaketin ja pullon viinaa :D

Faija ei niinkään ole pannut pahakseen, kuittailua tulee kyllä kaiken aikaa, kun peilin edessä seisoskelen. Mutsi motkottaa koko ajan, että "ei saa tulla narsistiksi" ja "ei saa laihtua enempää" ja "pitää syödä monipuolisemmin". Myöskin aina, kun on tilaisuus, mutsi tulee näyttämään jotain lehteä ja sanoo että "katos tota bodaria, aivan kauhee, tosi ruma, pelkkää lihasta, hyyyi, etkai sä tollanen haluu olla??"

Myöskin jos vaikka surffailen pakkotoistolla ja jään "kiinni" siitä, niin sitten motkotetaan että "pitää elämässä olla muutakin, tuollainen palvominen on sairasta, ei saa ihastua epäterveellisiin myrkkyihin innostuneisiin tyyppeihin."

Mä olen hiljaa ja vedän protskudrinkkejäni. Jos bodaus- lehden päätoimittajan Jouni Virtamon bodarifaija Keijo "tietoviisas" Virtamo on kenellekään tuttu, niin hän on lähisukua mulle.

Niin joo - mä oon 21v :rolleyes:

Faija treenaa itekki ja kustantaa meikän salikortin.
Mutsi valitteli sitä, että ruokaa kuluu niin vähän enää(Muutin Faijan luo asumaan:D )

Mä oon saanut aina kannustusta ja tukea mun harrastuksiini, eikä se ole muuttunut vaikka laji on vaihtunut. Äiti tekee tuttuun tyyliin ruokaa, kun menen käymään ja on tukenut myös taloudellisesti. Mutsi on ainaskin ylpeä kun poika on kasvanut miehen kokoiseksi, tosin mun mielestä miehen paino alkaa vasta 100kg:sta :p

Eli ollaan vielä pikku-pojan painoluokassa... Hetken aikaa. :rolleyes:

Mun vanhemmat ei ymmärrä tätä salitouhua alkuunkaan. Jos mulla on joku vaiva, mikä tahansa, niin heidän mielestään se johtuu treenaamisesta.

Jostain syystä ne myös yhdistää kehonrakennuksen ja huumeiden käytön toisiinsa ja ne itse asiassa luulee, että mä vedän kaikenlaisia nappeja, vaikka treenaankin natuna.

Milläs muutat 6-kymppisten mielipiteen?

Minulla on kanssa vanhemmilta tullut välillä kommenttia, "Ettei pitäisi enää kasvaa." ja "Eikös tuo nyt jo riitä?". Isän suurin huolenaihe on, etten sitten valmiina DI:nä pääse kunnon töihin, kun ihmiset pitävät automaattisesti tyhmänä, jos on vähän lihasta. Välillä kotona käydessä tulee kuittia siitä, miten paljon ruokaa kuluu. Mutta pääasiassa kuitenkin vanhempani suhtautuvat aika ymmärtäväisesti tähän harrastukseeni.

Kyllä vanhemmat ovat aina tukeneet harrastuksia.
Tarpeen tullen saa sitten mukavasti taloudellista/ruoka avustusta :)
Mutta kyllä äitiee aina syyttää ahkeraa salilla käyntiä jos jotain paikkaa kolottaa.. Pitäisi kuulemma välillä vähän rajoittaa ja liika syömisen tarkkailu on äidistä välillä vähän huolestuttavaa.
Mutta eipä ne sen kummenkin tätä touhua kommentoi, mutta jaksavat kuitenkin kannustaa:)

Porukat on olleet viime päiviin asti vaan tyytyväisiä kun tytöllä on on terveellinen harrastus. Mutta joululomalla tuli oltua niiden kanssa pidemmän aikaa ja käytiin sukulaissa notkuvien kahvipöytien ja suklaarasioiden äärellä useampaan otteeseen, eivätkä enää ymmärtäneetkään mua ja mun "pakkomiellettä" kun ei pari pullaa (eli viikon ajan herkkuja pakkosyötöllä jatkuvasti ja joka päivä) voi ahdistaa niin paljon...

Isä naureskelee usein mun leveille hartioille, mutta nauru taitaa olla ihan hyväntahtoista ja taitaa isäpappa olla salaa tytöstään vähän ylpeä... Ja nykyisin on aina liharuokaa(kin) kun pyytävät syömään, veljeni on kasvissyöjä ja aiemmin isä ja äiti ajattelivat että tekevät hyvän teon kun syöttävät lapsilleen aah niin ihanan terveellistä kasvisruokaa. Aika pitkään kyselin että missä proteiini, ja kyllähän sitäkin alkoi sitten pöydästä löytymään jossakin muodossa.

Viime viikolla sitten kun kuulivat että olen dieetillä ja että meinaan ottaa vielä aika paljon fläsää pois:
- (äiti): mutta sähän olet jo hyväkroppainen, eihän sun tarvitse
- (isä naureskellen): kohta sulla näkyy verisuonet niinkuin niillä bodareilla
- (minä): niin ne taitaa sitten vähän näkyä kun sieltä ne jo nytkin käsitreenin jälkeen pilkistelee....
- (äiti & isä) :eek: :eek: :confused:
- (äiti): voisithan sä sitten jättää treeniä vähemmälle jos kerran on pakko laihduttaa ettei sitten näytä siltä...

Mieluiten mä itsekin olisin ilman näkyviä verisuonia, mutta kun kaikkea ei saa kerralla niin sitten valitsen pienemmän pyllyn ja erottuvat lihakset vaikka oliskin vähän verisuonia näkyvillä. Ja nyt oon alkanut lähinnä nauttia siitä ajatuksesta kun kesällä kuljen hihaton paita päällä ja äiti näyttää tältä :eek: :urjo: .... mutta yrittää kaikin keinoin peittää ajatuksensa. Eihän oman tyttönsä ulkonäköä sovi arvostella....

mun vanhemmat ymmärtää mun salitouhut tosi hyvin ja siitä olen kiitollinen heille. äiti tekee ruokaa ja faija sponssaa lajiin kuluneet rahat sun muut. :)
faija ei oikeastaan harrasta mitään, mutta
pari vuotta sitten äijänkäppänä kyllä poikkesi mun mukana salilla ja tempasi penkistä 100kiloa.

Meillä äitee aina tokaisee puntille lähtiessäni että "taasko sinä sinne riehumaan olet menossa?". Nykyään sekin rupeaa ymmärtämään touhua, kuittailee vaan pelkästä tottumuksesta. Isukin puolelta saa treenata "niin paljon kun ruisleivällä kasvaa" :D

Äiti ymmärtää salilla käymisen, mutta kun tuo pienen pussin fastin protskua niin alkaa suu käymään ettei noista oo mitään hyötyä...:D

käskee vaan syömään kilon porkkanoita niin ajaa saman asian.

Mulla on isukki kestävyysurheilija/voimistelija henkeen ja vereen ja mäkin koetin joskus olla, kunnes puntti vei miehen. Eli ei sieltä ymmärrystä tule. Kysytään lähinnä, että mitä mä sitten näillä lihaksilla teen... Taitaa kuitenkin salassa olla ylpeä meitsistä :)

Äiti on ollut ihan ymmärtäväinen. Alkuaikoina tosin siskon kanssa kuorossa päivittelivät, että "älä nyt enää kasva, sä oot jo ihan riittävän iso". Joo, vähän reilu 80kg ja 185cm, tosi iso :rolleyes: Nykyään taas ollaan jo ymmärretty jutun juoni (114kg) tai alistuttu tosiasioihin :lol1: Sisko on nykyään tosi kannustava ja sen mielestä on tosi jees, jos äijällä on niiku kokoa...

Eivät ymmärrä salilla treenaamista "kun ulkonakin vois liikkua":p

Taisin olla 176 ja 60 kg kun alotin. Siinä vaiheessa kun oli tullu 15 kg lisää (tapahtui muuten yllättävän äkkiä) molemmat porukat alko sanoon kuinka oon niin hirveen näkönen ym. Samanlainen haloo oli siitä kuinka syön niin paljon.

Viime kesänä kun oli dietannu 3 kk ja näytti pienemmältä (kun en hirveesti porukoille näyttele palaa) niin ne oli tosi tyytyväisiä kun näytin taas niin hyvältä ja hoikalta (paino oli tuolloin yli 80 kg).

Nyt kun paino huitelee yli 90 kg:n niin aina himassa poiketessa mutsi muistaa mainita kuinka oon liian iso ja lopettaisit jo sen salilla käynnin ja niin edespäin.

Tästä vois päätellä et ne ei kauheesti tykkää mun harrastuksesta. Huh, tulipahan aikas vuodatus.

Kun itse aloitin palautusjuoman juomisen käytiin kyseinen keskustelu:

Minä: pitää lähteä tästä joku päivä ostamaan lisäravinteita

Äippä: et sinä sellaisia tarvitse kun et kumminkaan siellä kauaa aio käydä ethän sentään halua näyttää siltä miltä se salin omistaja näyttää eihän se varmaan mahdu kunnolla normaali ovestakaan kulkemaan eikä se muutenkaan ole hienon näköistä olla niin iso.

Minä:HALUANNN!!!!!:evil:

Äippä:jaa

tuon keskustelun jälkeen hän ei ole kysellyt harrastuksestani ja ostaa minulle aina kaupassa käydessään proteiinipitoista ruokaa.

Kun isäni näki ensimmäisen kerran lisäravinne pussini pöydällä hän kysyi minulta mitä nuo ovat niin sanoin että pakattua ruokaa
eikä hän ole sen jälkeen niistä liiemmin mitään kysynyt.

Siis hetkinen... Iso osa vastaajista asuu kotonaan ja saa ilmaiset ruoat ja lisäravinteet ja vaikka ei asuisikaan, niin silti moni saa sponsorirahaa lisäravinteisiin? WTF? :confused: Hienosti on joillakin sponsoriasiat. Itse kun asuin joskus vielä kotona, niin en saanut pennin latia lisäravinteisiin ja ruoka oli tavallista kotiruokaa. Salikortin maksoin itse, enkä todellakaan pyytänyt, vaatinut tai edes toivonut, että vanhemmat sponsoroisivat mulle esim. lisäravinteita tai salikortin. En ole katkera tai mitään, mutta ihmeen monella näyttäisi olevan hopealusikka poikittain suussa.

Mitäköhän on tapahtunut vanhoille kunnon arvoille, jossa "lapselle" kaikki ei tule automaattisesti nenän eteen, vaan sen eteen pitää tehdäkin jotain? "Tulikos Matias-Vatkulin maha täyteen vai otatko vielä toisenkin sisäfilepiffin? Kreatiini loppu? Noh, otapa tuosta 50 € ja isäs auto ja mene ostamaan. Kyllä minä tiskaan nämä sinun astiasi ja pyyhin sotkusi, mene sinä vaan menoillesi."

Noh, joka perheessä tavallaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom