Vanhempienne mielipide treenaamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimi
  • Aloitettu Aloitettu

Kimi

Banned
Eli mitä mieltä lähipiirinne on teidän treenaamisesta, ja onko heidän mielipiteet muuttuneet paljonkin ajan kuluessa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vanhemmat on kovin tyytyväisiä kun jotain liikunnallista tekee. Ensimmäiset 20-vuotta kun meni lähinnä mahaa kasvatellessa. Nyttemmin kun on alkanut homman ottamaan tosissaan on ollut kova selvittely että miten sitä muka voi kasvaa noin paljon pelkällä puurolla. No, kun ensimmäisen kerran otin lisäravinteet puheeksi tarkoitti se vanhemmille lähinnä hormoneita. Pillerit+erilaiset jauheet kun ei voi olla mitää muuta. Noo, ajan kuluessa on saanut selvitettyä mistä on kyse, mutta jotenkin tuntuu edelleen ettei kaikki ihan ole mennyt perille asti.

Mut jokatapauksessa porukat on tyytyväisiä, avovaimo innostunut hommasta myös ja kaverit lähinnä kateellisia. :D

Äiti on ollut koko reenaamiseni ajan huolissaan siitä, etten "hurahda" bodaukseen. Pelkää ilmeisesti, että salilla käymisestä tulee tärkein asia elämässäni. Viimeeksi eilen käytiin pitkä keskustelu lisäravinteiden tarpeellisuudesta. Olen yrittänyt selittää kaiken mahdollisen, mutta tuntuu, että kaikki ei ole mennyt perille. Ihan hyvin muuten on suhtauduttu, vaikka koko ajan kaikki jaksaa luetella mielipiteitään niiden "nappien" vaarallisuudesta. Luulevat esim kreatiinia dopingiksi.

Mul ei oo ollu mitään ongelmii vanhuksien kans, isäpappa kun nostelee vieläkin punnuksii niin mikäs siinä jos poika tekee samaa hommaa.. Protskuista nyt välil tulee et " ei niitä mihinkään tarvita, katos nyt muakin" ja poika vastaa " niin mutta kun ei jaksa odottaa 20 vuotta" :) Vaikka en kyllä usko et noi protskut mua sit niin hirveesti auttaa nopeemmin kasvaa..

Kun vielä asuin kotona, ukko sanoi että salilla käynti saa jäädä tai sitten muutat muualle syömään omia ruokiasi :) No tuumasin että kiittää ja kuittaa. Tullu vielä noista ajoista viitisentoista kiloa lihaa päälle, oishan se kieltämättä ollu kallista minua elättää.

Hyvin porukat sponssaa. Mutsikin on semmonen luontaistuote höperö ,että ei tartte sanoakkaan aina mitään niin jotain sieltä luontaistuotekaupasta aina kantaa.

Joskus kun olin parikymppinen äitini oli oikein tyytyväinen kun kävin salilla. "Siihenhän kuuluu terveellinen ruokavalio ja muutenkin terveelliset elämäntavat". "Pysyn pois raitilta kaljottelemasta".

Noi kommentit on ihan totta. Harmittaa sellaiset vanhemmat jotka ei tajua että urheilua se bodaaminenkin on.

Toki kun tuo bodaukseen yleisesti liittyvä lääkeaineiden väärinkäyttö selkisi äidilleni niin totaalinen myötämielisyys lajia kohtaan on vähän heikentynyt.

-K

Vaikka olen jo pian 30v, niin faija välillä kommentoi asiaa mielenkiintoisesti:

- "älä syö niitä mömmöjä (proteiinit), kyllä normaalin ruoan pitää riittää"
- "Kun tulet vanhaksi, lihaksesi häviävät ja iho käy roikkumaan"
- "Ei siinä painoja tarvita. Minullakin oli isot lihakset nuorena ja sain ne vaan pullistelemalla peilin edessä" :D

Täytyy varmaan alkaa pullistelemaan peilin edessä
:eek:

Isä ei oo oikein kommentoinu mitenkään ikinä. Jännä homma, pitäsköhän joskus kysyä, mikä on mielipiteensä asiasta. Äiti kyseli joskus hormonien käytöstä (tai varoitteli), mutta muuten pitää hyvänä harrastuksena ja ymmärtää lisäravinteet, kuten protskujauhot ja krean. Tajuaa myös mikä on lisäravinteiden ja steroidien & ressulääkeaineiden ero. Muistuttelee välillä ukista, joka kuulemma oli kylillä tunnettu isona ja vahvana äijänä ja arvelee, että mä oon tullu tässä mielessä ukkiin geenien suhteen :D

Nojaa, eipä noilla isän ja äidin mielipiteillä oo ollut enää n. kymmeneen vuoteen paljoo merkitystä, kun en oo kotona asunut. Vielä kun saisi pikkuveljen (nyt 14-v, innokas jalkapalloilija ja sählyn pelaaja, sulista pelaa ja hiihtää myös) ees kiinnostumaan tästä hommasta tai jopa innostumaan. Pikkuveli on oikeestaan ainoa läheisempi ihminen, jonka mielipide asiasta mua enempi kiinnostaa.

töissä mut on leimattu sekopää raiskarix joka kiskoo mömmöjä ja hortoilee pilvessä koko ajan (luulevat roinien olevan huumaamia aineita)

kotona ja avvaimokkeelta tulee kannustuksia.

Mutsi valittaa välillä kun syön niin sairaasti, mutta kyllä se on tähän mennessä lähes(huom! lähes ;) ) kaiken tähän harrastukseen liityvän maksanut. Eli lisäravinteisiin ja salikorttiin se antaa rahat ja lisäks ostaa aina jotain HYVÄÄ safkaa tai sitten ostan ite jotain mukava(sen rahoilla :) ). Faijakin ihan myönteisesti suhtautuu vaikka sen mielestä tais joskus olla niin että kaikki jotka käy kuntosalilla on hinttejä:D . ET sellasta

heh, viimeksi kun faijan kanssa nähtiin eka kertaa yli puoleen vuoteen, niin se vaan naurahti ja totes, että eikö tuo jo riittäis?

Mutsi taas on huolissaan etten vaan mitään väärennettyjä mömmöjä käyttäis. Oli leikannut lehdestä talteen artikkelin väärennettyjen kasvuhormonien vaaroista ja antoi sen sit mulle :)
Mut eipä siinä mitään, onhan se mukava et vielä jaksaa pojastaan välittää. Molemmat kuitenkin oikeesti kannustavat urheilemaan.

Efuman: Oon nähnyt susta kuvan sattumoisin, niin miten joku voi luulla, että sä roinaat?

Pate: olisit hakannut sun faijan kun tollasta paskaa selittää.

muistaakseni silloin kun oikeen kunnolla rupesin treenaan, ni ekan puol vuotta isä ja äiti katteli vähän suu auki, että mikäs tolla pojalla nyt on..äiti on nimittäin harrastanu airopikkiä ja jotain fitness juttuja nuorempana,ja sillon mä vähät piittasin sen jutuista..
kyllä ne nykyyän sen ymmärtää ja musta tuntuu että ne ihan tykkää että mä treenailen..ainaski ne kyselee muijakaverilta aina (asutaan eri paikkakunnalla, kun mistä oon kotosin) että, "mites sen pojan treenit mennee?" ja muuta vastaavaa..ja äitikin tuo aina sen juorukaverit kattoon sillon ku mä oon kotona käymäs ja selittää niille jotain että "kattokaas nyt on pojalla isot hartiat, minun puolen sukuun se on lähteny..":D

Originally posted by smeagol

Pate: olisit hakannut sun faijan kun tollasta paskaa selittää.

Jooh kyllähän sen vois vielä hakata, mutta se on niin läski sohvaperuna etten kehtaa. Ehkä sä voit tulla hakkaan sen :D

Originally posted by Iivili
Muistuttelee välillä ukista, joka kuulemma oli kylillä tunnettu isona ja vahvana äijänä ja arvelee, että mä oon tullu tässä mielessä ukkiin geenien suhteen :D
Voin kuvitella:

"Iivili, poikani, kuulehan... Kun ukkisi oli pieni, niin hän oli täysin kutseilla. Serratus erottui kädet alhaalla ja ukin reisilihasten poikkikutseja hämmästeltiin kylänraitilla, missä tahansa ukki kulkikaan. Ja se lat spread..."

Yleensä kaikki kannustaa!! Mutta joskus varsinkin mutsi valistaa "nappien" vaarallisuudesta. Muutaman kerran olen kuullut työkavereiltakin ettei kannata pilata terveyttään aineilla, yksi kaveri jopa kysyi että mistä pimeltä markkinoilta aineitani hankin. Natuna olen kuitenkin aina treenannut eikä tuota kokoakaan paljon ole että en tajua ihmisten neuvomista ja valistamista?:confused:

Opiskelen useamman sadan kilometrin päässä kotoa, joten tulee käytyä harvemmin vanhempien luona, parin kuukauden välein ehkä. Mutsi jaksaa huomauttaa, että on sulla selkä levennyt ja osta nyt jo isompia paitoja kun entiset kiristää. Faija selitti autossa, miten olevat ylpeät siitä, että harrastan. Terveet elämäntavat ja ruokavalion tarkkaa seuraamista jaksavat myös kehua.

Alustavasti ovat kysyneet ohjelman rakentamista itselle. Kotona on salivehkeet lähinnä tyhjän panttina kun en siellä asu...

Isä reenannut itse aikoinaan tosissaan ja nykyään sen verran mitä kunto periksi antaa joten sieltä puolelta tulee tukea, myös rahallisesti. Äidin puolelta tulee vain ilkeämielistä kuittailua, laji ei ole oikeen mieleen. :p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom