Valtsu kiittää sotaveteraaneja !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzz
  • Aloitettu Aloitettu
Koipireisi sanoi:
Ai taas tällainen (topicci).

On maita joissa tuomiot ovat kahdestakymmenestä kuolemaan, kolmas tuomio tuo automaattisesti pitkän linnakeikan vaikka olisi muuten pikkurikos. On maita joissa mestataan tai kivitetään rikolliset. On maita joissa väkijoukko lynkkaa pikkurikolliset kiinni saadessaan ja polttaa ruumiin. Maita joissa asukkaat aseistautuvat hampaisiin ja kaduilla ammuskellaan joka ilta. Ja näissä maissa on rikollisuus korkealla ja vankilat täynnä.

Sitten on maa jossa Valtsuja ymmärretään. Maa jossa rikollisuutta on niin vähän että joka vitun monotus tai puukotus saa kukkahattusedät kauhistelemaan valtakunnan tasolla. Maa jossa on paljon pikkuvikaa - mutta vankiloissa on vähän porukkaa, ja niidenkin vähien eteen tehdään todella kaikki mahdollinen. Maa jossa kosto ei ole oikeuskäytäntö.

Arvatkaa missä maassa on asiat parhaalla mallilla?

:sauna-metodin kannattajille ehdotan parannuskeinoksi :saunaa.

Suomi on mun ymmärtääkseni tilastollisesti melkoisen väkivaltainen maa.

Mutta ei se silti vähennä tuon sun pointtisi arvoa. Se on ihan totta, että täällä homma toimii vähän paremmin ja vankien määrä on suhteessa melko vähäinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hippa sanoi:
vankien määrä on suhteessa melko vähäinen.

Joka taas johtuu siitä että täällä annetaan tollasten vallujen "ilmaista pahaa oloaan" joutumatta vankilaan.

Hippa sanoi:
Suomi on mun ymmärtääkseni tilastollisesti melkoisen väkivaltainen maa.

Mutta ei se silti vähennä tuon sun pointtisi arvoa. Se on ihan totta, että täällä homma toimii vähän paremmin ja vankien määrä on suhteessa melko vähäinen.

Niin eikös toi kerro jo jotain paljon rikollisia vähän vankeja, kaikki hyvin! :D

Kyllä, sitähän ne tekeekin. Yrittää löytää keinoja siihen että ko.Valtsu parantaisi tapansa.
Et ole tehnyt sellaista. Onneksi olkoon. Kaikki ei ole samanlaisia.
Eikö se sitten ole tavoiteltavaa että nämä nuoret kriminaalit tekisivät parannuksen?? Paljon mukavempaa se oli kuin uran jatkaminen aikuisiällä

On tietysti tärkeää, että rikoksentekijät saadaan yhteiskuntakelpoiseksi, mutta mielestäni paljon tärkeämpää on, etteivät yhteiskuntakelpoiset joudu kärsimään rikoksentekijöistä. Mielestäni uhri on arvokkaampi kuin rikoksentekijä. Ei kai erilaisuus ole peruste rikollisuuden hyväksymiselle. Olenhan minäkin erilainen heihin nähden. Mitä minä saan tehdä?

Valtionkonttorihan noita makselee sitte uhreille ja kinuavat takaisin tekoon tuomitulta.
Milläs sä sitte makselet takaisin ne isot velat?? Kerrohan että miten?? Siinä vaiheessa kun sulla on esim.100 000e velkaa ja ikää 18v. Koulut on jo poissuljettuja vaihtoehtoja ja mäkin palkalla et kauheesti sitä velkaa lyhennä ulosotonkautta.
Mikäli oisin tollasessa tilanteessa niin ihan varmasti tulisin samaan ratkaisuun kuin moni muukin. Myisin kamaa, roinaa ja teen rikoksia. Tämä on se kierre mistä puhuin. Ei pitäisi luoda sellaisia velka vankeuksia jotka eivät sitten jätä muuta mahdollisuutta.
Eiköhän se uran jatkaminen tule monin verroin kalliimmaksi

Tuskin ne herää yhtenä aamuna, että "katos perkele tuhosinpa kymmeniä autoja yöllä ja nyt ne pitäis maksaa..." Tietysti, jos käy niin paska säkä, että ekaksi keikaksi varastaa uuden S-mersun... Mielummin mä antaisin vaikka opintolainat anteeksi, kuin tuollaiset tyhm.. anteeksi. erilaisuuden takia hankitut velat anteeksi.

Sä et voi olla tosissas!!! Voi hyvää päivää tota sun logiikkaa. Eiku hei noilla kasvatustaidoilla vaan lapsia isot liudat kuule kotiin ja avaria jakamaan. Onnea vaan.
Ei tohon voi muuta sanoa kuin että syö kakkua.
Kaikkia ongelmia ei ratkaista lihaksilla. Kuulostaako ollenkaan tutulta ratkaisu mallilta??? Jos ei, niin älä mieti turhaan enempää sitä

En tarjonnut tuota ratkaisumalliksi vai tarjosinko muka? Fakta vain on, että tarpeeksi kipua muuttaa ihmisen käyttäytymistä. Joko ihminen välttää tilanteeseen joutumista tai ei enää kykene saattamaan itseään siihen tilanteeseen. Jos nyt olet saanut nekkuun niin se on aika kaukana siitä kivusta mitä ihmiselle voidaan tuottaa pahimmillaan. Katso vaikka silloin minua sattui-viestiketju.

Sä puhut mulle ongelmien ratkaisemisesta. Sulla näyttää niitä ongelmia olleen. Ongelmia, jotka itse olen onnistunut välttämään. Siinä vaiheessa kun ongelma on käsissä, on jo jossain kohdassa menty vikaan, koska ongelmaa ei ole osattu välttää.

N.O.Kummonen sanoi:
On tietysti tärkeää, että rikoksentekijät saadaan yhteiskuntakelpoiseksi, mutta mielestäni paljon tärkeämpää on, etteivät yhteiskuntakelpoiset joudu kärsimään rikoksentekijöistä. Mielestäni uhri on arvokkaampi kuin rikoksentekijä. Ei kai erilaisuus ole peruste rikollisuuden hyväksymiselle. Olenhan minäkin erilainen heihin nähden. Mitä minä saan tehdä?
Vankeusrangasituksen, sekä ehdottmien että ehdollisten tarkoitus ja vankeinhoidon tarkoitus on tehdä rikoksen tekijöistä yhteiskuntakelpoisia. Sen takia että se on erittäin toivottavaa jatkon kannalta etteivät he jatkaisi uraansa.
On mahdotonta eristää nämä rikoksen tekijät kokonaan eliniäksi pois yhteiskunnasta joten näin se nyt sitten vaan on. Ei sille mitään mahda..
Rikoksella on aina uhri ja onhan heillä sitten oikeusturvansa lain puitteissa. Miutä me nyt siitä enää märähditään.

N.O.Kummonen sanoi:
Tuskin ne herää yhtenä aamuna, että "katos perkele tuhosinpa kymmeniä autoja yöllä ja nyt ne pitäis maksaa..." Tietysti, jos käy niin paska säkä, että ekaksi keikaksi varastaa uuden S-mersun... Mielummin mä antaisin vaikka opintolainat anteeksi, kuin tuollaiset tyhm.. anteeksi. erilaisuuden takia hankitut velat anteeksi.
Itse asiassa siinä voi käydä juuri niin että heräät yksi aamu siihen ja tajuat tekosi. Siinä vaiheessa kun on pari vuotta tullut ikää lisää ja osaat jo sano että olimpas typärä kun tein sellaista. Ei niitä velkoja tule antaa anteeksi mnissään nimessä se vie pohjan pois koko rangaistukselta, mutta pitäisi keksiä joku järkevämpi/realistisempi systeemi siihen takaisin maksuun. On aika järjetöntä edes alkaa kuvittelemaan etä 17v jannu maksaisi jotenki sen 100 000e takasin Alepan kassalla työskentelemällä. En ainakaan itse näe sen tapahtuvan.

N.O.Kummonen sanoi:
En tarjonnut tuota ratkaisumalliksi vai tarjosinko muka? Fakta vain on, että tarpeeksi kipua muuttaa ihmisen käyttäytymistä. Joko ihminen välttää tilanteeseen joutumista tai ei enää kykene saattamaan itseään siihen tilanteeseen. Jos nyt olet saanut nekkuun niin se on aika kaukana siitä kivusta mitä ihmiselle voidaan tuottaa pahimmillaan. Katso vaikka silloin minua sattui-viestiketju.

Sä puhut mulle ongelmien ratkaisemisesta. Sulla näyttää niitä ongelmia olleen. Ongelmia, jotka itse olen onnistunut välttämään. Siinä vaiheessa kun ongelma on käsissä, on jo jossain kohdassa menty vikaan, koska ongelmaa ei ole osattu välttää.
Totta joo, et suoraan sanonut että lapsia turpaan niin ei ne uskalla mitään ongelmia aiheittaa. Vihjailet vaan koko ajan niin. Ongelman muodostaa tuossakin se, että jos kotona ei voi olla tai uskalla olla niin jossain sitä aikaansa viettää. Aika varmuudella se ei siilon ole terve henkisissä harratuksissa.
Olet onnistunut välttämään nämä ongelmat, mutta kun se fakta vaan on että kaikki eivät siihen kykene .
Mulla niitä ratkasuita tähän on olemassa ihan oman kokemuksen pohjalta, kun tiedän mitä se elämä on. Kyllä joo olin itsekkin niissä ongelmissa mutta selvisin kaikesta siitä kun jaksoin tehdä töitä sen eteen ja valita toisen tien.
Sen pohjalta uskonkin että osaisin antaa parammin neuvoja kuin sinä tässä asiassa. Eihän neitsytkään voi opettaa ketään nussimaan??

Viimeksi muokattu:
kahlaajalintu sanoi:
On mahdotonta eristää nämä rikoksen tekijät kokonaan eliniäksi pois yhteiskunnasta joten näin se nyt sitten vaan on. Ei sille mitään mahda..

Mitä mahdotonta siinä on ja miksi sille ei mahda mitään?

Sen pohjalta uskonkin että osaisin antaa parammin neuvoja kuin sinä tässä asiassa. Eihän neitsytkään voi opettaa ketään nussimaan??

Pitääkö siis minun varastaa, ennenkuin voin sanoa, että ei kannata varastaa? Pitääkö hakata joku ennenkuin voin sanoa, että väkivalta on huono juttu. Jos tarkastelet lausetta "Eihän neitsytkään voi opettaa ketään nussimaan", niin siinähän henkilö koittaa opettaa tekemään jotain jota itse ei ole tehnyt. Tässä taas minä koitan opettaa nuorta rötöstelijää, olemaan rötöstelemättä, jonka minä olenkin onnistuneesti tehnyt. Esittämäsi lauseen kaltainen tilanne olisi tässä keskustelussa, jos minä yrittäisin antaa vinkkejä esim. auton varastamiseksi. Olisin surkea siinä aivan kuten neitsyt nussimisessa, koska en ole ainuttakaan kaaraa kääntänyt.

N.O.Kummonen sanoi:
Pitääkö siis minun varastaa, ennenkuin voin sanoa, että ei kannata varastaa? Pitääkö hakata joku ennenkuin voin sanoa, että väkivalta on huono juttu. Jos tarkastelet lausetta "Eihän neitsytkään voi opettaa ketään nussimaan", niin siinähän henkilö koittaa opettaa tekemään jotain jota itse ei ole tehnyt. Tässä taas minä koitan opettaa nuorta rötöstelijää, olemaan rötöstelemättä, jonka minä olenkin onnistuneesti tehnyt. Esittämäsi lauseen kaltainen tilanne olisi tässä keskustelussa, jos minä yrittäisin antaa vinkkejä esim. auton varastamiseksi. Olisin surkea siinä aivan kuten neitsyt nussimisessa, koska en ole ainuttakaan kaaraa kääntänyt.

Nythän puhuttiinkin ratkaisuista mitä näillä nuoriso rikollisille voidaan tehdä, eikä siitä onko joku asia huono juttu vai ei. Jokainen osaa sanoa sen, että rikollisuus oin huono asia.
Tarkoitin juuri sitä, että varmasti osaan antaa neuvoa tässä asiassa paremmin Tein valinnan ja valitsin toisen tien. Tiedän mitkä syyt siihen vaikuttivat ja mitkä tekijöät siihen vaikuttivat. Kokemus opettaa,
onko se nyt niin vaikea tajuta.
Turhaa tästä on saivarrella ja kikkailla.

Cthulhu sanoi:
Mitä mahdotonta siinä on ja miksi sille ei mahda mitään?

Suomi on oikeusvaltio ja täällä ei ole tapana ketään lukita pois eliniäksi. Siksi se on mahdotonta.
Varmasti haikailet esim. Yhdysvaltoihin jossa saa kantaa asetta ja on oikein kuolemantuomiot ja kaikki :thumbs:
Siellä on kyllä niin turvalliusta.

Herätys taas tähän päivään!!!!

Nythän puhuttiinkin ratkaisuista mitä näillä nuoriso rikollisille voidaan tehdä, eikä siitä onko joku asia huono juttu vai ei. Jokainen osaa sanoa sen, että rikollisuus oin huono asia.
Tarkoitin juuri sitä, että varmasti osaan antaa neuvoa tässä asiassa paremmin Tein valinnan ja valitsin toisen tien. Tiedän mitkä syyt siihen vaikuttivat ja mitkä tekijöät siihen vaikuttivat. Kokemus opettaa,
onko se nyt niin vaikea tajuta.
Turhaa tästä on saivarrella ja kikkailla.

No älä pidä mua enää jännityksessä. Minkä ratkaisun antaisit 14-vuotiaalle pikkurikolliselle?

edit: Mun ratkaisu olisi Liar Liar tyylinen:Stop breaking the law, asshole!
:hyper:

N.O.Kummonen sanoi:
No älä pidä mua enää jännityksessä. Minkä ratkaisun antaisit 14-vuotiaalle pikkurikolliselle?

Eipä ole ehkä niin yksi selitteinen juttu, mutta näin lyhkäsyydessään:
Yrittäisin sen saada tajuamaan että sen pitää itse auttaa itseään. Ihan niinku mullekki tehtiin.
Sitä on niin helppo tyytyä siihen asemaansa jos on vaikka niinkun mulla oli, että Kaupungin huostaanottamana, 1 oma hoitaja ja 2 omaa sossuntätiä paapomassa.

Mikään ei muuttunut ennen kun yksi fiksu setä siellä laitoksessa sai mut tajuumaan että pitää auttaa itseään ja se työ pitää tehdä itse.

Ei mulla tähän enää muuta. Pitääkä mielipiteenne.
Mä oon omani sanonu.

N.O.Kummonen sanoi:
Stop breaking the law, asshole!
No helvetti. Menet nyt sitte ensi tilassa kunnalisvaaliehdokkaakksi ni mä äänestä sua :thumbs: Tolla kasvatus opilla sä kyllä selvii ja parannat kaiken. Sun neuvo anorektikollekki on sitte varmaan : "Syö vitun kynäniska!"
Ei jatketa tätä pidempää enää, jooko
:david:

Ja Sieg Heil!!! sullekki vaa

Viimeksi muokattu:
N.O.Kummonen sanoi:

edit: Mun ratkaisu olisi Liar Liar tyylinen:Stop breaking the law, asshole!
:hyper:

Pakko vielä palata tänne..

Niin just! Kerro ne ratkaisut, kun sä olet asiantuntija ja meitä parempi neuvomaan mitä pitäisi tehdä. Pistetään sitten sana kiertämään, niin kohta ei enää tollasia kriminaaleja ole yhtään!

N.O.Kummonen sanoi:

Annappa muutama hyvä ratkaisu edellä mainittuun. Tavikset ei saa maksaa toisen rötöksiä, mutta nilkillä ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuuksia korvata omia tuomittavia tekojaan. Tässä käy juuri niin, että nilkki ei voi mennä töihin ja varastelee entistä enemmän ja yhteiskunta eli sinä ja minä maksetaan noita laskuja taas. Enemmän tuosta tekstistä loistaa kosto kuin järkevä ongelmien ratkaisu. Halvempaa ei töitten tekemisen estäminen ja rikollisuuteen 'kannustaminen' ainakaan ole.

Juu, ja kukaan ei estä menemästä töihin, mutta veikkaampa vaan, että harva viitsii mennä töihin, jos ei tilistä taskuun jää montaakaan lanttia. Työkkäri/sossu on helpompi vaihtoehto.

Rangaistukseksi vois heittää jotain yhteiskuntapalvelua (jota joku taisi jo ehdoittaa), tällä tavalla osa veloista saadaan maksatettua ja loput järkeisetetään siten, että töihin kannattaa vielä mennä. Vankilaan pistämistä välttäisin viimeiseen asti, se on kallista ja siellä viimeistään saa korkeakoulututkinnon rikollisuuteen.

Disclaimer: Edelleenkin on niitä ihmisiä jotka ei vaan tajau :wall:.

Multivita sanoi:

Niin just! Kerro ne ratkaisut, kun sä olet asiantuntija ja meitä parempi neuvomaan mitä pitäisi tehdä. Pistetään sitten sana kiertämään, niin kohta ei enää tollasia kriminaaleja ole yhtään!

Ei noille enää mitään mahda. Kaveri on pilalla, turha kukkahattujen enää ruveta siihen satsaamaan yhteiskunnan varoja. Vankilaan vaan ja sitten kun on 18 niin pakkotöihin. Turha enää rypistää kun on paska jo housussa. Nää pitäisi ohjata oikeaan suuntaan jo ajoissa, eikä sitten kun on liian myöhäistä.

Multivita sanoi:

Mulla nyt on olut joskus muitakin ongelmia kuin se, että lainaako iskä bemaria vai volvoa pilluralliin.Mutta niiin...

Emmä jaksa selittää enempiä. Kaikkia ei vaan voi auttaa näköjään.
Sä todistit sen mulle nyt. Ei auta vaikka kuinka selittäs ja asiasta jotain ehkä tietäisi.

Sieg Heil!!! Sullekki vaan ja helvetin hyvää joulua

No helvetti. Menet nyt sitte ensi tilassa kunnalisvaaliehdokkaakksi ni mä äänestä sua Tolla kasvatus opilla sä kyllä selvii ja parannat kaiken. Sun neuvo anorektikollekki on sitte varmaan : "Syö vitun kynäniska!"

Oletko sä edes nähnyt sitä elokuvaa? Siinä juuri taas yhden ryöstön tehnyt taparikollinen kysyy Jim Carreyn esittämältä asianajajalta lainopillista neuvoa jollaiseksi tuo heitto on tarkoitettu. Pitää miettiä tekemisiä ennen kuin joutuu rikoskierteeseen. Jättää sen ensimmäisen rikoksen tekemättä. Siitä se alkaa. Works for me! :D

Sitä paitsi anorektikko ei tee pahaa muille ihmisille, joten mielestäni tätä ongelmaa voidaan alkaa ratkomaan hyvin tämän henkilön näkökohdasta.

Ja Sieg Heil!!! sullekki vaa

No toi oli jo ilkeetä! :itku:

Edelleenkin on niitä ihmisiä jotka ei vaan tajau

Olen ainakin tajunnut kunnioittaa muita ihmisiä ja heidän omaisuuttaan. Kai sekin on jo jotain, että kenenkään ei ole ikinä tarvinnut pelätä, että hyökkään kimppuun ja ryöstän heidät tai että käyn yöllä varastamassa heidän auton ja ajan sen paskaksi pelkästä mielihalusta.

En mä toivo keneltä mitään sellaista mihin en itse pysty. :love:

kahlaajalintu sanoi:
Suomi on oikeusvaltio ja täällä ei ole tapana ketään lukita pois eliniäksi. Siksi se on mahdotonta.
Varmasti haikailet esim. Yhdysvaltoihin jossa saa kantaa asetta ja on oikein kuolemantuomiot ja kaikki :thumbs:
Siellä on kyllä niin turvalliusta.

Herätys taas tähän päivään!!!!

1. Yhdysvalloissa ei ole mitään yhtenäistä lainsäädäntöä esim. käsiaseista, vaan nämä seikat vaihtelevat osavaltiokohtaisesti.

2. Sama pätee kuolemantuomioihin (joita en kannata siksi, että niitä on mahdotonta perua eli oikeudellisista syistä ne eivät ole järkevä ratkaisu).

3. Paatunut taparikollinen on paatunut taparikollinen, vaikka olisi 14- tai sitten 41 -vuotias. Moista epeliä ei pidä pitää lainkuuliaisten kansalaisten terveyden ja omaisuuden uhkana. Vankilan ensisijainen tehtävä on - ja sen tuleekin olla - ihmisten suojeleminen sellaisilta jotka heitä uhkaavat. Valtsukin kuuluisi sinne telkien taakse. Joko nuorisovankilaan tai sitten kotiarestiin.

Cthulhu sanoi:
Se kuitenkin vähentää rikollisia joka on hyvä asia

Pitäisin tuota hyvänä asiana. Ihmisten pitäisi ymmärtää, että he ovat itse vastuussa itsestään ja, että he voivat joutua maksamaan teoistaan.
Enemmän arvoa ihmisille ja vähemmän yhteiskunnalle.

Vähentää rikollisten määrää. -Hieno homma. Onko se tarkoitus? Mun käsittääkseni tarkoitus on luoda hyvää yhteiskuntaa, jossa kaikilla olisi mahdollisuuksia. Myös rikollisilla on oikeus elää.

Miten joku voi pitää hyvänä asiana yhteiskunnan kovettumista? -Siinä vaiheessa kun jokaisesta käsilaukusta löytyy perusvarusteena pistooli, mun mielestä yhteiskunta ei o enää mukava. Viidakon laki vaan Suomeenkin. Mummot pysyy sisällä ja jengit valtaa ostarit. Hieno homma. Siinä sitten jokainen on vastuussa itsestään ja maksavat teoistaan kun jättävät vippaamatta väärälle tyypille. Enemmän arvoa koville ihmisille ja vähemmän pehmeälle yhteiskunnalle.

Kostaja X sanoi:
Vähentää rikollisten määrää. -Hieno homma. Onko se tarkoitus? Mun käsittääkseni tarkoitus on luoda hyvää yhteiskuntaa, jossa kaikilla olisi mahdollisuuksia. Myös rikollisilla on oikeus elää.

Miten joku voi pitää hyvänä asiana yhteiskunnan kovettumista? -Siinä vaiheessa kun jokaisesta käsilaukusta löytyy perusvarusteena pistooli, mun mielestä yhteiskunta ei o enää mukava. Viidakon laki vaan Suomeenkin. Mummot pysyy sisällä ja jengit valtaa ostarit. Hieno homma. Siinä sitten jokainen on vastuussa itsestään ja maksavat teoistaan kun jättävät vippaamatta väärälle tyypille. Enemmän arvoa koville ihmisille ja vähemmän pehmeälle yhteiskunnalle.

Ymmärrän pointtisi, mutta nyt suuntaus on selvästi menossa siihen suuntaan, että rikollisille on annettu oikeus elää ja vallata ne ostarit, mutta asialle ei tehdä mitään. Jos ainoa mahdollisuus tästä eroon pääsemiseksi on yhteiskunnan kovettuminen / kovettaminen, niin siihen kai sitten on pyrittävä. Eihän voida lähteä siitä, että yhteiskunta pehmoilee, jos rikolliset ja rikokset kovenee ja raaistuu. Ja sitten pikku-valtsut naureskelee ja näyttää persettä poliiseille kun tietää ettei kukaan voi hänen tekemisiinsä puuttua. Huonoon suuntaan ollaan menossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom