Valtsu kiittää sotaveteraaneja !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzz
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
osku sanoi:
Jotkut on vaan syntynyt sellaisiksi ettei ne sovi yhteiskuntaan,eikä niitä ole mitään järkeä silloin päästää yhteiskuntaan.

Totta, miksi muiden pitäisi kunnioittaa jonkun sellaisen (ihmis)oikeuksia joka ei kunnioita muiden (ihmis)oikeuksia.
Minun mielestäni ammatti- ja taparikolliset pitäsi poistaa yhteiskunnasta tavalla tai toisella.

osku sanoi:
Jotkut on vaan syntynyt sellaisiksi ettei ne sovi yhteiskuntaan,eikä niitä ole mitään järkeä silloin päästää yhteiskuntaan.

Viitsitkö selittää, miten ihminen "ei pääse yhteiskuntaan"? Kuulosti aika bysanttilaiselta dädältä....
(Ellet tietysti tarkoittanut elinikäistä vangitsemista, -asian olisi silloin voinut ilmaista hieman helpommin)

Cthulhu sanoi:
Totta, miksi muiden pitäisi kunnioittaa jonkun sellaisen (ihmis)oikeuksia joka ei kunnioita muiden (ihmis)oikeuksia.
Minun mielestäni ammatti- ja taparikolliset pitäsi poistaa yhteiskunnasta tavalla tai toisella.

Ihan samaa mieltä. Vituttaa mielettömästi sellaset ketkä ei kunnioita muita tai muitten omaisuutta pätkääkään.

Cthulhu sanoi:

Innolla odotan tämän viestiketjun kehittymistä...

...josta tulemme taas siihen, että kuolemanrangaistus taitaa olla ainoa toimiva vaihtoehto taparikollisille (>50 rikosta tilillä jne.) ja ennen kuin joku sanoo, että rangaistus on yliampuva, tässä vähän perusteluja ko. rangaistuksen puolesta:

-kenenkään ei ole pakko tehdä noin monta rikosta, jolloin jokaisella on mahdollista välttää em. rangaistus
-kukaan ei tee vahingossa noin monta rikosta
-ketään ei voi lavastaa noin monen rikoksen syylliseksi

Kuolemanrangaistustahan on aina vastustettu mm. sillä kriteerillä, että joku voi kuolla syyttä. Jos kyseessä on monikymmenkertainen rikoksenuusija, ei tätä ongelmaa pitäisi olla. Ja ihan sama onko se toistuva rikos automurto, autovarkaus, myymälävarkaus, raiskaus, kioskivarkaus, murha, pankkiryöstö, tappo, rattijuoppous tai mikä vaan, jos ei voi olla tekemättä rikoksia niin näiden rikosten ehkäisemiseksi pitäisi rikollinen poistaa yhteiskunnasta, niinkuin aikaisemmin jo ehdotettiin.

Gideon S sanoi:
Viitsitkö selittää, miten ihminen "ei pääse yhteiskuntaan"? Kuulosti aika bysanttilaiselta dädältä....
(Ellet tietysti tarkoittanut elinikäistä vangitsemista, -asian olisi silloin voinut ilmaista hieman helpommin)

Eli mitä tahansa kunhan tavallisten ihmisten ei tarviis olla tekemisissä noiden räikeimpien tapausten kanssa.Tappaminen/elinikäinen vangitsiminen/karkotus.

Multivita sanoi:
Mikäs siihen sitten auttaa jos ei puhuttelut ja selkäsaunat? Sinullahan on kuulemma omakohtaista kokemusta. Ja ei kai sitä ole paljon tulevaisuuden vaihtoehtoja jäljellä kun on ITSE ne pilannut. Ei se ole mikään selitys, että on "teininä tyhmäillyt". Kaikkihan on ollut nuoria.

Vai pitäisiköhän niille antaa velat anteeksi ja hommata autot ja asunnot, että pääsisivät elämän alkuun. Eihän ne silloin nuorina tiennyt mitä tekivät.. :jahas:

Oikeesti tollasten paskakasojen kanssa ei ole Suomessa juurikaan mitään tehtävissä. Joko tulee järkiinsä omineen tai sitten jatkaa samaa rataa arkkuun asti..toivottavasti pian.

Perimmäinen syy taitaa löytyä kuitenkin vanhemmista. Itse olisin saanut kyllä selkään niin että perse raikaa, jos olisin alkanut rötöstelemään. Isukki piti sen verran kovaa kuria. Sillon vitutti, mut enää ei yhtään..

Just tämmäösestä asiantuntemuksesta mä puhunki. Hyvin todennäkösesti nämä pikku kriminaalit on saanu enemmän turpaansa ku kukaan muu. Luuletko oikeesti että se on siitä kiinni että kuri ei olisi ollut tarpeeksi kovaa???
Ei meillä kotona ollut ainakaan siitä kiinni. Varmasti otin turpaan useemmin ku sinä.

Varmaan samaan tapaan olet parantamassa kaikki nistitkin. "Vittu ku mä sille sanoin et turpaan tulee jos vittu viel vetää huumeita" No nii just noinhan se menee!!! Tai sitte ei... Mieti ite.

Ihan varmasti on tehtävissä jotain aina. Sen muutoksen ja ymmärtämisen pitää vaan lähteä itsestään. Pitää ymmärtää vähän pidemmälle kuin seuraava päivä. Ei kannettu vesi kaivossa pysy. Pitää auttaa näitä tyyppejä auttamaan itseää.
Ainaki minä katkasin lupaavasti lähteneen laitos ja muun paska kierteen ihan itse. 1,5v koulukodissa opetti paljonkin asioista. Älä puhu asioista joista et tiedä!!!

D.Yates sanoi:
Tuollaiset saa mun puolesta pistää Amsterdamiin maksamaan niitä velkoja perseellään. Mieluummin alaikäisenä niin saa paremmat rahat.
Milläs vitulla sä maksat ne velat vaikka haluisitkin ??? On tosi hyvät mahollisuudet maksaa työllä pois ne. Korko kasvaa kuitenkin koko ajan. En ehdottanut että ne pitäisi unohtaa tai hyvittää. Onhan ne omalla mogailulla saatu aikaseksi. Pointti siinä olikin lähinnä se että ne velet ovat yksi syy miksi ajaudutaan niihin kierteisiin eikä päästä sopeutumaan takaisin yhteiskuntaan

Tää on muuten joka kerta sama laulu, kun julkisuuten tulee joku pöyristyttävä rikos. Kohta ollaan taas saunan takana ja mikään ei muuttunut mikskään. Huomaatteko, miten samaa rataa nämä threadit menevät? Ei näitä montaa jaksa.

Mutta ehdotan uutta ja erilaista lähestymiskulmaa tähän tylsään vanhan kertaukseen. Muhun ruutataan enemmän hormoneja kuin "teollisuusalueen epävirallisen hormonisalin" vakkareihin, käyn törkeän pahoinpitelyn kurssin, ota tribaalitatskan/piikkilangan haban ympäri, ostan kultaisen leijona riipuksen panssariketjulla, murtaudun catepillarilla asekauppaan Commando tyyliin, pudeudun sukkahousuihin ja pilottiin ja näin on syntynyt kaksituhatta luvun uusi suomalainen supersankari taisteluun tahroja ja rikollisuutta vastaan, SUPER EUGEN! Rinnassa on iso roinaruisku, jossa suuri E. Aina kun Supo ampuu taivaalle valtavan E:n, Super Eugen saan roidragen ja valmistautuu aerobiseen liikuntaan.

Valtsu: ...sit mä höyläsin sen guben fyffet ja kävi pöllii fiftisentin uusimman...
Super Eugen koputtaa olkaa: You got five seconds to the most embarassing moment of your life.
Valtsu: WTF?
Super Eugen: five...four...three... PAM...TSOK...KABLAM!
Valtsu: Ai jaiiiiiii, älä, sattuu...hei mut sä sanoit et viis sekuntia!
Super Eugen: I lied.

Kuolemanrangaistus olisi kyllä hyvä ratkaisu, mutta sitä ei tulla ottamaan käyttöön Suomessa ainakaan lähivuosikymmeninä ja kenties ei koskaan, joten muita vaihtoehtoja pitäisi miettiä.
Mun mielestä olisi hyvä jos paatuneimmat rikolliset ympäri Eurooppaa laitettaisiin jonnekin Kongon perukoille, jossa paikalliset pitäisivät vankilaa pystyssä. Mahdollisimman paljon laitettaisiin eri kansalaisuuksia sekaisin ja tappaisivat siellä sitten toisensa pikkuhiljaa rähinöimällä. Tästä järjestelystä hyötyisivät kaikki. Saataisiin täältä kohtuu hinnalla törkeät rikolliset pois ja "maksut" rikollisia vastaanottavalle valtiolle suoritettaisiin ruoka-avustuksina, sekä sairaanhoidon tason parantamisella.

Hynkkä sanoi:
Kuolemanrangaistus olisi kyllä hyvä ratkaisu, mutta sitä ei tulla ottamaan käyttöön Suomessa ainakaan lähivuosikymmeninä ja kenties ei koskaan, joten muita vaihtoehtoja pitäisi miettiä.
Mun mielestä olisi hyvä jos paatuneimmat rikolliset ympäri Eurooppaa laitettaisiin jonnekin Kongon perukoille, jossa paikalliset pitäisivät vankilaa pystyssä. Mahdollisimman paljon laitettaisiin eri kansalaisuuksia sekaisin ja tappaisivat siellä sitten toisensa pikkuhiljaa rähinöimällä. Tästä järjestelystä hyötyisivät kaikki. Saataisiin täältä kohtuu hinnalla törkeät rikolliset pois ja "maksut" rikollisia vastaanottavalle valtiolle suoritettaisiin ruoka-avustuksina, sekä sairaanhoidon tason parantamisella.

Eli tavallaan ostettaisiin vangeinhoito palveluja siltä "kongolta"?Harvinaisen hyvä idea,tosta hyötyis kummatkin osapuolet.

ei se hakkaaminen valtsu-rukkaa auta mutta tuommoisille tapauksille
on kesittävä joku muu paikka kuin liikkua vapaana ostareilla.
Englannissa on ko tapuksia varten joku poikakodin ja vankilan välimuoto.
Kuitenkin paikka josta ei pääse omien halujen mukaan menemään ja tulemaan.
Onko nämä tyypit korvausvelvollisia jo kuitenkin alle 15v aíheuttamiisa vahinkoihin? Jos on niin onhan se vaikea aloittaa kunnon elämää jos on kerinnyt paljon laskua saamaan.Säälipisteet on kuitenkin tälle mustalaiskakaralle vähissä...ovela paskiainen.

Kamoon ihmiset. Tää on taas ihan levotonta paskanjauhamista (johon itse otan innolla osaa)
Eikö lukko voisi heilahtaa jo ennen kymmenettä sivua?

Ihan varmasti on tehtävissä jotain aina. Sen muutoksen ja ymmärtämisen pitää vaan lähteä itsestään. Pitää ymmärtää vähän pidemmälle kuin seuraava päivä. Ei kannettu vesi kaivossa pysy. Pitää auttaa näitä tyyppejä auttamaan itseää.

Minäkään en tiedä mitään, mutta eikö juuri Suomessa yritetä ymmärtää ja eikö Valtsullekin ole tarjottu tilaisuuksia lopettaa itse rikoskierteensä.

Mä olen sitten itse ollut vissiin ihan vitun tyhmä lammas kun en ole tajunnut kapinoida tai sitten mulla on ollut liian helppoa, koska en ole koskaan varastanut mitään tai vahingoittanut toisten omaisuutta. Mulla ei ole pahoinpitelysyytteitä tms. kuten ei ole tavallisella nuorellakaan. Kuitenkaan ei paljon kiitosta kuulu kaidalla tiellä pysymisestä. Sen sijaan kiitellään ja siunaillaan, jos joku paskakakara lopettaa rötöstelyn, vaikka tosiasiassa se vain palautuu normaaliksi joltain alemmalta ihmisyyden tasolta.

Milläs vitulla sä maksat ne velat vaikka haluisitkin ??? On tosi hyvät mahollisuudet maksaa työllä pois ne. Korko kasvaa kuitenkin koko ajan. En ehdottanut että ne pitäisi unohtaa tai hyvittää. Onhan ne omalla mogailulla saatu aikaseksi. Pointti siinä olikin lähinnä se että ne velet ovat yksi syy miksi ajaudutaan niihin kierteisiin eikä päästä sopeutumaan takaisin yhteiskuntaan

Mitä tommoselle voi muuta sanoa, kuin että vitun idiootti. Miten jotkut sisäistää paremmin noi yhteiskunnan säännöt kun toiset? :(

Unohdetaan vähäksi aikaa se syyllinen. Pitäisi miettiä miten uhri saa hyvityksen.

Ihan omasta kokemuksesta voin sanoo että kaikki urpot jotka kuvittelee turpaan vedon ja kunnon puhuttelun auttavan tohon ongelman, niin voin sanoa että ootte muute niin pihalla tosta jutusta kuin olla ja voi. Siinä vaiheessa se ei tee muuta kun kovettaa vaan kundeja ja katkeroittaa enemmän.

Ja mitä väkivaltaan tulee. Itse en ole väkivallan expertti, mutta eiköhän jokaisella ole tietyt rajat kuinka paljon fyysistä kipua pystyy sietämään ennenkuin se alkaa muokkaamaan käyttäytymistä. Eläimille se toimii joten miksei toimisi sellaisille ihmisillekin, jotka käyttäytyvät kuin eläimet.

Kyllä normaalia kiinnostaa yhtälailla vetää jotain turpaan tai kuulla kuinka lasi rikkoutuu...

Cthulhu sanoi:
Totta. Eiköhän oteta joku saari hyöty käyttöön ja loppusijoitetaan nuo nilkit sinne. Ruokaa ja juomaa vietäisiin kun muistettaisiin.
Vartiointi kustannuksetkinhan ois aika naurettavan halvat.
Harmi kun itämeressä ei asustele "asiallisen" kokoisia petokaloja.
*evil grin*

N.O.Kummonen sanoi:
Minäkään en tiedä mitään, mutta eikö juuri Suomessa yritetä ymmärtää ja eikö Valtsullekin ole tarjottu tilaisuuksia lopettaa itse rikoskierteensä.

Mä olen sitten itse ollut vissiin ihan vitun tyhmä lammas kun en ole tajunnut kapinoida tai sitten mulla on ollut liian helppoa, koska en ole koskaan varastanut mitään tai vahingoittanut toisten omaisuutta. Mulla ei ole pahoinpitelysyytteitä tms. kuten ei ole tavallisella nuorellakaan. Kuitenkaan ei paljon kiitosta kuulu kaidalla tiellä pysymisestä. Sen sijaan kiitellään ja siunaillaan, jos joku paskakakara lopettaa rötöstelyn, vaikka tosiasiassa se vain palautuu normaaliksi joltain alemmalta ihmisyyden tasolta..
Kyllä, sitähän ne tekeekin. Yrittää löytää keinoja siihen että ko.Valtsu parantaisi tapansa.
Et ole tehnyt sellaista. Onneksi olkoon. Kaikki ei ole samanlaisia.
Eikö se sitten ole tavoiteltavaa että nämä nuoret kriminaalit tekisivät parannuksen?? Paljon mukavempaa se oli kuin uran jatkaminen aikuisiällä

N.O.Kummonen sanoi:
Unohdetaan vähäksi aikaa se syyllinen. Pitäisi miettiä miten uhri saa hyvityksen.
Valtionkonttorihan noita makselee sitte uhreille ja kinuavat takaisin tekoon tuomitulta.
Milläs sä sitte makselet takaisin ne isot velat?? Kerrohan että miten?? Siinä vaiheessa kun sulla on esim.100 000e velkaa ja ikää 18v. Koulut on jo poissuljettuja vaihtoehtoja ja mäkin palkalla et kauheesti sitä velkaa lyhennä ulosotonkautta.
Mikäli oisin tollasessa tilanteessa niin ihan varmasti tulisin samaan ratkaisuun kuin moni muukin. Myisin kamaa, roinaa ja teen rikoksia. Tämä on se kierre mistä puhuin. Ei pitäisi luoda sellaisia velka vankeuksia jotka eivät sitten jätä muuta mahdollisuutta.
Eiköhän se uran jatkaminen tule monin verroin kalliimmaksi

N.O.Kummonen sanoi:
Ja mitä väkivaltaan tulee. Itse en ole väkivallan expertti, mutta eiköhän jokaisella ole tietyt rajat kuinka paljon fyysistä kipua pystyy sietämään ennenkuin se alkaa muokkaamaan käyttäytymistä. Eläimille se toimii joten miksei toimisi sellaisille ihmisillekin, jotka käyttäytyvät kuin eläimet.

Kyllä normaalia kiinnostaa yhtälailla vetää jotain turpaan tai kuulla kuinka lasi rikkoutuu...
Sä et voi olla tosissas!!! Voi hyvää päivää tota sun logiikkaa. Eiku hei noilla kasvatustaidoilla vaan lapsia isot liudat kuule kotiin ja avaria jakamaan. Onnea vaan.
Ei tohon voi muuta sanoa kuin että syö kakkua.
Kaikkia ongelmia ei ratkaista lihaksilla. Kuulostaako ollenkaan tutulta ratkaisu mallilta??? Jos ei, niin älä mieti turhaan enempää sitä

Ankka sanoi:
Totta. Eiköhän oteta joku saari hyöty käyttöön ja loppusijoitetaan nuo nilkit sinne. Ruokaa ja juomaa vietäisiin kun muistettaisiin.
Vartiointi kustannuksetkinhan ois aika naurettavan halvat.
...*

Onhan meillä Åland. Sinnevaan sinnevaan sinnevaan .... :evil:

kahlaajalintu sanoi:
Valtionkonttorihan noita makselee sitte uhreille ja kinuavat takaisin tekoon tuomitulta.
Milläs sä sitte makselet takaisin ne isot velat?? Kerrohan että miten?? Siinä vaiheessa kun sulla on esim.100 000e velkaa ja ikää 18v. Koulut on jo poissuljettuja vaihtoehtoja ja mäkin palkalla et kauheesti sitä velkaa lyhennä ulosotonkautta.
Mikäli oisin tollasessa tilanteessa niin ihan varmasti tulisin samaan ratkaisuun kuin moni muukin. Myisin kamaa, roinaa ja teen rikoksia. Tämä on se kierre mistä puhuin. Ei pitäisi luoda sellaisia velka vankeuksia jotka eivät sitten jätä muuta mahdollisuutta.
Eiköhän se uran jatkaminen tule monin verroin kalliimmaksi.

Mä en oo koskaan ymmärtäny tota logiikkaa, että velkakierteen takia on pakko ryhtyä rikoksiin. Vaikka rahaa ei olisi ollenkaan, ainoastaan velkaa, niin Suomessa kukaan ei nyhdä sulta kuitenkaan jokaista penniä, vaan rahaa jätetään sulle juuri niin paljon, että voit nipin napin elää (lue syödä). Varattomillekin järjestetään kuitenkin katto pään päälle ja sossu antaa rahat syömiseen. Tietysti sitä saa elää helvetin nuukasti, mutta itse on lopulta järkännyt itsensä tuohon tilanteeseen.

Mikäli sitten päättää, että halua kohentaa omaa elintasoaan, niin se voi jo olla aika vaikeeta, koska verollisena ei ainakaan lisätuloja voi saada, koska ne menee suoraan velkojille. Tuossa tilanteessa kannattaa kuitenkin taas miettiä miksi on kyseiseen tilanteeseen joutunut...

Rikokset ovat kuitenkin aina rikoksia. Tässä threadissä jo aikaisemmin väitettiin, että lähes jokainen nuori kokeilee näpistystä. Itse en ole ainakaan koskaan ottanut kaupasta mitään. Kakarana, joskus ottanut koulussa karkkia jonkun karkkipussista kun on katsonut muualle, mutta sitä pidemmälle en ole mitään varastelua koskaan vienyt. Aikuisena vetäisin itseni mielummin narun jatkoksi, jos joutuisin siihen tilanteeseen, että en voisi elää ellen sortuisi rikoksiin. Lisäksi en edelleenkään usko tuon olevan Suomessa mahdollista.

naksu sanoi:
Rikokset ovat kuitenkin aina rikoksia. Tässä threadissä jo aikaisemmin väitettiin, että lähes jokainen nuori kokeilee näpistystä. Itse en ole ainakaan koskaan ottanut kaupasta mitään. Kakarana, joskus ottanut koulussa karkkia jonkun karkkipussista kun on katsonut muualle, mutta sitä pidemmälle en ole mitään varastelua koskaan vienyt. Aikuisena vetäisin itseni mielummin narun jatkoksi, jos joutuisin siihen tilanteeseen, että en voisi elää ellen sortuisi rikoksiin. Lisäksi en edelleenkään usko tuon olevan Suomessa mahdollista.

Mä voisin kutsua itseäni sellaiseksi kiltiksi esimerkkinuoreksi, joka ei ole (melkeen) koskaan tehnyt mitään pahaa. Olen pysynyt kaukana vaikeuksista, saanut hyviä numeroita koulussa ja tullut kotiin ajoissa. Olen kertonut aina vanhemmille missä olen ja kenen kanssa eikä kummempia vaikeuksia ole ollut.

Silti olen kokeillut tupakkaa ja alkoholia alaikäisenä sekä varastanut pari kertaa kaupasta ja piirtänyt tussilla pari kertaa seinään.

En pidä itseäni rappionuorena saati ihmisenä, joka olisi saanut huonon kasvatuksen. Se oli sellaista kokeilunhalua, jännitystä ja kapinointia. Minullakin, joka olin ns. nörtti.

naksu sanoi:
Mä en oo koskaan ymmärtäny tota logiikkaa, että velkakierteen takia on pakko ryhtyä rikoksiin. Vaikka rahaa ei olisi ollenkaan, ainoastaan velkaa, niin Suomessa kukaan ei nyhdä sulta kuitenkaan jokaista penniä, vaan rahaa jätetään sulle juuri niin paljon, että voit nipin napin elää (lue syödä). Varattomillekin järjestetään kuitenkin katto pään päälle ja sossu antaa rahat syömiseen. Tietysti sitä saa elää helvetin nuukasti, mutta itse on lopulta järkännyt itsensä tuohon tilanteeseen.

Mikäli sitten päättää, että halua kohentaa omaa elintasoaan, niin se voi jo olla aika vaikeeta, koska verollisena ei ainakaan lisätuloja voi saada, koska ne menee suoraan velkojille. Tuossa tilanteessa kannattaa kuitenkin taas miettiä miksi on kyseiseen tilanteeseen joutunut...

Mä oon kahliksen kanssa samoilla linjoilla. väkivallalla ei tuollaista nulikkaa saa järkiinsä. Sitä varmaan on tuohonkin natikkaan koitettu useamman kerran.

Kuvittele itsesi tilanteeseen, jossa oikeasti koitat päästä 20-vuotiaana jaloillesi , mutta mitään mahdollisuuksia ei ole. Duuniin ei kannata mennä, koska tienattuja rahoja et tule ikinä näkemään.. Todella kannustavaa. Sossu maksaa varmasti asunnon ja sapuskat, mutta asunto on tod.näk. pieni yksiö ja piffiä ei tarvitse katsella kun lihatiskillä. Tuota varmaan vuoden kaksi jaksaa, mutta lopun elämää ei. Kyllä siinä niin käy, että helpon rahan perään tuossa kohtaa lähtee vähemmänkin kriminaali luonne.

Ymmärrän tietenkin, että se on epäreilua antaa vaan kaikki velat anteeksi ja tiputtaa lasku kunnonkansalaisten niskaaa, mutta jos tällä toimenpiteellä pitkällä tähtäimellä voidaan säästää kuluja, niin sitten se on vaan hyväksyttävä.

Tuollaiset narun jatkoksi kommentit on lähinnä :anssi: :zzzz:, niin kauan kun ei ole vastaavassa tilanteessa ollut.

Edellinen kirjoitus ei tietenkään päde kaikkiin. On ihmisiä jotka ei vaan tajua :wall:.

Suositut

Back
Ylös Bottom