Jakob sanoi:Mä oon kahliksen kanssa samoilla linjoilla. väkivallalla ei tuollaista nulikkaa saa järkiinsä. Sitä varmaan on tuohonkin natikkaan koitettu useamman kerran.
--
Ymmärrän tietenkin, että se on epäreilua antaa vaan kaikki velat anteeksi ja tiputtaa lasku kunnonkansalaisten niskaaa, mutta jos tällä toimenpiteellä pitkällä tähtäimellä voidaan säästää kuluja, niin sitten se on vaan hyväksyttävä.
Mä oon samoilla linjoilla. Pitää yrittää kuntouttaa jollain muulla kuin väkivallalla.
Esim. yhteiskuntapalvelu (tai mikä sen nimi olikaan) on oiva mahdollisuus sovittaa velkojaan käytännön elämässä. Eli maksaa velkaa antamalla aikaa sellaisiin töihin, joihin ei jostain syystä palkata työvoimaa. Palkkaduunista saisi sitten pitää itsellään, jos saa pientä palkkaa. Toki sitten isosta palkkapussista on varaa maksaa sitä velkaa takas oikealla rahalla.
Vaihtoehtoja on vaikka miljoona. Tuolla kentällä on paljon mahdollisuuksia saada ns. rappionuorista yhteiskunnan toimivia jäseniä. Kyse on vaan siitä, ettei viitsitä lähteä miettimään ratkaisuja. Tärkeämpiäkin kohteita on kuten Olympiastadionin kattaminen ja tupakka-askien kansien uudelleensuunnittelu
EDIT: myönnän myös sen, että aina on tapauksia, joihin ei auta mikään.