Valkosipuli nostaa testosteronitasoja

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
"valkosipuli nostaa miesten testosteronitasoja kiveksissä"
Luin tämmösen pikku artikkelin joskus vuos sitten Bodaus lehdestä.
Mua ainaki rupee panettaa ihan hlvtisti, ku oon pistäny valkosipulia esim. pizzan päälle(tosimies vetää tietenkin raakana).

Koittakaapa että toimiiko. Varsinki 15-19 vuotiaiden pitäis tuntea ku se potkii

Kaikkea sitä nykyään tutkitaankin. Saisiko muuten minkäänlaista linkkiä ko. tutkimukseen? Kyllä hiukan tosin epäilyttää...

Miikkakka sanoi:
Mua ainaki rupee panettaa ihan hlvtisti, ku oon pistäny valkosipulia esim. pizzan päälle(tosimies vetää tietenkin raakana).

Just joo, ei se nyt kuitenkaan nuin tehokasta testo buusteria ole. 15-19vuotiaat tuskin huomaavat mitään kun omatkin arvot on niin kohollaan, enkä kyllä usko että huomaa vaikka omat tasot ois lähelle nollaakin ja jos se tasoja nostaakin on se niin pientä että sitä ei edes huomaa eli :anssi:

Arvelinki et tämmöstä kommenttia. Eihän kaikkee tarvii niellä

Tidus, must vähän tuntuu et sä et lukenu ku ton pelkän otsikon tästä threadista

Miikkakka sanoi:

Olen käyttänyt aina tuota maustetta paistaessani kananmunia tai muuta ruokaa.
Onkohan totta? epäilen.

Pötypuhetta.

Mä en itekkää uskois tommoseen, mutta ku testasin tätä ja pistin poskeen pari isoa kynttä nii pakko se oli niellä.

En oo löytäny netistä minkään näköstä tutkimusta ainakaan suomeks.

:offtopic: Luontaistuote kaupastaki saa valkosipulipuriste kapseleita ja tuotteen nimi on "high potency"

Kun syö sitä valkosipulilla höystettyä pizzaa, niin kannattaa katsoa väkivaltafilmiä samalla: (http://health.yahoo.com/news/35770)

Testosterone, of course, is linked to aggression. After watching the Godfather scenes, hormone levels increased 30 percent in the men who already had the highest testosterone levels before the tests. Those levels went down, however, after men watched Meryl Streep and Eastwood begin making a love connection in the Madison County movie.

:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Garlic Supplementation Increases Testicular Testosterone and Decreases Plasma Corticosterone in Rats Fed a High Protein Diet

The effects of garlic supplementation on protein metabolism were investigated by measuring testis testosterone and plasma corticosterone in rats fed diets with different protein levels. In Experiment 1, rats were fed experimental diets with different protein levels (40, 25 or 10 g/100 g casein) with or without 0.8 g/100 g garlic powder. After 28 d of feeding, testosterone contents in the testis were significantly higher and plasma corticosterone concentrations were significantly lower in rats fed 40 and 25% casein diets with garlic powder than in those fed the same diets without garlic powder. Urinary excretion of 17-ketosteroid (an index of testosterone), nitrogen balance and hepatic arginase activity were significantly higher in rats fed the 40% casein diet with garlic powder than in the 40% casein controls. In Experiment 2, the effect of diallyldisulfide (a major volatile sulfur-containing compound in garlic) on the secretion of luteinizing hormone (LH) from the pituitary gland, which regulates testosterone production in the testis, was investigated in anesthetized rats. Plasma LH concentration increased dose dependently after administration of diallyldisulfide (P < 0.01, r = 0.558). These results suggest that dietary supplementation with 0.8 g/100 g garlic alters hormones associated with protein anabolism by increasing testicular testosterone and decreasing plasma corticosterone in rats fed a high protein diet.

Journal of Nutrition. 2001;131:2150-2156.

SuperMario sanoi:
15-19 vuotiaana panettaa hlvetisti vaikka pitzan päällä olis vain tomaatia ja kurkkua.
Tomaatillakin puhutaan olevan seksuaaliviettiä lisäävä vaikutus. Lieneekö viherpiipertäjien :anssi: heh.

Miikkakka sanoi:
Ettei vain sullakin ois tapana syödä pizzaa krapulassa?
Ei taida olla mitään pitävää tutkimusta valkosipulin vaikutuksista. Ei ainakaan Valittujen palojen mukaan..

Mike sanoi:
No vaikka se nyt nostaisikin ja panetus olisi hirvittävä, niin Kyllikin kanssa saisit painia, sillä sitä hajua ei kestä naapurin koirakaan.
Ehkä se valkosipulin vaikutus perustuukin siihen, että alkaa vituttaa ja panettaa kun ei keltään saa: Testot nousee ja agrea suorituksiin.
Sehän on jo vanha urheilijoiden uskomuskin, että käyttämätön seksuaalinen energia siirtyy suoraan urheilutuloksiin. :D

joo.....eli rotilla....mulla on muuten sellaista monivitamiinia, jossa on valkosipulijauhetta....vaikutuksia en ole huomannut....

Miikkakka sanoi:
Tidus, must vähän tuntuu et sä et lukenu ku ton pelkän otsikon tästä threadista

Kyllä minä sen kokonaan luin, ajattelin vain, jos aiheesta löytyisi myös netissä luettavissa oleva tutkimus.

Mike sanoi:
No vaikka se nyt nostaisikin ja panetus olisi hirvittävä, niin Kyllikin kanssa saisit painia, sillä sitä hajua ei kestä naapurin koirakaan.

Pieninä paloina kun nielee valkosipulin kynnet, niin hajuhaitta on aika olematon.

Se maustejauhe ainoastaan haisee pahalle. Sillä ei ole mitään valkosipulin terveysvaikutuksia etenkään kuumentamisen / keittovedessä liottamisen jälkeen.

Valkosipulin lisääminen petrimaljaan, jossa on bakteeriviljelmä, tappaa viljelmän muutamassa tunnissa. Tehokasta tavaraa treenistä aiheutuvan lihastulehduksen hoitoon (eli palautumiseen) siis ?

Taidanpa tuplata annoksen, jos sillä saa hormonitkin hyrräämään.

Oneofus sanoi:
Valkosipulin lisääminen petrimaljaan, jossa on bakteeriviljelmä, tappaa viljelmän muutamassa tunnissa. Tehokasta tavaraa treenistä aiheutuvan lihastulehduksen hoitoon (eli palautumiseen) siis ?

Niin, meinaatko nyt ihan tosissaan että treeninjälkeisen "lihastulehduksen" aiheuttaa bakteerit???

Francine sanoi:
Niin, meinaatko nyt ihan tosissaan että treeninjälkeisen "lihastulehduksen" aiheuttaa bakteerit???

No joo, ehkä tuo bakteerien tuhoamisvaikutus sitten auttaa lähinnä nuhaan yms. Treenin jälkeinen tulehdus johtunee tästä:

"Vahingoittuneista soluista vapautuu arakiidonihappo -nimistä rasvahappoa, joka on avainasemassa tulehdusreaktioissa."
http://www.sci.fi/~teivo/stayers/terveys/tulehdus.htm

Palautumiseen valkosipuli ehkä auttaa näiden ominaisuuksiensa ansiosta:

"Valkosipulin tärkeimpiä ainesosia on tulehduksia ehkäisevä allisiini. Valkosipuli on myös antioksidantti, joka ehkäisee haitallisten vapaiden radikaalien muodostumista elimistössä."
http://www.terveyskaupat.net/nettikauppa/valkosipuli/teho-valkosipuli/

"ALLISIINI - valkosipulin tärkein vaikuttaja-aine - toimii antibioottisesti ja desinfioivasti eli ehkäisee tulehduksia ja tuhoaa bakteereja, sieniä ja hiivoja - jopa viruksia. Allisiini on herkästi muuttuva yhdiste, jonka antibioottinen vaikutus häviää esim. hapen vaikutuksesta ja kuumennettaessa.

Valkosipulissa on myös tekijöitä, jotka vaikuttavat verenpainetta alentavasti, sokeriaineenvaihduntaa tasapainottavasti, niveltulehduksia ja -turvotusta vähentävästi ja diureettisesti. Lisäksi valkosipulilla on raskasmetalleja sitova ja elimistöstä poistava vaikutus."
http://www.biomed.fi/t_yleista_valkosipulista.html

Kyllä tuon perusteella valkosipuli vähentää tulehduksia myös muilla tavoin kuin bakteereja yms. tuhoamalla.

Tarkenna ihmeessä......

Nuhaa aiheuttaa virukset eikä bakteerit.

Enkä usko, että normaalin treenin jälkeen lihaksiin tulee mitää tulehdusta. Se on aina kudosta tuhoava tila. Jotain mikrovaurioita ehkä, mutta ei (toivottavasti) sellasta tilaa missä valkosolut hyökkää paikalle...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom