Valion suuri laktoosihuijaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Jossain toisessa threadissa olikin aiheesta jo mutta tästä on syytä perustaa oma topic.

Jonkinverran on tullut matkusteltua ja olemme koko perhe ns. laktoosi-intoleranssista kärsiviä. Olemme kuitenkin huomanneet että oireita ei maidosta ja maitotuotteista tule missään muissa maissa kuin Suomessa. Tätähän voidaan selittää esim. A1 ja A2 -lehmien eroilla, mutta ei aivan pelkästään niillä.

Tuttavamme suositteli kokeilemaan Valion Luomumaitoa, jota ei homogenoida. Maito on siis samaa kevytmaitoa kuin tavallinenkin, paitsi sitä ei homogenoida. Tavallinen maito aiheuttaa esim. minulle vatsakipuja, mutta luomumaito ei. Tavallinen maito aiheuttaa tyttärelleni ripulia, luomumaito ei.

Valio toki kiistää jo sivuillaankin kaiken tämän:
http://www.valio.com/portal/page/po...82006100618/maidon_homogenointi10082006102200

On kyllä ihmeellistä mimmoinen monopoliasema Valiolle on saatu luotua ja suuri yritys voi laillisesti kusettaa ihmisiä omilla väitöksillään asian suhteen. Valiolle on annettu "yksinoikeus" markkinoida ja myydä laktoosittomia tuotteita. Nyt Suomeen palattuamme huomasin että sana LAKTOOSITON komeilee useiden eri tuoteperheiden kyljessä, vaikkapa nyt tämä Laktoositon maitojuoma. Ja hintaa tällä on n. 100% enemmän kuin perinteisellä maidolla.

Itse epäilen että Valio tekee tuotteiden pilaamisen tahallaan kuluttajille soveltumattomaksi ja saa näin ollen markkinoitua ja myytyä "erikoistuotteita" kalliilla hinnalla. Ja ihmiset syövät tätä pajunköyttä tässä demariyhteiskunnassa. 60-luvulta lähtien tämä paska on jatkunut eikä kukaan ole tehnyt asialle mitään. Mitenkähän ihmiset pärjäsivät ilman Valion lanseeraamaa "LAKTOOSITON" -tuotemerkkiä tuhansien ja miljoonien vuosien ajan? Ovatko kaikki ihmiset todellakin niin typeriä että maksetaan tuplahintaa siitä että Valio on nyt viimevuosina keksinyt jotain uutta ja hienoa ja laktoositonta josta ei tule vatsaoireita? Miten ihmiset ovat voineet elää vaikkapa 100 vuotta sitten? Ilman Valiota, ilman demareita, ilman vatsavaivoja?

Kyllä pistää vihaksi.

Mutta vinkkinä "tolerantikoille": Kokeilkaa tuota luomumaitoa, toimii ainakin meidän kohdallamme. Vaikka Valion tekemä "tutkimus" väittääkin että valehtelen. Kannattaa silti kokeilla itse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sopiskohan vaikka salaliittoteoriat ketjuun...

Iten en toki oo ottanu selvää, että miten muissa maissa maito pästoroidaan ja iskukuumennetaan jne. mutta ihan hyvin tuo valion on mulle sopinut ja hyvvää on ollu(ja suomalaista ja paraslaatuista koko maailmassa).
kuulostaa siltä, että tyttärelläs ei ookkaan laktoosi-intoleranssi, vaan allergia jotain muuta valmistusprosessissa syntyvää/lisättyä partikkelia kohtaan.

Mites nämä arla/ingmann maitotuotteet sitten joita löytyy joka paikasta nykyään, ovatko ne parempia jos valion tuotteista tulee ongelmia?

Mites nämä arla/ingmann maitotuotteet sitten joita löytyy joka paikasta nykyään, ovatko ne parempia jos valion tuotteista tulee ongelmia?
Valiohan on saanut myytyä tuon prosessin / käsittelytekniikan kaikille muillekin. Valio oli ensin, jo 60-luvulla. Siksi siis Valio on syypää tähän.

Kyseessä ei ole siis meidän perheen yksittäinen ongelma. Sama Luomumaito toimii esim. appiukolla hyvin ja monella muullakin tuttavalla.

Sama efekti on siinä kun juo maitoa suoraan tissistä. Eli siis maitoa joka ei ole käynyt meijerissä, moni kaupan maidosta oireita saava voi käyttää tankki maitoa. Tosin se on paljon rasvasempaa.

Jos itse juon tuota Valion Luomu maitoa niin se ei kyllä koske mahaa, mikä on hyvä asia verrattuna tavalliseen, mutta pierettää kyllä pirusti toisin kuin Valion Laktoositon.

Hyla-maito muuten maistuu samalle kuin esimerkiksi mikä tahansa maito Espanjassa. Siellä voi kaikki maidot olla Hyla-maitoja. Mikä se tutkimus nyt olikaan että Pohjoismaalaisilla on matalimmat laktoosi-intolerantikko osuudet laskettuna koko väestöstä, taisi olla 15 %. Aasialaisilla tämä oli jopa 95 %. Taisi olla Bodaus-lehdessä pari kk sitten.

Itse epäilen että Valio tekee tuotteiden pilaamisen tahallaan kuluttajille soveltumattomaksi ja saa näin ollen markkinoitua ja myytyä "erikoistuotteita" kalliilla hinnalla. Ja ihmiset syövät tätä pajunköyttä tässä demariyhteiskunnassa.
Ainahan saa epäillä kaikkea. Tuo viittaus demariyhteiskuntaan vain aiheutti röhönaurut ja vei uskottavuuden koko jutulta. :hyvä:

60-luvulta lähtien tämä paska on jatkunut eikä kukaan ole tehnyt asialle mitään. Mitenkähän ihmiset pärjäsivät ilman Valion lanseeraamaa "LAKTOOSITON" -tuotemerkkiä tuhansien ja miljoonien vuosien ajan?
Niin, enpäs äkkiseltään itse keksi.
Ovatko kaikki ihmiset todellakin niin typeriä että maksetaan tuplahintaa siitä että Valio on nyt viimevuosina keksinyt jotain uutta ja hienoa ja laktoositonta josta ei tule vatsaoireita?
Ainakin moni tuttu ostaa juuri siksi laktoositonta maitojuomaa, koska hyla-maito on aivan järkyttävän imelää, enkä itse ainakaan pysty irvistelemättä sitä juomaan.

Miten ihmiset ovat voineet elää vaikkapa 100 vuotta sitten? Ilman Valiota, ilman demareita, ilman vatsavaivoja?
Mitä steriilimmäksi yhteiskuntaa rakennetaan, sitä enemmän ihmisten allergiat lisääntyvät.

:D

Kyllä nyt on vika jossain muussa kuin Valiossa. Ei mulle ainakaan tule mitään oireita normaalista maidosta.
Oletko tullut ajatelleeksi, ettei sinulla ehkä ole tuota "laktoosi-intoleranssia"?

Ite oon ainaki saanu sellasen käsityksen että homogenoimisella saadaan pidempi myynti aika eli maito säilyis pidempään.
Ainakin Valion sivujen mukaan homogenoimisella pyritään vain estämään rasvakerroksen muodostuminen maidon pintaan ja parantamaan esteettistä puolta.

Vai että salaliitto jälleen.

Mitä Hupella on Valiota vastaan?

Totta on, että joillain on tuo "maitotauti" ja syitä siihen ei oikein tiedetä ja vähän sitä on tutkittu.

Jos kuitenkin maha menee tavallisesta sekaisin, niin voihan sen tosiaan jättää ostamatta. Luomu nyt on aina vähän kalliimpaa. Kriittisesti kannattaa suhtautua myös "alan asiantuntijoiden" mielipiteeseen.

TinFoilHat.png

Katala tuo Valio, kun tuollalailla ihmisiä huijaa... Myrkyttävät normimaidot, jotta saisivat kalliimpia tuotteita myytyä ja menevät vielä poistamaan rasvankin pinnasta, prkl. Oishan se niin mukavata, kun purkista tulis ensin sellanen kiva rasvaplätty, eikä heti maidon lurikkaa.

Hupella on harvasenpäivä uusi ruokakapina.
Viimeksi se taisi olla valmispakattua jauhelihaa vastaan ja nyt maitoa. :)

Minusta tuohon homogenointiin liitetään aivan liikaa turhaa mystiikkaa. Sehän on vain rasvan pilkkomista mekaanisesti, jonka ei pitäisi maidon kemialliseen koostumukseen vaikuttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom