Valion suuri laktoosihuijaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä kiinassa muuten kaikki maidot ja maitotuotteet ovat melko pahaa ja kalliimpia kuin suomessa. Mahtavatko sitten olla kaikki tuota hylasettiä jos kerran täälläpäin joka jannulla on laktoosi-intoleranssi?

Tietty siitä taitaa olla lähemmäksi vuosikymmen kun viimeksi join suomalaista maitoa joten ehkä sekään ei ole enää samaa tavaraa. En kuitenkaan lähde suomalaisia maitotuotteita haukkumaan enkä arvostelemaan firmojen etiikkaa kun on tottunut täkäläiseen toimintatapaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viimeksi tästä oli hirveä haloo, nyt tämä onkin jo salaliittoteoria :wtf:
Ei pysty kuin ihmettelemään miten nopeasti ihmisen mieli muuttuu.
Itse asiaan en ota kantaan, sanotaan että uskon tuon yhtä mahdolliseksi kuin sen että käyttötavarat valmistetaan tarkoituksella hajoamaan...(mitähän ei tietenkään tapahdu...)

Jos Valion maito olisi tehty muualla kuin suomessa, esim. saksassa, thaimaassa tai missä vaan paitsi tällä paskasuomessa, niin se kelpaisi hupellekin.

Monet muutkin laktoosi-intolerantikot välttyvät ulkomailla oireilta juotuaan perusmaitoja mutta Suomessa saavat niistä oireita. Sinällään jännä juttu.

Voisiko se olla, että he ovat allergisoituneet juuri suomalaiselle maitotyypille, koska ovat olleet sen kanssa eniten tekemisissä.
Jos he olisivat syntyneet vaikkapa Intiaan olisivat he allergisoituneet paikallisille mömmöille aivan yhtälailla.

En mä tota nyt minään huijauksena pidä. Siirryin laktoosittomasta maidosta luomumaitoon (olen "laktoosi-intolerantikko" Suomessa, muualla maitotuotteiden kans ei ongelmia) koska kuulin sen auttavan joillekin. Mulla siis ongelma ton homogenoinnin kanssa. Niin kauan kun luomumaidon kanssa ei ongelmia, life is good. Ja se on halvempaakin kuin laktoositon maito. Mä en nyt kyllä oikeasti ymmärtänyt miten Valio tässä huijaa :D

En mä tota nyt minään huijauksena pidä. Siirryin laktoosittomasta maidosta luomumaitoon (olen "laktoosi-intolerantikko" Suomessa, muualla maitotuotteiden kans ei ongelmia) koska kuulin sen auttavan joillekin. Mulla siis ongelma ton homogenoinnin kanssa. Niin kauan kun luomumaidon kanssa ei ongelmia, life is good.
A1-lehmistä tehdyn maidon homogenointi aiheuttaa laktoosi-intoleranssia tai siihen rinnastettavia oireita. Suomessa ja pohjoismaissa on käytössä A1-lehmiä.
Muualla maailmassa lehmät ovat A2-lehmiä ja vaikka niiden tuottama maito homogenoidaan, ei se aiheuta ongelmia "laktoosi-intolerantikoille" useimmiten.

Joka tapauksessa kun Valio alkoi homogenoimaan maitoa omalla prosessillaan 60-luvulla, syntyi tämä maito-ongelma samalla.

Ei tämä nyt mikään salaliitto ole. Ihan tieteellistä faktaa ja osuu nyt pohjoismaihin lähinnä ja kun Suomessa ollaan niin Suomeen. Olen kyllä kuullut että monelle käy esim. ruotsissa tuotettu maito vatsalle paremmin kuin Suomessa tuotettu. Valio ja maidontuottajat voisivat tehdä tämän muutoinkin kuin nostamalla "normaalien" eli laktoosittomien tuotteiden hintoja.

http://www.hilavitkutin.com/2009/09...sa-syy-suomen-sydantauteihin-ja-diabetekseen/

No teille laktoosi-intolerantiikoillehan onkin nämä laktoosittomat ja homogenoimattomat vaihtoehdot. Missä ongelma?

Hinnassahan se ongelma ainakin itsellä on. Luojan kiitos mun vatsa kestää ehrmannia, muuten jäis muiden tuotteihen ohella rahkatkin syömättä.

Täällä ilmoittautuu yksi, joka on hyvinkin samaa mieltä Hupen kanssa. Taisin olla 15-vuotias, kun siirryttiin koko perhe Valion luomumaidon pariin, koska äidillä ja siskoilla oli juuri samanlaisia ongelmia kuin Hupella perheineen.
Nyttemin omaan kämpään muuttaessani olen vaihtanut takaisin normaaliin maitoon, joka ei taasen itselleni tuota mitään ongelmia.

Btw, on muuten Valio osannut sopivasti korotella luomumaidon hintaa :) Muistelisin luomumaidon maksaneen viisi-kuusi vuotta sitten vähän päälle euron. Nyt taitanee hintaa olla jo 1,44 e / litra, ellei jopa enempi.

Eikös suomessa ole myynnissä Arlan ruotsalaista maitoa ja ainakin virolaista maitoa. Jos Valion maito ei toimi niin auttaako sitten merkin vaihto...

Täällä ilmoittautuu yksi, joka on hyvinkin samaa mieltä Hupen kanssa. Taisin olla 15-vuotias, kun siirryttiin koko perhe Valion luomumaidon pariin, koska äidillä ja siskoilla oli juuri samanlaisia ongelmia kuin Hupella perheineen.
Nyttemin omaan kämpään muuttaessani olen vaihtanut takaisin normaaliin maitoon, joka ei taasen itselleni tuota mitään ongelmia.

Btw, on muuten Valio osannut sopivasti korotella luomumaidon hintaa :) Muistelisin luomumaidon maksaneen viisi-kuusi vuotta sitten vähän päälle euron. Nyt taitanee hintaa olla jo 1,44 e / litra, ellei jopa enempi.
Ja naapurimaista saa "oireetonta maitoa" 0,40e/L.

Vittu kun vituttaa! :curs:
"Laktoosi-intoleranssia ei itse asiassa edes pitäisi luokitella sairaudeksi, sillä se on alkujaan ollut ihmiselle normaalia, että iän myötä suolistossa laktoosia eli maitosokeria hajottavan laktaasientsyymin eritys vähenee ja näin ollen suoliston kyky hajottaa laktoosia pienenee. Tämä, että ihmisellä laktaasientsyymin eritys jatkuu läpi elämän, on ilmeisesti jonkin mutaation tuotosta tms."
Olen tämän asian tainnut jonnekin ketjuun ennenkin kirjoittaa, laktoosi-intoleranssi on hyvin yksinkertainen asia. Et siedä maidon sokeria. Jos sulla jokin maito aiheuttaa vatsavaivoja ja joku toinen maito ei aiheuta niin ei sulla silloin ole laktoosi-intoleranssia vaan joku muu mahavaiva!
Saatanan Saatana! :curs:

Arla Ingmanini ruotsalainen tavallinen rasvaton maito ei aiheuta minulle vatsa ongelmia mutta kun ottaa samalalita suomalaista maitoa on vatsakivut taatut. Lidlissä myytävä vähän laktoosinen maito menee myös alas ongelmitta.

Jos Valion maito olisi tehty muualla kuin suomessa, esim. saksassa, thaimaassa tai missä vaan paitsi tällä paskasuomessa, niin se kelpaisi hupellekin.

Äläs nyt! Huppe asu thaimaaassa, saksassa ja ties missä muuallakin, mutta suomeen se sitten kuitenki tuli kaiken paskan keskelle juomaan huonoa ja ylihintasta maitoa vaikka naapurista saa huomattavasti halvemmalla:rock: Kova jätkä väittäsin.

... kuitenki tuli kaiken paskan keskelle juomaan huonoa ja ylihintasta maitoa vaikka naapurista saa huomattavasti halvemmalla:rock: Kova jätkä väittäsin.

Toisilla vaan on ylimääräistä rahaa sen verran että voi vaikka piruuttaan tulla tänne juomaan huonoa ja ylihintaista maitoa.:lol2:

Äläs nyt! Huppe asu thaimaaassa, saksassa ja ties missä muuallakin, mutta suomeen se sitten kuitenki tuli kaiken paskan keskelle juomaan huonoa ja ylihintasta maitoa vaikka naapurista saa huomattavasti halvemmalla:rock: Kova jätkä väittäsin.

Ihan hyväähän se luomumaito on. Eikä tunnu missään sen hintakaan. On kuitenkin kohtuutonta että siitä rokotetaan järjettömiä hintoja.

Ihan hyväähän se luomumaito on. Eikä tunnu missään sen hintakaan. On kuitenkin kohtuutonta että siitä rokotetaan järjettömiä hintoja.

Eikös tästä hintapolitiikasta ole ollut juttua aiemminkin?

Ei Hupella vaan edeltävälle. Kaivapa muistinystyröistäsi tarkemmin myös kaikki muut elintarvikkeiden hinnat vuodelta xxxx ja vertaa onko maidon hinta noussut sen enempää kuin säilykeananaksen. Vastaus: On. Johtunee nousseista lehmänruokienhinnoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom