Valion suuri laktoosihuijaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
No juo ihmeessä niitä maitoja mistä ei aiheudu vaivoja.

"Mutta kun ne ovat kalliimpia..."
Voih, mitä sitten. Vika on kyllä silloin sinussa jos suurin osa ihmisistä pystyy noita normaaleja tuotteita juomaan. Jos sinussa on jotain vikaa niin silloin sen hoitaminen maksaa niin kuin maksaa muiden sairauksien hoitaminen. Sulla tuo "hoitaminen" nyt vain sattuu olemaan sitä, että joudut juomaan kalliimpaa maitoa. Jossain toisessa viassa (sairaudessa) joutuu maksamaan siitä, että syö lääkkeitä. Oletko kokeillut noita laktaasilääkkeitä tms.? Voitko silloin juoda normaalia maitoa? Jos voit niin syö sitten niitä jos haluat juoda halvempaa maitoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No juo ihmeessä niitä maitoja mistä ei aiheudu vaivoja.

"Mutta kun ne ovat kalliimpia..."
Voih, mitä sitten. Vika on kyllä silloin sinussa jos suurin osa ihmisistä pystyy noita normaaleja tuotteita juomaan. Jos sinussa on jotain vikaa niin silloin sen hoitaminen maksaa niin kuin maksaa muiden sairauksien hoitaminen. Sulla tuo "hoitaminen" nyt vain sattuu olemaan sitä, että joudut juomaan kalliimpaa maitoa. Jossain toisessa viassa (sairaudessa) joutuu maksamaan siitä, että syö lääkkeitä. Oletko kokeillut noita laktaasilääkkeitä tms.? Voitko silloin juoda normaalia maitoa? Jos voit niin syö sitten niitä jos haluat juoda halvempaa maitoa.

Mutta kun esim. tuo luomumaito ja ulkomainen maito käy muillekin laktoosi-intolerantikoille. Sulta karkas nyt pointti kokonaan. Vähän sama kuin jos Atria möisi 12 erilaisia lihapiirakoita joista vain yksi soveltuisi juuri sinulle kun se on gluteeniton. Tällöin voisi kehoittaa käyttämään tuota gluteenitonta.

Siis: Muualla maailmassa, vaikka nyt siellä Italiassa kaikki ihmiset voivat juoda tavallista maitoa, myös suomalaiset (useimmiten). Suomessa taitavat useimmat joutua ostamaan kalliimman, laktoosittoman vaihtoehdon. Tämä on Valion rahastusta, miksei Valio voi tehdä yhtä maitoa joka soveltuu kaikille?

Tämä on Valion rahastusta, miksei Valio voi tehdä yhtä maitoa joka soveltuu kaikille?

Vastoin edellä mainittua harhaluuloa, Valio ei tee maitoa. Maito tulee lehmästä. Lehmiä on lypsytiloilla. Lypsytilallinen päättää onko tila luomutila vaiko ei.

Luomumaito pastöroidaan kuten muukin maito, muttei homogenoida. Luomumaidon ja tavallisen homogenoidun maidon aiheuttammista vatsaoireista on myös tutkimus: http://www.maitojaterveys.fi/index.php?id=44

Suuri laktoosihuijaus :lol2:

Persevammasena mie olen enemmän kuin iloinen laktoosittomasta maitojuomasta. Vielä kun tekisivät punaisena.

Suomessa taitavat useimmat joutua ostamaan kalliimman, laktoosittoman vaihtoehdon. Tämä on Valion rahastusta, miksei Valio voi tehdä yhtä maitoa joka soveltuu kaikille?

Vilkasehan kumpaa on enemmän tiskissä tarjolla... Mitä todennäköisimmin sitä useimmat ostavat.

Siis: Muualla maailmassa, vaikka nyt siellä Italiassa kaikki ihmiset voivat juoda tavallista maitoa, myös suomalaiset (useimmiten). Suomessa taitavat useimmat joutua ostamaan kalliimman, laktoosittoman vaihtoehdon. Tämä on Valion rahastusta, miksei Valio voi tehdä yhtä maitoa joka soveltuu kaikille?

Sehän tässä on vialla, kun suomalaisista osa on niitä perse- tai muutenvaanvammaisia, joille kaikki maidot eivät sovellu. Muualla maailmassa esim. Italiassa tätä ei esiinny lainkaan, joten suomalainen Valio nyt vaan kusettaa meitä vammaisia suomalaisia. Maassa maan tavalla. Pitää itekki alkaa juomaan Ruskaa ruokajuomana, kun ei täällä Suomessa saa edes kunnon kotimaisia viinejä. Loppuu multakin perseenruplatus. Toki ei se mua oo haitannu, muita ihmisiä ehkä.

Kyllä se välillä siltä tuntuu. Ainakin kun asuu täällä landella ja ehkä kerran kuussa ajaa mäkkärin ohitse niin on aivan PAKKO pysähtyä ja syödä hamppareita. Ei vaan voi kävellä/ajaa ohi.
Vähän sama kuin että leipoo tuoretta pullaa niin ei voi olla ottamatta lasia kylmää maitoa sen kanssa. Ainoa maito mistä tulee vatsakipuja, on Valion/Ingmanin tavallinen maito. Luomumaidosta ei tule oireita eikä muiden maiden tavallisesta homogenoidusta (iskukuumentamattomasta) maidosta.

Voisikin siis yhteenvetona pistää tähän että:

1. A1-lehmistä tuotettu (vähärasvaisempi) iskukuumentamaton ja homogenoitu maito aiheuttaa oireita
2. A2-lehmistä tuotettu (normaalirasvainen) iskukuumentamaton ja homogenoitu maito ei aiheuta oireita
3. A1-lehmistä tuotettu luomumaito ei aiheuta oireita
4. Laktoositon -tuotemerkin alla kulkevat tuotteet eivät aiheuta oireita

Joku siis menee pieleen tuossa kohdassa 1. mikä on yleisin Valion tuottama maito.
On kyllä hullua mikä määrä erilaisia maitoja on Suomen maitohyllyissä, kaikki toinen toistaan kalliimpia. Esim. Saksassa suuressa marketissa on ehkä 3 maitoa tarjolla. Tavallista, luomua sekä kaupan oma halpamerkki. Kumma kun ne riittävät 85 miljoonalle ihmiselle eikä Suomessa riitä tusina maitoja 5 miljoonalle. Ei tarvitse miettiä kuka tämän tusinavalikoiman monipuolisuuden maksaa, loppukäyttäjähän sen maksaa 3-kertaisella hinnalla :D

Mä oon kanssa huomannut, että se Valion maitopurkin lasketteleva lehmä kattoo mua tosi oudosti. Siis ihan kauheeta, mä luulen että mun vatsa menee sen takia sekasin. Ja kuluttajat ovat vielä senkin maksaneet, että se ilkeä mahavavoja tuottava lehmä on jonkun kovalla rahalla palkatun taiteilijan tekele.

Mua myös pistää vituttaa se, että kuluttajille ylipäätään suomessa annetaan mitään valinnanvaraa kaupoissa. Ois paljon parempi, jos ois pelkkää ruisleipää ja piimää hyllyissä. Kävelkööt ne sitten eikä matkaa julkisilla liikennevälineillä joilla vattaa kiertää niin, että paska haisee. Minkä vittun takia sitäpaitsi jogurtteja on niin montaa sorttia. RAPARPERI-MANSIKKA - MITÄ VITTUA. Rapasperit kasvimaalta ja mansikat naapurinkasvimaalta ja jogurtti maustamattomana niin saa halvemmalla sen jogurtinkin ja maustaa saa miten lystäis. AURINKOHEDELMÄT. Mistä helvetistä se Valio on löytäny jonkun aurinkohedelmän, taitaa olla sekin kusetusta. Ja vanukkaat - mitä vittua - maitoa ja sokeria ja vähän jotain ruskeeta joukkoon ja Vóila - vanukas. Pelkkää pssskaa sokerimössöä. Pois myynnistä semmosetkin. Ne pitäs saada ilmaseks kun ovat niin epäterveellisiä, piéremisen lisäksi niistä tulee vyötärölle kiloja. Ei oo helppoo ei.

Ei taida olla nyt ihan kaikki kolikot tallessa. Ensin valitetaan sitä että valion maito aiheuttaa vattavaivoja. No miksei voi juoda vaikka jonku muun maitoa... Seuraavassa lauseessa valitus kohdistuukin siihen että on liian montaa merkkiä ja mallia maitoa myynnissä.

Pitäiskö nyt valion tehdä "Hupen maitoa" jota olis sitten vaan joka perkeleen hyllymetri täynnä, kiinnosti se nyt sitten loppua viittä ja puolta miljoonaa ihmistä tai ei...

Siis mitä helvettiä? :D Tätä lukiessani tajusin juuri, ettei juurikaan tule nykyään pieruja ja olen itseasiassa lopettanut nyt maidon juonnin kokonaan :). En kyllä ikinä mistään vatsakivuista tai muista ole kärsinyt maidon takia.

Maito uskomatonta kyllä, on niin juurtunut ihmisten mieliin (tai Valion :) ), ettei siitä kirveelläkään löydetä tai saa löytää mitään negatiivista. Täytyy jatkaa edelleen maidottamalla linjalla ja raportoida sitten todennäköisistä positiivisista vaikutuksista. En yhtään epäile vaikka mm. allergiat olisivat osa syynä "Suomi-maidon" aiheuttamia.

Siis mitä helvettiä? :D Tätä lukiessani tajusin juuri, ettei juurikaan tule nykyään pieruja ja olen itseasiassa lopettanut nyt maidon juonnin kokonaan :). En kyllä ikinä mistään vatsakivuista tai muista ole kärsinyt maidon takia.

Maito uskomatonta kyllä, on niin juurtunut ihmisten mieliin (tai Valion :) ), ettei siitä kirveelläkään löydetä tai saa löytää mitään negatiivista. Täytyy jatkaa edelleen maidottamalla linjalla ja raportoida sitten todennäköisistä positiivisista vaikutuksista. En yhtään epäile vaikka mm. allergiat olisivat osa syynä "Suomi-maidon" aiheuttamia.

Nyt foliohatut tiukemmalle. Luultavasti myös keliakia johtuu siitä, että suomalaiset viljat ovat jotain B6-luokkaa ja täten aiheuttavat samaa paskanlentämistä kuin maito. Ulkomailla näin ei ole, koska siellä viljellään vain B6-luokan viljoja.

On kyllä hullua mikä määrä erilaisia maitoja on Suomen maitohyllyissä, kaikki toinen toistaan kalliimpia. Esim. Saksassa suuressa marketissa on ehkä 3 maitoa tarjolla. Tavallista, luomua sekä kaupan oma halpamerkki. Kumma kun ne riittävät 85 miljoonalle ihmiselle eikä Suomessa riitä tusina maitoja 5 miljoonalle. Ei tarvitse miettiä kuka tämän tusinavalikoiman monipuolisuuden maksaa, loppukäyttäjähän sen maksaa 3-kertaisella hinnalla :D

No justiinsa :jahas: Kyllä tästä maasta löytyy niitä ihan oikeasti laktoosivammasia ihmisiä,jotka on noista laktoosittomista tuotteista enemmän kuin kiitollisia. Maksoi mitä maksoi. Meikäläinen ainakin,kun täytyy kaikki tuotteet olla laktoosittomia, hyla ei riitä pitämään kaasumahaa poissa. Ei paljo luomut tai suoraan tilalta hankittu tavara auta. Tuskinpa tässä ihan ainoita ollaan, jolla tilanne on yhtä heikohko.

Luomumaidolle vastalause; mulla on 2kk ollut vasta löysänä ja saman aikaa meidän taloudessa on käytetty luomumaitoa (tyttöystävän "vaatimuksesta") normaalin rasvattoman sijasta. Nyt kun tyttöystävä on ollut lomalla pari viikkoa ja olen ostanut tavallista rasvatonta maitoa on vatsa taas ollut normaali. Syy - yhteys on ainakin meikäläisen osalta vasrin selkeä.

Mutuilua....

Itse olen myös asiasta joskus aikanaan lukenut, mutta muistelisin sen päättyneen siihen ajatukseen, että olkoonkin niitä A1 ja A2 tyypin maitoa tuottavia lehmiä, mutta ne lehmät ois sekottunut jo ajat sitten.... mene ja tiedä sitten.

Jos teillä olisi näin isokin firma kuin valio niin ottaisitteko enemmän rahaa silleen että möisitte joillekkin kalliimpia maitoja kuten maitojuoma ja hylamaitoa vaiko vähemmän rahaa ja tekisitte maidon joka käy kaikille? No joo ei välttämättä kannata aina näiden firmojen omiin tutkimuksiin luottaa kuten vaikka hmm jotkut varmaa tietää tän Zumban... Ite sen takia oon niin skeptinen tän takia koska lapsena join lasin normaalia maitoa niin joo vois kuvailla maanpäälliseks helvetiksi :D, Sit joinki hylamaitoo 4vuotta. Mökillä yksi päivä ei ollut kuin normaalia maitoa ja päätin koitella no ei mitään reaktiota mahassa. Eli jos en ois juonu mökillä sitä normaalia maitoa niin joisin todennäkösesti hylamaitoo vieläki. Mitä tästä opimme?

Ei mitään.

No justiinsa :jahas: Kyllä tästä maasta löytyy niitä ihan oikeasti laktoosivammasia ihmisiä,jotka on noista laktoosittomista tuotteista enemmän kuin kiitollisia. Maksoi mitä maksoi. Meikäläinen ainakin,kun täytyy kaikki tuotteet olla laktoosittomia, hyla ei riitä pitämään kaasumahaa poissa. Ei paljo luomut tai suoraan tilalta hankittu tavara auta. Tuskinpa tässä ihan ainoita ollaan, jolla tilanne on yhtä heikohko.
Minä jopa olen niin maitovammainen, että en voi käyttää HYLA tuotteita tai saati sitten laktoosittomia. Arvatkaa onko helppoa saada maidottomia tuotteita? Ja joka kissaristiäisissä, kouluissa, ravintoloissa, kahviloissa on tarjolla vain maidollisia tai HYLA tuotteita. Maidottomat tuotteet ovat ihan helkutin kalliita, esim: soya juoma 1L maksaa kaupassa jtn 2-2.30e, mutta silti maksan sen mukisematta ja en valita muuallakaan maidollisista vaan olen ilman. Mutta silloin kun pystyin vielä maitoa käyttämään niin arlan laktoositon kävi paremmin kuin valion laktoositon. En sitte tiedä mistä sekin sitten johtui.

En ainakaan huomannut norjalaisissa maitopurkeissa sanaakaan tuosta homogenoimisesta mutta silti maito oli oikein hyvää. Viimeinen käyttöpäivämääräkin oli noin 10 päivän päästä ostopäivästä, minusta kauempana kuin suomimaidoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom