Valion suuri laktoosihuijaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Homogenoinnissa ei ole muusta kysymys kuin maitorasvan pilkkomisesa. Tämän kehitti eräs professori valiolle justiinsa joskus 60-luvulla kaiketi niinkuin Huppe tuolla ylhäällä mainitsi. Mulla ihan sama juttu. Kärsin 10 vuotta ns. laktoosi-intoleranssista mutta kun erään ajankohtaisohjelman katsottuani(siinä puhuttiin juuri homogenointiin mahdollisesti liittyvistä ongelmista suolistossa. Pilkotun maitorasvan, läpäisykyky yms.) siirryin kokeeksi luomumaitoon(juuri tullut markkinoille ja sitä sai metsästää sillä kaikissa kaupoissa ei ollut) ja ns. intoleranssi hävisi. Olen kokenut saman kuin Huppe tuolla Epsanjassa. Puleva del dias eli päivän maito upposi ilman mitään oireita. Meillä siirryttiin silloin kokeiluni myötä kokonaan luomumaidon kuluttajiksi koska nuorimmalla tyttärelläni oli samat oireet kuin minulla. Myös hänellä "intoleranssi" katosi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Homogenoinnissa ei ole muusta kysymys kuin maitorasvan pilkkomisesa. Tämän kehitti eräs professori valiolle justiinsa joskus 60-luvulla kaiketi niinkuin Huppe tuolla ylhäällä mainitsi. Mulla ihan sama juttu. Kärsin 10 vuotta ns. laktoosi-intoleranssista mutta kun erään ajankohtaisohjelman katsottuani(siinä puhuttiin juuri homogenointiin mahdollisesti liittyvistä ongelmista suolistossa. Pilkotun maitorasvan, läpäisykyky yms.) siirryin kokeeksi luomumaitoon(juuri tullut markkinoille ja sitä sai metsästää sillä kaikissa kaupoissa ei ollut) ja ns. intoleranssi hävisi. Olen kokenut saman kuin Huppe tuolla Epsanjassa. Puleva del dias eli päivän maito upposi ilman mitään oireita. Meillä siirryttiin silloin kokeiluni myötä kokonaan luomumaidon kuluttajiksi koska nuorimmalla tyttärelläni oli samat oireet kuin minulla. Myös hänellä "intoleranssi" katosi.

Itselläni on tymäkkä laktoosi-intoleranssi, join kokeeksi litran luomumaitoa, kun joka siunaaman pässi,
jonka kanssa keskustellessa laktoosi-intoleranssi tuli ilmi, sanoi samaa, että eikö luomumaidon pitäs käydä.

No, ripuloin ja piereksin melkoisella volyymillä, noin määrän ja äänen suhteen,
mikä johti minut päättelemään, että ei vissiin hirveän hyvin käy luomumaitokaan minulle.

Nämä nykyiset laktoosittomat tuotteet kyllä.

Itselläni on tymäkkä laktoosi-intoleranssi, join kokeeksi litran luomumaitoa, kun joka siunaaman pässi,
jonka kanssa keskustellessa laktoosi-intoleranssi tuli ilmi, sanoi samaa, että eikö luomumaidon pitäs käydä.

No, ripuloin ja piereksin melkoisella volyymillä, noin määrän ja äänen suhteen,
mikä johti minut päättelemään, että ei vissiin hirveän hyvin käy luomumaitokaan minulle.

Nämä nykyiset laktoosittomat tuotteet kyllä.

Testaa Lidlin maitoa. Jos ei muuta, niin saapahan moni nauttia vahingonilosta.:D Ei ainakaan itsellä ole tullut mitään oireita.

Mikähän halvatun intoleranssi mulla on, sillä:

- luomumaito ja yömaito ei aiheuta ongelmia, "perusmaito" aiheuttaa.
- hiivaton ja lisäaineeton jälkiuuniruisleipä on jees, mutta Vaasan ruispaloilla musta tulee kaasuturpiini :D
- käsin tehdyt lihapyörykät, hesen, mäkkärin, burger kingin, jne. hampparipihvit menee ok, mutta jos syön tehdastekoisia valmislihapullia / jauhelihapihvejä niin taas perse laulaa metaania ja muita kaasutuotteita.:hyvä:
- tietyn brändin banaanit aiheuttaa allergiaa

...Että TIETENKIN homman vika on pakko olla MINUSSA, kun ei joku entsyymi löydykään mahasta / suolistosta ja se on aivan normaalia että ruoansulatuskyky katoaa iän myötä! Miten olenkaan ollut väärässä kaikki nämä vuodet. :david:

- käsin tehdyt lihapyörykät, hesen, mäkkärin, burger kingin, jne. hampparipihvit menee ok, mutta jos syön tehdastekoisia valmislihapullia / jauhelihapihvejä niin taas perse laulaa metaania ja muita kaasutuotteita.:hyvä:
:

OT: jumalauta että mulla menee vatsa sekaisin ja älytön kipu noista valmis pullista/pihveistä. Mikähän aineosa tekee vatsan noissa kipeeksi?

Se että punainen maito on vähemmän käsiteltyä on soopaa. Olin n. pari vuotta sitten luennolla missä oli Valion edustaja, ja hän sanoi että he tekevät kaiken maidon rasvattomaksi ja sitten lisäävät sitä poistettua rasvaa sen mukaan onko ykköstä, sinistä vai punaista. Muutenkin meinasi mennä farssiksi koko homma, kun joku porukka halusi tietää mikä se aine on, jonka Valio poistaa maidosta ja myy sikakalliilla eteenpäin. Eipä se edustaja tällaista myöntänyt tapahtuvan ollenkaan, ja kauhea huutotappelu käynnissä siellä.

Muutamalla kaverilla on todettu laktoosiperse (niinkuin he itse sitä kutsuvat) ja kaikki ovat kokeilleet juoda raakamaitoa, eikä ole aiheuttanut heille mitään oireita. Joten kyllä jotain väärä se helvetin Valio tekee, eivätkä myönnä tai korjaa asiaa tietenkään.

Testaa Lidlin maitoa. Jos ei muuta, niin saapahan moni nauttia vahingonilosta.:D Ei ainakaan itsellä ole tullut mitään oireita.

Lidlin maito oli ennen ainakin valiota halvemmassa paketissa, että aika jännä jos valio ei käy mut tuo toimii...

Lidlin maito oli ennen ainakin valiota halvemmassa paketissa, että aika jännä jos valio ei käy mut tuo toimii...

Juuri näin. Sama maito, eri pahvit vaan päällä.

Vatsa ei sano pahaa sanaa. Testaillaan. On tuota normimaitoakin tullut testattua eri tuloksin.

Kyseessä ollut maidon ns. "sekakäyttöä". Hylaa ja tuota. Muutaman litran yhteensä juonut. Ei montaa lasia kerrallaan.

Vatsa ei sano pahaa sanaa. Testaillaan. On tuota normimaitoakin tullut testattua eri tuloksin.

Kyseessä ollut maidon ns. "sekakäyttöä". Hylaa ja tuota. Muutaman litran yhteensä juonut. Ei montaa lasia kerrallaan.

Pilasitte placebo-efektin.:D Otin reilummin tuota maitoa ja palovaroitin rupesi soimaan. Eli lasin aina silloin tällöin kärsii ottaa. Palataan siis vanhaan.

OT: jumalauta että mulla menee vatsa sekaisin ja älytön kipu noista valmis pullista/pihveistä. Mikähän aineosa tekee vatsan noissa kipeeksi?

Pierettääkö myös?
Natriumglutamaatti, eli arominvahvenne, eli E621.

Vähän offtopiccia :offtopic: Kuulin, että uusi ruuansulatusjugurtti Valio Olo on vain ihan tavallista jugurttia, eikä siinä ole oikeasti mitään mikä edistäisi ruuansulatusta millään tavalla. (ainakaan sen enempää kuin mikään muukaan jugurtti). Näin sanoi Valiolla töissä oleva henkilö.
Päätimpä vain lykätä vähän vettä myllyyn, koska täällä muutenki Valiota dissataan...:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom