Vakuuttavaan kuntoon tuleminen ilman dopingaineita

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Raitis Ivanans Los Angeles http://www.habsblog.com/images/ivanans.jpg 190cm 119kg

Kyllä väittäisin että noilla pojilla sitä lihasta on paljon. Ei toki mitään hulkin tasoa mutta perus punttaajaa vie mennentullen

No voi jessus kun on taas pistetty extraa noihin mittoihin. :david:

Vai väittääkö joku täällä käsi sydämellä vaikkapa että kuvan kaverilla on vaatimattomasti 31kg enemmän lihasmassaa kuin samanpituisella Asafa Powellilla..

Vai väittääkö joku täällä käsi sydämellä vaikkapa että kuvan kaverilla on vaatimattomasti 31kg enemmän lihasmassaa kuin samanpituisella Asafa Powellilla..
No rasva% varmasti on korkeampi kuin Asafa Powelilla. En sitten tiedä että onko noi mitat Nhl:n sivuilla pyöristetty ylöspäin.. ei noissa painoissa mun mielestä mitään ihmeellistä ole.. ehkä nyt muutama kilo sinne tänne mutta tuskimpa noita nyt viittä kiloakaan ole kusetettu

Aiemmin ketjussa mainittu "15 pounds" on itse asiassa rapiat 5 kiloa...

No rasva% varmasti on korkeampi kuin Asafa Powelilla. En sitten tiedä että onko noi mitat Nhl:n sivuilla pyöristetty ylöspäin.. ei noissa painoissa mun mielestä mitään ihmeellistä ole.. ehkä nyt muutama kilo sinne tänne mutta tuskimpa noita nyt viittä kiloakaan ole kusetettu

No eihän tuo kaveri varmaan missään hirmukireässä kunnossa ole, muttei mikään hillitön rasvakasakaan (vaikea tietysti tuon yhden kuvan perusteella sanoa)

Todellinen paino on kyllä todennäköisesti lähempänä 90 kiloa kuin 119 kiloa..

6" 4' on kyllä 193 cm ja toisilla sivuilla on listattu 250lbs eli 113kg, vieläkö tämä on mahottomuus?

SM-liigasta Sami Helenius on 196 senttiä pitkä ja painaa 106 kiloa. Olisiko kellään haisua, kuinka paljon erilaiselta näyttäisi tuollainen 106 kiloinen kaveri, joka olisi 178 senttiä pitkä? Jonkinlaiselta pallolta?

Itse yritän päästä johonkin tuon Kevin Durandin mittoihin: http://www.lostpedia.com/wiki/Image:Lost-20080304004033705.jpg

Eihän tuosta nyt mitään tule, kaveri suurinpiirtein kaksi kertaa itseäni pitempi. Itselläni esim. käsivarret sen kaksi kertaa ohuempia.

Ja kuinka paljon tuo pituus vaikuttaa lihasmassaan? Siis jos treenaa sen pari vuotta, niin onko lihasmassaa enemmän kuin lyhyemmällä kaverilla.

Ite olen tuon 178 senttiä pitkä ja lihakset oikein näytä miltään näin lyhyenä. Keskipituus kuitenkin, mutta silti. Onhan tietenkin eräässä kaupassa vartija, joka oli itseäni noin puolitoista päätä lyhyempi ja treenannut varmasti useita vuosia. Näki, että oli leukoja vedellyt, jne. mutta oli lhaksisto jäänyt todella vähäiseksi. Olkapäät oli myös selvästi paksummat, mutta jää kaikin tavoin jälkeen esim. tuosta Durandista.

Eli jätänkö kunnon tavoitteet kokonaan väliin (kuten yksi jo ehkä vitsillään kysyi) vai onko vielä toivoa kunnon kropasta?

Siis tarkoitin, että saisin yhtä ison käsivarren kuin Kevinillä, en siis pituuteen nähden. Käsikin on tuolla paljon pitempi kuin itsellä.

Kevin on tuossa about 2 metriä, itse siis vain 178. Eli jos treenaan itseni samanpainoiseksi kuin Kevin, niin kuinka paljon tuossa ulkonäössä on noin suurinpiirtein eroa?

Itse olen pitänyt lihaksikkaassa kropassa olennaisena osana myös pituutta. Fyysisesti iso on siis myös pitkä, kuten Kevin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
J88: Jos lyhyempi ihminen pakkaa itseensä 10kg lihasta, hän näyttää lihaksikkaammalta kuin pitempi ihminen, joka saisi saman verran lihasta. Sama massa näyttää vakuuttavammalta lyhyemmässä varressa, vaikkei pääsisikään ihan samoihin lukemiin kuin pitemmät ihmiset, joilla on jo luonnostaan enemmän painoa.

E: hookoo siinä mielessä oikeana, että jos 175cm 110kg alle 10% rasvoissa on tavoitteena, niin kannattaa luovuttaa. Pitää tyytyä siihen, että natikkana kasvaa niin isoksi kuin kasvaa, mutta sillä on rajansa, jollei ole aivan mahdottomia geenejä suotu.

Jos punttailun tarkoitus on vaan kasvaa isoksi niin kannattaa jo lopettaa tässä vaiheessa. Useimmat ei siinä onnistu ainakaan siihen suhteeseen että itse ovat tyytyväisiä tuloksiinsa.

Kyllä se punttailun syvin olemus pitää löytyä harrastuksen muista hyvistä puolista. 175cm ja 80-85kg n. 10-12% rasvoissa on ihan varmasti kunnon kroppa eikä mikää hongankolistaja enää, jos se ei riitä niin mikään ei todennäkösesti riitä.

Siis tarkoitin, että saisin yhtä ison käsivarren kuin Kevinillä, en siis pituuteen nähden. Käsikin on tuolla paljon pitempi kuin itsellä.

Kevin on tuossa about 2 metriä, itse siis vain 178. Eli jos treenaan itseni samanpainoiseksi kuin Kevin, niin kuinka paljon tuossa ulkonäössä on noin suurinpiirtein eroa?

Itse olen pitänyt lihaksikkaassa kropassa olennaisena osana myös pituutta. Fyysisesti iso on siis myös pitkä, kuten Kevin.

Mahdotonta sanoa. Riippuu aivan geeneistä. Toisille kasvaa isotkin tumput ja toisille taas ei millään. Kaikki kuitenkin saavat aivan varmasti Jotain aikaiseksi. Ei selviä kuin kokeilemalla ja näkemällä.

Jos treenaat (lue syöt) itsesi naturaalina samanpainoiseksi, olet luultavasti aikamoinen punkero siinä vaiheessa. Ja vaikka hauis olisikin samankokoinen, on siinä luultavasti merkittävä osa rasvakudosta. On hyväksyttävä ja ymmärrettävä, että eri mittaiset ihmiset ovat luonnostaan eri painoisia treenillä tai ilman.

Ja kuinka paljon tuo pituus vaikuttaa lihasmassaan? Siis jos treenaa sen pari vuotta, niin onko lihasmassaa enemmän kuin lyhyemmällä kaverilla.
Siis hä? Yleensä niin, että lyhyillä se punttis harrastus alkaa näkyä nopeammin, koska lyhyeen varteen liha tarttuu näkyvämmin. Mietippä Mr. Olympia voittajia. Arska taisi olla pisin, mutta yleensä voittajat ovat pysyneet alle 180cm kavereina.
Ite olen tuon 178 senttiä pitkä ja lihakset oikein näytä miltään näin lyhyenä.
Tarkenna? Kyllä ne lihat ainakin helpommin esiin tulevat lyhyillä kuin pitkillä jannuilla, jos meinasit näkyvyyttä.

Siis hä? Yleensä niin, että lyhyillä se punttis harrastus alkaa näkyä nopeammin, koska lyhyeen varteen liha tarttuu näkyvämmin. Mietippä Mr. Olympia voittajia. Arska taisi olla pisin, mutta yleensä voittajat ovat pysyneet alle 180cm kavereina.

Tarkenna? Kyllä ne lihat ainakin helpommin esiin tulevat lyhyillä kuin pitkillä jannuilla, jos meinasit näkyvyyttä.

Jep, kyllä lyhyet ainakin kuvissa helpommin näyttää lihaksikkaalta. Livenä lyhyt lihaksikas ukko voi olla yllättävän pienenkin näköinen verrattuna vähän pidempään suhteessa vähän vähemmän lihaksikkaaseen.

En ole ikinä ymmärtänyt tarvetta pohdiskella kuinka isoksi on mahdollista tulla. Monesti tällaista mietiskelyä esiintyy kavereilla, jotka ovat treenanneet muutaman kuukauden. Bodailussa on monta muuttujaa, joiden vaikutusta pitkällä aikavälillä (ainoa aikaväli tässä touhussa) on mahdontonta tietää etukäteen.

Perintötekijöiden sopivuus selviää aika nopeasti treenin aloittamisesta, siitä voi tietysti jo vetää joitain johtopäätöksiä. Sitten on itse treenaaminen: isommaksi kasvaa tekemällä enemmän kuin aikaisemmin, eli homma vaikeutuu jokaisen hankitun lihaskilon myötä. Ruokavalio merkitsee vielä enemmän: pitää syödä jatkuvasti enemmän ja paremmin kasvaakseen, puhumattakaan dieeteistä. Suomessa alkoholikin on ainakin nuorilla tyypillisesti merkittävä tekijä: kunnon perseet kerran viikossa on aikamoinen kivireki perässä vedettäväksi jos meinaa kuntoaan parantaa.

Minusta olisi ehkä fiksua miettiä ensin sitä nykyistä kuntoaan ja sitten treenaamistaan ja elintapojaan (=panostusta). Se peilistä kurkkiva hemmo on tulos panostuksesta. Peilikuva ei muutu jos panostusta ei lisää, tämähän on fakta. Tämän jälkeen voi pohtia kuinka paljon enemmän pystyy ja viitsii bodaukseen vielä panostaa, mikä sitten määrää sen realistisen kuntomaksimin. Yleensä realistisen kuntomaksimin ja "natumaksin" ero on aikamoinen, minkä vuoksi natumaksimin arvuuttelu on aika turhaa.

Eurohockey sivustolla Ivanans mainitaan 192cm ja 99 kiloiseksi.

Nykyään voi tietysti olla paksumpi koska energiaa riittää varmasti punttisalille.Peliaika viimeisimmässä NHL ottelussa oli 3 minuuttia ja 4 sekkaa,ehti yhden jäähyn hankkia itselleen.

Raitis Ivanans Los Angeles http://www.habsblog.com/images/ivanans.jpg 190cm 119kg

totuushan on että niitä tavoitteita otetaan väkisinkin alitajuisesti lähdestä niinkun tässäkin threadissa tuli selväksi.. tään ivanansin hauis haiskahtaa niin photarille huhhuh. verratkaa ojentajan ja hauiksen tasapainoa ja forkkuja. tosta kuvasta miinustaa pumpin , photarin ja tiedoista 5-10 kg pois niin eipä jää käteen ku yks ruikku. pistäkää lisää kuvia jäbästä niin myönnän jos olen väärässä :)

945_ivanans-article

thumb.jpg

En ole ikinä ymmärtänyt tarvetta pohdiskella kuinka isoksi on mahdollista tulla. Monesti tällaista mietiskelyä esiintyy kavereilla, jotka ovat treenanneet muutaman kuukauden....Peilikuva ei muutu jos panostusta ei lisää, tämähän on fakta. Tämän jälkeen voi pohtia kuinka paljon enemmän pystyy ja viitsii bodaukseen vielä panostaa, mikä sitten määrää sen realistisen kuntomaksimin. Yleensä realistisen kuntomaksimin ja "natumaksin" ero on aikamoinen, minkä vuoksi natumaksimin arvuuttelu on aika turhaa.

Naulan kantaan! Kärjistetysti voisi sanoa, että nämä kaverit, jotka kyselee kuinka isoksi natuna voi päästä, eivät koskaan isoiksi kasva. Ne taas, jotka treenaavat pitkäjänteisesti ja treenaamisen ilosta, saavuttavat yleensä varsin vakuuttavia tuloksia. Tästä on esimerkkinä monia elämäntapapunttailijoita, kuten esim. tämänkin palstan ironteme. Kavereita, jotka ovat tehneet omaa juttuaan vuosikaudet. Nimimerkki Jatkuvuuskin on kehittynyt todella paljon muutaman viime vuoden aikana, vaikka treenitaustaa on jo reilusti. Toisin sanoen hiljaa hyvä tulee.

Suositut

Back
Ylös Bottom