Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselle ei ole myöskään käynyt koskaan mitään pahempaa, mutta muut ovat sitten näköjään sen edestäkin.. Paitsi kotona kävi kerran niin, että käsipainoista lähti jostain syystä lukko pois. Seuraava havainto olikin kun heti perään toinen kiekko (n.4kg) tippui suoraan varpaan päälle. Yksi varvas murtui kahdesta kohtaa..

Eräällä herralla meni vaakaprässissä ketju poikki ja sit tulikin aika räjähtävästi tehty toisto.. Liikkeen tehneelle ei käyny mitään, mutta "takana" olevalle varmistajalle tuli aika paha puujalka. Kelkka meinaan iskeytyi suoraan reiteen..

Yhdellä meni reisi "poikki". Rintalihas meni yhdellä penkissä ja rusahti ja kovaa..

Eräs kaverini aikoinaan otti ranskista ekaa kertaa ja tietenkin laittoi liikaa painoa. Saattaa arvata, että nenän varteenhan se tippui. Nenä murtui ja sälli silmät mustana joitakin päiviä..

Hieman huonommin kävi eräälle, joka teki pohkeita prässissä. Jalat oli aivan alareunassa ja ne liuskahti sieltä pois.. Kelkka ja painot tippui suoraan säären päälle. :(

Huvittavampia kömmähdyksiä, kun on tehnyt vipunostoja sivulle. Takaisin alastuodessa painoja onkin vahingossa jääny oma killutin väliin.

Jaa, tuli mieleen eräs tapaus missä olisi voinut käydä huonommin.

Treenikaveri oli tehnyt kyykkyä ja ottamassa painoja pois. Toisella puolella oli vielä muistaakseni 25kg:n kiekko ja kun otti toiselta puolelta pois, niin se vahingossa osui tankoon. Tanko sitten tuli pois toiselta puolelta pidikkeestä ja sitten heilahti kuin giljotiini aivan nenän edestä.

Originally posted by Raven
Hieman huonommin kävi eräälle, joka teki pohkeita prässissä. Jalat oli aivan alareunassa ja ne liuskahti sieltä pois.. Kelkka ja painot tippui suoraan säären päälle. :(

Mä oon kans monesti kattonu salilla, että miten ihmiset uskaltaa tehdä pohkeita noin?? Täytyy olla tyytyväinen, että itelle ei oo ikinä mitään vakavampaa sattunu, penassa on ikuinen periaate, että sitä en yksin tee, paitsi ehkä nopeuspenaa, mutta siinä onkin sen verran vähän kiloja käytössä.

Yks aika huvittava/säälittävä tapaus tuli nähtyä muutamia kertoja. Kyseessä oli nuoren ja uusnatsin oloinen jamppa. Yhtä kertaa lukuunottamatta mä en nähny sen ikinä tekevän mitään muuta kuin penaa. Reenin aluksi "huolellinen" alkulämmittely, muutamia käsien pyörittelyjä, ja eiku kovat painot tankoon. Pari ekaa sarjaa kakkosina tai kolmosina, liikerata n. puolet siitä mitä pitäisi olla, rintaan jäi vähintään 20cm väliä. Sitten maksimia kokeilemaan ja todellakin kokeilemaan, koska se "toisto" oli yleensä negatiivinen, eli sai tangon nippanappa laskettua hallitusti rinnalle, mutta ei se meinannukkaan siitä ylös tulla. Kaiken surkeinta oli se, että kaveri ei ainakaan niinä muutamana kertana kun mä näin ikinä pyytäny ketään varmistamaan, vaikka jäi pariinkin kertaan aika pahasti tangon alle SAMAN reenin aikana. Sitten kun se sinipunasena rimpuili tangon alla ja joku meni kysymään "Tarttetko apua?", se sai ähkästyä "Joo." :rolleyes: Järkevätkin tekevät virheitä, mutta tyhmät (tai todelliset ääliöt) eivät opi virheistään.

Ainiin, saman jampan ainut reeni, kun en nähny sen tekevän penaa, oli maastanostoo tällä vanhalla kunnon "tahdon hajottaa selkäni" -tekniikalla -> jalat suorana tai lähes suorana, aivan liikaa kiloja tangossa, selkä pyöreenä tankoo ylös hieman polvien yläpuolelle, josta painot tiputetaan alas, kun eivät pysy näpeissä.

Ja ennenkuin joku vetää Jupiterin nenäänsä, niin kyllä mä salilla reenaan tiukasti ja keskittyneesti enkä kyttää toisten tekemisiä erityisesti, mutta ei tuommosia uskomattomia suorituksia VOI olla huomaamatta sivusilmällä, varsinkin jos ne toistuu muutamaan kertaan :eek:

Kesällä 1999 vedin olkapäille Ahnuld-pressiä, ja about 8. toiston yläosassa päätti toinen käsipaino jakautua osiin ja pudota suoraan vasemman jalan päälle. Sain onneksi vedettyä jalan hyvin alta pois, mutta sen verran yllättävä tilanne se oli, että jäin siihen sitten oikea käsi (jossa ehjä käsipaino) pystyssä istumaan kun vasemman käden paino oli hajonnut ja yksi käsi pystyssä ihmettelin siinä sitten pari sekuntia mitä he**ettiä oikein tapahtui...

Viereisellä penkillä muuten istui Simo Rantalainen, joka sitten tokaisi että "perkele jos painotkin hajoaa käsiin käy vaatimassa tiskiltä rahat takaisin".

Tossa joskus meinas käydä todella huonosti kun kyykkäsin pitkää satsia ilman varmistajaa ja otin yhen toiston liikaa, edellinen oli jo tosi kova mutta eikun lisää vaan--> alas jäi, vasen nilkka petti, lopputulos: istuin lattialla 100kg niskassa. Onneksi oli sellanen davidin kyykkyteline jossa tappeja alas asti, nojasin eteen ja laitoin raudat telineeseen. Puhalsin vähän aikaa ja jatkoin kyykkimistä.

Originally posted by Iivili
Mä oon kans monesti kattonu salilla, että miten ihmiset uskaltaa tehdä pohkeita noin?? Täytyy olla tyytyväinen, että itelle ei oo ikinä mitään vakavampaa sattunu, penassa on ikuinen periaate, että sitä en yksin tee, paitsi ehkä nopeuspenaa, mutta siinä onkin sen verran vähän kiloja käytössä.

Yks aika huvittava/säälittävä tapaus tuli nähtyä muutamia kertoja. Kyseessä oli nuoren ja uusnatsin oloinen jamppa. Yhtä kertaa lukuunottamatta mä en nähny sen ikinä tekevän mitään muuta kuin penaa. Reenin aluksi "huolellinen" alkulämmittely, muutamia käsien pyörittelyjä, ja eiku kovat painot tankoon. Pari ekaa sarjaa kakkosina tai kolmosina, liikerata n. puolet siitä mitä pitäisi olla, rintaan jäi vähintään 20cm väliä. Sitten maksimia kokeilemaan ja todellakin kokeilemaan, koska se "toisto" oli yleensä negatiivinen, eli sai tangon nippanappa laskettua hallitusti rinnalle, mutta ei se meinannukkaan siitä ylös tulla. Kaiken surkeinta oli se, että kaveri ei ainakaan niinä muutamana kertana kun mä näin ikinä pyytäny ketään varmistamaan, vaikka jäi pariinkin kertaan aika pahasti tangon alle SAMAN reenin aikana. Sitten kun se sinipunasena rimpuili tangon alla ja joku meni kysymään "Tarttetko apua?", se sai ähkästyä "Joo." :rolleyes: Järkevätkin tekevät virheitä, mutta tyhmät (tai todelliset ääliöt) eivät opi virheistään.

Ainiin, saman jampan ainut reeni, kun en nähny sen tekevän penaa, oli maastanostoo tällä vanhalla kunnon "tahdon hajottaa selkäni" -tekniikalla -> jalat suorana tai lähes suorana, aivan liikaa kiloja tangossa, selkä pyöreenä tankoo ylös hieman polvien yläpuolelle, josta painot tiputetaan alas, kun eivät pysy näpeissä.

Ja ennenkuin joku vetää Jupiterin nenäänsä, niin kyllä mä salilla reenaan tiukasti ja keskittyneesti enkä kyttää toisten tekemisiä erityisesti, mutta ei tuommosia uskomattomia suorituksia VOI olla huomaamatta sivusilmällä, varsinkin jos ne toistuu muutamaan kertaan :eek:

Jos tämä tapahtui Linnanmaan liikuntahallilla niin olen ollut todistamassa tuota maastavetoa....

täytyy rehellisyyden vuoksi kyllä sanoa että itsekin vedän aika paljon selällä kun en ole ikinä oppinut tuota takapuoli alas tekniikkaa maastavedossa.

Originally posted by haavevahva
Sattuu noita vahinkoja kokeneillekin. Ed Coan
aika pahan näköistä noin oikein liikkuvana kuvana...tietoa kuinka kävi? tais päästä alta pois, mutta katkesiko/repeytyikö lihaksia? revähti varmaan ainakin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tais äijä kolauttaa päänsäkki tohon telineeseen ku seki otti hiukkasen lentoo!:(

Luoja ku näitä juttuja lukee, ni kiitän onneani että kovimissa sarjoissa on aina ollut luotettava frendi jeesaamassa. Kyllä täytyy sanoa että yksintreenaminen ei oo mukavaa hommaa, jää kovimmat sarjat väliin kun ei oo ketään luotettavaa jeesaamassa.

Mulla kävi kerran niin etä olin penkistä ottamassa viimeistä sarjaa tiputuksilla ja pyysin jotain idioottia jeesaamaan kaveri pyyhki hikee otaslta eikä nähnyt että ei enää nouse, siinä naama punasena just ja just sain tangon ylös ja samalla vihlas olkapäästä....ei siinä sit sen kummemin käynyt mut just tätä tarkotan että on joku kehen voi luotta ja joka osaa homman on aina ollut mukana :kippis1:

Joo-o välillä näkee ku äijjät repii penkillä naama punasena viimesiä toistoja ja ei näy ketään varmistamassa.Sitä vaan miettii, että saakohan toi viä kerran ton ylös(kun tuntuu ettei omia rajoja tiedetä)vai pitääköhän itte hyökätä varmistaa kun nosto kestää 2 minuuttia. Penkissä sais olla niitä koukkuja kaulasta ylös asti(niinkuin smitti penkissä) kun ny on vaan jotain kolme ylhäällä johon tanko nostetaan. Jos tulee tiukka tilanne niin se jäis ees johkin koukkuun kiinni. Jos ei oo kaveria varmistamassa niin ite teen penkin smitillä. On turvallisempaa.

onneks meidän salilla on molemmissa penkeissä turvaraudat (vai miksikä niitä pitäisi sanoa) sivuilla. voi tehdä sarjat loppuun asti ilman varmistajaa

Olin ollut kipeenä. Tein penkin jälkeen vinopenkkiä käsipainoilla.
Tokassa sarjassa oli tarkoitus saada 3+ toistoa, jotain 40kg:

Painot nousi rinnalta, ylhäällä "filmi katkes", ja heräsin kun jotain tömähti olkapäiden kautta lattialle.

Sitten kun aloin tajuta, että istun salilla vinopenkissä, päätin vetää äkkiä palautusjuoman ja kotiin.
Kukaan ympärillä ei ilm. huomannut mitään erikoista.

..Kädet varmaan jarrutti alastuloa, kun ei tullut vammoja:p

Toinen läheltäpiti tilanne:
Tein prässiä ja pyysin tuntematonta varmistamaan.
Kerroin, että yritän 5 tai enemmän, ja että vikassa toistossa voi joutua auttamaan.

Viimeinen toisto nousi vain noin puoleenväliin, sain pidettyä siinä aika pitkään ja painot valuivat hitaasti alas. Onneksi oli stopparit.

Kattelin sitten avuttomana "varmistajaa", joka sanoi:
"oho, ei tainnut nousta" ja alkoi poistaa kiekkoja:rolleyes:

Viimenen kerta, kun pyydän ketään varmistamaan jossain h..vetin kuntosalilla:mad:

Jotkut kauhisteli pohjeliikettä prässissä.
Onhan prässissä stopparit, jotka ei VARMASTI tule tielle oli pohkeet kuinka venyvää kamaa tahansa.
Jos niitä ei pohjeliikkeessä käytä, voisi todeta kyseisen henkilön potevan vakavaa amnesiaa ja/tai asennevammaa.

Noin vuosi sitten tein ojentajaa taljassa.painoa oli 80 kg
ja muutaman toiston jälkeen kädet ala-asennossa vaijeri
napsahti poikki. Paita halkes rinnasta n.5cm ja leukaan+nenään
tuli pari naarmua, ois voinu käydä pahastikkin.

kerran joku jannu teki vinopenaa käsipainoilla, kun toinen
paino hajos yläasennossa ja neljä 5kg kiekkoa tuli suoraan
päähän, onneks oli kumipäällysteisiä.

KUULEMMA,yks kaveri istui penkillä jalat levällään ja teki
jotain käsipainolla. raskaan sarjan jälkeen paino vauhdilla
alas ja väliin oli jääny muutakin kuin housut:D

Läheltä piti juttuja on sattunu varsinkin kyykyssä jokusen
kerran.

Sattui joskus uran alkuaikoina.Olin tekemässä penkissä ykköstä,kaveri oli takana varmistamassa.Tanko lähti hyvin rinnalta ylös ja tuli melkein suorille käsille.Sitten petti vasen ranne ja tanko tippui suoraan rinnan päälle.Tangossa ei ollut lukkoja,joten painot lähtivät tangon molemmista päistä pois.Siinä vaiheessa kaveri ehti tarttua tankoon kiinni.Oli ollu käjet taskussa varmistamassa.Ei siinä pahemmin käyny,rautaa oli vain ~90 kiloa.Siinä sitten naurettiin asialle ja löytiin raudat uudestaan tankoon.Katto jengi aika pitkään:confused:

Samalla kaverilla tippu 32,5 kilon käsipaino pottuvarpaan päälle.Oli tekemässä vinopenkkiä käsipainoilla.Sarjan lopuksi löi painot telineisiin.Toinen paino hyppäs telineestä suoraan varpaan päälle.Oli varvas paskana monta kuukautta.

Suositut

Back
Ylös Bottom