Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on kans tämmönen perinteinen paino jalkapöydän päälle. Rupesin purkamaan penkkitreenin jälkeen painoja ja unohin ajatuksissaan ottaa ensin ne pienemmät painot pois - jotka sitten tippu jalan päälle kun vedin isomman kiekon pois. Läheltä piti ettei tuskissaan tippunu se iso painokin käsistä... Nooh, siitä lähtien on muistanu purkaa painot järjestyksessä... :p

Tässä joku kuukausi sitte tein ojentaja rutistuksia taljassa yhdellä kädellä ja viimesillä voimilla kahva jotenkin pyöräytti käden väärinpäin ja peukalo ei pitänyt enää ja kahva otsaan. Heti kun huomasin miten kävi (verta valui rillien alle) juoksin peilin eteen ni huomasin että kolme senttiä alemmas ni ainaki rillit olis hajonnu...
Nooh pari tikkiä otsaan ja vetään palautusjuomaa...

Ei helvetti... Tästä lähtien loppu yksin penkkaamiset ja kyykkäilyt. Smithiä en onneksi käytä enkä tee olkapääpunnerruksia tangolla (ainakaan istualla).

Joo pitää kertoo myös se ku kaveri alkoi kokeilla niskantaka työnnön maksimia, painoa oli 160-170 kg ja se ei enää noussu ylös, no kädet ei jaksanu hidastaa alas´tuloa ja tanko painu jonnekki lapojen alapuolelle ja kädet siinä kiinni, mutta sitte se sai onneksi irrotettua kädet siitä, mutta eihän selvittykään niin vähällä vaan tanko tuli akilles jänteille, mutta se ei onneksi särkeny mitään. Ei tarvinu tehä mitää punnerruksia kahteen kuukauteen, mutta se oli vähäistä ku luultiin et jätkältä tippuu kädet tangon matkassa. Tässäkin saatto tosi ahkera keppijumppa pelastaa tän jampan...

Kappas kappas... aikaisemmin on joskus lipsahtanut penkissä paino pidikkeen taakse, mutta on tullut huomattua.

Pahin trauma sattui sitten tämän viikon maanantaina. Olin siinä yksikseni salilla aamupäivällä. Aloin tekemään kyykkyä. Jo heti alkuunsa jotenkin ihmeellisesti pitkässä sarjassa meni sitten viimesen päälle syväkyykkyyn ja silleen mukavasti linkkuun kuin joku sammakko.

Siinä sitten ihmettelin jä ähelsin vähän aikaa eikä lopulta auttanut muu kuin vierittää tanko ripeästi pään yli. Onneksi tangossa oli vain 80kg, mutta kyllä sekin jo sen verran niskaa kirpaisi, että pari minuuttia näkyi vihreitä ja punaisia täpliä.

Joku kymmenen vuotta sitten muuan tuttu teki salilla kovaa kyykkyharjoitusta. Sarjan jälkeen yritti laittaa tankoa takaisin telineesen, mutta onnistui kaatumaan siinä matkalla. Mies meni naama edellä lattiaa painot niskan takana. Kaksi viikkoa teholla ja elinikäset aivovauriot.

Originally posted by Kilppa
Jep, paitsi, että se oli thainyrkkeilyä... Kaveri potkasee ja toinen torjuu säärellä, mutta se potku osuukin polveen ja potkasijan sääri menee siististi poikki, alkaa astuun takasin, mutta jalka onki kumia... EI kiva näkönen... tosta aikanaan puhuttiin suomen thainyrkkeilyliiton sivuilla ja tultiin siihen lopputulokseen, että sen on pakko olla vanha vamma...ei tommosta muuten saa sattua... :urjo:

Kattosin kans yhen K-1 videon ja samantapasesti meni sääriluupoikki. Vaikka sääret olisikin kovetettu niin ei ne kaikkii poksui kestä. Pienet pinta-alat ja suuret voimat... ei hyvä.

Onhan niitä kuulemma sääriä poikki menny kun on heel hookkia väännetty (kantapäästä väännetään polveen/nilkkaan kiertoa).

On tämä urheilu vaan vaarallista puuhaa:

112100weightlift.jpg

Joo... tämä nyt ei ole varsinainen onnettomuus, mutta varsin onneton juttu muuten. Tapahtui noin 5 vuotta sitten...

Eräs silloinen treenikaverini oli juuri löytänyt kofeiini-tabletit lisäpinnistyksen tuottajiksi treeniin. No, vuorossa oli jalkapäivä, joka luonnollisesti alkoi kiivaalla kyykkäämisellä. kaveri otti muutamia lämmittelysarjoja ja valitteli samalla, että mahassa vähän kiertää... pakki ei kuulemma kestä oikein kahvia ja kofeiininippeleitä... kovassa sarjassa, viimeisessä toistossa ilmoille pärähti jumalaton rutina ja pärske... kaverin peräventtiili falskasi, joten vaaleiden salipöksyjen takaosasto sai uuden veikeän ruostevärin... kaveri itsekin peljästyi suuresti ja pamahti perä edellä tonttiin... romut lensivät taaksepäin kauhealla ryminällä ja ukko itse kellahti selälleen... siis vellit housussa... hyi helvetti... kaveri kuitenkin nousi ylös ja käveli "coolisti" haarat levällään pukuhuoneeseen pesulle.

Kaiken tämän sattuessa sallilla oli runsaasti väkeä; myös naisväkeä. Onneksi fyysisiltä vauroilta vältyttiin, joskin noin viikkoa myöhemmin kun nauroin tapahtumalle, ko. kaveri leipoi kuonoon.:urjo:

Hyi helvetti mikä kuva, tuossa pari pykälää ylempänä.. Tulee kyllä kyykkyfobia ku kattoo tuota kuvaa.. ja minä vielä kyykkäilen välillä yksin.. no raudat ei oo vielä päätä huimaavia, mutta mulle tietenki ihan riittävän kovia.. Tekis mieli asentaa ne tukiraudat siihen kyykkytelineen sivuille... Tulikohan tuosta kuvan kaverista enää tervettä --> ternimaito-pillerit auttaisivat varmaan tuotakin kaveria :evil:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä teen aina kyykyn sellasessa telineessä jossa on ne raudat. ei nyt ainakaan noin linkkuun menisi jos jotain kävisi.

Tiistaina meinasi käydä hassusti: tein etukyykkyä ja laitoin raudat huolimattomasti takaisin telineeseen niin että toinen puoli ei ollut paikallaan vaan tuen ulkopuolella. En itse edes huomannut asiaa mutta eräs ulkomaalainen ohikulkija (no oli se kuitenkin treenaamassa) tuli yllättäen nostamaan painoa paikoilleen! Tosin oli pienet painotkin että tuskin vakavia olisi sattunut.

Olin treenannut reilun vuoden (eli noin 8 v. sitten)kun olin salilla tekemässä penkkiä 40kg dumbbelsseilla. Se kenen kanssa normaalisti treenattiin yhdessä ei päässyt treenille joten avustajana oli joku muikku. No tarkoituksena oli tehdä kuitenkin 6 toistoa älyttömällä huudolla, raivolla ja heavy-duty meiningillä (nykyisin en treenaa näin). Kuudennen toiston loppuvaiheessa kun painot olivat melkein ylhäällä alkoi vasen käsi ravistamaan aivan älyttömästi ja paino tuli salaman nopeasti hammerina suoraan naamaan. Tämä muikku-kaveri yritti auttaa kyynärpäistä kun normaali treenikaveri auttoi aina ranteista siksi hän ei ehtinyt tekemään mitään. Seuraus: mustasilmä, vasempaan poskeen viisi tikkiä ja hieno arpi.

Seuraavana päivänä kaikki kysyivät koulussa, että olinko saanut turpaani torilla (asuin silloin Joensuussa). Parasta tässä jutussa on kuitenkin se että koulussa yksi kaveri sanoi: "Sulle jää ihan sairaan hieno arpi tohon poskeen, mäkin haluun tommosen niin näytän "kovemmalta." Viikon päästä tämä kaveri sai jääkiekko harjoituksissa kiekon poskeensa ja siihen tuli samanlainen arpi.

Originally posted by Kynäniska
Tämä muikku-kaveri yritti auttaa kyynärpäistä kun normaali treenikaveri auttoi aina ranteista siksi hän ei ehtinyt tekemään mitään.

Miten teidän mielestä 'varmistus' pitäisi tehdä käsipainoja käytettäessä? Siis ranteista vai kyynärpäistä kiinni? Muistaakseni Tomi (silloinen Tomi77 :) )valitteli joskus päinvastaista eli joku aiheutti vaaratilanteen pystypunnerruksessa ottamalla ranteista kiinni?

Kannattaisi näköjään aina muistaa sopia varmistustapa etukäteen... sama jossain penkissä toiset haluaa kiduttavia pakkotoistoja perään kun taas mä yleensä haluan että paino nostetaan pois nopeasti jos tosiaan näyttää että se ei nouse. Noi penkkisarjat kun teen treenin alussa en halua niihin vielä kaikkia paukkuja laittaa.

Monesti kannattaa sopia avustajan kanssa etukäteen , mistä autetaan. Jälkikäteen on turha itkeä jos itse ei ole suutansa saanut auki. Kukaan ei voi arvata että mistä olis pitänyt auttaa.

Originally posted by JohnnyB
Monesti kannattaa sopia avustajan kanssa etukäteen , mistä autetaan. Jälkikäteen on turha itkeä jos itse ei ole suutansa saanut auki. Kukaan ei voi arvata että mistä olis pitänyt auttaa.

Totta, jos mua pyydetään varmistamaan käsipaino-punnerruksia niin varmistan aina että mistä pitää varmistaa! Joskus on käynyt jopa niin että joku sälli pyysi kattomaan yhtä sarjaa ja tarkoituksena oli ottaa pari pakkotoistoa päälle, kysyin sitten että autanko mä ranteista vai kyynärpäistä niin kaveri sano että ei SE tiedä kunhan ne nousee, se oli sitä mieltä et mun piti sit auttamis vaiheessa kokeilla kumpi on parempi tapa:confused:
sanoin sille sit et otappa pari astetta pienemmät hanttelit niin kokeillaan...kyllä siitä loppujen lopuks sarja saatiin pakkotoistoineen...

Jeps, sen mäkin oon oppinut että kysyn mistä toinen haluaa autettavan.

Originally posted by Kynäniska
Seuraavana päivänä kaikki kysyivät koulussa, että olinko saanut turpaani torilla (asuin silloin Joensuussa).
Buahahaa! Tämä joensuun tori tuntuu olevan oikein vakiopaikka jossa kaikki aina ottaa turpaansa. :) On se hauskaa yrittää saada joensuun ulkopuolella uusia tuttuja, kun kaikki juoksee karkuun ja huutaa; "APUA; poliisi, tuo hirveä skini yrittää purra mua nilkasta - viekää se vankilaan!" kuullessaan, että olen joensuusta.

Originally posted by jpm
Tämä joensuun tori tuntuu olevan oikein vakiopaikka jossa kaikki aina ottaa turpaansa. :)

Totta, se on oikee ghetto keskellä kaupunkia! mutta onneks se kohta rauhottuu kun minä perustan sinne Pakkotoiston haarakonttorin. :p

Multa pääs kerran pieni paukku kun oli tuntematon henkilö varmistamassa kyykkyä. Pyllistin oikeen sitä kaveria päin kun se oli siinä takana :eek: Se sano lopuks: "Hyvinhän se tuli, vaikka siinä vähän pääsikin." Mä vaan sanoin niinkun mitään ei ois tapahtunu: "Joo, kiitti." Ei tän vakavampaa oo vielä käyny :kippis1:

Originally posted by meitsi
penkissä toiset haluaa kiduttavia pakkotoistoja perään kun taas mä yleensä haluan että paino nostetaan pois nopeasti jos tosiaan näyttää että se ei nouse.

Mulla on sama homma, et haluan, että ne painot kans otetaan pois sillon kun pyydän. Ei mitään pakkotoistoja pyytämättä...

Parilla kaverilla vaan tahtoo olla sellanen kuvitelma, että pakkotoistoja pitää tehdä AINA ja JOKA SARJAN perään. Sitten kun olkapäässä vihlasee ja pitäis päästä pois, ni jätkät ei koskekaan tankoon vaan huutaa vieressä: NOUSEE, NOUSEE, KEVYTTÄ ON, PAINA PAINA, VIELÄ MENEE KAKS!!!

ei vittu...:mad:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom