Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vakavuudesta nyt en tiiä kun varpaat vain jäi käsipainojen alle, niin kipeäähän se kyllä teki mutta kuinka hauska se tilanne oli jälkeepäin ajateltuna :hyper:

Tein juuri pystypunnerruksen viimisen sarjan. Punnerruksien jälkeen lähin viemään käsipainoja telineisiin eihän mulla tietenkään ollu kenkiä jalassa sukkasilteen tietenki.. ja lattia oli "miinotettu" levypainoilla.. siitähän sitä sitten lähettiin levyjen päältä luistelemaan pää osu peiliin peili halki ja tiputin käsipainot varpaille :)

Viime aikoina mennyt muuten hyvin, mutta lisäpainovyön kanssa on ollut pari tilannetta. Viime vuoden puolella kerran treenaillessa rupesin leukoja vetämään n. 40 kilon lisäpainojen kera ja kettinki jäi jotenkin jumiin. Ekaa toistoa tehdessä kiinnityslenkki pamahti kireämmälle lisäpainojen vaikutuksesta ja meisseli jäi ketjun ja lukon väliin:eek:! -> vessaan tarkistamaan tilanne. Verta tuli ja pikkuveli mustana, mutta treenit vedettiin loppuun:pokerface:

Muutama viikko sitten samaisella vyöllä dippi tehdessä (painoa 62,5 kg) ekassa toistossa vyö meni poikki ja painot rymähti lattialle. Mennessään kiinnityslenkki osui tietenkin munille. Huonommalla tuurilla ois voinu kassit revetä koska kiinnityslenkki ei mene kunnolla kiinni vaan siihen jää n. puolen sentin kolo. Eipä onneksi pahemmin käynyt tuossakaan :)

Hyi eihän tässä uskalla enää lisäpainovyötä käyttää tämmösten tarinoitten jälkeen. Teki ihan vähän jopa pahaa lukea tätä ja ajatella omalle kohdalle. Tonne alueelle kohdistuvat iskut on niin epäinhimillisiä :D

Tänään meinas käydä huonosti, mutta onneks ei kuitenkaa sitten käynyt. Lievä vitutus päällä menin salille, ni sitte penkissä oli tietenki apinan raivolla pakko kokeilla vähä parempaa tulosta. Noh, pistin ittelleni vähä turhan isot levyt sitten, kun muutama ekaa toistoa meni hyvin, mutta sitten jäi tanko puoliväliin. Yritin siinä sitten vaikka kuinka pinnistellä, mutta ei noussut. Painotkin olin laittanut lukkoon, niin en voinut kipata. Onneksi salilla oli pari vähän vanhempaa jätkää, niin huusin sitten et saisko jeesii. Toine tuli sitten auttamaan, jos luet tätä ja tunnistat itsesi niin kiitos vielä kerran! :D Joka tapauksessa nolo ja tarpeeton kämmi, jossa olisi voinut käydä huonostikkin. Oppipahan tästäkin jotakin taas.

Tänään meinas käydä huonosti penkissä. Pukkasin painot ylös ja olin laittamassa takas telineeseen niin eihän se toinen puoli mennytkään paikalleen, olin jo löysäämässä otetta mut onneksi huomasin sen ja sain väännettyä sen paikalleen.

Tänään meinas käydä huonosti penkissä. Pukkasin painot ylös ja olin laittamassa takas telineeseen niin eihän se toinen puoli mennytkään paikalleen, olin jo löysäämässä otetta mut onneksi huomasin sen ja sain väännettyä sen paikalleen.

Samoin käyny pari kertaa. Kannattaa laskee huolella se tanko niihin telineisiin eikä rämäyttää ja höllentää otetta. Ei oo sarja ohi vielä ku on viimenen toisto ylhäällä.

Ei ole vielä mitään vakavaa sattunut. Mutta kerran oli lähellä. Olin tekemässä työntöä 70kg kilolla (yritys epäonnistui, vaikka olin nostanut sen ennen) sitten kun paino oli rinnanpäällä yritin työntöö ja paino ei noussut. Selkäni hieman tärähti, mutta mitään vakavaa ei oikein sattunut. Kipukin hävisi muutamassa minuutissa, ettei jäänyt edes venähdystä. :D Jatkossa jätän työntöyritykset pois, tai ainakaan lähes maxim painoilla en rupea tekemään.

Pari kertaa on jääny penkissä painot rinnalle nuorempana, kun ei oo ollu varmistajaa. Onneks oli melko pienet painot silloin kyseessä niin sai vielä vieritettyä ne rinnalta jalkojen päälle.

Noihin penkkionnettomuuksiin, ni itse ainakin katon "isommilla raudoilla" (mun isot raudat:D), että me menee siihen kunnolla.
Onneks ei ole mitään sattunut, vielä:D

Otin tänään kyykkyä puvulla, kaksi viikkoa sitten sain helposti 190kg ja tänään tarkoitus oli nostaa 200kg.

No, ensimmäinen yritys ja lähdin kaatumaan taakse. Onneksi oli nopeat varmistajat. :thumbs:

Toine yritys oli jo parempi, päästiin jo kyykkyyn asti. Koko ukko tärisi ku hullun mulkku ja tasapaino ei kyl ollu mikää paras mahdollinen. Kun olin ylhäällä, toinen puoli tangosta oli jo koukussa mutta toinen ei, emmä tajunnu mitää ku puol kuollu muutenki. Toine varmistaja siis nosti lopuks sen tangon telineeseen josta mä lähin jo kävelee alta pois :D

Ois voinu käydä pahasti. Opinpaha ainaki että jatkossa pitää olla vitusti tarkempi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika tarkkaan kaksi vuotta sitten Pirkkalassa (mikähän se salin nimi oli.. Kunto Partola tai Partola Gym tai joku..?) väänsin penkkiä, tai vasta lämppäreitä pelkällä tangolla. Huolimattomasti tanko paikalleen ja toinen pää pomppasi pois telineestä. En huomannut mokomaa ennenkuin otin nenällä tangon vastaan. Ei onneksi ollut vielä rautaa tangossa mutta kyllä se 20 kiloakin teki aika säväyksen naamalla (kiitos vaan sille joka kantoi paperia veren roiskuessa nenän varresta, jos sattuu tätä lukemaan).

Kahvakuulalla "windmill"-liikkeessä olkapää sijoiltaan --> sairaalaan ja nukutuksessa takaisin paikoilleen kun ei "normaalisti" vetämällä mennyt... :D Onneks tuosta jo 2,5v!

Takareisi revähti sjmv:ssä kolmisen viikkoa sitten. Säikähin kyllä pahanpäiväsesti, kun ei ole pahemmin sattunu mtn loukkaantumisia salilla. Viides toisto oli menossa, kun tanko pääs liian alas ja liian kova venytys tuli takareiteen. RUKS vaan kuulu ja painot tipahti maahan. Siinä sit coolisti laitoin painot takasin telineeseen ihan ku ei ois mitään tapahtunut ja lähdin kuvauttamaan koiven.

Penkki voi olla aika vaarallinen liike. Silloin tällöin näkee salilla että kun on viimenen toisto menossa niin pukataan se suoraan telineeseen, eikä lukita niitä kyynärpäitä ensin ja sitte vasta saatetaan tanko telineeseen.

00:10-loppuun asti, saisi pyöriä saleilla ympäri Suomen tämä video:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Perkeleen kipeää tekee luulisin. Itsellä on mennyt samallalailla hammaspoikki, mutta vain eri toiminnassa - tuli aika kallis keikka, kun kotivakuutus ei korvannut. Proteesi maksoi muistaakseni 400€.

Kyllä pisti miettii toi Rippetoen video. Ite huomannu että tulee tehtyä just tolleen.. Ei hyvä. Pitää opetella siitä pois ja malttaa jättää se viiminen yritys vaikka pois kun ei ikinä ole varmistajaa.

joskus oli sellasella kellari salilla läheltä piti tilanne. siel oli sellanen 10kg tanko mikä ei tietenkää pysyny paikallaan ku otin toiselta puoleta 20kg (sellane ite tehty ni se oli joku 2cm paksukin vaan kaiken lisäks) kiekon pois ku yksin siellä olin. no huomaan ku tanko alkaa kippaa ni refleksien takia tiputin sen 20kg kiekon käsistä ja otin tangosta kiinni ennen ku se ehti heijaamaan ja jollai ihme älyväläyksellä tajusin viel ottaa jalan pois sen 20kg kiekon tieltä. pisti vähä miettimään sellanen 1cm syvä kolo petoni lattias.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom