Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Mikä on vakavin onnettomuus mistä ootte kuullut tai itelleen käynyt salilla? Tuli vaan tänään mietittyä, kun penkissä oikea käsi vaan jollain tapaa "lössähti", että eipä siitä oikeen mukavaa jälkeä tulisi jos tanko vaikka naamalle jysähtäisi. Onko käynyt kellään vastaavaa...?

>>>Mikä on vakavin onnettomuus mistä ootte kuullut ?

Luin jostain Fittness- lehdestä tapauksesta, missä ranskalainen voimamies yritti henkilökohtaista ennätystä kyykyssä. Miehen voimat kuitenkin pettivät ja hirveä määrä rautaa painoi hänet alas ja molemmat polvet menivät paskaksi. En tiedä tapauksesta sen enempää.

Tarkoitat varmaan Fuxia. Söörzillä löytyy topic tapahtumasta, jossa myös linkkejä kuviin onnettomuudesta. On se hurjaa katsottavaa. Tai ehkä et tarkoita samaa äijää. Jean Pierre Fux on kehonrakentaja muistaakseni kyse ei ollut enkka-yrityksestä.

Joo meijä salil oli yks jäbä vääntäny prässiä ja ilmeisesti isot kiekot käyneet liian raskaiksi ja prässi jäi alas ja jäpikkä sinne alas jalat kyykyssä!parin tunnin päästä salille oli tullu joku ja päästäny sen pois sielt, ni se oli jouduttu viemää ambulanssilla sairaalaan ku sen jalat ei enää suoristunu vaan jäi koukku asentoon, kaippa se oli viel samana iltana leikattu!:(

Ai vittu!!!! toi Jean Pierren kuvat oli aika rankkoja! Mutta se yks kuva oli ihan sairas mikä oli siellä Jean pierren mestassa!!!!
Se joka oli vähän vanhempaa sorttia....:urjo:
Mitenköhän pitkä on kuntoutus moisesta lokkaantumisesta??
Eikä se tankokaan varmaan sitten enää hirveen mukavalta tunnu siinä niskan päällä, kun painoakaan ei ollut paljoa... ;)

Yx tuttu teki melkein 10 vuotta sitten niskantakaa punnerrusta levytangolla eikä ketään ollut takana varmistamassa. Painoa oli 110 kg ja sarja loputtua kaveri laittoi tankoa takaisin telineisiin ja oikealta puolelta tanko menikin vahingossa varmistimien yli. Käsihän repesi taakse ja olkavarsi poikki. :(
Jäi miehekäs arpi...

Originally posted by Topias
Ai vittu!!!! toi Jean Pierren kuvat oli aika rankkoja! Mutta se yks kuva oli ihan sairas mikä oli siellä Jean pierren mestassa!!!!
Se joka oli vähän vanhempaa sorttia....:urjo:
Mitenköhän pitkä on kuntoutus moisesta lokkaantumisesta??
Eikä se tankokaan varmaan sitten enää hirveen mukavalta tunnu siinä niskan päällä, kun painoakaan ei ollut paljoa... ;)

Hei, missä ne kuvat on? Voisko joku laittaa linkin.. Kieltämättä joskus kun kyykkään yksin, niin käy mielessä, että mitä jos tasapaino menee tai jotain muuta, että jää sinne painojen alle. Silloin kun yksin vääntää, niin treeni jää muutenki vähän puolitiehen, on vähän vaikea vääntää vaikkapa pakkotoistoja :lol1:
Oon nähny videolta pätkän kick-boxing matsista jossa raskaan sarjan ukolla katkesi sääriluu.. hyi helvetti, että teki pahaa. Se jalka oli ihan kumia sen jälkeen.. No, ei nyt kumminkaan kannata alkaa skitsoileen, tekevälle sattuu..

Originally posted by veijo esso
Hei, missä ne kuvat on? Voisko joku laittaa linkin..
Tässä linkki.
(edit: jaahas, Ripe kerkesikin laittaa linkin jo)

Tän oon kertonut monta kertaa, mutta here goes again. Kesällä 2000 treenaasin kinttuja tein Davidin jalkaprässiä ekaa kovaa sarjaa. Kelkassa oli 300 kg ja otin toistot niin alas, että stopperi olisi ottanut vastaan, joten se ei ollut käytössä. Ko. prässi lukitaan vetäisemällä vipua alas, jolloin kiilasysteemi lukitsee prässin. Sarja meni hienosti, lukitsin prässin ja rentoutin jalkalihakset ihan kokonaan. PAM! Kelkka syliin ja äijä kaksinkerroin prässin alle, 300 kg + kelkka sylissä. Oikeasta polvesta kuului sellainen vaimea rusahdus ja samalla sekunnilla 3 ihmistä oli repimässä kelkkaa pois mun sylistä, salikaveri ensimmäisenä. Onni onnettomuudessa oli se, että olin venytellyt ja lämmitellyt todella hyvin ja jalat oli onneksi vielä tukevasti prässin levyssä kiinni. Käytännössä olin ottanut jokaisen toiston yhtä alhaalta, mihin kelkka tuli ryminällä, joten se varmasti oli syynä siihen, miksi lihas ei lähtenyt irti kiinnikkeistään. 3 kk meni ilman prässiä ja kyykkyä, ainoastaan reisiojennusta pystyin tekemään, mutta onneksi edes sitä! Diagnoosi oli reisilihaksen kiinnikkeen äkillinen venyminen, eikä mikään varsinaisesti siis hajonnut. Polvi on nykyään täysin terve, eikä ole kertaakaan vihoitellut tai mitään tuon toipumisen jälkeen. Siteitä en ole ikinä käyttänyt, enkä käytä.

Läheltä piti -tilanne sattui, kun tein hackissa pohkeita, selkä hackiin päin. Otin taas stopperit pois, koska venytys tuli niin alhaalta, että stopperit otti vastaan. Kelkassa oli jotain 200 kg ja arvatkaas vaan, että UNOHDINKO, että olin ottanut stopperit pois! Lähdin siis käytännössä kävelemään lukitsemattomasta hack-laitteesta pois, kun tajusin, ettei lukitus ole päällä. En tiedä miten ja miksi, mutta otin kädensijoista kiinni, nostin jalat suoriksi eteen ja matkustin pikahissillä sitten ala-asentoon ison ryminän kera. Onneksi ei tapahtunut mitään, mutta näin jälkeenpäin mietittynä, siinä olisi voinut taas käydä pahasti, jos olisin yrittänyt jaloilla pysäyttää kelkkaa vauhdista.. Hui!

EI ole mitään tapahtunut, mutta aina vain pelottaa noi taaperot salilla.

Että mitä teen, jos jonkun (olen nähnyt vain miehillä pieniä lapsia mukana salilla) lapsukainen tepastelee alle, kun teen kyykkyä? Pahimmassa tapauksessa isi juttelee työasioista ihan eri puolella salia ja jos jotain sanon lasten tuomisesta salille, olen "lastenvihaaja".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikille saleille ei saa edes tuoda lapsia mukanaan. Ja joillakin saleilla kakruille on oma leikkinurkkaus jossa niiden tulis pysyä. Omalla salilla ei ilmeisesti kumpaakaan noista, koska vähän aikaa sitten seurasin kun yks pikkukaveri leikki tarzania smith-telineessä.... :rolleyes:

Originally posted by Tomi
Lähdin siis käytännössä kävelemään lukitsemattomasta hack-laitteesta pois, kun tajusin, ettei lukitus ole päällä. En tiedä miten ja miksi, mutta otin kädensijoista kiinni, nostin jalat suoriksi eteen ja matkustin pikahissillä sitten ala-asentoon ison ryminän kera.

Siis et lukinnu kelkkaa ennen ku karkasit alta vai siis mitä häh :D ? Jumittiko sillon :lol1: ?

Mulle kävi kerran n. 7 vuotta sitten salilla seuraavasti: Eli oli selkäpäivä ja vuorossa niskantaakse veto ylätaljassa. En muista mitä pakassa oli painoa, mutta sen verran, että kasi oli varmaan maksimi. Noh, sarjan puolessa välissä nykäisin oikein kunnolla tankoa alas ja silloin vaijeri itrosi kiinnikkeestään ja vedin tangon niin lujaa keskellä pääkoppaa kuin suinkin jaksoin... Taju meinasi lähteä ja olin hieman hämmentyneenä tapahtuneesta. Ensimmäinen tunne jostain vauriosta oli tunne selässä kun veri alkoi valumaan sitä pitkin. Salin omistaja kiidätti terveyskeskukseen.. 7 tikkiä keskellä päätä ja lievä aivotärähdys. Oli muuten kiva olla koulussa seuraavat viikot, kun tohtorisetä ajoi päälaen kaljuksi ja teippasi sellaisen valkoisen lapun siihen.. aavistuksen verran "munkkimainen" fiilis :cool:

Kerran ku kapeeta penkkiä olin tekemäs ja nappasin tangon telineestä. Koska apinaotteella tein ja tanko jotenki kummasti muljahti se otti ja tipahti kokolailla suorilta käsiltä suoraan rinnan päälle. Tangossa oli rautaa 80kg. No ei siinä mitään sattunu, se vaan pomppas rinnanpäältä mahan päälle ja kaveri nappas sen tangon pois. Vähän aikaa kattelin hölmistyneenä että mitä tapahtu ja tunnustelin et onko kaikki ok. Ku ei mihkään sattunu ja kaikki tuntu toimivan, jatkoin sitte reenin tekemistä. Tosin vähä varovaisemmin oon sen jälkeen tangon ottanu telineestä.

Originally posted by naiskovis
EI ole mitään tapahtunut, mutta aina vain pelottaa noi taaperot salilla.

Että mitä teen, jos jonkun (olen nähnyt vain miehillä pieniä lapsia mukana salilla) lapsukainen tepastelee alle, kun teen kyykkyä? Pahimmassa tapauksessa isi juttelee työasioista ihan eri puolella salia ja jos jotain sanon lasten tuomisesta salille, olen "lastenvihaaja".

Hyvä että lapset lähtee mukaan eikä istuskele kaupan rappusilla.
Onneksi monilla kehittyneillä salailla on jo lapsille oma tila.

Harvoin ne kyllä edessä on ja silloinkin lähes aina on kyseessä
"äiti" joka ei osaa katsoa lasten perään.

Vaikka kuinka itserakkaaksi tulisi niin
"Lapset ovat tärkeitä"

Kaverin kummin kaima

Siis kaverin kaveri(ihan oikeesti) tuossa vuosia sitten lukioaikoinaan oli kova penkkimies, ja oletettavasti myös hauismies, oli taas jälleen kerran vitkuttamassa penkkiä. Sarja meni miten meni, mutta sitten homma tyssäs. Sarjan päätyttyä tankoa laittaessa telineeseen hieman huolimattomasti se ei sinne mennykkään, vaikka tämä tyyppi niin luuli. Eli kädet löysiksi ja 80kg rautaa naamaan. Koko hammasrivistö meni paskaksi ja tais siinä leukakin mennä palasiksi. Jampalla olikin sitten kuukaustolkulla leuat yhteen sidotut ja pilliruoka taisi maittaa myös aika pitkälti. En tiedä, mutta itelle ei ainakaan penkki maita tippaakaan, jos ei ole varmistajaa takana.

Ja sitten vielä pikaisesti toinen tapahtuma, jota en myöskään ollut todistamassa, mutta emäntä sentään oli läsnä. Jälleen kerran penkkipunnerrus kyseessä. Tyyppi siinä punnerteli, kunnes jompikumpi ranne petti(vääntyi kai jonhonkin suuntaan) kesken sarjan ja n kg rautaa tuli suhteellisen rivakkaan kaulalle. Happea se tyyppi kuulemma haukko ja piipa-autokin tietenkin paikalle piti kutsua. Lopputuloksena ei sitten onneksi käynyt sen pahemmin, mutta käsittääkseni henkihän tossa olisi voinut lähteä.

hyppyrotta: Ai saamari kaveria! :(
Itselle ei vielä ole ehtinyt sattumaan mitään vakavampaa, mutta eihän tässä kohta uskalla treenata kunnolla, kun näitä kauhutarinoita lukee. :)

Maanantaina tein reenin lopuksi taljassa ojentajapunnerruksia. Viimesen sarjan viimeset rutistukset oli jo aika tuskasia ja pistin silmät kiinni ja keskityin vaan pelkästään vääntämään niitä käsivarsia alaspäin ja kaikki muu hävisi mielestä. Sitten yhtäkkiä kädet keveni hetkeksi ja kohta kolahti leukaan. Olin siis ilmeisesti kaikessa keskittyneisyydessäni unohtanut puristaa sitä kahvaa ( :rolleyes: ) ja se pääsi irti ja heilahti voimalla ala-asennosta ylös ja kolahti matkalla leukaan. Paremmalla osumalla olisi voinut saada aika pahaa jälkeä.

Originally posted by Jace
Kerran ku kapeeta penkkiä olin tekemäs ja nappasin tangon telineestä. Koska apinaotteella tein ja tanko jotenki kummasti muljahti se otti ja tipahti kokolailla suorilta käsiltä suoraan rinnan päälle.

Täytyy tunnustaa, että mulla on kahdesti meinannut käydä juuri kapeassa penkissä samalla tavalla tankoa telineiltä otettaessa. Syynä ehkä huono keskittyminen sarjaan ja ns. apinaote. Molempien kertojen jälkeen on käynyt mielessä että pitäisikö alkaa totutella perinteiseen otteeseen, jossa peukalo eri puolella tankoa kuin muut sormet. Hetken sitä on miettinyt miten tässä olisi käynyt jos raudat olisi lävähtänyt suoraan pataan, mutta hyppyrotta sen tuossa yllä jo pukikin sanoiksi
:urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom