Originally posted by veijo esso
Hei, missä ne kuvat on? Voisko joku laittaa linkin..
Tässä linkki.
(edit: jaahas, Ripe kerkesikin laittaa linkin jo)
Tän oon kertonut monta kertaa, mutta here goes again. Kesällä 2000 treenaasin kinttuja tein Davidin jalkaprässiä ekaa kovaa sarjaa. Kelkassa oli 300 kg ja otin toistot niin alas, että stopperi olisi ottanut vastaan, joten se ei ollut käytössä. Ko. prässi lukitaan vetäisemällä vipua alas, jolloin kiilasysteemi lukitsee prässin. Sarja meni hienosti, lukitsin prässin ja rentoutin jalkalihakset ihan kokonaan. PAM! Kelkka syliin ja äijä kaksinkerroin prässin alle, 300 kg + kelkka sylissä. Oikeasta polvesta kuului sellainen vaimea rusahdus ja samalla sekunnilla 3 ihmistä oli repimässä kelkkaa pois mun sylistä, salikaveri ensimmäisenä. Onni onnettomuudessa oli se, että olin venytellyt ja lämmitellyt todella hyvin ja jalat oli onneksi vielä tukevasti prässin levyssä kiinni. Käytännössä olin ottanut jokaisen toiston yhtä alhaalta, mihin kelkka tuli ryminällä, joten se varmasti oli syynä siihen, miksi lihas ei lähtenyt irti kiinnikkeistään. 3 kk meni ilman prässiä ja kyykkyä, ainoastaan reisiojennusta pystyin tekemään, mutta onneksi edes sitä! Diagnoosi oli reisilihaksen kiinnikkeen äkillinen venyminen, eikä mikään varsinaisesti siis hajonnut. Polvi on nykyään täysin terve, eikä ole kertaakaan vihoitellut tai mitään tuon toipumisen jälkeen. Siteitä en ole ikinä käyttänyt, enkä käytä.
Läheltä piti -tilanne sattui, kun tein hackissa pohkeita, selkä hackiin päin. Otin taas stopperit pois, koska venytys tuli niin alhaalta, että stopperit otti vastaan. Kelkassa oli jotain 200 kg ja arvatkaas vaan, että UNOHDINKO, että olin ottanut stopperit pois! Lähdin siis käytännössä kävelemään lukitsemattomasta hack-laitteesta pois, kun tajusin, ettei lukitus ole päällä. En tiedä miten ja miksi, mutta otin kädensijoista kiinni, nostin jalat suoriksi eteen ja matkustin pikahissillä sitten ala-asentoon ison ryminän kera. Onneksi ei tapahtunut mitään, mutta näin jälkeenpäin mietittynä, siinä olisi voinut taas käydä pahasti, jos olisin yrittänyt jaloilla pysäyttää kelkkaa vauhdista.. Hui!