Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Naisen älykkyys kyllä saattaa ainakin tilapäisesti romahtaa lisääntymisprosessin ja töistä/opiskelusta kotiin jäämisen myötä.
Millaisesta älykkyydestä on kyse? Miten tiedon lisäys mielestäsi toimii?Ei älykkyyttä voi kehittää, tietoa voi kyllä lisätä, älykkyys kehittää. Älykkyys on, tai ei ole, se ei kykene muuttumaan matkan varrella.
Millaisesta älykkyydestä on kyse? Miten tiedon lisäys mielestäsi toimii?
Tottakai älykkyyttä voi kehittää, oli kyse sitten kyse sosiaalisesta älykkyydestä tai perinteisemmästä älykkyydestä. Uskoakseni perinteinen älykkyys määritellään usein kyvyksi omaksua asioita ja soveltaa niitä tarvittaessa. Siinä, missä sosiaalista älykkyyttä voi treenata vaikkapa pakottamalla itsensä kanssakäymiseen muiden ihmisten kanssa tai opiskelemalla psykologian alkeita, perinteisempää älykkyyttä voi kehittää etenkin kapeammissa konteksteissa. Sanotaanko, että opit vaikkapa laskemaan nettonykyarvoja ja ymmärrät, mitä se käsitteenä tarkoittaa. Tämä lisää huomattavasti ongelman ratkaisua esimerkiksi investointien suhteen eli tietyssä spesifimmässä kontekstissa muutut älykkäämmäksi.Ei älykkyyttä voi kehittää, tietoa voi kyllä lisätä, älykkyys kehittää. Älykkyys on, tai ei ole, se ei kykene muuttumaan matkan varrella.
Tässäpä esimerkki pokerimaailmasta. https://fi.wikipedia.org/wiki/Jens_Kyllönen
Seurasin miehen postauksia pokeritiedolla jo uran alussa. Jo silloin kiinnitin huomiota erittäin analyyttiseen lähestymistapaan. Mies pystyi jo lukioaikana antamaan kaikelle matemaattisen odotusarvon ja pyörittämään sellaisia kaavoja, joista suurin osa ei ymmärrä mitään, saati että osaisi niitä muodostaa. Näitä kun ei suoraan löydy mistään taulukkokirjasta. Päätyi miljonääriksi parikymppisenä. Ensin grindattiin kämppä: https://www.pokeritieto.com/keskustelu/pokeripaivakirjat/jeans-grindaa-kampan-t19503.html
Sitten arvoasunto: https://www.sijoitustieto.fi/sijoit...elaajan-tie-kohti-hernesaaren-kattohuoneistoa
https://www.seiska.fi/Uutiset/Poker...uutti-yli-2-miljoonan-euron-lukaaliin/1077163
Sitten siirryttiin rahoituksen pariin: https://www.talouselama.fi/uutiset/...iskeluun/7bfc4b15-8648-3303-88f0-aecee164270b
Jep jep, kaikki itseä paremmat huijaavat aina. Tuhannet viestit joissa pelattuja käsiäkin avataan, on ihan kirjoitettu kusetuksen peittämiseksi. Viime vuoden WSOP-voittokin on pelkkää kusetusta tietenkin. Samoin jo vuonna 2009 Jenssille pelattiin EPT:n 900ke arvoinen osakilpailuvoitto.Tottakai täysin tuntemattomalle alle 20-vuotiaalle jannulle haluttiin se yhdessä antaa Onko tullut istuttua liian suurissa pöydissä kun noin katkeraa tekstiä tulee?Kun katsotaan lapsia, niin tulevasta koulumenestyksestä kertoo paremmin lapsen itsekuri (willpower), kuin älykkyys.
Tuosta elämässä menestymisestä vielä. Kun menestys mitataan rahassa, on kovan työn, onnekkuuden tai lahjakkuuden avulla saadun menestyksen rinnalla on vielä yksi keino; anastamalla ja petoksella hankittu menestys.
Jens "Puliveivari" Kyllönen, ja muutkin pokerilla omaisuutensa tehneet, ovat hyvä esimerkki petoksella hankitusta menestyksestä. Koska pokerissa on helppo huijata lähes ilman minkäänlasta kiinnijäämisen riskiä (tai rangaistusta vaikka jäisikin kiinni, pahin mitä voit menettää on pelitilillä olevat varat), on helppo nähdä, että ketkä siinä menestyvät huomattavasti muita paremmin, huijaavat. Tämä ei koske vain nettipokeria, vaan noissa isoissa liveturnauksissakin on tapana että sinne lähdetään ison tiimin kera ja pelataan sopivasti kimppaan jos/kun samaan pöytään osutaan.
Jens Kyllönen ja muut pokeriproot nauraa matkalla pankkiin pölvästeille, jotka pitävät heidän voittojansa "ylivoimaisen analyyttisen ajattelun hedelminä".
Oon ymmärtäny että suurin yksittäinen selittävä tekijä lapsen koulutukselle ja koulutusvalinnoille on vanhempien koulutustausta. Ja ei, nyt ei tarvi erikseen ilmoittautua jokaisen akateemisen duunareitten mukulan tai päinvastoin, mutta tilastollisesti akateemisten vanhempien lapsi menestyy koulussa todennäköisemmin ja jatkaa opinnoissaan pidemmälle. Varmasti saa siihen kotoa tukea ja ehkä kasvatuksessa enemmän korostettu koulutuksen merkitystä tmv. Ja kyllä, myös ei-akateemisten lasten vanhempia on tohtoritasolla.Kun katsotaan lapsia, niin tulevasta koulumenestyksestä kertoo paremmin lapsen itsekuri (willpower), kuin älykkyys.
Ehdottomasti näen. Ainakin ne huipulla olevat hakkerit, jotka pystyvät löytämään haavoittuvuuksia järjestelmistä ja pääsemään niiden kautta niihin sisään. Vaatii paljon luovuutta ja kekseliäisyyttä. Näitä juttuja kun ei ihan alkeiden jälkeen opeteta missään koulussa.Vaikka ei nyt aiheeseen kuulukaan näettekö hakkerit älykkäinä, harva ainakaan vahingossa onnistuu hakkeroimaan pankkien, valtion tms sivuja.
Samaten näen älykkäinä myös shakin pelaajat mm. Garry Kasparov.
Vaikka ei nyt aiheeseen kuulukaan näettekö hakkerit älykkäinä, harva ainakaan vahingossa onnistuu hakkeroimaan pankkien, valtion tms sivuja.
Samaten näen älykkäinä myös shakin pelaajat mm. Garry Kasparov.
Tottakai, ainakin tietyllä tavalla älykkäinä. Moni tietyn osa-alueen älykkyydessä suorastaan loistava tosin tuntuu olevan joillain toisilla osa-alueilla kohtuu kehno.Vaikka ei nyt aiheeseen kuulukaan näettekö hakkerit älykkäinä, harva ainakaan vahingossa onnistuu hakkeroimaan pankkien, valtion tms sivuja.
Samaten näen älykkäinä myös shakin pelaajat mm. Garry Kasparov.
Ei tarvitse älykkyyttä. Asenne ja oma motivaatio ratkaisee aivan älyttömästi. Esim tiedän henkilön, joka vaivoin pääsi lukion läpi ja kävi myöhemmin kursseja uudestaan, kirjoitti uudestaa ja luki itsensä lääkäriksi. Tuskin oli sen älykkäämpi kuin aiemmin, muuten kuin valintojensa osalta.
Modern IQ ranges for various occupations
This graph was adapted from Figure 12 of Hauser, Robert M. 2002. "Meritocracy, cognitive ability, and the sources of occupational success." CDE Working Paper 98-07 (rev). Center for Demography and Ecology, The University of Wisconsin-Madison, Madison, Wisconsin. The figure is labelled "Wisconsin Men's Henmon-Nelson IQ Distributions for 1992-94 Occupation Groups with 30 Cases or More" and is found at http://www.ssc.wisc.edu/cde/cdewp/98-07.pdf. Used with permission.