Koulussa "tyhmyydestäni" on varmaan ollut sellaista hyötyä että osaan kysellä koealuetta itseltäni ja arvailla mitä kokeessa voidaan kysyä. Hoksaan hitaasti, ja siksi selitän asiat itselleni rautalangasta, jolloin osaan ne myös sanalliseen kokeeseen kirjoittaa auki.
Siihen sun kysymykseen, missä koet olevasi älykäs?
Motivoituessani oon todella nopea, keskittymiskyky on ihan ylivoimaisella tasolla, kaikki asiat ympäriltä katoaa, en kuule enkä näe mitään muuta kuin sen mitä teen. Mulle voi tulla sanomaan oman mielipiteensä asiasta, mutta se on turhaa, näen vain oman vision ja jos kerron sen toiselle, toinen ei ymmärrä siitä mitään, mutta kun saan toteuttaa sen, suoritin asian puolet nopeammin kuin kaksi miestä olisi siihen pystynyt. Virheitä toki tulee, mutta jotenkin ratkaisen ne aina todella nopeasti. Hahmotan kokonaisuuden paremmin kuin monet muut, en puhu samaa kieltä, visiot omassa päässä on niin vahvoja että en kykene kuuntelemaan muita, nyökyttelen kyllä että joo joo, mutta nykyään uskallan ja luotan itseeni, teen niinkuin asiat parhaaksi nään, 95% olin muiden mielestä jälkeenpäin oikeassa, saavutuksia ihmetellään.
Tässä on sitten pieni ongelma, tuo on äärimmäisen kuluttavaa, jaksan ylläpitää modia 25-40tuntia viikossa, kaloreiden tarve lisääntyy tuona aikana, jos en tajua päästää irti vaan painan väkisin, ajan itteäni uupumukseen. Sitten olen todella tehoton. Pari lepopäivää muiden asioiden parissa riittää palautumaan. Jos joisin viinaa viikonloppuisin, toi ominaisuus kuolee.
Kyse ei ole pelkästä ammattitaidosta koska aihe on periaatteessa vapaa, esim ruotsin kieli, matematiikka, kielet. Jos motivoidun se toimii, älykkyyttä täytyy jossain määrin olla. Eihän itseään saa kehua kun suomessa ollaan, mut olen kyllä ylpeä itsestäni monessa asiassa.
Sit on myös ihan suoraa tyhmyyttä, en ymmärrä aina mitä ihmiset puhuu, sitten kun oon päässäni jalostanut toisen sanat, mietin vaan et jaa niin se puhui näin perusjutuista. Suurimmat mokat mulla tulee helpoissa asioissa, mitä vaikeampi tehtävä, sitä todennäköisemmin teen kympin suorituksen.
Vitsit ymmärrän monesti viiveellä.