väsyttää nukkumisesta huolimatta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pääsiäislomalla nukuin 3 yötä 12 tuntia yössä ja treenasin vähän kevyemmin (pari lenkkiä) ja silti eilen olin aivan unenpöpperössä koko päivän. Ajattelin että tuo menisi ohi kun nukkuisi vähän vähemmän kun tänään oli taas normaali päivä, mutta paskat, tänään salilla ei mielessä ollut kuin nukkuminen ja mistään ei tullut mitään. Piristeitä otin 100mg kofeiinia ja 4000mg tauriinia.
Onko samanlaisia kokemuksia?
Mistä johtusi, liika lepo?

Vajaatoimintaa? En usko, `tilanne` ollut päällä vasta viikonlopun ja toiseksi hikoilen niin paljon, että tuskin on tuota.

Mitä enemmän nukkuu, niin sitä enemmän väsyttää.:) Näin se ainakin mulla menee. Silloin kun nukkuu just joku 12 tuntii, niin sen jälkeen on ihan koomassa koko päivän. Nykyään onneks, tai en tiedä onko se niin onneks, ei pysty nukkumaan ku maksimissaan 10 aamulla, ja sen jälkeen onkin ihan pirtee sit koko päivän..

Säännöliseti jos napsii kofuja yms. piristeitä niin "lepo"päivinä saattaa olla vähän tokkurainen olo, kun ei tuukkaan kofua normaaliin tapaan. 12h yöunet on jo kyllä pitkät, että pelkästään siitäkin voi moista tulla.

Riippuu varmaan siitä, että missä vaiheessa unta herää. jos on syvässä unessa, niin var masti väsyttää. jos taas REM unessa, niin ei väsytä.

Käy mittauttamassa hemoglobiini, jos on raudanpuutetta niin on usein väsynyt olo nukkumisesta huolimatta.

Niin ja muista pitää huolta että saat kaikkia tarvittavia vitamiineja riittävän määrän joka päivä.
Täälläkin on ollut kovasti keskustelua ns. "parhaista" monivitamiineista. (käytä hakua).
Itselläni käytössä Vitamax.
Piristää ja auttaa pysyyn pirteämpänä koko päivän, auttaa jaksamaan jne.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itselläkin älytön väsymys koko ajan. Tänään heräsin kahdeksan tunnin unten jälkeen enkä enää saanut nukuttua sitten. Herätyskello olisi suonut vielä tunnin lisäunta mutta ei voi mitään kun uni ei tullut. Koko aamupäivä on mennyt ihan huomaamatta horroksessa.

YTHS:n verkkoneuvonnassa kehotettiin lääkärille verenkuvaa ja kilppariarvoja varten, pitäisi saada aikaiseksi varata aika...

Minäkin olen ihmetellyt omaa väsymystäni. Olisikohan keväällä jotakin tekemistä asian kanssa? Rasittuuko elimistö valon nopeasta lisääntymisestä? Tai ehkä ennemmin siitä, että ilma on sakeanaan kaikenlaista pienhiukkasta, katupölyä ym. Viime viikonloppuna minä nukuin makeita 9 tunnin yöunia ja lisäksi päivällä torkut päälle. Liikuntaa harrastin vain muutaman kuntopyörälenkin verran.

Nukuin eilen 3 tunnin päiväunet, muutama tunti hereillä ja takas nukkumaan 7 tunniks. Ei ole hyvä käytäntö kun ei sitten vapaa-ajalla muuta kerkee tekemäänkää. Nyt pitäis kaheksaan asti jotenki pysytellä hereillä.

Mulla oli noin vuoden verran otsikon mukaista väsymystä.
Kävin lääkärissä mittauttamassa hemoglobiiniarvot ja sun muut mahdolliset mutta kaikki oli ihan kunnossa.
Nyt muutama viikko taaksepäin väsymys katosi kun rupesin atkinsin dietille ja samaan aikaan syömään vitamiinivalmisteita ja kasviksia. En tiedä johtuuko se tosta lisääntyneestä vitamiinien ja hivenaineiden saannista vai jostain muusta mutta on ihan eri fiilis päivisin kun ei oo niin "nuutunut" jatkuvasti. Kannattaa varmaan kattoa että vitamiinien saanti on kunnossa jne.

:)

Kevätväsymystä? No kunnon ulkoilu päivättäin näkyy mulle ainakin tekevän yön nukkumisesta parempaa laadultaan ja sitä kautta sitten on pikkuhiljaa myös "krooninen" väsymys on poistumassa.

Tässä on muutamat puhunut lääkärille menosta ja "kilppariarvojen" tsekkaamisesta. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Jos kilpirauhasarvot olisi huonot, ni tietääkö kukaan onko siihen minkälaista lääkettä/hoitoa olemassa?

Alko mietityttää, kun itelläni ollut aina ongelmia unen kanssa. Herään öisin usein jopa yli 5 kertaa ja vaikka silmät tuntuu raskailta ja väsyttää, ni unen päästä on vaikea saada kiinni silloin keskellä yötäkin. Päivällä sit väsyttää ja pärstäkerrointa koristaa melkoiset silmäpussit/mustat silmäaluset.
Tässä myös ihmetyttää se, että vaikka edellinen yö olisi mennyt pipariksi ja päivällä on väsyttänyt paljon, niin illalla ei väsytä juuri ollenkaan siihen aikaan, kun pitäisi mennä nukkumaan, että ehtisi nukkua edes sen 8h.

Onkohan olemassa semmoisi nettisivustoja joissa olisi "ohjeita nukkumiseen" ja muutenkin tietoa mitkä eri seikat vaikuttavat unen saantiin ja väsymykseen vaikka olisi nukkunut hyvin heräämättä useasti?
:zzzz:

Muistan lukeneeni joskus netistä, että yksi syy väsyneisyyteen voi olla tämä meidän suomalaismiesten lempiharrastus, eli kuorsaus. Tai toisin sanoen hengityksen tukkeutuminen väliajoin. Kun hengitys ei kulje, tapahtuu lyhyitä heräämisiä, joita välttämättä ei edes huomaa. Tällöin uni on rikkonaista ja rem-vaihdetta ei saavuteta missään vaiheessa yötä. Nämä hengitystukokset yleensähän johtuvat nielurisoiden muodosta tai koosta. Leikkauksen pitäs auttaa, jos niissä on häiriöitä :david:

Bubbleko sanoi:
Herään öisin usein jopa yli 5 kertaa ja vaikka silmät tuntuu raskailta ja väsyttää, ni unen päästä on vaikea saada kiinni silloin keskellä yötäkin.

L-Trytotofaani vois jeesaa tohon, mut vielä varmemmin Tenox..mut suosittelen tota ekaa, jos se vaa futaa

Mulla oli just kans tota heräilyä kesken yötä ja sit en saanu enää unta. Nyt ku oon syöny tryptoo joka päivä, nii en muista, että kertaakaan olis enää käyny näin. 2-3g annoksilla oon menny

Jos tota tryptofaania alat vetää, nii sen kyytipojaks kandee ottaa B6-vitksuu ja niasiinia (nää muistaakseni parantaa ton trypton imeytymistä). Sit sinkit ja mankut vielä naamariin ja zetaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom