Nyt kahden pistoksen jälkeen en kolmatta enää ole menossa hakemaan koska pystyn elämään kivun kanssa, ja salillakin olen päässyt jo tekemään tankokyykkyä ilman että kivut siitä pahenisi. Ajoittain istumasta noustessani alkaa vasenta takareittä repiä hermosärky, jonka saan kuitenkin loppumaan kun jännitän pakaran. Sitä en tiedä johtuuko tuo loppuminen siitä että alaselkä menee neutraalimpaan asentoon, vai siitä että piriformis tekee jotain tuolle hermopinteelle mutta eipä sen väliä. Jatkan kuntoutusta edelleen ja koetan liikkua mahdollisimman paljon.
Piristävää lukea kommentteja, että toivoa on että joskus vielä pääsisi liikkumaan normaalisti :D. Otan pistoksen puheeksi jos lääkäri ei itse sitä ota. Sen verran normaalia elämää kuitenkin tällä hetkellä pystyn elämään että en oikein leikkaukseen vielä halua uskoa.
Minäkin tilanteeseen olen saanut helpotusta, mutta oireet eivät parane. Kuitenkin kokoajan muutosta on tapahtunut esim. jossain vaiheessa oli niin pahat kivut että ei voinut kävellä kuin ehkä max. 100m ja pakko päästä istumaan (paino pois jalalta). Joskus myös esim. kaupassa piti vähän aikaa seisoa vasemalla jalalla että oikea saa lepoa. Nyt oon tarponut työni takia lumikengillä metsässä tekemässä erinäisiä työsuoritteita ja vasta loppupäivästä oireita alkaa tulla kun tarpeeksi on rasitusta alla.
Jalan pumppausta, McKenzietä ja lankkua tulee tehtyä joka päivä ja lyhyitä venytyksiä myös pakaroille ja reisille. Pitkät venytykset pahentaa oireita mutta nyt on sen verran oireet helpottanut että lyhyitä/pumppaavia venytyksiä voi tehdä.