Välilevynpullistuma ja sen hoito

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oppilas
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä oli eilen leikkaus puolen päivän aikaan, poisti L4-5 välistä pullistuman ja teki tilaa hermoille. Leikkaus kesti 2 tuntia. Herättyä heti pikku pöhnässä huusin hoitajalle "mun jaloissa ei tunnu mitään!" Säikähti hirveesti ja jouduin korjaamaan että ei siis tunnu puutumista :D
Tuntuu myös että selkäkipuihin ois myös auttanut, saa nyt nähdä kun tämä tästä paranee mikä on se oikea kondis sitten.
Varmaan tunti heräämisen jälkeen kävelin jo itsekseni vessaan vähän hoiperrellen. Yhdeksällä rautaniitillä on tuo haava kiinni. Helvetin hyvä fiilis nyt kaikin puolin!

Edit: ja tänään aamulla sano kahdeksalta että lähde kotiin kun haluat :D

hienoa,nyt vaan malttia toipumiseen! :) eikö oo mahtava tunne ku hermosärky on poissa? kannattaa kävellä mahdollisimman paljon,vaikka puolen tunnin kävelyitä useasti päivässä niin verenkierto elpyy siellä selässä, totesin sillon itse että se oli ihan huippujuttu :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä 7 vuotta pullistumasta, jota *en* antanut leikata siinä ~1,5 vuoden (noin +-) kohdalla. Edelleenkin jokapäivästä kipuilua sekä jalan hermoissa (aina jalkaterään asti) että selässä. Eli ei tuo oikein parantunut itsekseenkään (minun kohdalla).. Jos pitäisi uudestaan valita nykyisillä tiedoilla, menisin khyl leikkaukseen.

onko se sen verta lievää ettei sitä enää leikata? yllättävän kauan tuntuu kestävän kipuilut kuulemma sen takia kun hermo on ollu puristuksissa,eikä se korjaannu hetkessä :(
 
Selkäkivuillahan on myös kroonistumistaipumus. Aiheuttava syy hoituu mutta kivun aistiminen jää. Itsellä on muutaman kerran mennyt pyöreästi vuosi kivuttomuuteen ja yhdellä kertaa lihasvoiman normaalistumiseen toinen vuosi päälle.
 
Selkäkivuillahan on myös kroonistumistaipumus. Aiheuttava syy hoituu mutta kivun aistiminen jää. Itsellä on muutaman kerran mennyt pyöreästi vuosi kivuttomuuteen ja yhdellä kertaa lihasvoiman normaalistumiseen toinen vuosi päälle.

näin on.. mitä keinoja käytit et sait selän kivuttomaksi?
 
onko se sen verta lievää ettei sitä enää leikata? yllättävän kauan tuntuu kestävän kipuilut kuulemma sen takia kun hermo on ollu puristuksissa,eikä se korjaannu hetkessä :(

En tiedä onko siellä mitään leikattavaa enää. Lopetin lääkäreillä ravaamiseen siinä 3 vuoden paikkeilla. Menin kipulääkkeillä 2-3 vuotta, joista tuli kaiken maailman "kivoja" sivuoireita (vatsa/henkitorvi, ihottumaa/urtikariaa tjsp..) Aina välillä miettii että pitäisikö taas käydä kuvauttamassa selkä, jos sille voisi tehdä jotain. Terveys on tässä mennyt ja kiloja tuli kymmeniä lisää, kun ei viittinyt/pystynyt liikkumaan kipujen takia. Alkuvaiheessa ajattelin että paranee itsestään, kun (kipulääkkeiden voimalla=tyhmää) pystyin pikkuhiljaa lenkkeilemään 10 km ja sen sellaista.. mutta kivut tulivat takaisin jne.
 
kyllähän sitä kannattais se kuvauttaa,jos se vaivaa edelleen. itse en kyl olis noin pitkään kestäny kärsiä, mun 9kk ennen leikkausta oli jo helvetti maan päällä, joka onneks helpotti melkosesti. tosin kivut pikkuhiljaa palaillu ja taas repeämää jo leikatussa välilevyssä, kuulemma alttius näihin.
 
näin on.. mitä keinoja käytit et sait selän kivuttomaksi?
Tylsä vastaus eli aika. Lopulta ovat vaan loppuneet. Liike oli yleensä kuitenkin parasta kipulääkettä. Paitsi L5-S1 välin pullistumassa oli vaikea löytää sopivaa liikuntaa. Muissa väleissä kävely auttoi, niin siinä se pahensi. Kyynärsauvat oli paljon käytössä sinä vuonna. Mulla ollut useammassa välissä, useampaan kertaan mutta nyt ollut selkä tosi hyvä jo yli viisi vuotta. Joka aamu kyllä ihan jumissa ja käsillä saa varata painoa pöydistä yms. Mutta siitä se vertyy ja treeneissä tehdään ennätyksiä maastavedossa ja kyykyssä. Ehkä ne mun välilevyt on jo tyhjentäneet sisuksensa, eivätkä enää pullistele. Tai sitten tämä jatkuva, monipuolinen keskivartalon treenaus vaan ehkäissyt väärät liikkeet. Mutta sen haluan sanoa että toivoa on aina. Useita kertoja olen ollut siinä kunnossa, että ainoastaan ryömien voi edetä ja siitä on tultu siihen, että selkä on suorastaan vahva
 
Just ennen vuoden vaihdetta räjähti ristiselästä välilevy salilla. Kaksi päivää meni että lääkäriin sitten suoriuduin - alkuun kun oireet eivät olleet pahat, tuo selkä kun on oireillut muutenkin. Veikeästi toisin kuin syksyn mittaan (ja siitä 1,5 vuotta aiemmin loppuneen 2 vuoden jakson aikana) hermokipua ei juurikaan ollut, eli sitä helvetillistä viiltävää iskiaskipua. Mutta alkoi tulla niitä muita oireita mistä oli varoiteltu eli "läpsyvää" kävelyä sun muuta eipämukavaa. No, lääkäri oli perjantaina, siitä sitten tiistaina magneetti... ja lopulta sunnuntaina raahauduin taas päivystykseen kun oireet oli pahentunut, jäin "sille tielleni" ja maanantaina ennen puolta päivää sitten leikkasivat tähystyksenä.

Käytin sanaa "räjähti" koska lääkärin puheiden mukaan välilevy käytännössä tuhoutui täysin, ja leikkauksessa poistivat jämät siinä määrin kuin pystyivät. Ekan parin viikon aikana olossa ei hirveästi muutosta ollut kuin se, että perse ja vasen jalka puutuivat vähemmän. Ennen ja jälkeen leikkauksen kun siis ne puutuivat niin pahasti että se puutuminen rupesi sattumaan. Enkä vieläkään pysty kuin pehmeillä alustoilla esim. istumaan ilman kipua. Eli esim. käytän tietokonetta tässä laiskanlinnasta käsin, kun en toimistotuolissani kärsi kunnolla istua.

Sitten olikin melkein 4 viikkoa taas ilman muutoksia, nyt sitten hiljattain tuosta vasemmasta jalasta hävisi yhtäkkiä suurin osa "kihelmöinnistä" jota tuntui levossakin. Vieläkin on hieman puutunut sun muuta se hermo muttei enää sillei kihelmöivällä tavalla.

Voimakato varsinkin vasemmassa jalassa on huomattava, varpailleen ei todellakaan pysty nousemaan - edes oikealla jalalla - ja esim. rappusissa ottaa reidestä koville. Ei ole vielä ollut huomattavaa muutosta tässä leikkauksen jälkeen.

Ikävin vaiva tässä silti on oikeastaan ollut suoliston toiminta. Loukkaantumisesta lähtien olen kärsinyt ummetuksesta. Voi mennä viikko tai ylikin ettei tavaraa tule ulos, vaikka jatkuvasti tuntuu että jotain olis tulossa. Ei ole auttanut kuidut eikä laktuloosit, kai se on taas kohta pakko mennä uusiksi lääkäriin tästä. Lisäksi virtsaaminenkin vaatii ponnistelua, mikä taas tuntuu ikävältä tuohon peräpään paineen tunteeseen yhdistettynä. Tuo paineen tunne taas tekee seisaallaan olosta epämiellyttävää.

Saapa nähdä missä määrin tästä lopulta kuntoutuu. Kamppailulajikilpailut jäänevät joka tapauksessa jatkossa haaveiksi, vaikka kuntoutuisikin näennäisesti. Kai se on vaan uskottava että 33-vuotias on vaan liian vanha ja raihnainen tekemään mitään fyysistä :P
 
mitä liikettä sä teit jotta noin kävi? kuulostaa hurjalta o_O älä pitkitä sitä lekuriin menoa kauaa jos virtsaus ja ulostus ei onnistu.
 
Ihan kevyt mave oli, lämmittelysarjoja vasta. Siksi onkin ihme että se noin pahasti meni. Lääkärit/sairaanhoitajat eivät tuntuneet erityisemmin huolissaan noista vaivoista olevan, pääasia että saa jotenkin virtsattua - ja ei se olisikaan varsinainen ongelma ilman tuota toista.

Kävin tuossa taas tämän viikon kauppareissun tekemässä - käytännössä sen kerran viikossa poistun kotoani. On se vaan hidasta tuo kävely, puolet tai vähän allekin normaalista. Ja tuo vasuri nilkasta alaspäin tosiaan puutuu edelleen kun jaloillaan vähänkin pidempään. Oli vielä taas aika jäistä niin sai koko ajan pelätä ittensä lisää hajottamista.
 
suosittelen laxoberon-kuulia ummetukseen! mulla oli leikkauksen jälkee kans tiukassa niiden voimakkaiden lääkkeiden takia ja toi on hellä helpotus eikä suoli laiskistu vaik käyttäis vähä enempikin :) tsemppiä kuntoutumiseen!
 
Ihan kevyt mave oli, lämmittelysarjoja vasta. Siksi onkin ihme että se noin pahasti meni. Lääkärit/sairaanhoitajat eivät tuntuneet erityisemmin huolissaan noista vaivoista olevan, pääasia että saa jotenkin virtsattua - ja ei se olisikaan varsinainen ongelma ilman tuota toista.

Eihän terve selkä mene rikki kovastakaan hetkellisestä kuormituksesta, vaan monesti nuo hajoamiset tapahtuu jossain hämmentävän kevyessä. Taustalla on pidempiaikaista kulumaa ja heikentymää, joka sitten vaan sattuu jossain kohtaa menemään rikki. Erikoista, ettei lääkäreitä kiinnostanut nuo virtsaus- ja ulostusongelmat. Ne kuuluu nimittäin ns. cauda equina -oireisiin, jotka ovat indikaatio heti päivystykseen lähtemiselle. Tuolle voi toki olla muutakin syytä, kuten vaikka kipulääkkeet.
 
Enemmän niitä kiinnosti että jos tulee ulosteet housuun, tai virtsaamisen osalta jos ei ollenkaan kykene. Kipulääkkeitähän en tällä erää kummoisia ottanut. Muutaman päivän loukkaantumisen jälkeen otin kyllä tramadolia (ei ole ennenkään aiheuttanut minulle ummetusta), mutta totesin sitten ettei sitä oikeastaan tarvinnut. Ja leikkauksen jälkeen ei tullut mitään Panadolia vahvempaa kotona otettavaksi, eikä sillekään kiputason puolesta oikeastaan ollut tarvetta koska se kipu mitä oli oli sen puutumisen kautta, ja siihen nuo ei auttanut mitään.
 
Kerrotaas tännekin varoittava tarina todella epäpätevästä / moraalittomasta fysioterapeutista. Kovat jalkakivut ovat vaivanneet jo melkein puoli vuotta, ja ensin lääkärin kautta kunnalliselle fysioterapeutille, jonka jälkeen lähete yksityiselle OMT-fysioterapeutille.

Siellä selvisi, että kyseessä on erittäin todennäköisesti välilevyn pullistuma, ja selästä löytyi tarkka kohta jossa ongelma on. Fysioterapeutti väänteli ja käänteli ja teippasi selkää, niistä ei kummempaa hyötyä ollut. Kyselin jo ensimmäisellä kerralla, että mistä ongelma voi johtua ja miten sen paranemista voi itse auttaa. Neuvoi ainoastaan, että vatsallaan taivuttaa yläkroppaa ylöspäin. Muuten antoi ymmärtää, että asialle ei voi juuri muuta tehdä, kuin käydä heillä hoidossa ja toivoa, että vaiva paranee.

Muiden terveysongelmien ja kiireiden takia en sitten jaksanut alkaa asiaa esim. netistä enempää tutkimaan vaan luotin ammattilaiseen fysioterapeuttiin, että hän osaisi asiansa. Yhteensä kävin kahden kuukauden aikana viisi kertaa hänen luonaan ja useampaan otteeseen kyselin, onko mitään muita liikkeitä joilla voin itse edesauttaa ongelman parantamista. Ei osannut edelleenkään sanoa muuta kuin sen taivutus-liikkeen.

Kun vaiva ei tuntunut fysioterapeutin käynneistä huolimatta parantua yhtään, niin aloin sitten lueskelemaan enemmän aiheesta, mm. tämän koko ketjun läpi. Täällä on monet sanoneet miten fysioterapeutit ovat tehneet monenlaisia ohjelmia asiakkaan omatoimiseen harjoitteluun ja muita neuvoja antaneet, niin mun fysioterapeutin ainut neuvo on, että taivuta kroppaa ja jatka heidän luonaan käymistään.

Aaargh, että voi suututtaa moinen kusetus. Mä en ole noista fysioterapeutin käynneistä hyötynyt yhtään mitään, rahaa vain mennyt ja parantuminen on viivästynyt parisen kuukautta kun en ole pyynnöistä huolimatta saanut minkäänlaisia harjoitusohjeita.

Mihin mä voin tehdä tehdä tällaisesta toiminnasta valituksen? Kuluttuja-asiamiehelle, poliisille? Tämähän täyttää mielestäni jo lähes rikoksen tuntomerkit, fysioterapeutti täysin tietoisesti on kertomatta mulle ohjeita, jotta parantuminen pitkittyisi ja jatkaisin heidän luonaan käymistään, jotta saavat tehtyä enemmän rahaa minun terveyden kustannuksella.
 
tosi kurja kuulla :( kunnallisella on aina saanu nipun harjotteita kotiinviemisenä. mun mielestä valviraan voi tehdä yksityisestä kantelun? ellen ihan väärin muista. kunnallisestahan olis helppo tehdä potilasasiamiehelle. tuo taaksetaivutuskin on ihan ok mut siinä pitäs tietää pullistuman suunta, ettei se pahenna sitä koska liikkeen tarkotushan on työntää sitä välilevynestettä sinne keskelle päin missä se välilevyneste kuuluis olla. mulle ei esim yksityinen fyssari suostunu moista liikettä edes harkitsemaan koska sano sen pahentavan tilannetta. on noita kyl joka lähtöön :/ tsemppiä!
 
Kerrotaas tännekin varoittava tarina todella epäpätevästä / moraalittomasta fysioterapeutista. Kovat jalkakivut ovat vaivanneet jo melkein puoli vuotta, ja ensin lääkärin kautta kunnalliselle fysioterapeutille, jonka jälkeen lähete yksityiselle OMT-fysioterapeutille.

Siellä selvisi, että kyseessä on erittäin todennäköisesti välilevyn pullistuma, ja selästä löytyi tarkka kohta jossa ongelma on. Fysioterapeutti väänteli ja käänteli ja teippasi selkää, niistä ei kummempaa hyötyä ollut. Kyselin jo ensimmäisellä kerralla, että mistä ongelma voi johtua ja miten sen paranemista voi itse auttaa. Neuvoi ainoastaan, että vatsallaan taivuttaa yläkroppaa ylöspäin. Muuten antoi ymmärtää, että asialle ei voi juuri muuta tehdä, kuin käydä heillä hoidossa ja toivoa, että vaiva paranee.

Muiden terveysongelmien ja kiireiden takia en sitten jaksanut alkaa asiaa esim. netistä enempää tutkimaan vaan luotin ammattilaiseen fysioterapeuttiin, että hän osaisi asiansa. Yhteensä kävin kahden kuukauden aikana viisi kertaa hänen luonaan ja useampaan otteeseen kyselin, onko mitään muita liikkeitä joilla voin itse edesauttaa ongelman parantamista. Ei osannut edelleenkään sanoa muuta kuin sen taivutus-liikkeen.

Kun vaiva ei tuntunut fysioterapeutin käynneistä huolimatta parantua yhtään, niin aloin sitten lueskelemaan enemmän aiheesta, mm. tämän koko ketjun läpi. Täällä on monet sanoneet miten fysioterapeutit ovat tehneet monenlaisia ohjelmia asiakkaan omatoimiseen harjoitteluun ja muita neuvoja antaneet, niin mun fysioterapeutin ainut neuvo on, että taivuta kroppaa ja jatka heidän luonaan käymistään.

Aaargh, että voi suututtaa moinen kusetus. Mä en ole noista fysioterapeutin käynneistä hyötynyt yhtään mitään, rahaa vain mennyt ja parantuminen on viivästynyt parisen kuukautta kun en ole pyynnöistä huolimatta saanut minkäänlaisia harjoitusohjeita.

Mihin mä voin tehdä tehdä tällaisesta toiminnasta valituksen? Kuluttuja-asiamiehelle, poliisille? Tämähän täyttää mielestäni jo lähes rikoksen tuntomerkit, fysioterapeutti täysin tietoisesti on kertomatta mulle ohjeita, jotta parantuminen pitkittyisi ja jatkaisin heidän luonaan käymistään, jotta saavat tehtyä enemmän rahaa minun terveyden kustannuksella.

En näe tuossa mitään väärää, koska tiedän kokemuksesta, että se paranee ajan kanssa jos ei ole niin paha, että leikkausta vaatii eikä sille ole mitään yhtä ja ainoaa oikeaa harjoitusmetodia millä se parantuisi ihmeellisesti.

Se, että joku toinen fyssari jossain on antanut harjoitusohjelman tynkää, niin ei se tietenkään huono asia ole ja rankaa tukevien vatsa- ja selkälihasten treenaaminen heti kuin vain mahdollista edesauttaa asioita ja sitä täytyy jatkaa säännöllisesti ja tinkimättä jatkuvasti. Yritä löytää ne vatsalihas- ja selkäliikkeet jotka sopivat kroppasi tilaan, aloita niistä työstämään ja pikkuhiljaa kehität sitä työkalupakkia(liikearsenaalia).

Ei siihen edes mitään fyssaria tarvita, ei niillä ole aikaa eikä kiinnostusta perehtyä täydellisesti mikä sinulle on parasta ellet palkkaa sellaista henkilökohtaiseksi pariksi vuodeksi. Jakavat lähinnä pohjustusta jota joutuu pakosti itse soveltamaan ja kehittämään, kun opettelet mikä toimii parhaiten juuri sinulle.

Mulla on välilevy revennyt kolmesti. Kaksi kertaa sama ja kerran eri kohdasta. Aika paransi aina ja selkä toimii normaalisti, mutta yksi vähäinen krooninen hermopinne on jäänyt joka ilmenee vain tietyssä asennossa eikä haittaa liikkuvuutta sen kummemmin. Takakyykyä levytangolla en silti tee enää ikinä raskaasti turvallisuus syistä. Koskaan en fyssarin luona käynyt, vaan opettelin itse mikä juuri mulle toimi parhaiten parantumisen eri vaiheissa.
 
En näe tuossa mitään väärää, koska tiedän kokemuksesta, että se paranee ajan kanssa jos ei ole niin paha, että leikkausta vaatii eikä sille ole mitään yhtä ja ainoaa oikeaa harjoitusmetodia millä se parantuisi ihmeellisesti.

Se, että joku toinen fyssari jossain on antanut harjoitusohjelman tynkää, niin ei se tietenkään huono asia ole ja rankaa tukevien vatsa- ja selkälihasten treenaaminen heti kuin vain mahdollista edesauttaa asioita ja sitä täytyy jatkaa säännöllisesti ja tinkimättä jatkuvasti. Yritä löytää ne vatsalihas- ja selkäliikkeet jotka sopivat kroppasi tilaan, aloita niistä työstämään ja pikkuhiljaa kehität sitä työkalupakkia(liikearsenaalia).

Ei siihen edes mitään fyssaria tarvita, ei niillä ole aikaa eikä kiinnostusta perehtyä täydellisesti mikä sinulle on parasta ellet palkkaa sellaista henkilökohtaiseksi pariksi vuodeksi. Jakavat lähinnä pohjustusta jota joutuu pakosti itse soveltamaan ja kehittämään, kun opettelet mikä toimii parhaiten juuri sinulle.

Mulla on välilevy revennyt kolmesti. Kaksi kertaa sama ja kerran eri kohdasta. Aika paransi aina ja selkä toimii normaalisti, mutta yksi vähäinen krooninen hermopinne on jäänyt joka ilmenee vain tietyssä asennossa eikä haittaa liikkuvuutta sen kummemmin. Takakyykyä levytangolla en silti tee enää ikinä raskaasti turvallisuus syistä. Koskaan en fyssarin luona käynyt, vaan opettelin itse mikä juuri mulle toimi parhaiten parantumisen eri vaiheissa.

Jos fyssari veloittaa yhdestä käynnistä lähes 50 eur niin kyllä sillä pitää olla kiinnostusta ja tietoa hoitamaan sitä asiaa, jota työkseen tekee. Vaiva on jatkunut jo melkein puoli vuotta ja rajoittaa elämää todella paljon, miten pitkään pitäisi vielä odotella, että se paranee ajan kanssa?

Mulla ei aiemmin ollut mitään tietoa välilevyn pullistumasta ja miten sitä hoidetaan, enkä jaksanut alkaa asiaa enempää tutkimaan kun oletin, että ammattilainen osaa kertoa miten sitä hoidetaan. Mulla on terveysongelmien vuoksi ollut lähes kaikenlainen harjoittelu tauolla yli vuoden, ja tästäkin mainitsin fyssarille. Fyssari ei kuitenkaan missään vaiheessa kertonut, että kannattaisi tehdä minkäänlaisia rankaa tukevia vatsa- ja selkälihasliikkeitä, tai harrastaa mitään muutakaan liikuntaa, esim. kävelyä päivittäin, vaikka useampaan kertaan kysyin, että mitä voisin itse tehdä edistääkseni vaivan paranemista.

Jos fyssari todella on noin täysin tietämätön asiasta niin hänen ei pitäisi kyseistä työtä tehdä lainkaan. Itse kuitenkin veikkaan että syy on siinä, että pyritään saamaan firmalle enemmän rahaa olemalla tietoisesti kertomatta asioita, jotka edistäisivät asiakkaan paranemista. Katsotaan nyt mitä firma vastaa palautteeseen, jos palauttavat heille maksamani rahat niin sitten asia mahdollisesti jääköön siihen, muuten teen asiasta täysin julkisen sekä kantelun AVI:lle (jos sinne pystyy yksityisistä firmoista kanteluita tekemään, tämä on vielä selvityksen alla).
 
Jos fyssari veloittaa yhdestä käynnistä lähes 50 eur niin kyllä sillä pitää olla kiinnostusta ja tietoa hoitamaan sitä asiaa, jota työkseen tekee. Vaiva on jatkunut jo melkein puoli vuotta ja rajoittaa elämää todella paljon, miten pitkään pitäisi vielä odotella, että se paranee ajan kanssa?

Mulla ei aiemmin ollut mitään tietoa välilevyn pullistumasta ja miten sitä hoidetaan, enkä jaksanut alkaa asiaa enempää tutkimaan kun oletin, että ammattilainen osaa kertoa miten sitä hoidetaan. Mulla on terveysongelmien vuoksi ollut lähes kaikenlainen harjoittelu tauolla yli vuoden, ja tästäkin mainitsin fyssarille. Fyssari ei kuitenkaan missään vaiheessa kertonut, että kannattaisi tehdä minkäänlaisia rankaa tukevia vatsa- ja selkälihasliikkeitä, tai harrastaa mitään muutakaan liikuntaa, esim. kävelyä päivittäin, vaikka useampaan kertaan kysyin, että mitä voisin itse tehdä edistääkseni vaivan paranemista.

Jos fyssari todella on noin täysin tietämätön asiasta niin hänen ei pitäisi kyseistä työtä tehdä lainkaan. Itse kuitenkin veikkaan että syy on siinä, että pyritään saamaan firmalle enemmän rahaa olemalla tietoisesti kertomatta asioita, jotka edistäisivät asiakkaan paranemista. Katsotaan nyt mitä firma vastaa palautteeseen, jos palauttavat heille maksamani rahat niin sitten asia mahdollisesti jääköön siihen, muuten teen asiasta täysin julkisen sekä kantelun AVI:lle (jos sinne pystyy yksityisistä firmoista kanteluita tekemään, tämä on vielä selvityksen alla).

Onhan sekin tietenkin mahdollista, että fyssarisi on väärällä alalla töissä.
 
Jos fyssari veloittaa yhdestä käynnistä lähes 50 eur niin kyllä sillä pitää olla kiinnostusta ja tietoa hoitamaan sitä asiaa, jota työkseen tekee. Vaiva on jatkunut jo melkein puoli vuotta ja rajoittaa elämää todella paljon, miten pitkään pitäisi vielä odotella, että se paranee ajan kanssa?

Missä sä oikeen asut jos pääset alle viidelläkybällä fyssarille? Toihan on ihan törkeen halpa hinta vielä. Mulla menee joka kerta se ~90e kun käyn fysioterapiassa..
Ja se vaiva voi jatkua vuosia. Itse taistelin tosiaan sen 2v kipujen kanssa (jotka oli sitä luokkaa että isä sai kantaa mut ensiapuun) ja sitten vasta pääsin leikkaukseen.
Mä tosiaan yritin sen 2v ite "parannella" tota pullistumaa, mut pahentui vaan. Joillakin se ajan kanssa kuivahtaa, siihenkin voi mennä vuosi tai kaksi aikaa.
Lekurit ei nykyään kauheen herkästi leikkaa noita pullistumia just sen takia koska ne tosiaan voi hellittää ajan kanssa. Se on henkisesti ihan helvetin rankkaa, mut ei ne lekurit sitä mieti.
 
Missä sä oikeen asut jos pääset alle viidelläkybällä fyssarille? Toihan on ihan törkeen halpa hinta vielä. Mulla menee joka kerta se ~90e kun käyn fysioterapiassa..
No huhhuh, onpas suolainen hinta yhdestä käynnistä. Minä asun pienessä kaupungissa ja kyllä täällä pääsee yksityiselle fyssarille yli puolet tuota halvemmalla.

@tourettes Mullakin vähän samoja fiiliksiä joistain fysioterapeuteista... Mulla ei ole välilevynpullistumaa tai muita sen vakavampia oireita, mutta kävin muutamalla yksityisellä fyssarilla näyttämässä mun lantiota, kun se oli vinossa ja teki sekä jalka- että yläkroppa treeneista todella toispuoleisia. Vastaanoton päätyttyä kävelin ulos 40 euroa köyhempänä ja kädessä harjoitusohjelma yläselän ja kiertäjäkalvosinten vahvistusta varten, vaikka kerroin kattavasti myös esimerkiksi jalkojen voimaeroista sun muista. Hassua sinänsä, että fyssari itsekin vielä huomautti lantiossani olevan jotain kieroutumaa maatessani hierontapöydällä, mutta ei viitsinyt kuitenkaan sen enempään asiaan puuttua. Pyysi tietysti tulemaan takaisin, jos vaiva ei helpota, mutta päätin äänestää jaloillani ja etsiä ratkaisua muualta. Onneksi löysinkin myöhemmin osaavan fyssarin, joka otti oireet vakavasti ja hänen ohjeillaan olen saanut lantion ja koko kropan lähes täysin kuntoon. Rahaahan tähän on näin opiskelijana mennyt rehellisesti sanottuna aivan vitusti noin kahden vuoden aikana, mutta ei voi mitään. Kun olisin heti löytänyt osaavan ammattilaisen, olisin reenaillut 1,5 vuotta ilman puolieroja sekä vitutusta joka ikisessä treenissä ja vieläpä useita satasia rikkaampana.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom