Kerrotaas tännekin varoittava tarina todella epäpätevästä / moraalittomasta fysioterapeutista. Kovat jalkakivut ovat vaivanneet jo melkein puoli vuotta, ja ensin lääkärin kautta kunnalliselle fysioterapeutille, jonka jälkeen lähete yksityiselle OMT-fysioterapeutille.
Siellä selvisi, että kyseessä on erittäin todennäköisesti välilevyn pullistuma, ja selästä löytyi tarkka kohta jossa ongelma on. Fysioterapeutti väänteli ja käänteli ja teippasi selkää, niistä ei kummempaa hyötyä ollut. Kyselin jo ensimmäisellä kerralla, että mistä ongelma voi johtua ja miten sen paranemista voi itse auttaa. Neuvoi ainoastaan, että vatsallaan taivuttaa yläkroppaa ylöspäin. Muuten antoi ymmärtää, että asialle ei voi juuri muuta tehdä, kuin käydä heillä hoidossa ja toivoa, että vaiva paranee.
Muiden terveysongelmien ja kiireiden takia en sitten jaksanut alkaa asiaa esim. netistä enempää tutkimaan vaan luotin ammattilaiseen fysioterapeuttiin, että hän osaisi asiansa. Yhteensä kävin kahden kuukauden aikana viisi kertaa hänen luonaan ja useampaan otteeseen kyselin, onko mitään muita liikkeitä joilla voin itse edesauttaa ongelman parantamista. Ei osannut edelleenkään sanoa muuta kuin sen taivutus-liikkeen.
Kun vaiva ei tuntunut fysioterapeutin käynneistä huolimatta parantua yhtään, niin aloin sitten lueskelemaan enemmän aiheesta, mm. tämän koko ketjun läpi. Täällä on monet sanoneet miten fysioterapeutit ovat tehneet monenlaisia ohjelmia asiakkaan omatoimiseen harjoitteluun ja muita neuvoja antaneet, niin mun fysioterapeutin ainut neuvo on, että taivuta kroppaa ja jatka heidän luonaan käymistään.
Aaargh, että voi suututtaa moinen kusetus. Mä en ole noista fysioterapeutin käynneistä hyötynyt yhtään mitään, rahaa vain mennyt ja parantuminen on viivästynyt parisen kuukautta kun en ole pyynnöistä huolimatta saanut minkäänlaisia harjoitusohjeita.
Mihin mä voin tehdä tehdä tällaisesta toiminnasta valituksen? Kuluttuja-asiamiehelle, poliisille? Tämähän täyttää mielestäni jo lähes rikoksen tuntomerkit, fysioterapeutti täysin tietoisesti on kertomatta mulle ohjeita, jotta parantuminen pitkittyisi ja jatkaisin heidän luonaan käymistään, jotta saavat tehtyä enemmän rahaa minun terveyden kustannuksella.