Missä sä oikeen asut jos pääset alle viidelläkybällä fyssarille? Toihan on ihan törkeen halpa hinta vielä. Mulla menee joka kerta se ~90e kun käyn fysioterapiassa..
Ja se vaiva voi jatkua vuosia. Itse taistelin tosiaan sen 2v kipujen kanssa (jotka oli sitä luokkaa että isä sai kantaa mut ensiapuun) ja sitten vasta pääsin leikkaukseen.
Mä tosiaan yritin sen 2v ite "parannella" tota pullistumaa, mut pahentui vaan. Joillakin se ajan kanssa kuivahtaa, siihenkin voi mennä vuosi tai kaksi aikaa.
Lekurit ei nykyään kauheen herkästi leikkaa noita pullistumia just sen takia koska ne tosiaan voi hellittää ajan kanssa. Se on henkisesti ihan helvetin rankkaa, mut ei ne lekurit sitä mieti.
Pienessä kaupungissa Pohjois-Savossa. Kyllä se 50 eur on aika helvetin korkea hinta jos se raha menee täysin hukkaan, ja kerro se vielä viidellä.
Vinkki muuten kaikille selkäongelmista kärsiville, tästä ei tainnutkaan olla tässä threadissa vielä juurikaan puhetta kun lukaisin pikaiseen läpi, mutta oikeanlaisella sängyllä/patjalla on todella suuri merkitys ja sen oikeanlaisen patjan löytäminen saattaa olla hyvin pienestä kiinni. Tästäkään fysioterapeutti ei maininnut sanallakaan mitään, vaan piti itse oppia kantapään kautta.
Muuton jälkeen mulla vaihtui sänky kovaksi vaahtomuovipatjaksi, itse tykkäsin siinä nukkua, mutta pikkuhiljaa alkoi nuo jalkakivut voimistumaan, lopulta niin kovaksi, että nukkuminenkin oli yhtä helvettiä. Kokeilin välillä nukkua pehmeämmällä joustinpatjalla, mutta se tuntui vaan pahentavan asiaa.
Jossain vaiheessa vaihdoin petauspatjan uudempaan ihan muuten vaan, ja sillä oli ihan uskomattoman suuri merkitys. Uusi petari oli ehkä 2-3cm vanhaa paksumpi, ja sen jälkeen kivut helpottuivat erittäin paljon. Vaikka yleensä sanotaan, että liian pehmeä patja aiheuttaa selkäkipuja, niin liian kovakin patja voi aiheuttaa. Muutaman sentin ero petarin paksuudessa saattaa vaikuttaa todella paljon. Suosittelen kaikkia kokeilemaan hieman pehmeämpiä/kovempia sänkyjä/petareita, sillä on erittäin suuri merkitys, ainakin omalla kohdallani.