Juu, tuo vaan reagoi itselläni venyttelyyn siten, että tunti-pari venyttelyn jälkeen ja sitä seuraavana aamuna säryt ovat entistä pahempia. Ikäänkuin sitä hermokimppua venyttäisi ja siitä se ei oikein tunnu tykkäävän. Myös faskiapalloa, foamrolleria ja rumblerolleria olen kokeillut mutta ei apuja.
Mulla pullistuma samassa nikamavälissä kuin sulla. Loppuvuodesta vietän jo toista vuosipäivää tän vaivan kanssa.
Oon huomannut saman, että pitkät staattiset venytykset ei auta vaan ärsyttää hermoa. Mulla fyssari aikoinaan suositteli "pumppaavia" venytyksiä. Esimerkiksi selinmakuulla koivesta kiinni, vie sen ysikymppiin tai alle ja siitä sitten suoristelee sitä x määrän toistoja niin suoraksi kuin saa. Venytys on siis päällä ainoastaan hetken kerrallaan. En koe, että tää pahentaa mulla kipuja. Tämä siis takareidelle. Pakaralle neuvottiin liike, jossa maataan lattialla ja jalkaa liu'utetaan seinää vasten alas ja ylös, venytykseen ja pois siitä. Äkkäät varmaan, miten tähän pitää asettua.
Olen itse lähinnä odotellut, että aika parantaa, mutta tuskinpa niin käy. Sun aiemman viestin innoittamana laitoin kirjastosta varaukseen Mckenzien opuksen. Lähden toteuttamaan sitä metodia kunhan kirjan käsiini saan. Voisin raportoida tuloksista tänne, ihan vertaistuen vuoksi. Olen ollut aktiivisen kuntouttamisen suhteen auttamattoman laiska. Kaiketi sen takia, että pystyn elämään hyvin normaalia elämää ja treenaamaan myös kovaa. Toimistossa on satulatuoli ja sähköpöytä enkä joudu ajamaan autolla kuin harvoin. Pääkoppa varmaan myös kovettunut, kun pieneen kipuiluun on tottunut.
Jaloille yhden jalan liikkeitä, joissa ruoto suorassa: bulgarialainen askelkyykky takajalka penkin päällä (tms), nousu boksin päälle yhdellä jalalla, askelkyykky, reidenkoukistus maaten, hack-kyykky yms. Itsellä reidenkoukistus istuen ja reidenojennus on huonoja, koska nää liikkeet vie jalat eteen suoraksi, jolloin tulee pieni venytys ja hermo ärsyyntyy.