- Ikä
- 36
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
“Volume was equated (it was 12 sets of leg extensions either done in two sessions or four sessions, so 6 sets twice a week, or three sets four times a week).
…
This is a continuation of the data that shows that when volume is equal in the training week, splitting it up into more sessions does not cause more muscle growth.”
Pakko kysyä, kun otat osaa, että mitä mieltä olet tollasesta HIT treenaamisesta, jonkun arthur jonesin tyyliin, eli hänhän ei hae sitä, että mikä on "maksimimäärä" jolla lihasta voidaan kasvattaa, vaan ennemminkin mikä on se minimi millä se saadaan kasvamaan?Ei ole ihan näin yksinkertaista, vaan riippuu , että millaisesta kokonaisvolyymista puhutaan.
Pakko kysyä, kun otat osaa, että mitä mieltä olet tollasesta HIT treenaamisesta, jonkun arthur jonesin tyyliin, eli hänhän ei hae sitä, että mikä on "maksimimäärä" jolla lihasta voidaan kasvattaa, vaan ennemminkin mikä on se minimi millä se saadaan kasvamaan? Eli jos tehdään isolla kuormalla 2 sarjaa viikossa per lihasryhmä failureen, ILMAN noita mentzerin siihen keksimiä super slow ja staattisia juttuja, mitä en itse osta lainkaan.
Näätkö mitään muuta hyötyä aerobisen kunnon lisäksi, siinä että kaikki liikkeet vielä tehdään kiertoharjoitteluna, kuten ohjelmaan kuuluu? (ei muuten onnistu yleisellä salilla sit millään jos ei treenaa yöllä)
Saanko kysyä että milloin olet viimeksi lisännyt malmia tankoon? Ja jos olet viimeaikoina, niin johtuuko noi tauot jostain tulehduksista tai kivuista, vai ihan vetämättömyyden tunteesta?Mä oon painanu kohta 30 vuotta 8-12 toistoa 3 sarjaa ja aina failureen metodilla
Sekin että kun on totuttanut itsensä hit tyyppisiin treeneihin vuosia ja hionut irtiottokykyään pitkälle niin vaikea edes miettiä enää nykyään mitään kymmentä tai paria kymmentä työsarjaa per treeni. Tästäkin mm. Dante Trudell krijoitellut, että doggcrapp jälkeen on melko vaikeaa palata normaalinpaan korkeampi volyymiseen treeniin. Tai toki voi mutta erittäin läpsyttely sarjoista lähdettävä liikkeelle jotta niitä tuntuu millään tapaa järkevältä tehdä niin paljoa.
Se toisto varaakin tarkoittaa silloin todella tappo settiä kun kyykyssä on opeteltu vetämään oikeasti yhdellä sarjalla loppuun hengitellen tarvittaessa pitkäänkin viimeisten toistojen välissä.
20% treenistä tuo 80% tuloksista.vaan se, että kuinka loppupeleissä vähälläkin pystyy saamaan kehitystä aikaan.
En huomannut että olit kirjoittanut mulle. Sen verran luottamusta sinun arvauksiin on, että uskon kyllä ihan täysin ton.Tuohon nopea valistunut arvaus, että sulla kiristyy rinta ja latsit tuossa ajassa sen verran, että hauiksen pitkän pään jänne jää pinteeseen. Siitä se olkapääkipu. Lavanlähentäjät on suhteessa heikot sitten.
En, mutta noi kriteerit täyttyvät kyllä:Lavanlähentäjien treenillä tässä tarkoitan ihan rehellistä raskasta rautaa. Et sä rintaakaan kummareilla treeniksi jumppaile?
Hyvä pointti. Itse kamppailut pitkään olkapäävaivojen kanssa ja ai että kun kaikki fyssareiden antamat kotiohjeet on niiiiiiiiin tylsiä tehdä ja edistys on niin hidasta. Sen yksittäisen jumpan jälkeen ei ole lihakset pumpissa, eikä syke ole korkealla Kynnys tehdä niitä päivittäin on jotenkin vaan mahdottoman korkea. Näköjään mielummin elän olkapäävaivan kanssa ja treenaan niin hyvin ku pystyn miten pystyn. Kyllä mä jokaisen yläkroppatreenin aloitan näillä huoltavilla liikkeillä (push up plus, lapaleuat, kumpparijumpat jne..), mutta muina päivinä ei tule tehtyä. Selkätreenit sisältää pääasiassa latsitreeniä (leuat myötäotteella ja kulmasoutu tangolla / T-kulmasoutu).Kroc rowhan tehdään käsipainosoudun tapaan kylkeen eli kapeella. Ylätalja ja rusettikahva nappaa nekin pääasiassa latseihin ja sitä kautta pahentaa sitä olkapään ongelmaa. Tuossa sun selkäpaketissa ei oo yhtäkään lavanlähentäjäliikettä kyllä. Se ylileveä alatalja ainoa ja sekin ei ilmeisesti aina ees mukana.
Toi alatalja on tosiaan mukana silloin kun pitää "tyytyä" kotisaliin, mutta tosta kroc row tekniikasta varmaan monta versiota, mutta oon ite tehny sitä että kyynärpää on ihan kokonaan sivulla, ja käsipaino tulee tohon rinnan korkeudelle yläasennossa. Jos kässäri olis tanko, niin liike muistuttais ennemmin pendlay rowta leveellä, kuin perus kulmasoutua kapeella. Siin on se plussa, et sen saa tehtyä tuettuna, toisin ku pendlayn, kun alaselkä on jo väsynyt rusettikahvalla tehdystä.
Jos sait kiinni, niin voishan tota tehdä vähän siistimmällä tekniikalla, ja keskittyä vielä lisää tohon kyynärpään uloskiertoon? Tulee tehtyä aika rujolla momentilla tota usein, joka osaltaan voi viedä tarkinta focusta Lavoilta poijes