Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ylätalja, alatalja, ristitalja? Ja mikä liike?Ja entäs tämä talja? Mitäs siinä harjoitetaan? Voi että kun on taas tyhmä olo...
Okei. Mistä näitä itse palautusjuomia sitten saa? Juodaanko niitä sitten joka treenin jälkeen?
On se kumma kun joku naispuolinen aloittelija kysyy kaikki ummet ja lammet läpi, ni sitten kyllä äijät jaksaa selittää oikeen kädestä pitäen. :D KÄYTÄ SEARCHIA!!! Olis pitäny huutaa jo aikoja sitten.
Ma Rinta-olkapääreeni
Penkki 3-4x10-12
Rintalaite 3-4x12
Pystypunnerrus 4x10
Vipunostot käsipainoilla, 4x12
Takaolkapäät laitteessa
Ti Jalkareeniin laittaisin vaikkapa
3x10 prässi, 4x10 takareidet, 4x10 askelkyykky, ja 3-4x10 etureisien ojennukset.
To Kädet:
Hauiskääntö tangolla/mutkatangolla, 4x8-10
Hauiskääntö, keskitetty, 4x10
Ojentajat taljassa 4x12
Ojentajat maaten mutkatangolla, 4x10
Pe Selkä ja vatsat:
Ylätalja eteen, 4x12 (veikkaan tuon sinun 10-15kg olevan aivan liian kevyt)
Kulmasoutu tangolla, 4x12
Alatalja 3x12
Vatsarutistukset 4x12 laitteessa
Jalkojen nostoja (alavatsat) 4x12
Sivuvatsoja 2-3x12
Edittiä: Minusta et tarvitse palautusjuomaa mihinkään vielä alussa, pääasia että keskittyisit nyt kunnon reeniin ja oikeanlaiseen ruokavalioon.
Okeeii Kiitos paljon ! Tässä tulikin jo paljon asiaa Toki minulle voi myös linkittä muita topiceja jos jossakin samoja juttuja on.
Sitä vielä tältä puolelta kysyisin, että jos käyn neljänä päivänä viikossa salilla.
(ma,ti,to,pe) Niin mitä tulisi tehdä minäkin päivänä?
Sarjat voin luoda itse mutta jos joku ystävällinen kertoisi että mitä lihaksia? Koska olen ymmärtänyt että jos teen esimerkiksi päivittäin selkää, ei se ehdi silloin kunnolla palautua. Eli siis mitä lihaksia minäkin päivänä niin sitten olen tyytyväinen :D. haluan treenata, ojentajia, hauiksia, olkapäitä, rintoja, vatsoja, selkää, jalkoja ja takapuolta, eli lähes kaikkia lihaksia Kiiitos paljon teille jo etukäteen. En malta oottaa huomiseen että pääsee taas salille.
EDIT: Ja mihinkään KISAKUNTOON en itseäni siis halua vaan vain löysät pois ja vähän lihasta peliin )
Onko tässä MITÄÄN järkeä?
Maanantai ja torstai:
RINTA:
Penkkipunnerrus + 20kg tanko 7x3
Rintalihaslaite 10-15 kg 7x3 (VAIKO MIELUMMIN --- 5-10kg 30x3 ??)
Vipunostot tasapenkiltä + tosi pienet käsipainot (:hyvä 7x3
JALAT+PYLLY:
Reiden ojennukset 10-15kg 7x3 (VAIKO 5kg 30x3 ??)
Askelkyykky + 5 kg tanko selässä 7x3 (VAIKO ILMAN TANKOA 30x3 ?? )
Kyykky (sama kun askelkyykyssä)
Prässi 50kg 7x3 (VAI 20kg 30x3 ??)
Sisäreisilaite + 25kg 7x3 vai niinkuin edellisessä?
OLKAPÄÄT:
Olkapäälaitteella + 5kg 7x3
[Ai että hävettää nuo painot :lol2:]
Tosiaan mietityttää kun haluan timmiin kuntoon, en kisakuntoon, että teenkö juuri noin kuin tuossa ajattelin vaiko noin miten olen sulkuihin kirjottanut
Nuo edelliset siis tekisin maanantaisin ja torstaisin ja keskiviikko olisi välipäivä..
Tiistai ja perjantai:
SELKÄ:
Ylätalja veto eteen ja taakse 10-15 kg 7x3
Alaselkälihaslaite 20 kg 7x3
Kulmasoutu + pikkuiset käsipainot 7x3
JALAT:
Ulkoreisilaite/Takareisilaite 20kg 7x3
MASU:
Sivuvatsat
Vatsarutistukset
KÄDET:
Ylä + ala talja
Keskitetty hauiskääntö + pienet käsipainot.
Onko noissa pienintäkään järkeä? Onko jaottelu hyvä? Ja ennen kaikkea tuleeko tällä treenillä TIMMIIN kuntoon? :dance:
Ihan varmentamiseksi, tiesitkö että pystypunnerrus on olkapääliikeKiitos paljon Meah ! Nyt ymmärsinkin jotain näistä talja hommista
Tää treeni kuulosti ihan kivalta, mutta voiko vatsoja tehdä vaikka maanantaisin ja perjantaisin? Ja en tiedä uskallanko enään yksin noita pystypunnerruksia tehdä kun ei ole ketään varmistamassa..
"Ja painoissa on oltava progressiota, ei niitä ennalta päätetä ja sitten tehdä samoilla viittä vuotta."
No tuota painot päätin eilen salilla kokeilemalla sen mukaan millä jaksoin tehdä ?
Pienemmät on liian kevyet ja suuret vielä liian painavat. En minä noita painoja päästä kotona keksinyt..
Ja kyllä tuolla tuo vatsa treenikin on... Ja tuo treeni minkä mukaan tein on aikalailla sen mukaan tehty mitä minulle linkitettiin..
Nyt täytyy kysyä miksi ei sais tehä ma ja pe? Voi hauksiakin tehdä halutessa extrana eli pari kertaa viikkoon.Meinasin lähinnä sitä, ettei tarvitse ilmoittaa painoja. Ideana on se, että niitä nostetaan koko ajan vähitellen, eli ensimmäisellä treeniviikolla jos jossain liikkeessä on painoa 20kg, niin seuraavalla esim. 21 jne.
Vatsatreenistä: älä tee ma ja pe, jos treenaat nelijakoisella. Treenaa vatsat kuten muutkin lihakset. Älä tee jalannostoja tms. lisäpainottomia runkkailuja (voit toki käyttää lisäpainoja). Vatsatreenissä on oltava progressiota kuten muissakin ja vastuksen on oltava kunnollinen.
Nyt täytyy kysyä miksi ei sais tehä ma ja pe? Voi hauksiakin tehdä halutessa extrana eli pari kertaa viikkoon.
Jalan nostoissa ei mielestäni ole mitään vikaa ja ne on monelle naiselle, aloittelijoille varsinkin tarpeeksi raskaita ilman vastusta.
Turhaa tollainen kysymys herää, voihan ne vatsat tehä kunnolla pari kertaakin viikossa. Kyseessä on kuitenkin pienempi lihasryhmä joka palautuu myös nopeammin kuin isommat lihasryhmät. Kyse ei tällöin ole humpuuki treenistä jos kykenee tekemään enemmän. Kyllä mä veikkaan et aloittelijalle on ihan tarpeeks rankkaa kun eka vetää normaalit vatsarutistukset vastuksella koneessa ja lopuksi 4x12-15 jalkojen nostoja. No katotaan, Janniina kerro sitten miten meni.No siis voi tietysti tehdä useammin, mutta kun jälleen kerran vatsat treenataan eri tavalla kuin muut lihat, niin herää kysymys, onko kyseessä taas joku vanhentuneisiin käsityksiin perustuva pelleily. Jalannostot ovat hyviä, jos niitä ei oikeasti jaksa tehdä kuin pari toistoa enemmän kuin on ajatellut tekevänsä, mutta heti kun homma menee siihen että treenin 3x10:ssä viimeisessä sarjassa menee 15+, on kyllä otettava lisäpainot käyttöön.
Mutta miksi juuri vatsat halutaan tehdä 2x viikkoon? Miksi esim. hauikselle ei ole tarpeeksi rankkaa tehdä jollain random painolla? Ja onko tuolle, että pieni lihas palautuu isoa nopeammin, jotain perustetta (en väitä muuta, kysyn vain)?
Pumppu lähempänä, olkapäitä tahi käsiä vrt. pohje-reisi-pakara -aluetta.
e: