Uusi tyttö vailla neuvoja

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikka painoni puolesta olenkin kuulemma merkittävän alipainoinen, en kuitenkaan ole mikään "luuviulu", pelkästään sirorakenteinen, lihasmassaa ei ole nimeksikään. Syön omasta mielestäni paljon ja proteiiniakin kiitettävästi, paino ei vain nouse vaikka mitä söisi. Muutaman kilon ottaisin mielelläni lisää, mutta lihominen taitaa olla vaikeampaa kuin laihtuminen -.-

Olen täysin untuvikko, koskaan en ole salilla edes käynyt paitsi joskus peruskoulussa. Eli tarvitsen vinkkejä helppoon aloittelevalle sopivaan treeniin. Ja mieluiten liikkeitä joita ei vain yksinkertaisesti voi tehdä väärin, ettei tarvis personal traineria palkata opettamaan :D

"Syön omasta mielestäni paljon ja proteiiniakin kiitettävästi..." Tosiasiassa kun sitä sun syömistä rupeaa tarkemmin tutkimaan niin tuskin niin kauheasti syöt. Kalorilaskuri.fi tai joku muu vastaava ja merkkaappas parin päivän syömiset sinne niin nähdään.

Kun alat siellä salilla käymään niin ruokahalunkin pitäisi kasvaa. Tosiaan faktahan on se että jos paino ei oo noussu nii oot kuluttanu kaikki kalorit mitä oot saanutkin. Jos ei muuten niin kokeile keventää lenkkeilyä tai hommaa joku gaineri tms. Rypsiöljy on hyvä lisä esim. maitorahkan sekaan.

Kannattaa todellakin opetella SJMV, kyykyn kanssa parhaimmat liikkeet nimenomaan pepulle. Harjoittele aluks vaikka vajaalla liikeradalla niin, että opit pitämään alaselän suorana.

Jos menee kaloreiden tarkkailu ja liiallinen hifistely yli hilseen niin pyri syömään ainakin se kuusi kertaa päivän aikana.. Sillä pääsee jo pitkälle :)

Olin merkannut ylös nuita syömisia ja kalorilaskurin mukaan saan vaihtelevasti 900-1400kcal. Ihan naurettavaa touhua, ei terveellisellä ruokavaliolla saa 1500kcal millään täyteen ellei istu pöydän ääressä koko päivää ahtamassa itteensä ruokaa -.- nyt meni kyllä maku terveelliseen ruokaan!

Olin merkannut ylös nuita syömisia ja kalorilaskurin mukaan saan vaihtelevasti 900-1400kcal. Ihan naurettavaa touhua, ei terveellisellä ruokavaliolla saa 1500kcal millään täyteen ellei istu pöydän ääressä koko päivää ahtamassa itteensä ruokaa -.- nyt meni kyllä maku terveelliseen ruokaan!

Höpö höpö, helposti saa. Ota tavoitteeksi syödä kuusi kertaa päivässä. Aamupala, kaks lämmintä ruokaa, välipalat ja iltapala. Täältä löytyy monta ketjua noista ruokavalioista...

Syön nyt viisi kertaa päivässä, aamupala, välipala, lämminruoka, välipala ja iltapala, puolet noistakin pitää naama väärällä vääntää kun ei olis yhtään nälkä. Jos vielä pitäs ahtaa itseensä toinen lämminruoka niin huhhuh :S Annan pepun olla rauhassa ja syön sillon kun on nälkä, ei tästä nyt tullut yhtään mitään, ajattelin että ruokavalio ois kohdallaan mutta senkin kanssa joutuu näköjään tappelemaan :D

Höpöhöpö. Itse sain tänäänkin yhdeltä aterialta 2650 kaloria. Helppo ratkaisu on maidon runsas juominen.

Ton verranhan menee jo melkeen pelkällä aamupalalla :P No ei nyt ihan aamupalalla, mut helposti tommosen määrän saa syötyä päivän aikana. Eikä sen ihan heti tarviikaan mennä alas, vaan pikkuhiljaa totutellen. Ku ite alotin syömään kunnolla ni kyllä se vei aikansa ja sai oikeesti tehä ihan hemmetisti töitä ennenku tottu semmosiin määriin.
Syöminen on paljo vittumaisempi ja raskaampi osa kehitystä ku varsinainen treenaaminen. Jos safkaamisen vois korvata käymällä useemmin salilla, ni tekisin sen oikein mielelläni :P

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei tästä nyt tullut yhtään mitään, ajattelin että ruokavalio ois kohdallaan mutta senkin kanssa joutuu näköjään tappelemaan :D

Älä luovuta!

Ruokavalion saa kyllä helposti kuntoon ilman, että pitää ahtaa sitä ruokaa sisään.. Jos tarkoituksena on nostaa terveellisesti painoa, niin silloin ruokaan pitää valita sellaisia tervellisiä ruoka-aineita, jossa on paljon energiaa (eli yleensä hyviä rasvoja).

Tässä pari terveellistä esimerkkiä:

- Rypsiöljy tai oliiviöljy. Terveellistä, pehmeää tyydyttymätöntä rasvaa. 1 ruokalusikallinen on n. 125 kilokaloria ja kahdesta ruokalusikallisesta saa jo 250 kilokaloria. Harva pystyy syömään/juomaan sellaisenaan, mutta menee esim. salaattien ja kasvisten kanssa sekoitettuna yrtteihin ja/tai 1/2 ruokalusikalliseen viinietikkaa..

- Cashewpähkinät (tai muut pähkinät tai siemenet). Tosi terveellisiä. Eräs sivu kertoo pähkinöistä (ja siemenistä) näin: "Pähkinöistä ja siemenistä saa paljon proteiineja, välttämättömiä rasvahappoja, E-vitamiinia, B-ryhmän vitamiineja (tiamiinia, riboflaviinia, niasiinia ja folaattia) ja useita kivennäisaineita, kuten rautaa, kalsiumia, sinkkiä, magnesiumia, mangaania ja fosforia." 1 dl:ssä cashewpähkinöitä on energiaa 375 kcal. Ei ole kovin vaikeaa saada päivän aikana syötyä 1 desiä pähkinöitä, vai mitä?

_Silloin tällöin_ käytettynä kermalla, voilla, rasvaisella kalalla ja kanamunilla saa päivittäistä kalorimäärää nostettua..

Harrastettaessa aktiivisesti liikuntaa pitää osa kevyistä ruoka-aineista jättää pois. Ei salaatin voimalla jaksa nostaa rautaa. Kasviksia ja muita kevyitä ja terveellisiä ruoka-aineita ei saa unohtaa, mutta päivittäiseen ruokavalioon pitää ottaa mukaan myös paljon energiaa sisältäviä ruoka-aineita.

En tiedä mitä pohjattomia kuiluja te olette mutta mun masuun ei noin paljon ruokaa mahdu :D Ei ois pitänyt laskea mitään kaloreita kun kaikki motivaatio meni samalla... noh, hiljaa hyvää tulee. Ehkä koitan saada ton ruokapuolen kuntoon ennenko ryntään innoissani sinne salille tajuamaan ettei se rääkki ole mun juttu :D

//Kiitos vinkistä, täytynee kokeilla tunkea öljyä joka ruokaan! .. olen allerginen pähkinöille :(

(En tiedä olinko unohtanut merkata jotain ruokia vai olivatko annoskoot päin honkia, mutta laskin epäuskoisena uudelleen ja saan päivittäin 1400-1800kcal)

Eli tuolta viesteistä keräsin nyt seuraavat liikkeet; kyykky, SJMV ja prässi. Toivottavasti löytyy tarpeeksi kevyitä tankoja ja polvikin pysyis vielä kasassa :D

Kiitos kaikille vastauksista!

Kun ruokiin lisäilee aina vähän rasvaa niin 3000 kaloria menee toosi äkkiä rikki. Mä en edes huomannut mun ruokamäärien lisääntyneen bulkilla mutta söin silti energiamäärällisesti kaksinkertaisen määrän ruokaa. :D

En tiedä mitä pohjattomia kuiluja te olette mutta mun masuun ei noin paljon ruokaa mahdu :D Ei ois pitänyt laskea mitään kaloreita kun kaikki motivaatio meni samalla... noh, hiljaa hyvää tulee. Ehkä koitan saada ton ruokapuolen kuntoon ennenko ryntään innoissani sinne salille tajuamaan ettei se rääkki ole mun juttu :D

//Kiitos vinkistä, täytynee kokeilla tunkea öljyä joka ruokaan! .. olen allerginen pähkinöille :(
Älä mieti noita kaloreita näin aluksi vielä, kun se näyttää vaikuttavan suuresti motivaatioon.. Syöt kunnolla joka aterialla kuusi kertaa päivässä, treenaat ja nautit! Homma kyllä alkaa pidemmän päälle muuttumaan hifistelyksi, kun tajuaa, kuinka tärkeä mikäkin asia leikissä on..

Öljyn avulla saat tosi helposti lisää kaloreita. Toinen temppu on lisäksi vaihtaa ruokajuoma punaiseen maitoon.

Itte toteutan tällä hetkellä pätkäpaastoa, eli syön kaikki päivän safkat 8 tunnin sisällä muutamalla aterialla. 1000-1500kcal menee suht helposti yhdeltä istumalta. :)

Mun mielestä kaloreiden laskeminen on just tärkeää. Olen parina päivänä syönyt siten, etten ole laskenut kaloreita, mutta merkitsin syömiset ylös, ja huomasin, että tuli heti syötyä reilusti enemmän kuin kulutti. Eli jos haluaa luotettavia tuloksia niin sitten kannattaa laskea. Multa se ruokien laskeskelu menee jo ihan rutiinilla, ja mulla on excel-kirjanpito parin viime kuukauden syömisistä. :)

Kyllä se on tärkeätä että saa sen tuntuman mitä syö ja miten liikkuu, mutta aika piakkoin pitäisi löytyä se oikea tapa tai sitten tuijotetaan liikaa juuri kalorilaskuria tai exceliä ei kuunnella omaa kroppaa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole vaikka ravintoasioita mystifioidaan paljon.

Ei se rakettitiedettä ole, mutta kuten aiemmin sanoin, numerot eivät huijaa koskaan, ihmisten mieltymykset sen sijaan kyllä. Esimerkiksi itselleni joku iso tortilla-ateria tai pussillinen cheeseburgereita on kiva välipala, kun monille se olisi ihan hirveä juhlamegamättöateria. Se "söin ihan *tusti" riippuu siis täysin keneltä kysytään: anorektikolle se on kolme hernettä ja sikabulkille perhepizza.

Ei niitä kaloreita tarvitse laskea jos sulla on se perus runko syömisistä kondiksessa. Voihan sen muutamana päivänä laskea, että kaikkea tulee tarpeeksi sillä perus rungolla, mutta aivan liian työlästä mielestäni ruveta sitä aina laskemaan, koska edelleen kun se runko pysyy kasassa niin heittelyt ovat aika minimaalisia kokonaisuuten nähden..

Back
Ylös Bottom