Uudet automallit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä luulen että se Skodan melu on ihan tietoinen valinta konsernin taholta. Jos tehdään Ocusta liian hyvä, niin Volkkarin ja Audin myyni kärsii.
Olihan Golf V:kin meluisa. Uusimmassa Golfissa tähän on selvästi panostettu ja se kuluu. Vanhemman Golfit olivat ihan riittävän maluisia pohjia ilman heikennyksiäkin. Mielenkiintoista nähdä, miten A3 käy kaupanksi. Itse pidän uusinta Golfia A3:sta parempana.
 
Toi uus Superb vaikutti aika pätevältä peliltä, susirumahan se on, mutta tilaa on kivasti, ihan ok jakkarat ja takana roppakaupalla tilaa sekä penkeillä että kontissa.
Uskomattoman kätevä se takakontin 2-osainen aukeamismekanismi.

Sedanista ei kätevää saa millään. Takatilojenkin kanssa on niin ja näin. Jalkatilaahan Superbissa on yllin kyllin, mutta pääntila loppuu kesken. Itse joudun pitämään niskaa vinossa tai sitten vaihtoehtoisesti ottamaan makaavan asennon ja selän irti penkistä. Jopa Fabiassa pääntilaa on paremmin. Golfissa matkustaakin sitten jo aivan eri mukavasti takana.
 
Joo melu oli Golf V:n ongelma. Mekin käytiin vaimon kanssa sitä koeajamassa mutta kauppaan jäi. Järjetön rytinä eikä laatukaan oikein tununut hyvältä. IV malli oli jotenkin paremman oloinen. Tuota uutta Golffia pitää käydä kans tsekkaamassa, kun itselle se tila ei ole nyt niin suuri juttu. Yksin kun ajelee 100km työmatkaa päivittäin niin penkit ja kulutus on tärkeimmät, ja seuraavaksi tietty melu (ja mp3 mahdollisuus ;)

Penkit vaan on sitten se ongelma yleensä. Volvossa on parhaat. Bemu ok myös. Ja yllättäen Opel. Kun tarttis nääs olla istuimen kaltevuuden säätö (kokoa 186cm/105kg) Normi-ocussa on kai ihan ok, mutta RS:n kupit kuten sportit yleensäkin on jotenkin liian pienet. Paino jää hartioiden varaan eikä selkärankaa saa penkkiin. Ellei sitten aja formula-asennossa, mutta kuka semmoita jaksaa maantiellä tehdä. Penkit on rötväämistä varten.
 
Itselläkin on vanha Octavia, ja suurin, ja lähes ainoa vitutuksen aihe siinä on rengasmelu. Ei näissä uusissa tietenkään yhtä paljon melua ole mutta kuitenkin.

Itse asiassa työkaveri oli mun the original Ocun kyydissä ja meinasi että on hiljaisempi kuin uudempi malli, joka hänellä on. Voi toki johtua myös renkaista, tai siitä että mulla bensa, sillä diiseli.

Vakavissaan harkitsen 1.4 TSI ocun ostamista jahka niitä alkaa saada. Golffi vakavana haastajana, mutta skodassa silmää miellyttävämpi ulkonäkö ja konttia enemmän.

Kun märää X polttoainetta kun palaa, niin syntyy Y määrä co2:ta. Kemiallinen reaktio. Kaavankin voisi joku heittää tähän.
Eronahan litra/CO2 luvuissa on vaan se, että litra diiseliä tuottaa enemmän hiilidioksidia kuin bensa.

Poikkeuksiakin on. Itsellä Skoda Octavia 2.0 TDI DSG ja EU-syklin keskikulutukseksi luvataan 6.0. Kesäkeleillä meni sekalaisessa ajossa keskimäärin 5.8 ja nyt kun kelit on kylmenneet, tankillisen keskikulutukseksi on muodostunut 6.0.
1.6 bensa, ajotk näyttää pitkän ajan keskikulutukseksi 6.6. Ajo enimmäkseen 3km pyrähdyksiä kaupungilla ja kerran kuussa pitempi maantietaival. Keväällä näytti 7.2 talven jäliltä. Tietsikka tosin tuntuu näyttävän 0.2l todellista kulutusta vähemmän. Pitää taas tsekata tarkat lukemat kun seuraavan kerran tankkaa.
 
Kyllä mulla menee asiat tasan päinvastaisesti. Auton kaltaiselle arkiselle käyttöesineelle on olennaisinta se, että laite hoitaa tehtävänsä mahdollisimman hyvin. Poseeraaminen ei kuulu mun auton tehtäviin, joten ulkonäölle ei niin suurta väliä ole.

Samoin, mutta taannoin luin naistenlehdestä fantsun autoartikkelin,
jossa joku toimittajaneito totesi, että hänelle auton ominaisuuksia tärkeämpää on sen väri. Pikkusen nauratti ja samalla hämmästytti noin
huiman stereotypian materialisoituminen väsyneiden silmieni edessä.

Artikkeli oli muutenkin helmi, siinä esiteltiin kolmen jonniinsortin julkkisnaisen auto, sekä 6 vai oliko 8 eri autoluokkaa.

Esim Mersun CLK sai kunnian edustaa sellaista autoryhmää, kuin 2-oviset kupee-autoja. Kuvassa CLK:n kohdalla tietty oli 4-ovinen C-sarjalainen :D
 
Varsin siisti uutuus, Lancia Delta
lancia_delta_hpe_concept.jpg
 
Toi Lancia olis kova, jos olis nelivedolla :p 1,9l Twin turbo diisseli kuulostais herkulliselta moottorilta. 190hv 400nm


lancia-delta-01.jpg
 
Jossain joku mainitsikin mersun C250 cdi bluetecin, en nyt tähän hätään sitä sitten mistään löytänyt. Nyt se on näemmä rantautunut suomeen. Hinta on 49t hinnastojen mukkaan.
 
Jossain joku mainitsikin mersun C250 cdi bluetecin, en nyt tähän hätään sitä sitten mistään löytänyt. Nyt se on näemmä rantautunut suomeen. Hinta on 49t hinnastojen mukkaan.
Ois aika superii, 204hp ja 500Nm. (ulkomuistista) 2.5-litranen mylly ja kulutus jotain alle 6L/100km :rock:
Mersussa valitettavasti tulee 0 varustetta vakiona, tohon voi lisätä helposti sen 10-20ke varustelua.
Lisäksi kun auton arvo tipahtaa 10ke ekana vuonna niin sillä saa jo aika monta litraa bensaa vaikka ajelisi V8 Corvetella ja takuulla on kivempaa kuin mersun kyydissä, eikä arvokaan enää juuri laske vanhemmassa Vettessä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ois aika superii, 204hp ja 500Nm. (ulkomuistista) 2.5-litranen mylly ja kulutus jotain alle 6L/100km :rock:
Mersussa valitettavasti tulee 0 varustetta vakiona, tohon voi lisätä helposti sen 10-20ke varustelua.
Lisäksi kun auton arvo tipahtaa 10ke ekana vuonna niin sillä saa jo aika monta litraa bensaa vaikka ajelisi V8 Corvetella ja takuulla on kivempaa kuin mersun kyydissä, eikä arvokaan enää juuri laske vanhemmassa Vettessä.

Totta ei siinä mitään järkeä olisikaan. Kunhan totesin, itseäni kiinnostaa E220 CDI ja sitä kävin katsomassa mersun sivuilla Tosin uskoisin että en sitäkään hanki. Yritän sinnitellä tämän autokuumeen ylitse jälleen kerran. Autolleni tulee ikää 2 kuukauden kuluttua vasta 5 vuotta.

Harmittaa vain etten ostanut samantien reippaampaa kulkupeliä.
 
Ois aika superii, 204hp ja 500Nm. (ulkomuistista) 2.5-litranen mylly ja kulutus jotain alle 6L/100km :rock:
.

Tuossa mersun koneessa muuten jakopää koneen takapuolella. On saatu olevinaan muotoiltua konepelti paremmin ja kolari turvallisuutta parannettua. Jakopään remppa voi olla puol ilmanen.
 
Tuossa mersun koneessa muuten jakopää koneen takapuolella. On saatu olevinaan muotoiltua konepelti paremmin ja kolari turvallisuutta parannettua. Jakopään remppa voi olla puol ilmanen.

Nettilähteiden perusteella olisi ketjukone, niin eipä tuo pääse muodostumaan ongelmaksi.
 
pitää se ketju+rattaat+kiristin joskus vaihtaa. tosin sillä lienee höylää sen 200tkm ennen kuin moinen on edessä :), mutta kun se eteen tulee niin on varmasti suolaisen hintainen operaatio tuossa meisselissä.
 
Nykyiset ketjuthan on suunniteltu kestämään auton koko elinkaaren. 200 tkm kohdalla ei ole mitään tarvetta vaihtaa ketjuja.
 
moniin bemareihin ovat ainakin vaihtaneet n200tkm kieppeillä, eikä ne silloin ole hajonneet vaan ruvenneet ääntämään jolloin ovat vaihdelleet kaikki hilut (rattaat,kiristin,ketju). tosin n10v vanhoissa joten en tiedä miten ovat 10vuodessa kehittyneet. tuskin mitenkään? hienoa jos jakopään rempoista on todella päästy eroon, aika helvetinmoinen säästö olisi ainakin kyseessä kuluttajalle...sais jokainen valmistaja siirtyä ketjuun jos se on noin kovasti edistynyt tuo homma.
 
moottoripyörissähän on ollut jo pidemmän aikaa melkein poikkeuksetta ketju. Ainakin pyörissä menee yleensä ennen ketjua se ketjunkiristin mutta meni kumpitahansa niin meteliähän se aluksi rupeaa pitämään eli sillai aika turvallinen katkeavaan hihnaan verrattuna.
 
No ei sitä hihnaa kannata sairaalloisesti pelätä. Esim. Volvossa huoltoväli on 4v/120tkm ja maksaa kaikkineen jotain 400e pintaan. Siinä ajassa ehtii tulla monta muuta kalliimpaa remppaa.

Eikö hihnoja ole käytössä motareissakin? En ole autoinsinööri, joten en tiedä millä perusteella jompi kumpi valitaan.
 
Tuo nyt riippuu niin paljon autosta ja mallista... Esimerkiksi voin vaikka kertoa Fiat Coupe 20VT, jonka jakohihnan vaihtoväli 60tkm/3vuotta ja hintaa vaihdolla on 1872euroa!
 
No aina löytyy joku harvinainen poikkeus. Mutta täyspäinenhän ei fiiatteja ostele :D

Työkaverilla oli joku Brava. Piti renkaat irroittaa lamppujenvaihdossa. Näppärää.

Mutta ok, kyllä Volkkariinkin maksaa hihnat. TDI Golffiin taisi olla 600e, ja sohlasivat merkkihuollossa vielä niin että hihna katkesi 10tkm ajon jälkeen. Onneksi olin ehtinyt myydä auton eteenpäin. En vaan tajua että miksei uusi omistaja mennyt valittamaan Volkkarihuoltoon, sanoi että "siitä olis ollu vaan niin paljon vaivaa". Koneremontin maksamisesta ei sitten ilmeisesti ollut. Tais sitten oli jamppa vähän itse säätänyt hihnoja asennuskaljojen jälkeen :D

Mutta etsikääs nyt joku oikeaa tietoa hihna vs. ketju väittelyssä. Joku koneinsinööri voisi kertoa millä perusteella jompi kumpi valitaan. Olettaisin että hihna ainakin on yksinkertaisempi tehdä ja ylläpitää, ketju kai vaatii jotain voitelua kuitenkin?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom