Uudet automallit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Etupuskuri on vähän turhan radikaali tossa mesessä. Näyttää toi puskin jotenkin kantikkaalta laatikolta. Muuten kyllä ihan OK, vaikkei nyt mikään älyttömän hieno ole kyllä. Liian racing omaan makuun.
 
Täällähän puhutaan autoista kuin naiset. Monta sivua jauhetaan Golfin ulkonäöstä, eikä kukaan tunnu huomaavan Golfin suuria teknisiä parannuksia.

eiköhän sen auton ulkonäkö pidä ensin miellyttää silmää ennenkun alkaa puhumaan tekniikasta :rolleyes: ;)
 
Näin tänään Volvon uuden maasturin XC60. Aika makea oli livenä. Vai onko tuo nyt sitten SUV vai joku crossover malli?

DetroitAuto213.jpg
 
Näin tänään Volvon uuden maasturin XC60. Aika makea oli livenä. Vai onko tuo nyt sitten SUV vai joku crossover malli?

DetroitAuto213.jpg

Jeps, katoitko muuten kulutukset? Syö bensaa niin, että epäilyttää vuotaako kosla. Hienohan tuo on livenä.
 
Volvon bensakoneet ovat aina olleet bensasyöppöjä, ettei tuossa mitään uutta :) Omakin v50 kuluttaa omassa ajossa 12l/100km, sekalaista ajoa.
 
:offtopic: fakta:
Bensakoneinen XC60 ei kuulu Suomen tuontiohjelmaan.
Muutama kappale on myyty ennen tätä maahantuojan päätöstä, mutta jatkossa ainakin toistaiseksi vain 2,4D ja D5-koneilla.
 
Volvon bensakoneet ovat aina olleet bensasyöppöjä, ettei tuossa mitään uutta :) Omakin v50 kuluttaa omassa ajossa 12l/100km, sekalaista ajoa.
Oho, samassa lukemat kun itsellä kaupunkiajossa ja alla on siis cittari kahden litran bensakoneella. Motarilla tänään manseen ja takas keskikulutus 9,4 litraa.
 
Oma on tuolla volvon 5 sylinterisellä 2.5litran turbopadalla, hieman piristettynä versiona automaatin kera. Siinä korkean kulutuksen yhtälö. Kerran olen maantiellä päässyt 8,5 litraan kun kävin tampereella, muuten maantieajo 9,5l pinnassa. Ja ei se kaasujalka kyllä kovin kevytkään ole. Pikkuvolvo muuten painaa punnitusti 1600+kg yhden hengen kuormalla... paljon laitettu painolastia pieneen kokoonsa.

Ja mites tuo xc60, vielä uusin TM mainosti bensakoneista siihen.. tosin näköjään ovat kadonneet volvon kotisivuiltakin.

Vag-konsernin tfsi/tsi koneet ovat melko kovassa huudossa ainakin maantieajossa, pääsevät hyvin alle 6l/100km vaikka voimaa olisi 250hp tietämillä. Tähän nähden volvo siis tulee rankasti jälkijunassa. Tulevaisuus näyttää suunnan kun ford on vaikeuksissa, että jatkuuko volvon taru jonkun muun konsernissa vai kuopataanko koko merkki...
 
Vag-konsernin tfsi/tsi koneet ovat melko kovassa huudossa ainakin maantieajossa, pääsevät hyvin alle 6l/100km vaikka voimaa olisi 250hp tietämillä. Tähän nähden volvo siis tulee rankasti jälkijunassa. Tulevaisuus näyttää suunnan kun ford on vaikeuksissa, että jatkuuko volvon taru jonkun muun konsernissa vai kuopataanko koko merkki...
Meillä oli ennen 3.2 V6 Passatti -06 vuosimallia ja 6l/100km oli kyllä haaveissa vain. Vaikka ois miten ajanut niin ei helkutti sille saanut 6l kulutukseksi satkulle millään. Tosin nykyinen uus 2.0T Q A4 menee jo paljon pienemmällä kulutuksella vaikka suorituskyky on pikkusen parempikin.

Ja muutenkin oli Golffista puhetta niin meillä se on ihan hienosti pelittänyt. Kakkosautona on 2.0TDI 4motioni -06. Neliveto on ihan ok, mutta ei parhaasta päästä. Meluaa sisälle ihan törkeenä. Moottorista tykkään vaikka ei mikään tehomylly olekkaan, kulkee ihan tarpeeksi. Ajettavuudeltaa tosi hyvä isoilla vanteilla ja matalaprofiilisilla renkailla, sporttialustalla. Kaikinpuolin ihan helvekutin hyvä auto, tosin hintaahan on aika paljon tollaseksi. Tykkään melkeen enemmän kun Audista...:)
 
Meillä oli ennen 3.2 V6 Passatti -06 vuosimallia ja 6l/100km oli kyllä haaveissa vain. Vaikka ois miten ajanut niin ei helkutti sille saanut 6l kulutukseksi satkulle millään. Tosin nykyinen uus 2.0T Q A4 menee jo paljon pienemmällä kulutuksella vaikka suorituskyky on pikkusen parempikin.

V6 onkin ikivanhaa tekniikkaa. Tuon 2.0tfsi saa softattuna nätisti 255hp tuntumaan ja silti pysyy alta 6l kulutus.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
V6 onkin ikivanhaa tekniikkaa. Tuon 2.0tfsi saa softattuna nätisti 255hp tuntumaan ja silti pysyy alta 6l kulutus.
Siinä entisessä V6 Passatissa ollu mitään muuta hyvää kun äänet ja istuimet!:hyper:
Mun ajotapa on varmaan niin agressiivinen, että saan vaan haaveilla noista alta 6 litran satasen kulutuksista, mutta kait se jollain muulla on mahdollista...:whip:
 
Kävin tänään koeajamassa chryslerin 300C mallin vaikka en sen suuri ystävä olekaan, yllätys oli varsin suuri. Autohan on melko helmi, hinta vaan aika törkiät 55 tonnia.

hesarin vikasarjat ei paljastanu mitään vikoja autosta, mitäs tosta tiedetään? Paljoko maksaa korjailut ja entäs ne viat.. Bensaa toi ainakin syö.
 
Siinä entisessä V6 Passatissa ollu mitään muuta hyvää kun äänet ja istuimet!:hyper:
Mun ajotapa on varmaan niin agressiivinen, että saan vaan haaveilla noista alta 6 litran satasen kulutuksista, mutta kait se jollain muulla on mahdollista...:whip:

Ei kyllä normaaliajolla pääse 250HV laitteella alle kuuteen litraan. Ajotietokoneet ei välttämättä näytä todellisisa lukemia.
 
Autohan on melko helmi, hinta vaan aika törkiät 55 tonnia.

Kyllä mun mielestä tossa nimenomaan hinta on aika suuri plussa. Jos katsotaan minkä kokoluokan auto kyseessä ja mitkä varusteet. Jos nyt verrataan vaikka Mesen e-sarjaan, Bmw 500, Audi A6 jne...
Lähtöhintahan neekerimallilla näissä muissa on alhaisempi, mutta kun otetaan vastaava pata ja ruksitaan sieltä lisävarustelistalta kaikki kilkkeet mitä chryssessä on niin ei taida 65 kiloa riittää näissä kilpailijoissa
 
Ei kyllä normaaliajolla pääse 250HV laitteella alle kuuteen litraan. Ajotietokoneet ei välttämättä näytä todellisisa lukemia.

Kyllä ne poijaat skodilla ovat tuollaisia lukuja ajelleet pohjoisempana, osa jopa todentaa tankkauksiaan muutenkin kuin ajotietokoneesta. Ja maantielukemista tässä puhutaan, kaupungissakin nuo ovat yllättävän vähäruokaisia.. tekniikka kulkee eteenpäin.
 
Kyllä nykyajan ahdetut vehkeet on tosi vähäruokaisia, mutta yleensä suorituskyky tulee suoraan kaasupolkimen liikkeestä. Eli jos ajotapa on agressiivinen niin kulutuskin on korkea. jjj84 muuten kirjoittelet näköjään yhdellä toisellakin foorumilla, vastasit puol tuntii sitten mun kaskojuttuun :sukunimikaima:
 
Kyllä ne poijaat skodilla ovat tuollaisia lukuja ajelleet pohjoisempana, osa jopa todentaa tankkauksiaan muutenkin kuin ajotietokoneesta. Ja maantielukemista tässä puhutaan, kaupungissakin nuo ovat yllättävän vähäruokaisia.. tekniikka kulkee eteenpäin.

Tekniikan kehitys kyl on hyvinkin tiedossa, kahdella kaverilla ku sattuu olee RS:t(jos nyt samaa tarkoitit). Ja niillä ei ole kyl ajeltu alle kuuden litran missään olosuhteissa. Melkoisia pihistelijöitä "ne poijaat"...
 
1.8tfsi aika hyvin voi tuosta testistä vetää suuntia kulutusten suhteen tai lähinnä siitä miten eri nopeudet vaikuttaa kulutukseen. esim alle 6litran kulutukset 2.0tfsi koneella ei ole kyllä pienintäkään tekemistä normaaliajon kanssa ei edes siellä mantiellä paitsi jos jonkun mielestä on normalia ajaa matkaa 80km/h vakionopeudensäädin päällä ilman ohituksia. olen minäkin päässyt eräällä vag dieselillä 3,7-3,8 litran/100km kulutukseen ku ajoin yöllä pilkko pimeessä kauheessa vesisateessa jyväskylästä ouluun. ei silläkään ajolla ollut kyllä mitään tekemistä normaali ajamisen kanssa. 80km/h koko matka etenpäin tihrustaen ku ei mitään tahtonut eteensä nähdä.

niin siitä 1.8tfsi kulutuksesta

EU-kulutus
- kaupunki: 9,9
- maantie: 5,5
- yhdistetty: 7,1

Tuulilasin testi
- tasainen nopeus 80: 6,0
- tasainen nopeus 100: 7,2
- tasainen nopeus 120: 8,6
- kaupunki: 12,0
- maantie: 7,2
- testin keskiarvo: 9,2
 

Suositut

Back
Ylös Bottom