Uudet automallit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Uusi Audi Q5 tulee markkinoille tammikuussa.


audi-q5-preview_1.jpg

Pirkka GLK ja olympiatiguan. Ei mutta jotenkin vaan tylsä auto, mitä mieltä muut on?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eihän tuo Q5 ainakaan kuvissa säväytä, mutta luonnossa varmasti ihan siisti peli. Tuota audin tämän päivän perusvarmaa ja valmiiksi pureskeltua muotoilua parhaimmillaan. Kyllähän tuolla varmasti silti ajaisi, hinta vaan taitaa olla suht posketon.
 
herää aina vaan kysymys että kuka/missä tollasta tarvii? hinnat on varmaan perustallajille aivan koskemattomissa ja jos on rahaa tollaseen niin miksei samantien Q7:saan?
 
Juuri näin. Vähän sama juttu kuin Skoda Superb. Kelpo auto, mutta Skoda. Imagon nostamiseen menee aikaa ja ennakkoluulot ovat suuret. Pelinavauksena Genesis on aika nappisuoritus, mutta imagokynnyksen ylittämiseen mennee pitkän aikaa. Eikä tuota autoa tietääkseni edes tuoda Eurooppaan, vaan kohdemarkkina on USA.
oli muuten startissa koeajossa tuo uusin superb. sanoi koeajajakin, että auto joka tuntuu 60ke autolta, mutta hinta on 30ke tjsp.... lisäksi hieman ihmeteltiin että miten 1.4tfsi kone jaksaa liikuttaa tollasta laivaa, no hyvinhän se jaksoi :)


http://www.nelonen.fi/start/videot.asp?id=START_1cf4b94ee04a
 
oli muuten startissa koeajossa tuo uusin superb. sanoi koeajajakin, että auto joka tuntuu 60ke autolta, mutta hinta on 30ke tjsp....

Luulenpa että näiden "halpis" ylemmän keskiluokan ja luksusautojen valmistajat tulevat suhteessa hyötymään heikosta taloudellisesta suhdanteesta kun vertaa perinteisiin merkkeihin, kuten BMW, Audi, Mercedes, Lexus jne. Ihmiset ovat tietoisempia valinnoistaan ja taloudelliset seikat kuten hinta-laatusuhde merkitsee imagoa enemmän.

Minusta Skoda Superb ei varsinaisesti ole ruman näköinen, mutta muotoilu tuo mieleen taksin tai "pappa" auton. Jotenkin tuntuu, että tuon ostajien keski-ikä on selkeästi 50 yläpuolella. Tuo muotoilu ei herätä kertakaikkiaan minkäänlaisia intohimoja. Se huokuu keskiluokkaista ja keski-ikäistä arvokkuutta.

skoda-superb-6.jpg


skoda-superb-5.jpg


Näin uuden taksi-Superbin livenä joitain viikkoja sitten. Dieseli kuulosti meluisalle ulospäin, mutta seisoinkin liikennevaloissa auton vieressä. Auto oli valkoinen, eikä järin edustava kaiken ravan ja lian alla. Takseissa pitäisi valkoinen väri olla kielletty. Muutenkin tuntuu, että tummat värit sopisivat paremmin tähän Superbiin.
 
joo superb on tosi pappa malli. octavia aivan toista maata ja varsinkin farkkuna .
 
Eihän tuo Q5 ainakaan kuvissa säväytä, mutta luonnossa varmasti ihan siisti peli. Tuota audin tämän päivän perusvarmaa ja valmiiksi pureskeltua muotoilua parhaimmillaan. Kyllähän tuolla varmasti silti ajaisi, hinta vaan taitaa olla suht posketon.

Luonnossa ku tota katteli ni oli kyl aika hunaja :D Tosin vannekoko oli joku 22 ja oli muutenki niin laitettu että.. SkiExpossa siis.
 
Zone-sarja -42%
Ettei VAG pitäisi tahallaan Skodan muotoilua hiukan vanhanaikaisena, kun käyttää kuitenkin mahdollisuuksien mukaan samoja osia ja mm. koneita esim. VW:n kanssa. Jonkinlaista sisäistä segmentointia siis.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
herää aina vaan kysymys että kuka/missä tollasta tarvii? hinnat on varmaan perustallajille aivan koskemattomissa ja jos on rahaa tollaseen niin miksei samantien Q7:saan?

On niissä kokoeroakin aika saatanasti. Tollasen Q5:den voi ostaa hyvin jos on 1-2 henkilöä taloudessa, mutta vois alkaa vituttaa sovittelemaan aina QuuSeiskaa Prisman parkkihalliin jos ajaa pääasiassa yksin. Auto on kuitenkin muistaakseni 5,1 metriä pitkä. Ja ei kaikki varmastikkaan halua aina mahdollisimman suurta autoa vaikka rahaa olis miten paljon. Varsinkin tässä tilanteessa kun viherpiipertäjät alkaa flippailemaan oikein urakalla ja hyppimään naamalle.
 
Ettei VAG pitäisi tahallaan Skodan muotoilua hiukan vanhanaikaisena, kun käyttää kuitenkin mahdollisuuksien mukaan samoja osia ja mm. koneita esim. VW:n kanssa. Jonkinlaista sisäistä segmentointia siis.


en nyt sanois vanhanaikaiseksi esim skoda octaviaa, seat leonia jne.... onhan noilla autoilla(halpis vag) eri ostajakunta kuitenkin. audi a3 ja vw golffin kesken on varmaan joitain ratkaisuja tehtävä jotta a3 pysyisi edes jossain määrin kiinnostavana autona?
 
Just toi vanhan koppainen megane tuli itsellekin mieleen! 7-sarjan bemun ja tuon rellun yhdistelmä.
 
Ja ooppelimiehelle, lukuunottamatta sitä powerhousun 1,8 astraa joka vetää vitosella neljälläkympillä, ooppelit on suolesta.
Nuuh. Haistan vittuilua. Jos et muuten usko, että se vetää täristämättä, niin tule kokeilemaan.

Onhan jokaisella joku inhokkiauto, ja sulla se on näköjään Ooppeli. Mulla se on Volvo. En voisi ikinä kuvitella omistavani Volvoa. Syy ei ole siinä, että Volvo olisi oikeasti jotenkin paska, vaan kyseessä on pelkkä tunneasia.

Jos ihan objektiivisesti ajattelee, niin tuskin kukaan voi sanoa nykyistä Opelia oikeasti paskaksi. Joissakin laatuvertailuissa mitä on lehdissä näkynyt, se on pärjännyt paremmin kuin BMW tai mursu. Laatuvaikutelma on tietty ihan eri, mutta ei sitä ole noiden kilpailijaksi tehtykään. Tosiasia vain on se, että jos unohdetaan vähitellen se A-Vectra, niin Opel tekee nykyään ihan OK autoja. Se huono maine on ikävä kyllä vaikea puhdistaa.

Ja ettei kukaan luule puolustelevani rakasta Opeliani, niin tiedoksi, että en ole juuri ollenkaan merkkiuskollinen. Mulla nyt sattuu olemaan Opel, mutta voisin kuvitella kyllä hyvin ajavani jollain muullakin autolla.
 
Nuuh. Haistan vittuilua. Jos et muuten usko, että se vetää täristämättä, niin tule kokeilemaan.

Onhan jokaisella joku inhokkiauto, ja sulla se on näköjään Ooppeli. Mulla se on Volvo. En voisi ikinä kuvitella omistavani Volvoa. Syy ei ole siinä, että Volvo olisi oikeasti jotenkin paska, vaan kyseessä on pelkkä tunneasia.

Jos ihan objektiivisesti ajattelee, niin tuskin kukaan voi sanoa nykyistä Opelia oikeasti paskaksi. Joissakin laatuvertailuissa mitä on lehdissä näkynyt, se on pärjännyt paremmin kuin BMW tai mursu. Laatuvaikutelma on tietty ihan eri, mutta ei sitä ole noiden kilpailijaksi tehtykään. Tosiasia vain on se, että jos unohdetaan vähitellen se A-Vectra, niin Opel tekee nykyään ihan OK autoja. Se huono maine on ikävä kyllä vaikea puhdistaa.

Ja ettei kukaan luule puolustelevani rakasta Opeliani, niin tiedoksi, että en ole juuri ollenkaan merkkiuskollinen. Mulla nyt sattuu olemaan Opel, mutta voisin kuvitella kyllä hyvin ajavani jollain muullakin autolla.

Ei Opel ole mikään inhokkiauto, eikä varmaan aivan paskakaan. Joku kiinalainen tai venäläinen automerkki saattaa olla paska, kyllä nuo yleisimmät ovat varmaan kaikki ihan kohtuullisia. Opelilla on kyllä esim. Citroenin tapaan mainetta vikapesänä. Jos minulla jokin inhokkimerkki on, se on kaiketi BMW, ja sekin ainoastaan niiden spedejen takia mitä niistä löytyy sisältä.
 
Opelilla on kyllä esim. Citroenin tapaan mainetta vikapesänä. Jos minulla jokin inhokkimerkki on, se on kaiketi BMW, ja sekin ainoastaan niiden spedejen takia mitä niistä löytyy sisältä.

Nimenomaan maine, joka on pinttynyt ihmisten mieliin ja nämä mielikuvat laahaavat perässä pitkän aikaa. Ja yleensä pahimmat Opelin haukkujat ovat ne autojen erikoisasiantuntijat, joilla itsellään ei ole koskaan opelia ollut. Mutta serkun kummin kaiman naapurilla oli kuulemma Opeli, joka luonnollisesti oli ihan paska.

Esimerkiksi autobild -lehden laaturaportissa, jossa keskitytään 3–7 vuotta vanhoihin autoihin opel on paras eurooppalainen merkki ollen neljäntenä japanilaisten autojen miehittäessä muut kärkisijat.

Linkki
 
Esimerkiksi autobild -lehden laaturaportissa, jossa keskitytään 3–7 vuotta vanhoihin autoihin opel on paras eurooppalainen merkki ollen neljäntenä japanilaisten autojen miehittäessä muut kärkisijat.
Jossain tollasessahan oli taannoin mielestäni jännä juttu. Nimittäin se miten ihmiset suhtautuvat autoonsa. Esim BMW:n omistajat olivat huomattavasti tyytyväisempiä autoonsa kuin Opelin omistajat, vaikka BMW:ssä oli yleisesti enemmän vikoja. Kai se maine näkyy tossakin, eikä pikkuvikojen anneta häiritä, kun alla on sentään laatuauto.
 
Mun mielestä tossa superbissa ei kuse perä vaan se miltä toi näyttää sivustapäin katsottuna. Näyttää vähän siltä että perää ei viitsitty jatkaa niin pitkälle kuin alunperin on ollut tarkoitus ja oikeastaan akselivälikin on ehkä vähän turhan lyhyt tohon matkustamoon nähden, tai toisinpäin :D tuloksena ihmeellinen typistetty melkein hatchback.

skoda1MH_at.jpg


Onhan autossa todella kookkaat sisätilat akseliväliin nähden ja auton pituuteen nähden, silti tylsää että muotoilu näyttää jonkinlaiselta kompromissilta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom