Uudet automallit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pelkkää asiaa turiset. Tosin tuo nykyinen E-mallin mersun sisusta on kyllä nätin näköinen. Bemareissa on mielestäni menty askel taaksepäin sisustan muotoilussa, eikä nämä uudet mallit ulkoakaan edellisen veroisia ole, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta esim. korisarjalla tehtyjä parannuksia. Tosin E39 on auttamatta jo niin vanhaa kamaa että siinä ysäriys näkyy liikaa, mieluummin siis kuitenkin tuo uusi vaikka kojelauta tuntuu kaatuvan päälle. Sisätilojen linjattomuudesta huolimatta tilantunne on huomattavasti suurempi kuin E-sarjan mersuissa joka on mielestäni ihan eri kokoluokan auto, sisältä siis. Edellinen 3-sarja on kyllä upea vieläkin.

Minäkin pidän E39:stä jostain syystä. Se on jollain lailla hillityn sporttinen, vaikka kieltämättä ikä näkyy. Vähemmän kuitenkin kuin Väyrys-Mersussa (karmea rotjake).

E46 3-sarjan BMW on todella, todella onnistunut. Siron sporttinen. Siihen verrattuna E90 on kömpelö ja tylsä, vaikka tietysti tekniikaltaan ja ajettavuudeltaan huippuluokkaa. E90 coupe on siedettävimmän näköinen versio.

Olet ehkä oikeassa nykyisen BMW 5-sarjan sisustasta. Se on avaran tuntuinen...ehkä jopa haitaksi asti. Tulee juuri se mainitsemani jääkaappi-fiilis. Muutenkin E60 tuntuu valtavan kokoiselle. Sama kuin Audi A6.

Mistä päästäänkin Audiin. Merkki on synonyymi tylsän kanssa. Sen A6 ja Q7 näyttävät aivan pesuammeille. Uusi RS6 on tylsyyden huipentuma. RS4:ssä on särmää edes jonkin verran, mutta RS6:n lokasuojat on pyöristetty olemattomiin rungossa. Ehkä se on aerodynaamisesti parempi vaihtoehto. Ehkä muotoilijat ovat vain idiootteja. Vanha RS6 oli HUOMATTAVASTI paremman näköinen vaikkei sekään varsinaisesti huokunut sporttisuutta.

Huppe sanoi:
Mersuista näyttäisi katoavan kovaa vauhtia tuollainen klassisuus ja autot näyttävät nykyisin lähinnä jollekin nuorisojoukolle suunnatuilta Transformers-robottiautoilta omituisine ulokkeineen.

Veit sanat suustani.
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tomppa mikäs sun silmiä uusista autoista miellyttää, vai miellyttääkö mikään? :)
itsekin olen kyllä monesta asiasta kanssasi samaa mieltä. E39 IMO komein bemari mikä on sieltä tehtaalta koskaan lähtenyt ja todellakin vanhempi RS6 on paljon komeampi kuin uusi.
mielestäni uusi RS Skoda on suhteellisen onnistunut ja ehkä yks tämän hetken komeimpia uusia autoja markkinoilla...
 
Uusista autoista...No vaikka Alfa Romeot ja eräät Fiatin mallit. Monet coupet ovat luonnostaan hyvän näköisiä vaikka ne perustuisivatkin mitäänsanomattomampiin korimalleihin (BMW 3-sarja, Audi A5, Mercedes CL). Volksvagenin CC on aika kiva.

Nyt voi mennä pullakahvit joltain väärään kurkkuun, mutta mielestäni uusi Hyundai Genesis on jollain tavalla onnistunut luomus sekä ulkoapäin että varsinkin sisältä. Se jäljittelee muotoilussaan häpeilemättömästi Lexusta ja Mersun S-sarjaa ja ehkä E60 Bemariakin, mutta tekee sen niin että kokonaisuus säilyy yhtenäisenä. Joku ehkä väittäisi tylsän näköiseksi, mutta minusta tuossa on sellaista luksusta huokuvaa eleettömyyttä, joka on monelta muulta merkiltä päässyt katoamaan.

hyundai-genesis-2.jpg


2009-hyundai-genesis.jpg


hyundai-genesis.jpg


hyundai-genesis-luxury-sedan.jpg


Hyundai Genesis Coupe taas on esimerkki siitä, kuinka jokin yksityiskohta voi pilata linjat täydellisesti. Katsokaa tuota sopimatonta linjat rikkovaa takasivulasia:

hyundai-genesis-coupe-2010-793431.jpg


hyundai-genesis-coupe-2010-731974.jpg


E: Pahoittelen noita suuria kuvia.
 
Genensis on kyllä niin 5-sarjalaisen bemarin halpiskopio kuin vaan voi olla. Muutenkin noi korean ihmeet on sellaisia rotiskoja, että parempi jättää ostamatta. Joskus ollut jonkun Daewoon kyydissä ja voi hitto sitä kolinan ja natinan määrää, joka autosta lähti.
 
Genensis on kyllä niin 5-sarjalaisen bemarin halpiskopio kuin vaan voi olla. Muutenkin noi korean ihmeet on sellaisia rotiskoja, että parempi jättää ostamatta. Joskus ollut jonkun Daewoon kyydissä ja voi hitto sitä kolinan ja natinan määrää, joka autosta lähti.
Ei helvetti mitä kuraa. Ihan jo sen takia jättäisin ostamatta kun kaikki ulkopuoliset luulisivat, korjaan: tietäisivät, että kappas, tolla ei ollu varaa bemariin, osti halvan kopion. Helkkarin apinat, olisivat edes jotain omaa kehittäneet, mutta on on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa.

Aivan hirvee sisältäkin.
 
Omiin havaintoihini pohjautuen, 80-luvun ja 90-luvun alun autot jotka tulevat liikenteessä vastaan ovat kyllä useimmiten japseja. En löytänyt tilastoa aiheesta kyllä.

Omia kokemuksia vuosien takaa parista ns. kesäautosta, Carina II ja Escort, molemmat n. -88 vuosimallia, ja japsi oli koneeltaan kuin uusi verrattuna escortinpaskaan, jonka takia en kaiketi osta Fordia enää koskaan. Nelipyttyisen pre-Zetec -Escortin käyntiääni ei muuttunut kun otti kaksi tulpanjohtoa irti, Carinalla otin kuukausien vittuilun kuuntelemisen jälkeen 6-0 voiton viivalta alunperin paljon tehokkaampaa BMW 318i:tä vastaan. Saksalaisvalmisteinen Escort oli kuin neuvostoliitossa tehty, en mene yksityiskohtiin, mutta ei helvetti sentään. Japsi oli kyllä päältä aivan mätä, mutta kone oli kuin uusi.


Kyllähän 80 luvun meseä, bemaria ja audia näkee vaikka kuinka vielä. Yleensä nuo corollat menee paaliin sen takia ku ne ruostuu niin herkästi. Tekniikka on yleensä japseissa kestävämpää. Ja mites toi carina vs 318 tähän liittyy :) Kadonneita tehoja vai? Tuon 318 kiihtyvyys on jotain 12 sek 0-100kmh oletan jotenkin että kyseessä on e30 tai e36
 
Kyllä A6 on onnistunein kokonaisuus bemun 500-sarjalaista ja e-meseä vastaan.

audi-a6-2009-6-big.jpg



Vai että pesuamme :rolleyes:

2009_audi_a6.jpg

Audin sisustat ovat aika onnistuneita. Parempia kuin Bemarin, huonompia kuin E-sarjan mersun. Muotoilu ulkoapäin on aika onnetonta ja ne todellakin näyttävät pesuammeilta, jotka on käännetty nurinperin.

mxm sanoi:
Genensis on kyllä niin 5-sarjalaisen bemarin halpiskopio kuin vaan voi olla. Muutenkin noi korean ihmeet on sellaisia rotiskoja, että parempi jättää ostamatta. Joskus ollut jonkun Daewoon kyydissä ja voi hitto sitä kolinan ja natinan määrää, joka autosta lähti.

Kopio se hyvinkin on, mutta 5-sarjalaisesta käytännössä vain sivulta. Muualta se tuo mieleen eniten Lexuksen ja edestä S-sarjan Mersun.

Korealaiset ovat kehittyneet aivan mielettömästi tekniikaltaan ja hinta-laatu suhde on ainakin Genesiksen kohdalla kohdillaan. Tämä ei ole mikään halpis Daewoo, jonka kyydissä olet ollut joskus vuonna värttinä ja raastinrauta.

Hyundai on lähtenyt tosissaan kilpailemaan Lexuksen, BMW 5:n ja E-Mersun kanssa samoille markkinoille Genesiksen kanssa. Paperilla ei jää jälkeen yhtään - paitsi hinnassa. V8 375 heppaa ja 0-100 km/h 5,7 s. Koeajoissa on saanut runsaasti kehuja kun sitä on vertailtu saman luokan japanilaisiin ja amerikkalaisiin autoihin. Ehkä ei voi väittää että päihittäisi Bemaria tai Mersua absoluuttisesti, mutta hinta-laatu suhde on sen verran hyvä, että nyt on kysymys lähinnä siitä merkkitietoisuudesta. Onko Hyundai sopiva merkki luksusautolle?

Huppe sanoi:
Ei helvetti mitä kuraa. Ihan jo sen takia jättäisin ostamatta kun kaikki ulkopuoliset luulisivat, korjaan: tietäisivät, että kappas, tolla ei ollu varaa bemariin, osti halvan kopion. Helkkarin apinat, olisivat edes jotain omaa kehittäneet, mutta on on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa.

...Ilmeisesti hyvinkin merkkitietoisia. Käypä Huppe lukemassa muutama ajokoe tuosta "halvasta kopiosta."

Huppe sanoi:
Aivan hirvee sisältäkin.

Kiinnostavaa. Mikä silmääsi pisti poikkeuksellisen hirveänä?

Bonustietona äänentoiston valmistaa sama firma, joka toimittaa hifit Rolls-Roycellekin eli Lexicon.

Mike sanoi:
Tuo Genensis on kyllä sanalla sanoen ruma auto.

Pidätkö Lexuksen autoja rumina? 5-sarjan BMW:tä rumana? S-sarjalaista rumana?

Lisää triviaa: Lexus syntyi Mersun halpiskopioksi. Niin ne ajat muuttuvat...
 
Lisään vielä, että en nyt todellakaan laittanut tuota esimerkkiä sen vuoksi, että pitäisin Genesistä maailman parhaimman näköisenä autona. Antaisin sille :3: arvosanaksi ulkonäöstä kokonaisuutena. Se vain on kiinnostava esimerkki, koska se heijastelee aiemmin keskustelussa olleita autoja ulkonäöltä. Autoja, joiden ulkonäöstä en sattumalta kauheasti pidä! Erikoista että kopiomalla on saatu alkuperäisiä parempi lopputulos. Ainakin minun mielestäni.

Verratkaa kontrastia uuteen E-sarjan Mersuun, joka polveutuu hyvän näköisestä autosta, mutta näyttää kuin sen osat olisivat eri paria. Löytyykö Genesiksestä eriparisuutta? Ja sen muotoiluun on sentään otettu mallia vähän joka paikasta. :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
alfa on kyllä keulasta tosi siisti ja mustana varsinkin niin kuin suurinosa autoista. olis hyvä ku sisusta ja ulkoväri ois vakiona autoissa musta ja jos haluaa muuta väriä ulos tai sisään niin joutuis vähän maksaan extraa ;)


alfassa perä on pikkasen kökkö, mutta keula on kyllä vimpan päälle siisti. sisusta on kyllä karmea vaaleana. mustana/tumman sävyisenä ihan ok, mutta tosi vanhanaikainen.





eps08_alfa05.jpg





alfa_159_ti.jpg
.
 
Korealaiset ovat kehittyneet aivan mielettömästi tekniikaltaan ja hinta-laatu suhde on ainakin Genesiksen kohdalla kohdillaan. Tämä ei ole mikään halpis Daewoo, jonka kyydissä olet ollut joskus vuonna värttinä ja raastinrauta.

Kyllä toi Genesis voi olla teknisesti ihan kelpo peli ja laadukkaan tuntuinen. Fakta nyt on vain se, että tuohon "premiumkilpaan" on todella vaikea päästä mukaan. Kalliimmissa autoissa mielikuvat merkistä ovat aivan ratkaisevassa asemassa. Esimerkkeinä kalliimpien autoluokkien haasteellisuudesta voisi ottaa vaikkapa Honda Legendin. Puolueettomasti tarkasteltuna loistava peli, mutta kuka maksaa Hondasta lähemmäs satatonnia, jos samaan rahaan saa naapurit kateellisemmaksi tekevän mesen tai olympiavolkkarin. Näin se vaan menee. Toisena esimerkkinä voisi ottaa vaikka Toyota Land Cruiser v8:n luksusmaasturien kilvassa. Absoluuttisesti tarkasteltuna pärjää, mutta se toiskarin merkki siellä keulilla ja hintalapussa lähemmäs 150. Kyllähän se Range Rover tai Lexus kuullostaa naapurien huulilla vähän paremmalta.
 
Kyllähän 80 luvun meseä, bemaria ja audia näkee vaikka kuinka vielä. Yleensä nuo corollat menee paaliin sen takia ku ne ruostuu niin herkästi. Tekniikka on yleensä japseissa kestävämpää. Ja mites toi carina vs 318 tähän liittyy :) Kadonneita tehoja vai? Tuon 318 kiihtyvyys on jotain 12 sek 0-100kmh oletan jotenkin että kyseessä on e30 tai e36

Onhan noita saksalaisia liikenteessä, tosin ovat myös näitä aikanaan kalliimpia autoja.

318i oli tosiaan heikohkossa hapessa (moottorin käyntiäänestä päätellen), liittyy tähän lähinnä siinä kuinka jollain on näitä sokeita luuloja bemaristaan, ja siinä että sitä pidetään mainiona autona tietyssä ryhmässä oli se kuinka paska tahansa. Olin joskus ajanut tuota ko. bemaria ja olin tämän perusteella vakuuttunut, että n. 78hv:n japsilla on ainakin erittäin hyvät mahdollisuudet sitä vastaan viivalla. Bemarissa alun perin pitkäli yli sata hummaa, ja järkytys oli vastapuolella melkoinen kun se jäi n. 150 metrin matkalla melkein kymmenen metriä, vaikka pääsi lähdössä eteen. Never underestimate the power of denial...

Ihan jo sen takia jättäisin ostamatta kun kaikki ulkopuoliset luulisivat, korjaan: tietäisivät, että kappas, tolla ei ollu varaa bemariin, osti halvan kopion.

:thumbs:

Kyllä toi Genesis voi olla teknisesti ihan kelpo peli ja laadukkaan tuntuinen. Fakta nyt on vain se, että tuohon "premiumkilpaan" on todella vaikea päästä mukaan. Kalliimmissa autoissa mielikuvat merkistä ovat aivan ratkaisevassa asemassa. Esimerkkeinä kalliimpien autoluokkien haasteellisuudesta voisi ottaa vaikkapa Honda Legendin. Puolueettomasti tarkasteltuna loistava peli, mutta kuka maksaa Hondasta lähemmäs satatonnia, jos samaan rahaan saa naapurit kateellisemmaksi tekevän mesen tai olympiavolkkarin. Näin se vaan menee. Toisena esimerkkinä voisi ottaa vaikka Toyota Land Cruiser v8:n luksusmaasturien kilvassa. Absoluuttisesti tarkasteltuna pärjää, mutta se toiskarin merkki siellä keulilla ja hintalapussa lähemmäs 150. Kyllähän se Range Rover tai Lexus kuullostaa naapurien huulilla vähän paremmalta.

Noihan se on. Käsittääkseni koko Acura-tuotemerkki tehtiin, koska jenkkien markkinoilla Hondalla oli mainetta lähinnä vähäkulutuksisena ja luotettavana autona, millä ei myyty kalliimpia autoja. Suomessa kun ei tätä Acuran tuotemerkkiä tunneta oikeastaan lainkaan, niitä myydään Honda-nimellä, ja sen imago ei ole oikein tuon hintaluokan autoihin sopiva.
 
alfassa perä on pikkasen kökkö, mutta keula on kyllä vimpan päälle siisti. sisusta on kyllä karmea vaaleana. mustana/tumman sävyisenä ihan ok, mutta tosi vanhanaikainen.

Joo ei toi perä erityisemmin säväytä. Keula taas on kyllä niin :kuola: , että oksat pois.

Toi sisusta vaaleana hirveä, mutta mustana/tummana näyttää mm. tässä kuvassa todella hienolta.

Nelivetona tollanen, aahh.
 
Kyllä toi Genesis voi olla teknisesti ihan kelpo peli ja laadukkaan tuntuinen. Fakta nyt on vain se, että tuohon "premiumkilpaan" on todella vaikea päästä mukaan. Kalliimmissa autoissa mielikuvat merkistä ovat aivan ratkaisevassa asemassa. Esimerkkeinä kalliimpien autoluokkien haasteellisuudesta voisi ottaa vaikkapa Honda Legendin. Puolueettomasti tarkasteltuna loistava peli, mutta kuka maksaa Hondasta lähemmäs satatonnia, jos samaan rahaan saa naapurit kateellisemmaksi tekevän mesen tai olympiavolkkarin. Näin se vaan menee. Toisena esimerkkinä voisi ottaa vaikka Toyota Land Cruiser v8:n luksusmaasturien kilvassa. Absoluuttisesti tarkasteltuna pärjää, mutta se toiskarin merkki siellä keulilla ja hintalapussa lähemmäs 150. Kyllähän se Range Rover tai Lexus kuullostaa naapurien huulilla vähän paremmalta.

Juuri näin. Vähän sama juttu kuin Skoda Superb. Kelpo auto, mutta Skoda. Imagon nostamiseen menee aikaa ja ennakkoluulot ovat suuret. Pelinavauksena Genesis on aika nappisuoritus, mutta imagokynnyksen ylittämiseen mennee pitkän aikaa. Eikä tuota autoa tietääkseni edes tuoda Eurooppaan, vaan kohdemarkkina on USA.
 
alfa on kyllä keulasta tosi siisti ja mustana varsinkin niin kuin suurinosa autoista. olis hyvä ku sisusta ja ulkoväri ois vakiona autoissa musta ja jos haluaa muuta väriä ulos tai sisään niin joutuis vähän maksaan extraa ;)


alfassa perä on pikkasen kökkö, mutta keula on kyllä vimpan päälle siisti. sisusta on kyllä karmea vaaleana. mustana/tumman sävyisenä ihan ok, mutta tosi vanhanaikainen.

Se on kato vähän kuin supermalli: Nätti naama mutta lauta perse.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom