Uudet automallit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hienosti kopioitu


BMW%207-Series%20Exclusive%20Edition%202007%201%20-%201024x768.jpg
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyota+nousi+laatuvertailun+k%C3%A4rkeen/1135240407850

Tuota kun lukaisin, niin Opel on noussut vuodessa sijalta 11. sijalle 4. Tarkoittaa ilmeisesti sitä, että Opelilla on aloitettu oikeasti panostamaan noiden laitteiden kestävyyteen myös hieman takuuajan jälkeen.

Itse ostin vaimolle viime suvena tuollaisen Opel Astran, eihän se mitään maksanut ja kyseessä on vuoden -95 auto, mutta on siinä ollut kaikenlaista hässäkkää johon ei ollut tottunut vanhassa Mitsu Lancerissa (-91). Tuo nyt ei paljoa kerro Opelista merkkinä, mutta vahvistaa omaa mielikuvaa vertailussa vanha euro vs. vanha japski.
 
Jossain tollasessahan oli taannoin mielestäni jännä juttu. Nimittäin se miten ihmiset suhtautuvat autoonsa. Esim BMW:n omistajat olivat huomattavasti tyytyväisempiä autoonsa kuin Opelin omistajat, vaikka BMW:ssä oli yleisesti enemmän vikoja. Kai se maine näkyy tossakin, eikä pikkuvikojen anneta häiritä, kun alla on sentään laatuauto.

BMW ostetaan vain siksi että se on BMW, oli vikoja tai ei se on sentään BMW. Mulla on esim. versacen farkut, onhan ne hyvät muttei nyt niin ihmeelliset verrattuna vaikka jack&jonesiin vaikka hintaero on 5 kertainen.

Yksi mikä BMW:ssä tekisi ainakin minut tyytyväiseksi, on tehoskaalaa ja edes laiskimmat ei ole niin kauhean laiskoja kuin vertaa esim. toyota corollan tai avensiksen parhaat/tehokkaimmat mallit. Sama pätee mersuun ja audiin. Tykkään itse siitä että merkillä on tarjota jotain muutakin kuin peruskiihtyvyydet ja nopeudet.

Tyhmää, mutta näin itse sen ajattelen. Volvoa en sinänsä pidä huonona koska on vielä T(x) malli omani jatkoksi. Sen sijaan kauhistuttaa monet merkit kun tehoskaalat loppuu kuin seinään johonkin perusnopeuksiin ja automaattia ei ole saatavilla tehokkaimpiin malleihin.
 
Taitaa tulla tuossa vertailussa muutakin esille kuin pelkät "pikkuviat". Ja onko ylläri että BMWssä on enemmän vikoja kun siinä taitaa olla palttiarallaa enempi teknillisiä ominaisuuksia kuin Opelissa.

Toki on sanomattakin selvää, että BMW:n brändiluokka on hiukan eri tasoa Opelin kanssa.
 
Ja onko ylläri että BMWssä on enemmän vikoja kun siinä taitaa olla palttiarallaa enempi teknillisiä ominaisuuksia kuin Opelissa.

Kerrassaan upea selitys. Jos laittaisi vielä enempi teknillisiä ominaisuuksia, niin voisiko päästä Fiatin ja Peugeotin tasolle?
 
Mun mielestä tossa superbissa ei kuse perä vaan se miltä toi näyttää sivustapäin katsottuna. Näyttää vähän siltä että perää ei viitsitty jatkaa niin pitkälle kuin alunperin on ollut tarkoitus ja oikeastaan akselivälikin on ehkä vähän turhan lyhyt tohon matkustamoon nähden, tai toisinpäin :D tuloksena ihmeellinen typistetty melkein hatchback.

skoda1MH_at.jpg

Tuo superb on kyllä todella tyhmän näköinen sivulta (etuylitys?), sekä perä on myös aika pappamallinen.
Kun vertaa sivuprofiilia 5-bemuun niin ero on kuin yöllä ja päivällä.

+Nuo skodan renkaat näyttää alimitoitetuilta tuohon autoon.

bmw_5series_550isedan_2008_exterior_sideview_640x480.jpg
 
Sen sijaan kauhistuttaa monet merkit kun tehoskaalat loppuu kuin seinään johonkin perusnopeuksiin
No meitä on tosiaan moneen junaan. Itselle ainakin ihan sama millaisia tykkejä löytyy, kunhan oma on "tarpeeksi" tehokas. Ei paranna esim ooppeleiden imagoa yhtään vaikka hinnastosta joku OPC löytyykin. Penareistakin ottaisin varmaan jonkun 520:n, ihan tarpeeksi tehoja on siinä.

Onko tämä joku kikkelinkasvatusasia? Tyyliin: jengi varmaan kelaa että ajelen M3:lla kun on tää 316 alla.

Kerrassaan upea selitys. Jos laittaisi vielä enempi teknillisiä ominaisuuksia, niin voisiko päästä Fiatin ja Peugeotin tasolle?
Ei taida sentään fiiateissakaan olla itsestään tuhoutuvia moottoreita? :D

Superbin ulkonäössä ei ole kyllä oikein mikään kohdillaan.
 
Jossain tollasessahan oli taannoin mielestäni jännä juttu. Nimittäin se miten ihmiset suhtautuvat autoonsa. Esim BMW:n omistajat olivat huomattavasti tyytyväisempiä autoonsa kuin Opelin omistajat, vaikka BMW:ssä oli yleisesti enemmän vikoja. Kai se maine näkyy tossakin, eikä pikkuvikojen anneta häiritä, kun alla on sentään laatuauto.
Semmosen asian kans huomannu ku muutamilla tutuilla/sukulaisilla on ollu bemareita, että jos niissä on jotain vikaa ollu niin niistä ei ole kauheasti puhuttu. Sitten jälkeen päin ovat uskaltaneet "tunnustaa" että olihan siinä semmosta ja tämmöstä vikaa. Ihme häpeilyä.
 
Jossain tollasessahan oli taannoin mielestäni jännä juttu. Nimittäin se miten ihmiset suhtautuvat autoonsa. Esim BMW:n omistajat olivat huomattavasti tyytyväisempiä autoonsa kuin Opelin omistajat, vaikka BMW:ssä oli yleisesti enemmän vikoja. Kai se maine näkyy tossakin, eikä pikkuvikojen anneta häiritä, kun alla on sentään laatuauto.
Olisiko tuohon syynä se, että keskimäärin autot ovat hyvin luotettavia, jolloin luotettavuudesta pääse kehittymään mitään elämää suurempaa ongelmaa. Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt, että minkä vuoksi luotettavuudesta tehdään iso numero, kun vikojen odotusarvo on varsin olematon. Merkkien väliset erotkin ovat niin pieniä, että yksilövaihteilu on helposti isompaa kuin merkkien väliset erot.
 
Pitää mainita tuohon autojen kuviin ja muotojen arvosteluun lieventävänä kuvakulma. Se on ihan dramaattista miten paljon auton yleisilme muuttuu pienellä kuvakulman muutoksella, saati sitten jos kuvaa muuten käsitellään, käytetään valoja, valitaan oikea linssi ja kuvauspaikka. Tässä kuitenkin se simppelein noista, eli pieni kuvakulman muutos ja jo näyttää Ibiza menopeliltä.
 

Liitteet

  • kuvakulma.webp
    kuvakulma.webp
    60,3 KB · Katsottu: 298
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No meitä on tosiaan moneen junaan. Itselle ainakin ihan sama millaisia tykkejä löytyy, kunhan oma on "tarpeeksi" tehokas. Ei paranna esim ooppeleiden imagoa yhtään vaikka hinnastosta joku OPC löytyykin. Penareistakin ottaisin varmaan jonkun 520:n, ihan tarpeeksi tehoja on siinä.

Onko tämä joku kikkelinkasvatusasia? Tyyliin: jengi varmaan kelaa että ajelen M3:lla kun on tää 316 alla.

Itse en jaksaisi aina vaihtaa merkistä toiseen sen takia ettei enää ole parempia malleja saatavilla, aina joutuu perehtymään toisten merkkien hienouksiin. Tosin eihän koko autonvaihdossakaan mitään järkeä ole. OPC ei taida saada automaattina?

Ei tullut tuo jälkimmäinen mieleen, mutta voihan sekin joillakin olla syynä.
 
BMW ostetaan vain siksi että se on BMW, oli vikoja tai ei se on sentään BMW. Mulla on esim. versacen farkut, onhan ne hyvät muttei nyt niin ihmeelliset verrattuna vaikka jack&jonesiin vaikka hintaero on 5 kertainen.
Näinhän se on. Kyllä mullekin ihan hyvin Bemari kelpaisi, koska onhan se kuitenkin BMW. Sitä en kyllä oikein ymmärrä minkään merkin kohdalla, että aina sitä omaa pidetään maailman parhaana, ja kaikki muut on paskoja. Varsinkin Bemariteineillä tuntuu olevan tällaista asennetta. Pienenä esimerkkinä työkaveri, joka ajeli E34 koppaisella 535:llä, josta laukesi kone ja laatikko, ja eräänkin kolinan aiheuttajaksi selvisi se, että perämurikka oli irti. Nämä kaiken muun pienen lisäksi. Sekään ei muuttanut sitä, että BMW on maailman paras. Että terveisiä vaan Peltsille sinne :D

Eikä ollut tarkoitus mollata tossa BMW:tä, koska onhan se nyt selvä ettei nekään mitään vaan kestä, varsinkaan jos sillä tavalla poljetaan. Ja wanhahan se oli, että tulee niitä vikoja väkisinkin.
 
Minä pidän bemaria hyvänä siksi että sillä on hyvä ajaa ja sisämelu on pientä. Takaveto tuo oman lisän tuohon hyvään ajattavuuteen. Ei vetele mihinkään. Laatuvaikutelma muutenkin on hyvä. Kuutoskone tuo vaivatonta kulkua. Ja en voi kyllä sanoa etteikö se brändi vaikuta valintaan jollain tapaa. Luotettavuus ei ole bemarin vahvuuksia, mutta jos se olisi pääkriteeri niin luultavasti ajelisin corollalla.
 
Minä pidän bemaria hyvänä siksi että sillä on hyvä ajaa ja sisämelu on pientä. Takaveto tuo oman lisän tuohon hyvään ajattavuuteen. Ei vetele mihinkään. Laatuvaikutelma muutenkin on hyvä. Kuutoskone tuo vaivatonta kulkua. Ja en voi kyllä sanoa etteikö se brändi vaikuta valintaan jollain tapaa. Luotettavuus ei ole bemarin vahvuuksia, mutta jos se olisi pääkriteeri niin luultavasti ajelisin corollalla.

Komppaan tätä täysin. Ainakaan mulle ei auton tärkein ominaisuus todellakaan ole se, ettei sitä tarvitse koskaan korjata. Mielummin ajan bemarilla ja kestän se että vituttaa kerran vuodessa viedä se ylimääräiselle reissulle korjaamoon, kuin ajaisin jollain tojolla ja vituttais joka päivä ajaa sillä, vaikkei siinä koskaan olisi mitään korjattavaa vikaa.
Tietenkin bemarikin voisi laittaa noi itsestään laukeavat dieselkoneet ja vaihdelaatikkoasiat kuntoon, niille kuluville alustan osille tuskin voi mitään tehdä jos haluaa ajettavuuden säilyvän hyvänä.
 
Kerrassaan upea selitys. Jos laittaisi vielä enempi teknillisiä ominaisuuksia, niin voisiko päästä Fiatin ja Peugeotin tasolle?

Ihan selvityksenä kysyisin että puhutko sinä myös nykypäivän uunituoreista malleista kuten minä, vai jostain romuisesta E36:sta?
 
Ihan selvityksenä kysyisin että puhutko sinä myös nykypäivän uunituoreista malleista kuten minä, vai jostain romuisesta E36:sta?

No uusista ja uudehkoista tietenkin, niinkuin se laatututkimuskin. Bemarin huonoa arvosanaa on ihan turha selitellä sillä että niissä on "enempi teknisiä ominaisuuksia". Se että autossa on lämmitettävät pissapojan suuttimet ei mitenkään sulje pois sitä että turbot voisivat kestää ja imusarjasta ei tippuisi osia moottoriin. Eikä tavallisessa BMW:ssä edes ole mitään sellaisia teknisiä ominaisuuksia mitä ei muilta merkeiltä löytyisi.
 
No uusista ja uudehkoista tietenkin, niinkuin se laatututkimuskin. Bemarin huonoa arvosanaa on ihan turha selitellä sillä että niissä on "enempi teknisiä ominaisuuksia". Se että autossa on lämmitettävät pissapojan suuttimet ei mitenkään sulje pois sitä että turbot voisivat kestää ja imusarjasta ei tippuisi osia moottoriin. Eikä tavallisessa BMW:ssä edes ole mitään sellaisia teknisiä ominaisuuksia mitä ei muilta merkeiltä löytyisi.


En nyt sanoisi bemarin sijoitusta huonoksi jos se on sijalla 10 ja kaikkiaan merkkejä oli mukana 22
 
En nyt kyllä sanoisi sitä kuin keskitason suoritukseksi. Se ei ole hyväksi automerkille, joka kuitenkin lienee haluttavuudessaan ja yleiseltä brändiarvoltaan parhaan viidenneksen joukossa autonostajien mielissä.
 
En nyt kyllä sanoisi sitä kuin keskitason suoritukseksi. Se ei ole hyväksi automerkille, joka kuitenkin lienee haluttavuudessaan ja yleiseltä brändiarvoltaan parhaan viidenneksen joukossa autonostajien mielissä.

No sitähän se juuri on. Muistaakseni joitain vuosia sitten bemari oli vielä viiden parhaan joukossa. Paras sija tainnut olla 3.

2006 taisi olla aika iso tiputus viime vuosi sijalla 15 ja nyt 10 toivottavasti sijoitukset jatkaa nousua.
 
Autobildin "laatututkimus" on kyllä viimeinen tutkimus, minkä perusteella alan pistämään autoja paremmuusjärjestykseen. En yhtään ihmettele, jos tuon tutkimuksen tuloksissa on isoja heittoja vuosittain.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom