Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jossain tollasessahan oli taannoin mielestäni jännä juttu. Nimittäin se miten ihmiset suhtautuvat autoonsa. Esim BMW:n omistajat olivat huomattavasti tyytyväisempiä autoonsa kuin Opelin omistajat, vaikka BMW:ssä oli yleisesti enemmän vikoja. Kai se maine näkyy tossakin, eikä pikkuvikojen anneta häiritä, kun alla on sentään laatuauto.
Ja onko ylläri että BMWssä on enemmän vikoja kun siinä taitaa olla palttiarallaa enempi teknillisiä ominaisuuksia kuin Opelissa.
Mun mielestä tossa superbissa ei kuse perä vaan se miltä toi näyttää sivustapäin katsottuna. Näyttää vähän siltä että perää ei viitsitty jatkaa niin pitkälle kuin alunperin on ollut tarkoitus ja oikeastaan akselivälikin on ehkä vähän turhan lyhyt tohon matkustamoon nähden, tai toisinpäin :D tuloksena ihmeellinen typistetty melkein hatchback.
No meitä on tosiaan moneen junaan. Itselle ainakin ihan sama millaisia tykkejä löytyy, kunhan oma on "tarpeeksi" tehokas. Ei paranna esim ooppeleiden imagoa yhtään vaikka hinnastosta joku OPC löytyykin. Penareistakin ottaisin varmaan jonkun 520:n, ihan tarpeeksi tehoja on siinä.Sen sijaan kauhistuttaa monet merkit kun tehoskaalat loppuu kuin seinään johonkin perusnopeuksiin
Ei taida sentään fiiateissakaan olla itsestään tuhoutuvia moottoreita? :DKerrassaan upea selitys. Jos laittaisi vielä enempi teknillisiä ominaisuuksia, niin voisiko päästä Fiatin ja Peugeotin tasolle?
Semmosen asian kans huomannu ku muutamilla tutuilla/sukulaisilla on ollu bemareita, että jos niissä on jotain vikaa ollu niin niistä ei ole kauheasti puhuttu. Sitten jälkeen päin ovat uskaltaneet "tunnustaa" että olihan siinä semmosta ja tämmöstä vikaa. Ihme häpeilyä.Jossain tollasessahan oli taannoin mielestäni jännä juttu. Nimittäin se miten ihmiset suhtautuvat autoonsa. Esim BMW:n omistajat olivat huomattavasti tyytyväisempiä autoonsa kuin Opelin omistajat, vaikka BMW:ssä oli yleisesti enemmän vikoja. Kai se maine näkyy tossakin, eikä pikkuvikojen anneta häiritä, kun alla on sentään laatuauto.
Olisiko tuohon syynä se, että keskimäärin autot ovat hyvin luotettavia, jolloin luotettavuudesta pääse kehittymään mitään elämää suurempaa ongelmaa. Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt, että minkä vuoksi luotettavuudesta tehdään iso numero, kun vikojen odotusarvo on varsin olematon. Merkkien väliset erotkin ovat niin pieniä, että yksilövaihteilu on helposti isompaa kuin merkkien väliset erot.Jossain tollasessahan oli taannoin mielestäni jännä juttu. Nimittäin se miten ihmiset suhtautuvat autoonsa. Esim BMW:n omistajat olivat huomattavasti tyytyväisempiä autoonsa kuin Opelin omistajat, vaikka BMW:ssä oli yleisesti enemmän vikoja. Kai se maine näkyy tossakin, eikä pikkuvikojen anneta häiritä, kun alla on sentään laatuauto.
No meitä on tosiaan moneen junaan. Itselle ainakin ihan sama millaisia tykkejä löytyy, kunhan oma on "tarpeeksi" tehokas. Ei paranna esim ooppeleiden imagoa yhtään vaikka hinnastosta joku OPC löytyykin. Penareistakin ottaisin varmaan jonkun 520:n, ihan tarpeeksi tehoja on siinä.
Onko tämä joku kikkelinkasvatusasia? Tyyliin: jengi varmaan kelaa että ajelen M3:lla kun on tää 316 alla.
Näinhän se on. Kyllä mullekin ihan hyvin Bemari kelpaisi, koska onhan se kuitenkin BMW. Sitä en kyllä oikein ymmärrä minkään merkin kohdalla, että aina sitä omaa pidetään maailman parhaana, ja kaikki muut on paskoja. Varsinkin Bemariteineillä tuntuu olevan tällaista asennetta. Pienenä esimerkkinä työkaveri, joka ajeli E34 koppaisella 535:llä, josta laukesi kone ja laatikko, ja eräänkin kolinan aiheuttajaksi selvisi se, että perämurikka oli irti. Nämä kaiken muun pienen lisäksi. Sekään ei muuttanut sitä, että BMW on maailman paras. Että terveisiä vaan Peltsille sinne :DBMW ostetaan vain siksi että se on BMW, oli vikoja tai ei se on sentään BMW. Mulla on esim. versacen farkut, onhan ne hyvät muttei nyt niin ihmeelliset verrattuna vaikka jack&jonesiin vaikka hintaero on 5 kertainen.
Minä pidän bemaria hyvänä siksi että sillä on hyvä ajaa ja sisämelu on pientä. Takaveto tuo oman lisän tuohon hyvään ajattavuuteen. Ei vetele mihinkään. Laatuvaikutelma muutenkin on hyvä. Kuutoskone tuo vaivatonta kulkua. Ja en voi kyllä sanoa etteikö se brändi vaikuta valintaan jollain tapaa. Luotettavuus ei ole bemarin vahvuuksia, mutta jos se olisi pääkriteeri niin luultavasti ajelisin corollalla.
Kerrassaan upea selitys. Jos laittaisi vielä enempi teknillisiä ominaisuuksia, niin voisiko päästä Fiatin ja Peugeotin tasolle?
Ihan selvityksenä kysyisin että puhutko sinä myös nykypäivän uunituoreista malleista kuten minä, vai jostain romuisesta E36:sta?
No uusista ja uudehkoista tietenkin, niinkuin se laatututkimuskin. Bemarin huonoa arvosanaa on ihan turha selitellä sillä että niissä on "enempi teknisiä ominaisuuksia". Se että autossa on lämmitettävät pissapojan suuttimet ei mitenkään sulje pois sitä että turbot voisivat kestää ja imusarjasta ei tippuisi osia moottoriin. Eikä tavallisessa BMW:ssä edes ole mitään sellaisia teknisiä ominaisuuksia mitä ei muilta merkeiltä löytyisi.
En nyt kyllä sanoisi sitä kuin keskitason suoritukseksi. Se ei ole hyväksi automerkille, joka kuitenkin lienee haluttavuudessaan ja yleiseltä brändiarvoltaan parhaan viidenneksen joukossa autonostajien mielissä.