Uudet automallit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Autobildin "laatututkimus" on kyllä viimeinen tutkimus, minkä perusteella alan pistämään autoja paremmuusjärjestykseen. En yhtään ihmettele, jos tuon tutkimuksen tuloksissa on isoja heittoja vuosittain.


Autot muuttuu, laatu muuttuu. Minusta tuo on varmaankin paras ja kattavin tutkimus mihin olen törmännyt. Tai linkitä toki parempi tutkimus jos sellaisen löydät.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Autobildin "laatututkimus" on kyllä viimeinen tutkimus, minkä perusteella alan pistämään autoja paremmuusjärjestykseen. En yhtään ihmettele, jos tuon tutkimuksen tuloksissa on isoja heittoja vuosittain.
Näinhän yleensä sanovat ne joiden merkki ei pärjää ja sit seuraavana vuonna jos merkki onkin pärjännyt niin esson baarissa vedotaan näihin tutkimuksiin.

Mutta tosiaan, yhtenä perusteena tuossa autobildin vertailussa on Saksan katsastuksen tilastot mitkä tuskin ihan schaissea ovat. Taisi olla yhtenä perusteena omistajien tyytyväisyyskin, mihin en minäkään hirveänä luottaisi. Voin hyvin kuvitella, että arvoauton ostaja ei uskalla myöntää edes itselleen, että naapurin corolla on "parempi".

Edit: pitihän se kaivaa ne perusteet:
HS:
"Laaturaportin tulokset perustuvat seitsemään tärkeään auton ja huollon laatua selvittävään asiaan.

Ensiksi autonkäyttäjien kokemuksia autoistaan kartoitettiin laajalla kyselyllä, johon saatiin lähes 25000 vastausta. Toiseksi selvitettiin eri automallien takaisinkutsujen (korjauskehotusten) määrä, takaisinkutsuista tiedottaminen ja korjaamopalvelun laatu.

Kolmanneksi tutkittiin automallien luotettavuutta saksalaisen TÜV (Technische Überwachungs Verein) -katsastusraportin tulosten perusteella. Neljäntenä laatuarvioinnin perusteena ovat kokemukset automallien luotettavuudesta 100000 kilometrin Autobild -kestotestisssä.

Viidentenä arvosteluperusteena on lukijapalaute. Autobild -lehden toimitus saa vuosittain yli 8000 viestiä, jossa lukijat selvittävät kokemuksiaan autojen vioista ja korjaamopalvelun ongelmista.

Autobild-korjaamotestien tulokset ovat kuudes ja takuuehdot seitsemäs laaturaportin arviointiperuste."

EditII: ja mikä hauskaa, paljon parjattu Opel on laadukkain europpalainen merkki...
 
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tu...ksalaisessa+katsastustilastossa/1135230288086


tuossa on kattava 5miljoonan auton otos


tässä taas sitten tuo omaan autoon tyytyväisyys kysely. ooppeli ihmeen korkeella

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Saksalaisen+Auto+Zeitung+-lehden+laaturaportti+2007/1135232416283
Tyytyväisyyttä autoon mitattiin neljällä kysymyksellä. Kuinka tyytyväinen olette nykyiseen autoonne? Kuinka usein olette jääneet vian vuoksi tielle viimeisen vuoden aikana? Kuinka usein auto on täytynyt viedä korjaamolle vikojen takia normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi? Mikä oli ylimääräisen korjaamokäynnin syy?



tosin vuoden vanhoja linkkejä....
 
Autot muuttuu, laatu muuttuu. Minusta tuo on varmaankin paras ja kattavin tutkimus mihin olen törmännyt. Tai linkitä toki parempi tutkimus jos sellaisen löydät.
Vuoden aikajänteellä ei tällä alalla tapahdu mitään mullistuksia. Isot heittelyt vuodesta toiseen kertovat enemmän tutkimusmenelmistä kuin autoista. Tuoreessa AB:ssä oli 320i kestotestissä. Auto selvisi testistä erinomaisen hyvin. Voit odottaa BMW:n nousevan ensi vuoden listalla. Tuo kuvaa kyseisen tutkimuksen naurettavuutta. Kyseinen testi kuvaa vain autoyksilön luotettavuutta. Sen perusteella on todella vaikea sanoa mitään koko merkin luotettavuudesta. Jopa rellujen joukossa on vähävikaisia yksilöitä.

Entäpä takaisinkutsujen määrä? Onko laatua jättää korjaamatta havaitut ongelmat takaisinkutsuilla? Entäpä millä tavoin takaisinkutsu heikentää auton laatua kuluttajannäkökulmasta? Esim. joku softapäivitys rutiinihuollon yhteydessä. Kuluttaja ei yleensä edes huomaa mitään.

Minua ainakaan ei kiinnosta yhtään sakujen korjaamotestien tulokset. Saksalaiselle se ehkä kertoisi jotain.

Lukijapalaute... Tästähän se laatu viimeistään selviää.

Takuuehdotkin ovat mukana. Katsotaanko vuosia vai kilometrejä?
 
Vuoden aikajänteellä ei tällä alalla tapahdu mitään mullistuksia. Isot heittelyt vuodesta toiseen kertovat enemmän tutkimusmenelmistä kuin autoista. Tuoreessa AB:ssä oli 320i kestotestissä. Auto selvisi testistä erinomaisen hyvin. Voit odottaa BMW:n nousevan ensi vuoden listalla. Tuo kuvaa kyseisen tutkimuksen naurettavuutta. Kyseinen testi kuvaa vain autoyksilön luotettavuutta. Sen perusteella on todella vaikea sanoa mitään koko merkin luotettavuudesta. Jopa rellujen joukossa on vähävikaisia yksilöitä.

Entäpä takaisinkutsujen määrä? Onko laatua jättää korjaamatta havaitut ongelmat takaisinkutsuilla? Entäpä millä tavoin takaisinkutsu heikentää auton laatua kuluttajannäkökulmasta? Esim. joku softapäivitys rutiinihuollon yhteydessä. Kuluttaja ei yleensä edes huomaa mitään.

Minua ainakaan ei kiinnosta yhtään sakujen korjaamotestien tulokset. Saksalaiselle se ehkä kertoisi jotain.

Lukijapalaute... Tästähän se laatu viimeistään selviää.

Takuuehdotkin ovat mukana. Katsotaanko vuosia vai kilometrejä?
Eiköhän tuolla Saksassa ole hieman enemmän autoja joten autokorjaamojen otanta on hieman eri luokkaa kuin esim. Suomessa. Saksan korjaamojen iso otanta nimenomaan kertoo jostain muustakin kuin esim. autoyksilön kunnosta. Eiköhän ne autot siellä Saksassa ole ihan samoja pelejä kuin mitä meillä täällä myydään, vai uskotko että jossain on erikseen tehdas joka suoltaa eri autoja (eri laatuisia) niinkin isolle markkina-alueelle kuin Suomi on?

Sinä et näytä sulattavan mitään tutkimusperustetta millä voitaisiin vertailla eri merkkien "paremmuutta". Onko oma merkki ollut listalla huonolla sijalla vai mistä tämä epäluulo kumpuaa. Voihan olla, että sulla vain sattuu olemaan se hyvä yksilö. Oisko sulla jokin mittari millä tuota voitaisiin mitata? Kiihdytetään autot 0-100 km/h ja päätetään, että nopein on paras, niinkö?
 
Kai se kuitenkin on tärkeitä, että itse uskoo siihen mainosmiesten luomaan imagoon ja siihen, että muilla ei vaan ollut varaa ostaa tälläistä autoa kuin minulla, oli se auto sitten oikeasti millainen romuläjä tahansa ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai se kuitenkin on tärkeitä, että itse uskoo siihen mainosmiesten luomaan imagoon ja siihen, että muilla ei vaan ollut varaa ostaa tälläistä autoa kuin minulla, oli se auto sitten oikeasti millainen romuläjä tahansa ;)
Niinpä, en minäkään autoani osta sillä perusteella mikä pärjää testissä. Ostan sen mikä tuntuu hyvältä. OLen myös ostanut autoni järjellä ja se ei ollut kivaa ja sekin auto vaihtui melko nopeasti.
 
Mutta, ah niin totta.
Jepjep. Nykyinen autoni on kyllä useinpien laatututkimusten häntäpäässä. Mielestäni nämä sijoitkset ovat täysin ansaittuja. BMW:n kanssa kyseinen merkki ei ole missään tekemisissä. Mutta jos kritisoin AB:n laatututkimusta, niin katkeruutta ja tosiasioiden kieltämistähän sen täytyy olla...

Hienoa sun kannalta, jos saksalaisten korjaamoiden palvelun laatu tarjoaa sinulle jotain olennaista informaatiota. Itse en ole Saksasssa vuosiin asunut, enkä koe enää saavani saksalaisten korjaamoista mitään lisäarvoa elämääni.

Tällä hetkellä argumentointisi on sillä tasolla, että en jaksa enempää alkaa vääntämään aiheestä. Katsotaan jos pääset joskun tuosta lapsellisesta kuvitelmastasi yli ja pääsemme keskustelemaan itse asiasta eli tutkimuksesta itsestään.
 
Jepjep. Nykyinen autoni on kyllä useinpien laatututkimusten häntäpäässä. Mielestäni nämä sijoitkset ovat täysin ansaittuja. BMW:n kanssa kyseinen merkki ei ole missään tekemisissä. Mutta jos kritisoin AB:n laatututkimusta, niin katkeruutta ja tosiasioiden kieltämistähän sen täytyy olla...

Hienoa sun kannalta, jos saksalaisten korjaamoiden palvelun laatu tarjoaa sinulle jotain olennaista informaatiota. Itse en ole Saksasssa vuosiin asunut, enkä koe enää saavani saksalaisten korjaamoista mitään lisäarvoa elämääni.

Tällä hetkellä argumentointisi on sillä tasolla, että en jaksa enempää alkaa vääntämään aiheestä. Katsotaan jos pääset joskun tuosta lapsellisesta kuvitelmastasi yli ja pääsemme keskustelemaan itse asiasta eli tutkimuksesta itsestään.


Edelleen odottelen sitä parempaa tutkimusta sitten jos sellainen on? Ja tuo saksalaisten korjaamoiden laatu on vain yksi asia millä laatua tässä raportissa mitataan.
 
BMW Z4 uudistuu vuonna 2010. Autoon tulee kova katto. Keula ja muutenkin koko auto on älyttömän hieno:

phpThumb.php


phpThumb.php


phpThumb.php


PS. Bemarien omistajat ovat olleet tyytyväisimpiä autoihinsa useana vuonna.
 
On kyllä tyly bemu. Toi voi myydä hyvin jos lähtöhinnat saadaan jäämään johonkin 70 tonniin.

Munuaiset vois olla ehkä pienemmät tossakin. Niinkuin uudessa 700-sarjalaisessakin. Ei oikein silmä meinaa tottua noihin jättimunuaisiin.
 
Helvetin hienon näköinen toi uusi Z4. Tuleva Z4M tulee kyllä olemaan hätäinen peli nykyisen M3:sen koneella.
 
Zone-sarja -42%
Munuaiset vois olla ehkä pienemmät tossakin. Niinkuin uudessa 700-sarjalaisessakin. Ei oikein silmä meinaa tottua noihin jättimunuaisiin.

Sama juttu, ettei noihin valtaviin munuaisiin tahdo millään tottua. Ehkä kuitenki joskus vielä..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom