Uuden tietokoneen osto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

Orava

Chef
Noniin nyt on aika tehdä tästä romusta dvd-soitin.
Tarkoituksena siis on hankkia uusi kone pelkästään pelaamiseen, millään ei ole mitään muuta väliä.
Tällä hetkellä ei ole mitään muita vaatimuksia kuin hintahaarukka noin 1500e max
Näyttö minulla on jo, joten sitä en tarvitse mutta kaikki muu pitää ostaa.

Kysymys kuuluu, Mitä osia te suosittelette?
Koneen aion rakentaa itse osista :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AMD Athlon 64 3400+
Gigabyte K8NS Pro
Radeon X800Pro 256MB
200GB Seagate Barracuda (monta jos on tarvetta)
2*512 Kingstonin muistia
NEC ND-3500 DVD-burneri
Hyvä ja hiljainen kotelo vähintään 350W laatupowerilla
Näppis ja hiiri mielen mukaan
Käyttis sun muut softat

Pitäs mennä tuohon budjettiin juuri ja juuri (jos MBnetin hintaseurantaan on luottamista)

Nexus Breeze 400W Silent 165.00
Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ 262.40
Abit AV8 Socket 939 128.40
AMD ATHLON 64 3000+ (BIBOX) 154.40
Green 512MB DDR 400MHz PC-3200 69.40 X 2
Kovalevyksi Samsung, hiljainen ja varma

hintaa tulee vähän alle tonni ja kaikki pelit pyörii... Itse ostan tollasen setin sit kun pääsen kauppaan, tuo CS:S vie nyt kaiken ajan xD

Muistin merkillä ei ole väliä, tarkista vain, että takuuta on ja hyvä on.

Ja tuohon Gascoignen, settiin, itse ostaisin 754 emolevyn joka on halvempi, mutta prosessoriksi ottaisin 200 euron tienoilla olevan 3400+:n, joka jättää 3000+:n kauas taakseen. Ja tuo 170e virtalähteestä on järjetön. 350W riittää hyvin.

rE:

Olen itsekin ostamassa uutta konetta, joten aattelin laittaa tän threadin jatkoksi. mitäs olisitte mieltä seuraavasta kokoonpanosta:

hinta n.1200€

Emolevy: ehdottakaa jotain missä vähintään 4 muistipaikkaa, integroitu 100 MBit verkkokortti ja muutenkin hyvä
Suoritin:AMD Athlon 64 3000+ Boxed (139€)
Näytönohjain: PNY Verto GeForce 6600 GT 128 Mt AGP (208€)
Muistit: 4x 512 Mt, 400 MHz DDR 62 € / kpl (248€)
Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.7 (200 Gt) ST3200822A (108 €)
Näyttö:19" SAMSUNG SYNCMASTER 957P 1280*1024 / 89HZ (194,00 €)
Kotelo ja virtalähde: ehdottakaa jotain, paljonkohan tarvii potkua???
Äänikortti: Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS (55 €)

hinta ilman emolevyä, koteloa ja virtalähdettä:

952€

tsiguela sanoi:
Olen itsekin ostamassa uutta konetta, joten aattelin laittaa tän threadin jatkoksi. mitäs olisitte mieltä seuraavasta kokoonpanosta:

hinta n.1200€

Emolevy: ehdottakaa jotain missä vähintään 4 muistipaikkaa, integroitu 100 MBit verkkokortti ja muutenkin hyvä
Suoritin:AMD Athlon 64 3000+ Boxed (139€)
Näytönohjain: PNY Verto GeForce 6600 GT 128 Mt AGP (208€)
Muistit: 4x 512 Mt, 400 MHz DDR 62 € / kpl (248€)
Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.7 (200 Gt) ST3200822A (108 €)
Näyttö:19" SAMSUNG SYNCMASTER 957P 1280*1024 / 89HZ (194,00 €)
Kotelo ja virtalähde: ehdottakaa jotain, paljonkohan tarvii potkua???
Äänikortti: Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS (55 €)

hinta ilman emolevyä, koteloa ja virtalähdettä:

952€

Heti pistää silmään tuo muistin määrä. Ei niitä palikoita tarvii neljää kappaletta, koska 1024mt:llakin pärjää vielä pari vuotta.
Suosittelisin mieluummin tuon prosessorin parannusta,esim 3400+:saan jossa on vielä järkevä hinta-laatusuhde.
Emolevyjä,joissa on neljä muistipaikkaa, ei kovin paljon ole. Mieluummin panostaisin emolevyn laatuun enkä niinkään muistipaikkojen määrään.
Esim. ASUS K8N-E Deluxe vaikuttaa ihan kohtuu laadukkaalta mielestäni.

Mr.Muscle sanoi:
Heti pistää silmään tuo muistin määrä. Ei niitä palikoita tarvii neljää kappaletta, koska 1024mt:llakin pärjää vielä pari vuotta.
Suosittelisin mieluummin tuon prosessorin parannusta,esim 3400+:saan jossa on vielä järkevä hinta-laatusuhde.
Emolevyjä,joissa on neljä muistipaikkaa, ei kovin paljon ole. Mieluummin panostaisin emolevyn laatuun enkä niinkään muistipaikkojen määrään.
Esim. ASUS K8N-E Deluxe vaikuttaa ihan kohtuu laadukkaalta mielestäni.

Nojuu...ite oon huomannu sen, että muistin määrä vaikuttaa myös paljon koneen nopeuteen kuin myös prosessorin nopeus, ajattelin siksi ostaa paljon muistia ja se kun se on vielä niin halpaa nykyään. ei siitä ainakaan haittaa ole.
mites tuo powerihomma, millanen poweri ja kotelo ois halpa vaihtoehto...ku noista ei oikeen tiedä

Oon itse sitä mieltä, että koteloon ja poweriin kannattaa panostaa! Juuri jouduin molemmat pistään uusiksi, koska lämmöt nousi ja viimein loppu puhti powerista. Vanha poweri oli tosin 300W ja nyt virran antaa Antecin 550W poweri. Eipähän enään hommat kuse koteloon eikä poweriin!

voimavellu sanoi:
Niin ja noissa on 4 muistipaikkaa vai.... ei ole kuin kolme, en tiedä onko sellaisia joissa on neljäpaikkaa keskusmuisti palikoille enkä jaksa alkaa etsimään, mutta noissa on kolme..

Joo niin on kolme, mutta kun ei ole nelipaikkaisia tullut vastaan. On niitä varmaan olemassa, en vain tiedä yhtään.

Poweriksi kannattaa laittaa joku laatu laite, teoriassa laadukas 350W pitäisi riittää mutta tuskin enemmästäkään on haittaa.

Juha1 sanoi:
Noniin nyt on aika tehdä tästä romusta dvd-soitin.
Tarkoituksena siis on hankkia uusi kone pelkästään pelaamiseen, millään ei ole mitään muuta väliä.
Tällä hetkellä ei ole mitään muita vaatimuksia kuin hintahaarukka noin 1500e max
Näyttö minulla on jo, joten sitä en tarvitse mutta kaikki muu pitää ostaa.

Kysymys kuuluu, Mitä osia te suosittelette?
Koneen aion rakentaa itse osista :)

Sama, mutta hintahaarukka max 1200 € ja näyttöä en omista. Mitään koneen rakentamisia en hallitse, joten paras vaihtoehto on varmaan joku valmispaketti. Mistä saisi halvalla?

Ylös!

Uutta konetta oon hankkimassa pelikäyttöön ja tällaista pakettia vaihtoehtoineen tarjottiin liikkeestä, mihin en mitään budjettia antanut. Tarkoitus olisi siis saada sellainen paketti, että uusimmatkin pelit pyörisivät.

AMD SEMPRON 2600+(box)/2800+(tray)/3000+
Epox/Biostar KT600 ATX
Apple ATX kotelo
350W ATX-virtalähde
512 MB muisti
DIAMONDMAX10 200GB SATA 7200RPM 8MB kiintolevy

ja näytönohjaimeen annettiin 4 vaihtoehtoa:

PNY GF 6600 GT 128MB (237€)
CLUB 3D R9800 LE 128MB (176€)
CLUB 3D R9600 XT 256MB (172€)
SAPPHIRE R9800 Pro 128MB (251€)

Oisko jollain vihjata jotain parannusehdotuksia ja mikäköhän noista näytönohjaimista kannattaisi valita?

Itse en ainakaan laittaisi tuota sempronia, on hieman nuhainen prossu. Taitaa ainoat kunnon sempronit olla 64-bit järjestelmään. Parempi vaihtoehto olis vieläkin barttonin corella athlonin 2600+.....ellei sitten halua siirtyä 64-bittiseen systeemiin. Nyt eletään just sitä vaihdetta että vaaka alkaa kallistumaan 64-bitin puolelle.

Tuosta näyttiksestä...ite pohdin muutama kuukausi samojen vaihtoehtojen välillä, mutta ystävämme murossa sanoivat että 9800pro on sen muutaman lisäkympin arvoinen. Parempi hinta/laatu-suhde.

Muistista vois tulla vielä uupelo uusien pelien kanssa, eli sitä toinen palikka lisää. On vielä nykyään aika halpaa.

Eiköhän parhaat hinta/laadut irtoa tätä nykyä yhdistelmällä Athlon64, joku PCI-Express emo ja siihen Geforce 6600GT, joka on muutaman kympin halvempi nimenomaan PCI-Expressinä AGP:n sijaan, joten siinä tulee takaisin kaikki mitä emolevy mahdollisesti maksaa enemmän. Se 9800Pro on ihan ok ja ennen oli paras hinta/laatu mutta ei siitä kannata ainakaan enempi maksaa kuin 6600GT:stä. Jos tuijottaa OpenGL-tehoa, esim. Doom3 niin 6600GT pyyhkii lattiaa 9800:lla, Direct3D:ssä taitaa välillä vähän hävitä, välillä vähän voittaa, mutta mitään ihmeempää eroa ei ole.

Koppa/poweri sitten sen mukaan mitä tykkää, tota Nexusta on kehuttu superhiljaiseksi ja hiukan vanhempi ratkaisu Antec Sonata ei ole sekään kovin äänekäs. En kopista paljoa tiedä mutta siinä olisi minun valinnat. Antecin muutkin kopat on kai aika kivoja.

Sempronin jos haluat, niin suosittelisin 3100+ socket 754 kannalla. Onhan ne halvempia, mutta jättäisin jo nuo socket A kantaiset rauhaan (sekä Athlonit että Sempronit).

Biostarin emot unohtaisin kokonaan, minulla ei ole niistä kuin huonoja kokemuksia. Emoon kannattaa muutenkin panostaa että saa kunnon selkärangan systeemilleen. Asus, Gigabyte, Abit, ehkä MSI.

Maxtorin kovon tilalle Seagate, viiden vuoden takuu painaa vaakakupissa reilusti kun hintakin on suurin piirtein sama.

Budjetti näyttiksenä 9600XT, jos on täppää niin sitten joko 9800Pro tai X800 sarjalainen, nuo LE/SE versiot kannattaa unohtaa kun ovat yleensä tavalla tai toisella riisuttuja versioita. Tämän hetken Geforce korteista ei ole kokemusta niin en kommentoi niihin.

Kotelon ja powerin valintaan kannattaa myös kiinnittää huomiota. Huonoon peltikoppaa äänekäs poweri ja käyttömukavuus on nollassa. Esim. Antec, Nexus ja Chieftec tekevät hyviä koppia ja niiden poweritkin on yleensä ehtaa kamaa. 300-350W pitäisi riittää tuolle kokoonpanolle.

Jep, pitänee kattoa parempi prosessori, kun noi vaihtoehdot. Muistista sanoivat liikkeessä, ettei kannata vielä ostaa toista 512 palikkaa, sillä hinnat tulevat vielä alaspäin ja kaikki pelit pyörivät jo tollakin muistimäärällä.

Näyttiksistä valitsen joko GF 6600 GT tai R 9800 Pro. Taitaa olla aika sama, kun molemmat pyörittää varmasti pelejä suurinpiirtein yhtä hyvin.

Saanen suositella Nexuksen 400W hiljaista poweria, sillä se on äärimmäisen hiljainen nykypäivän poweri. Muistia suosittelen ostamaan 2x512, sen takia että yli gigan muistia et tarvitse ja 512 palikat ovat yleensä nopeampia. Myöskään 3000+ tehokkaampaa prosessoria et tarvitse, eli ei kannata satsata rahaansa nopeampaan. Ennemmin siihen muistiin. Näyttiksenä menee Geforce 6600 GT tai Radeon 9800 sarjan näyttikset.

Sleepperi sanoi:
Eiköhän parhaat hinta/laadut irtoa tätä nykyä yhdistelmällä Athlon64, joku PCI-Express emo ja siihen Geforce 6600GT, joka on muutaman kympin halvempi nimenomaan PCI-Expressinä AGP:n sijaan, joten siinä tulee takaisin kaikki mitä emolevy mahdollisesti maksaa enemmän.

Ehdotuksia sopivasta emosta? Joitain 939-kannalla olevia emoja PCIe:n kanssa on jo myynnissä Suomessakin asti mutta ei mitenkään mainittavasti. Nekin vähät ovat super-tykkilinjaa tupla-graffakorttimahdollisuuksineen ja hintaa pitkästi yli 250 euroa.

JSmith sanoi:
Ehdotuksia sopivasta emosta? Joitain 939-kannalla olevia emoja PCIe:n kanssa on jo myynnissä Suomessakin asti mutta ei mitenkään mainittavasti. Nekin vähät ovat super-tykkilinjaa tupla-graffakorttimahdollisuuksineen ja hintaa pitkästi yli 250 euroa.

Asus A8N-SLI Deluxen hinta näyttää lähtevän n.160eurosta ja tuosta löytyy takuulla kaikki tarvittava. Asuksen emot ovat myös yleensä aika hyvälaatuisia.

Suositut

Back
Ylös Bottom