Uuden tietokoneen osto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Isojussi sanoi:
Täälläkin päin ollaan uutta konetta hankkimassa, mutta en noista näytönohjaimista tiedä oikeen mikä olisi hyvä.Hintaa sais olla alle 200€ ja pelaamiseen se lähinnä tulis, eli ehdotelkaa näyttäreitä joissa toimii VAATIVIMMATKIN pelit korkeimmilla asetuksilla, kiitos! :worship:

Joku tuollainen nVidian Geforce 6600GT on ihan käypä peli noin hintaansa nähden.. sellaisen saa tuollaisella 200€ tai rapiat päälle...

Itse päivittelin konetta alkuvuodesta:
A64 3500+ prossu
Asus A8N-SLI Deluxe emo
XFX Geforce 6600GT

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Isojussi sanoi:
Täälläkin päin ollaan uutta konetta hankkimassa, mutta en noista näytönohjaimista tiedä oikeen mikä olisi hyvä.Hintaa sais olla alle 200€ ja pelaamiseen se lähinnä tulis, eli ehdotelkaa näyttäreitä joissa toimii VAATIVIMMATKIN pelit korkeimmilla asetuksilla, kiitos! :worship:
Ei tuommoista ole olemassakaan.. Osta nvidia 6800LE, sillä toimii kaikki pelit vähintään normaali asetuksilla.

paelli sanoi:
Kyllä se kunnon näytönohjain kannattaa ottaa. Jos kone muuten on tosi nopea niin mitäs helvettiä teet näyttiksellä joka hidastaa menoa? Itse olen nVidian kannalla. Näytönohjain on se viimeinen mistä kannattaa tinkiä.

Kyllä tietokoneessa on aina joku osa jarruttamassa menoa. Mä en taas näe mitään järkeä ostaa helvetin kallista näytönohjainta. IMO huonoin "sijoitus" mitä tietokoneeseen voi laittaa. Hinnat putoaa silmissä.

Mun mielestä on parempi ostaa kerran kahteen vuoteen mid price ohjain kuin täräyttää kerralla +400€ näyttikseen.

Jakob sanoi:
Kyllä tietokoneessa on aina joku osa jarruttamassa menoa. Mä en taas näe mitään järkeä ostaa helvetin kallista näytönohjainta. IMO huonoin "sijoitus" mitä tietokoneeseen voi laittaa. Hinnat putoaa silmissä.

Mun mielestä on parempi ostaa kerran kahteen vuoteen mid price ohjain kuin täräyttää kerralla +400€ näyttikseen.
Parasta on ostaa paremman keskiluokan näyttis jonka arvo tippuu 20% vuodessa kuin muutaman kympin halvempi jota ei vuoden päästä halua kukaan. Yli 300euroa en minäkään näyttikseen pistäisi.

Enivei.. x-boxilla pelataan ja koneella selataan pakkista ja tehään kouluhommia.. Näin täällä ainakin toistaiseksi.

Jakob sanoi:

Olen samaa mieltä koska 150 euron näyttis joka toinen vuosi tekee 750 euroa kymmenessä vuodessa. Jos taas ostaa 400 euron näyttiksen kerran kolmessa vuodessa niin siinä menee 1200 euroa kymmenessä vuodessa pelkkään näytönohjaimeen.

Halvankin tietokoneen pitäisi kestää lähtökohtaisesti ainakin 3-4 vuotta niin ettei tarvitse muuta päivitellä kuin näytönohjainta. Ei tunnu järkevältä ostaa noin 600-700 euron koneeseen 400 euron näytönohjainta!

ojuni sanoi:
Mitä vaihtaisin:
Sempronia en ostaisi, riippuu tietty mihin tarkoitukseen kone tulee, mutta pelaamiseen tuosta ei ole. Ja pienellä rahalla sais paremman, vaikka athlonin.

No samaan hintaan Athlon 64 2800+ tai Sempron 3100+ molemmat Socket 754 kannalla. Kannattanee sittenkin harkita. 3100+ taitaa olla ainoa Semproni joka on tuolla kannalla, socket A kantaisiin en kajoaisi enää. Murossa kehuttiin myös Sempronia, mutta tämän hetken hintapolitiikalla kannattaa harkita Myös A64:sta.

paelli sanoi:
Kyllä se kunnon näytönohjain kannattaa ottaa. Jos kone muuten on tosi nopea niin mitäs helvettiä teet näyttiksellä joka hidastaa menoa? Itse olen nVidian kannalla. Näytönohjain on se viimeinen mistä kannattaa tinkiä.
Mä pelaan näitä uudemman sukupolven pelejä tosi vähän. Joku änäri pyörii vallan mainiosti nuhaisemmallakin koneella ja jos Vice Citya pelasin tällä P III 866Mhz/128Mt sdram/TNT II 32Mt kokoonpanolla niin kyllä San Andreasta ihan takuuvarmasti pyörittää tuo 9600 XT:kin.

Kysymys kuuluukin: Miksi helvetissä käyttäisin vähiä varojani 300e näytönohjaimen hankintaan, jos pelaan paria graafisesti suht vaatimatonta peliä ehkä 100-200 tuntia vuodessa?

jesus adidas sanoi:
Kysymys kuuluukin: Miksi helvetissä käyttäisin vähiä varojani 300e näytönohjaimen hankintaan, jos pelaan paria graafisesti suht vaatimatonta peliä ehkä 100-200 tuntia vuodessa?

Viisaammat kertokoon. Koneesta kannattaa kasata mahdollisimman tasapainoinen kokonaisuus eikä ylivertaisella näytönohjaimella varustettua pasianssikonetta. (Tosi bodari vs. rintahauispelle)

Niin se kone ostetaan tiettyä tarkoitusta varten, joku vaatii koneelta paljon tehoja ja jollekkin riittää kun pääsee lukee pakkista ja siinä sivussa pelailee jotain vanhoja pelejä vähän.

Uusi kone pitäisi hommata, lähinnä pelikäyttöön. Miltä tälläinen kokoonpano näyttäisi? Etenkin emolevy ja näyttö ovat aika kysymysmerkkejä itselleni. Näytön pitää olla litteä, miten tuo kyseinen sopii pelikäyttöön? Budjetti siinä 1200-1300 euro. Mitä muuttaisitte?

Nexus NX-3500 -virtalähde (350 W)
Gigabyte GA-K8NS Pro
AMD Athlon 64 3400+ (Socket 754)
Abit Radeon 9600 XT 256 Mt AGP
512 Mt, 400 MHz DDR x 2
Samsung SpinPoint P80
ViewSonic VP171S (17")

Cheese sanoi:
Uusi kone pitäisi hommata, lähinnä pelikäyttöön. Miltä tälläinen kokoonpano näyttäisi? Etenkin emolevy ja näyttö ovat aika kysymysmerkkejä itselleni. Näytön pitää olla litteä, miten tuo kyseinen sopii pelikäyttöön? Budjetti siinä 1200-1300 euro. Mitä muuttaisitte?

Gigabyte GA-K8NS Pro
Abit Radeon 9600 XT 256 Mt AGP
512 Mt, 400 MHz DDR x 2
Samsung SpinPoint P80
ViewSonic VP171S (17")

Jos pelikäyttöön kone tulossa niin itse panostaisin enemmän näytönohjaimeen.

Toinen asia mikä hieman pisti silmään niin harkitsisin 939 kannalla olevaa prossua ja sitten PCI-E väyläistä emoa ja näytönohjainta. Taitaa se PCI-Express olla kuitenkin ihan hyvä sijoitus tulevaisuuteen...

Edit. Ehkä astetta tehokkaampi powerikin voisi olla? esim 400w Luulisin..

Relg sanoi:
Jos pelikäyttöön kone tulossa niin itse panostaisin enemmän näytönohjaimeen.

Ehkä astetta tehokkaampi powerikin voisi olla? esim 400w Luulisin..

Näytönohjaimesta samaa mieltä. Esim GF6600 GT vois olla hyvä, ja järkevän hintanenkin. Sillon toki ois toi PCI-e emo SLI:llä varustettuna ihan kiva ni vois vaikka joku päivä iskee toisen samallaisen näyttiksen viereen kehräämään.

Toi poweri riittää kyllä tohon koneeseen hyvin, ellei nyt kovin simona siihen ala matskua asentelemaan. Tossa Nexuksen tapauksessa tais olla viä joku ihmejuttu että toi 350W antaa siihe tärkeimpään ulostuloon enempi jöllikkätä kuin toi 400W versio, tällasta muistaakkeni muropaketin koteloarvostelussa sanottiin...

edit: niinjuu, sitten jos lähtee tolle linjalle että ois mahollisuus toinenkin näytönohjain joskus ostaa niin sitten voi kyllä alkaa powerista vääntö loppumaan

Asus K8V SE Deluxe
ASUS GeForce 6800 LE 128 Mt AGP
512 Mt, 400 MHz DDR x 2
Samsung SpinPoint P80
Samsung SyncMaster 710T
Diskettiasema
Razer Diamondback Mouse
Logitech UltraX Flat Keyboard

Miltäs tämä sitten näyttäisi? Näytönohjain vaihdettu tässäkin threadissa hyväksi sanottuun? Tuosta prossusta/emolevystä ja niiden päivitettävyydestä lähinnä sen verran, että tämä kone tulee vanhempieni luokse, jossa vielä toistaiseksi asun. Ensi heinäkuussa/tammikuussa inttiin ja sen jälkeen todennäköisesti muutan pois täältä ja tulee oman koneen hankinta eteen. Luulisi tuon riittävän noinkin heille useita vuosia? Hinta ei kuitenkaan saa nousta liiaksi.

Näytön vaihdoin myös ilmeisesti laadukkaampaan, hieman kalliimpaan myös, mutta vanhemmileni nimenomaan näytön laatu on tärkeä.

Tuosta setistä puuttuu nyt ainaki vielä kotelo, onko kenelläkään mitään suosituksia? Tuo Nexusin breeze olisi hieman houkutteleva, mutta kovin iso vain..

Cheese sanoi:
Asus K8V SE Deluxe
ASUS GeForce 6800 LE 128 Mt AGP
512 Mt, 400 MHz DDR x 2
Samsung SpinPoint P80
Samsung SyncMaster 710T
Diskettiasema
Razer Diamondback Mouse
Logitech UltraX Flat Keyboard

Miltäs tämä sitten näyttäisi? Näytönohjain vaihdettu tässäkin threadissa hyväksi sanottuun? Tuosta prossusta/emolevystä ja niiden päivitettävyydestä lähinnä sen verran, että tämä kone tulee vanhempieni luokse, jossa vielä toistaiseksi asun. Ensi heinäkuussa/tammikuussa inttiin ja sen jälkeen todennäköisesti muutan pois täältä ja tulee oman koneen hankinta eteen. Luulisi tuon riittävän noinkin heille useita vuosia? Hinta ei kuitenkaan saa nousta liiaksi.

Näytön vaihdoin myös ilmeisesti laadukkaampaan, hieman kalliimpaan myös, mutta vanhemmileni nimenomaan näytön laatu on tärkeä.

Tuosta setistä puuttuu nyt ainaki vielä kotelo, onko kenelläkään mitään suosituksia? Tuo Nexusin breeze olisi hieman houkutteleva, mutta kovin iso vain..

En kaikkea osaa äkkisistään kommentoida, mut kommentoin jotain. Toi Nexuksen kotelo on ihan jees peli, ehkä pikkasen avarampikin saisi olla, mut jos ei mitään hillittömiä prissutuulettimia yms lähe ostaan niin hyvä on. Mutta, käys jostain kurkkaan Antecin sonata piano black koteloa, siinä kun saa vielä valmiiks asennetun 380W TruePower virtalähteen messiin niin on hinta-laatusuhde kohillaan. Ton kotelo-power-setin taitaa saada jostain tyyliin 115€ hintaan, siinä ei paljoo jää kotelolle hintaa kun poweri on ihan laatupeli. Kovalevyt ja pelit tulee kumiprikkojen päälle niin ei kotelo resonoi mukana. Niin, ja on näppärän kokoinenkin muuten.

Näyttö on muistaakkeni oikein hyvä hintaisekseen.

Koska olen tietokoneitten kanssa vähän sellanen peukalokeskelläkämmentä-tyyppi, niin ite päädyin reilu viikko sitten tällaseen valmiiseen pakettiin, jolla on hienosti pyörähtänyt uudetkin pelit ja jolla oli käyttis (XP) esiasennettuna ja 3 vuoden viruspäivitykset mukana + muut tarpeelliset perusohjelmat:

Fujitsu Siemens Scaleo T 515-61
-Pentium 4 2,93 G
-1024 Mt keskusmuisti
-GF 6600 256Mb näyttis
-200 gigan kiinto
-DVD-rom ja DVD-r + CD-r asemat
-langattomat näppis + hiiri

Halusin säästää näytön hinnassa ja otin sellasen perus telkänpöntön, joka värinsä (musta-hopeanharmaa) sopii hyvin tornikotelon viereen. Peruspönttö on kuvanlaadultaan ja -miellyttävyydeltään parempi valinta kuin halpa taulu. Kaiuttimiksi valitsin JBL:n Creature:t. Oisko muuten kellään kokemusta, millaset noi kajarit oikein on, kun ovat vielä tilauksessa? Hintaa paketille tuli hiukan reilu 1100 euroa ja olen tosiaankin tyytyväinen.

ehec sanoi:
En kaikkea osaa äkkisistään kommentoida, mut kommentoin jotain. Toi Nexuksen kotelo on ihan jees peli, ehkä pikkasen avarampikin saisi olla, mut jos ei mitään hillittömiä prissutuulettimia yms lähe ostaan niin hyvä on. Mutta, käys jostain kurkkaan Antecin sonata piano black koteloa, siinä kun saa vielä valmiiks asennetun 380W TruePower virtalähteen messiin niin on hinta-laatusuhde kohillaan. Ton kotelo-power-setin taitaa saada jostain tyyliin 115€ hintaan, siinä ei paljoo jää kotelolle hintaa kun poweri on ihan laatupeli. Kovalevyt ja pelit tulee kumiprikkojen päälle niin ei kotelo resonoi mukana. Niin, ja on näppärän kokoinenkin muuten.

Näyttö on muistaakkeni oikein hyvä hintaisekseen.
Noissa Anteckin powereissa on edelleen laatuongelmia, eli ääni Nexukselle.

Itse voin suositella Asuksen 6800le näytönohjainta, modaantui 6800gt:n tasolle heittämällä, joskin hieman kellotaajuudet alemmat mutta onpahan kortilla hyvä hinta/laatu suhde. Vakio jäähdytin kortilla on äänekäs, mutta kortin mukana tulleen ohjelman mukana voi hidastaa tuulettimen nopeutta, taikka tilatessa pyytää liikkeen asentaa zalmanin vf700 jäähdytin.

Ylös !

Sain tämmösem tarjouksen yhdestä liikkestä. Kone tulis pelaamista ja netin selaamista varten.
Mitä mieltä , mitä osia kannattais vaihtaa?

Emo: AR-K7UP-880 SOCKET A VIA KT880 ATX FSB400 Dual-Channel muistit
- voi päivittää expansion kortilla Socket 754:lle (24kk)
Prossu: AMD ATHLON XP 2800+ .13u BOXED (36kk)
Näyttis: RADEON 9250 256MB TV-OUT DVI (36kk)
Kovo: Maxtor D.MAX+9 160GB DMA133 7200RPM (36kk)
Muisti: 2 x 256MB DDR 400MHZ PC-3200 =512Mb (ikuinen)
Levykeasema: Samsung/NEC 1.44Mb 3,5" BLACK (6-12kk)
CD/DVD: GCE-8526RBB LG CDRW 52/32/52 IDE MUSTA (24kk)
Kotelo: ML5410-BLACK-LED-USB ATX MIDI TOWER300W P-4 EC, lcd näytöllä (12kk)

560 EUR

wille00 sanoi:
Ylös !

Sain tämmösem tarjouksen yhdestä liikkestä. Kone tulis pelaamista ja netin selaamista varten.

Kotelo: ML5410-BLACK-LED-USB ATX MIDI TOWER300W P-4 EC, lcd näytöllä (12kk)

560 EUR

Jos tosiaan pelaamista varten konetta olet hankkimassa niin ehdottomasti parempi näytönohjain. Vaikka joku 9600 pro/xt jos ei mitään niin kallista halua.. Giga muistiakin voisi olla paikallaa, mutta pikkuhiljaa hinta sitten karkaa paljon ylemmäs. Mutta näyttis ainakin paremmaksi!

wille00 sanoi:
Ylös !

Kotelo: ML5410-BLACK-LED-USB ATX MIDI TOWER300W P-4 EC, lcd näytöllä (12kk)560 EUR

Mulla on huonoja kokemuksia noista ihmeviritelmä emoista, joten ota suoraan kunnon emo. Jotenkin nuo viritykset aina pettää jossain vaiheessa. Toiseksi tuo näyttis käy pelikäytössä kevyeksi. Maxtorin vaihtaisin Seagateen jo 5 vuoden takuun takia, hintaeroa niillä ei hirveästi ole.

Back
Ylös Bottom