Uuden tietokoneen osto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Kellotettunakin oli sen ~25% hitaampi sekä myös kalliimpi kuin 6600 Gt. Normaalikäytössä pärjäät tuolla kortilla aivan hyvin, peleissä voit sitten kaivata lisätehoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siellä, mistä oon ostamassa pakettia, ois
Club 3D GeForce 6600 GT 128 Mt PCI-E hintaan 175 € mutta tää jo valisemani on vain n. 130 euroa?!

Jees, menee hermot säätäessä. Viime hetkellä oli loppunut X700 varastosta ja kiire on saada tuo paketti! Siksi päädyin Geforceen. Eiköhän tuo vältä mulle, koska en hifistele peleissä enkä ole himopelaaja;)

Minulla myös tietokoneen osto ajankohtainen piakkoin ja muutamaa neuvoa olisin vailla. Tarkoitus on hommata kunnon pelikone. Rahassa ei pihistellä, mutta 100€ enemmän ei makseta, jos hyöty on parin % luokkaa. eli hinta-laatu suhteella on väliä.

Mitä hyötyä on ostaa prossu ja emo 939 kannalla verrattuna 754 kantaan? Onko suorituskyvyssä oleellista eroa?

Mitä eroa on erilaisissa muistipalikoissa? Esimerkiksi DDR ja DDR2.

Alla pikaisesti kasattu paketti:
Kpl ID Tuoteseloste Hinta Vapaana
=======================================================================
1 1939 AMD Athlon 64 3500+ boxed prosessori, 2. 234.90e 13kpl
2 6338 Verkkokauppa.com memory 512MB DDR 400MHz 115.80e -61kpl
1 7240 Nec ND-3540 Silver 16X Bulk Double/Dual 47.90e -6kpl
1 11296 MSI GeForce 6800 GT 256MB DDR3 AGP8X VGA 432.90e -2kpl
1 11347 Nexus Breeze Case hopea/musta 400W virta 151.90e 11kpl
1 11876 Acer AL1914ms 19":n TFT-näyttö, 12ms, 12 323.90e 3kpl
1 16133 MSI K8N NEO4 Platinum nForce 4 Ultra, 7. 124.90e -11kpl
1 16891 Maxtor DiamondMax10 200GB SATA150 7200rp 96.90e 11kpl
=======================================================================
Yhteishinta: 1529.10e

Onko ehdotuksia mitä kannattaisi muuttaa?

Marcules sanoi:
Onko ehdotuksia mitä kannattaisi muuttaa?

Sinuna kiinnittäisin huomiota noihin kappalemääriin..tai no onhan niitäkin hyvä olla niin ei tarvii pelätä jos joukossa on muutama susi ja rahat riittää.. :D
Tosin kone voi toimia hieman omituisesti jos siinä on 13 prossua ja -61kpl muisteja.

Kparta sanoi:
Sinuna kiinnittäisin huomiota noihin kappalemääriin..tai no onhan niitäkin hyvä olla niin ei tarvii pelätä jos joukossa on muutama susi ja rahat riittää.. :D
Tosin kone voi toimia hieman omituisesti jos siinä on 13 prossua ja -61kpl muisteja.

Senkin höpsö. Vasemmalla kappalemäärät ja oikealla verkkokaupan varastosaldot.

Luulen ettei toi sun agp liitäntäinen näytönohjain sovi tohon emolevyyn (pcie). Viisaammat korjatkaa jos olen väärässä... Ja muistit kannattaa vaihtaa laadukkaamman merkkisiin esim twinmoss...

DDR2 on erilainen muisti joka ei käy kuin sille tarkoitettuihin kokoonpanoihin. Helvetin huono selitys mutta enempää en tiedä.
Tuo sinun kokoonpanosi syö DDR 400Mhz muistia.
Tuo emolevy ei kelpuuta kuin pci-e väyläisiä näytönohjaimia joten vaihda se pci-e väylällä olevaksi. Esim radeon x800xl 256mt, tosin löytyy tuota 6800 Gt:täkin pci-e väylällä.
Muuten ihan hyvä paketti

Edit: Jos sitä konetta ei kellota niin aivan turhaa siihen muistiin on syytää lisää rahaa.

älä ota Maxtorin kovoa. Paska on, mulla ja kaverilla on hajonnu. Voi tietenkin olla, että on parantunu, mutta maksaisin ite 20 enemmään ja ottaisin Seagate Barracuda 200mt

Art2 sanoi:
älä ota Maxtorin kovoa. Paska on, mulla ja kaverilla on hajonnu. Voi tietenkin olla, että on parantunu, mutta maksaisin ite 20 enemmään ja ottaisin Seagate Barracuda 200mt

Toisella hajonnu maxtor, toisella siikakeitin jne.. Eiköhä tuoki oo vähä tuurista kiinni. Hyvin on oma maxtor pelittäny ja kuin myös kaverilla

Ja kannattaa varmaan ottaa hieman isompi ku 200mt :D

Tälläisen tilauksen olisin ilmeisesti tekemässä. Heittäkääs vähän kommenttia onko hyvät osat valittu vai voisko jossain parantaa. Pakettiin tulee vielä kaiuttimet, windows (oem), kasaus + testaus. Hintaa paketille 1650 €.

Näyttö: BENQ 19" TFT FP937S + 8MS
Emolevy: ABIT S939 NF4 SATA RAID 8CH GBLAN KN8
Kotelo+virtalähde: NEXUS BREEZE CASE 400W SILENT BREEZE CASE
Kovalevy: Western Digital CAVIAR SE/200GB SATA150 7200RPM 8MB
Muisti: 2 x BUFFALO 512MB DDR400
Näytönohjain: CLUB 3D GF6800 GT 256M PCI-E DUAL DVI+TV
Prosessori: AMD ATHLON 64 3700+ S939 BOX SAN DIEGO
DVD-asema: LG DVD+-RW DUAL LAYER 16X SILVER BULK

Nyt tarttis vähän apua, kun pitäisi uusi kone hommata, kun vanha levisi eikä jaksa enää tapella sen kanssa yhtään. Valitettavasti tietokoneet ei ole sitä vahvinta alaa, joten jos joku fiksumpi jaksaisi kommentoida seuraavaa kaverin ehdottamaa kokoonpanoa ja mahdollisesti jopa ehdottaa siihen jotain muutosta.

Tähtäimessä olisi siis pitkälti pelikäyttöön tuleva kone. Budjetti on max 1500e, siihen pitäisi sisältyä kaikki muu paitsi näyttö, näppis ja hiiri. Mielellään toimiva, hiljanen kone, jossa pelit pyörisi vielä seuraavallakin viikolla. Hinta-laatusuhde saisi olla mahdollisimman hyvä, joten muutaman prosentin lisänopeudesta ei ole tarkoitusta maksaa parisataa lisää.

Jos joku jaksaa tätä kommentoida, niin kiitoksia.

AMD Athlon 64 3500+ boxed prosessori, 2.2GHz, Venice, Socket 939, 512KB L2 (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1939)

Abit KN8, Socket 939, Athlon 64/64FX, X2 nVidia NF4 chipset - Abitin
uutuusemolevy. (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12471)

Transcend 2GB for Dual Channel DDR 400MHz KIT.
(http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0556)

Asus EN7800GT/2HDTV Nvidia GF7800GT 256MB (16x/TVO/VIVO)
(http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1479)

Seagate Barracuda 7200.7 200GB 8MB UltraATA/100 kovalevy.
(http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=11937)

Antec Sonata II - ATX-kotelo, 450W ATX12V v. 2.01 -virtalähde.
(http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16349)

LG GSA-4167RB myymäläpaketoitu 16X DVD+/-R/RW/Double Layer asema mustalla etupaneelilla! (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1867)

Hintaa tällä olisi n. 1141e eli muuttaisitteko jotain.

Hyvältä näyttää, emosta en tiedä mutta ite ottaisin ennemmin asus tai dfi emon. Mulla on kanssa toi näyttis, asus extreme 7800GT laatikossa ja huomenna kiinni kun tulee emo ja prossu.

Marcules sanoi:
Tälläisen tilauksen olisin ilmeisesti tekemässä. Heittäkääs vähän kommenttia onko hyvät osat valittu vai voisko jossain parantaa. Pakettiin tulee vielä kaiuttimet, windows (oem), kasaus + testaus. Hintaa paketille 1650 €.

Näyttö: BENQ 19" TFT FP937S + 8MS
Emolevy: ABIT S939 NF4 SATA RAID 8CH GBLAN KN8
Kotelo+virtalähde: NEXUS BREEZE CASE 400W SILENT BREEZE CASE
Kovalevy: Western Digital CAVIAR SE/200GB SATA150 7200RPM 8MB
Muisti: 2 x BUFFALO 512MB DDR400
Näytönohjain: CLUB 3D GF6800 GT 256M PCI-E DUAL DVI+TV
Prosessori: AMD ATHLON 64 3700+ S939 BOX SAN DIEGO
DVD-asema: LG DVD+-RW DUAL LAYER 16X SILVER BULK

Nexus breeze kotelot ovat kuulema onnettomia...floppeja. Eli kun kotelosta ulos työntävästä kuumasta ilmasta huolehtii ainoastaan poweri, niin kotelo kyllä on aika moinen savustus koppa. Poweri on kyllä laadukas. Hinta aika korkea.

Itse päädyin äskettäin uutta koteloa valitessani Antec Sonata Piano II koteloon, jonka mukana toimitetaan laadukas 450w virtalähde. Kotelo on viileä ja viellä hiljainenkin. Hintaakin yli 60 euroa vähemmän kuin tuossa breeze:ssä.

Lisäsin viellä koteloon äänenvaimennus levyt (n.30euroa) niin hiljeni viellä entisestään.

Kannattaa ehkä tuo kotelo siis vaihtaa, ja itse sinuna olisin ottanut saman tien muutaman euron kalliimman, SLI emon, joilloin voit tulevaisuudessa päivittää 6800 rinnalle toisen samanlaisen, niin tehot riittää viellä kauan.

Osta myös jos rahaa riittää, ja kotelon vaihdossa säästyy, niin lisää muistia, niin pystyt FEAR:ia ja muita pelaamaan ongelmitta. :thumbs:

joo just tuli hankittua 250 G Amd Athlon 3700 1024ram Geforce 6800 mitä mieltä onko tarpeeks tehokas pyörittään pelit täysillä???.by the way kaks päivää sit sain ton koneen.

mr Afroman sanoi:
joo just tuli hankittua 250 G Amd Athlon 3700 1024ram Geforce 6800 mitä mieltä onko tarpeeks tehokas pyörittään pelit täysillä???.by the way kaks päivää sit sain ton koneen.

Kyllä tommonen mylly riittää hyvin kaikkiin peleihin. Ei tosin täysillä graffoilla, esim. doom 3 jos pistää 1600x1200 reson kaikki efektit täysille 8x reunanpehmennyksen ja mitä kaikkia näitä onkaan, mutta aika turhamaiseks ja hifistelyks tommonen mielestäni menee. Itse en ainakaan viitti hifistellä tai pitää jotain konetta paskana jos se ei pyöritä huippuasetuksilla kaikkia pelejä. Ainakaan mä en huomaa silmillä käytännössä mitään eroa siinä, onko vähän isompi resoluutio tai vaikka ympäristön grafiikan laatu se paras minkä asetuksista saa... Aika turhaa jos eron huomaa vaan jollain mittaustuloksilla tai sit oon sokee... Mulle riittää ku peli toimii sulavasti eikä näytä ihan hirveeltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom