Uskontogallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mihin uskontokuntaan/kirkkoon kuulut?

• ev.lut. kirkko

Votes: 0 0,0%
  • ortodoksinen kirkko

• muu kristillinen kirkko

• islam

• juutalaisuus

• muu ei-kristillinen uskonto

• en kuulu mihinkään kirkkoon/uskontokuntaan

• Total voters
    0
Ev.lut. ja jonkinlainen semi-uskovainen, en tosin mikään "hihhuli" eikä kirkossakaan tule pahemmin käytyä.
Samoilla linjoilla JudoHemmon kanssa.

En todellakaan kuulu kirkkoon se on vain turha jäänne menneisyydestä. Yllättävän moni tosin kuuluu kirkkoon kuvittelin että alin vaihtoehto johtaisi

Jätin riparin väliin ja siitä se ajatus sitten lähti ja18-v. erosin kirkosta...suositelen :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ev.lut ja lainaten The Gamea: "Im far from religious but i got belief".

Ev.lut eikä kirkosta eroaminen ole käynyt mielessä ennen tätä kirkonmiehen sukupuolen vaihtelua. Nyt harkitsen vahvasti.
Miltä itsetäsi tuntuisi olla nainen vankina miehen ruumiissa? ei se ole mikään mielen sairaus vaan ihminen joka on sattunut syntymään väärään kehoon. tuomitsetko siiamilaiset kaksosetkin jotka haluavat, että heidät leikataan erikseen?

Uskonnot (tai niiden julistaminen) pitäisi kieltää maailmasta...se ei ole koskaan yhdistävä vaan erittelevä tekijä. jokainen uskoo kuitenkin hieman eri tavalla...edustivat sitten samaa uskontoa tai ei.
kristinuskokin on aivopesua parhaimmillaan...kastaa nyt lapsen pää "pyhällä" kraanavedellä :eek:

Uskonnot (tai niiden julistaminen) pitäisi kieltää maailmasta...se ei ole koskaan yhdistävä vaan erittelevä tekijä. jokainen uskoo kuitenkin hieman eri tavalla...edustivat sitten samaa uskontoa tai ei.
kristinuskokin on aivopesua parhaimmillaan...kastaa nyt lapsen pää "pyhällä" kraanavedellä :eek:

Se vaan, että monet ateisit ovat tässä suhteessa yhtä pahoja kuin fundamentalistiuskovaiset: peräänkuulutetaan vapaa-ajattelua ja suvaitsevaisuutta, mutta sitten ollaan tuomitsemassa kaikki jotain uskontoa enemmän tai vähemmän tunnustavat suoraan hihhuileiksi ja jollain tavalla vähätellään heidän älyään. Olen vakaasti sitä mieltä, että jokainen saa uskoa tai olla uskomatta. Ateisimiakin jotkut tuntuvat tyrkyttävän nykyään yhtä kovasti kuin Jehovan todistajat Vartiotornia.

Se vaan, että monet ateisit ovat tässä suhteessa yhtä pahoja kuin fundamentalistiuskovaiset: peräänkuulutetaan vapaa-ajattelua ja suvaitsevaisuutta, mutta sitten ollaan tuomitsemassa kaikki jotain uskontoa enemmän tai vähemmän tunnustavat suoraan hihhuileiksi ja jollain tavalla vähätellään heidän älyään. Olen vakaasti sitä mieltä, että jokainen saa uskoa tai olla uskomatta. Ateisimiakin jotkut tuntuvat tyrkyttävän nykyään yhtä kovasti kuin Jehovan todistajat Vartiotornia.

Jokainen uskokoon mihin uskoo...kunhan ei tule mulle omaa uskontoaan tyrkyttämään. uskontoja ei pitäisi olla olemassa , mutta ketään ei voi, eikä tarvitse kieltää uskomasta.
ja kyllä mä kunnioitan toisten uskomuksia ja mielelläni kuuntelen erinlaisia näkemyksiä asioista olenhan eklektikko :D

Jokainen uskokoon mihin uskoo...kunhan ei tule mulle omaa uskontoaan tyrkyttämään. uskontoja ei pitäisi olla olemassa , mutta ketään ei voi, eikä tarvitse kieltää uskomasta.
ja kyllä mä kunnioitan toisten uskomuksia ja mielelläni kuuntelen erinlaisia näkemyksiä asioista olenhan eklektikko :D
Onko sulle tullut sitten joku omaa uskontoaan tyrkyttämään?

Täällä myös ev.lut.

Tällä hetkellä en kuulu mihinkään kirkkoon. Kokemusta on ev.lut ja jonkin verran katollisesta ja budhalaisuudesta ja uskon kyllä tai ainakin haluan uskoa jumalaan ta johonkin mutta en osaa pitää tiettyä kirkkoa juuri sinä ainoona oikeena. Budhalaisuudesta pidän ehkä eniten koska itselle siitä tulee rauhallisimmat fiilikset. Ev.lut on ehkä vähän syntiä, kärsimystä ja katumusta korostava mielestäni ja siitä ei tule aina niin hyviä fiiliksiä. Silti kaikki noi musta ihan jees.

Onko sulle tullut sitten joku omaa uskontoaan tyrkyttämään?

Täällä myös ev.lut.

On. esimerkiksi jehovalaisethan tekevät tätä ihan yleisesti ja on tullut jotain jeesustelijoita vastaan...kerrankin yksi tuli kertomaan metrossa, miten jeesuskristusjumalanpoika vain voi mut pelastaa...kerran joku antoi jumala c-kasetin kirppiksellä kaupanpääle jne.
lisäksi ärsyttää vaikkapa muslimit kun tulevat tänne suomeen ja alkavat vaatia tänne omaa kulttuuriaan/uskontoaan...hei, haloo! tää on suomi...tosin ei varmaan kovinkaan kauaa :(

Olen huomannut aivan saman. Tuntuu melkein että noita fundamentalisti-ateisteja on enemmän ja he ovat myös aggressiivisempia kuin äärihihhulit, mikä huvittaa ainakin minua suuresti. Kuten JudoHemmo jo vihjasi, vapaa-ajattelun/suvaitsevaisuuden hehkuttamisen ja ateistisen ideologian kritiikittömän hyväksymisen ja tyrkyttämisen välillä on mielestäni varsin suuri ristiriita. Moni näistä ehdottomista ateisteista kutsuu itseään agnostikoksi esittääkseen suvaitsevaista, kriittistä ja tieteellisen näkökannan ottavaa ajattelijaa, mutta onkin täydellinen esimerkki jumalankieltäjästä, jolle jumalattomuus on ehdottomuus eikä muita vaihtoehtoja voi hyväksyä, harkita tai edes suvaita.

Back
Ylös Bottom