Uskontogallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mihin uskontokuntaan/kirkkoon kuulut?

• ev.lut. kirkko

Votes: 0 0,0%
  • ortodoksinen kirkko

• muu kristillinen kirkko

• islam

• juutalaisuus

• muu ei-kristillinen uskonto

• en kuulu mihinkään kirkkoon/uskontokuntaan

• Total voters
    0
niin ja vielä...mun mielestä kristinusko kuitenkin kuuluu suomalaiseen kulttuuriin aika vahvasti ja monet kirkot ovat rakennuksina kauniita ja historiallisessa mielessäkin korvaamattoman arvokkaita...todellakin vituttaa kaikki kirkon polttajat :curs:

niin ja vielä...mun mielestä kristinusko kuitenkin kuuluu suomalaiseen kulttuuriin aika vahvasti...

Tuo on ainoa syy minkä takia itse vielä kuulun kirkkoon.

Tosin mikä estää viettämästä joulua, pääsiäistä tai muuta kristillistä juhlaa kirkkoon kuulumattomalta.
Muutenkin on suurien, edellä mainittujen, juhlien perimmäinen tarkoitus jäänyt aikalailla sivuseikaksi suurimalle osalle kristinuskoisistakin.

Tuo on ainoa syy minkä takia itse vielä kuulun kirkkoon.

Tosin mikä estää viettämästä joulua, pääsiäistä tai muuta kristillistä juhlaa kirkkoon kuulumattomalta.
Muutenkin on suurien, edellä mainittujen, juhlien perimmäinen tarkoitus jäänyt aikalailla sivuseikaksi suurimalle osalle kristinuskoisistakin.

Niin kyllä minä ainakin vietän tänäkin jouluna ilosesti joulua vaikka en kirkkoon kuulukkaan :D...eikä mua haittaa vaikka koulun joulujuhlissa lapset esittäisivätkin evankeliumin...tosin en tiedä saako sitäkään nykyään edes edittää(?)

Niin kyllä minä ainakin vietän tänäkin jouluna ilosesti joulua vaikka en kirkkoon kuulukkaan :D...eikä mua haittaa vaikka koulun joulujuhlissa lapset esittäisivätkin evankeliumin...tosin en tiedä saako sitäkään nykyään edes edittää(?)

Tuskinpa hirveän monelta jää joulut yms. viettämättä kirkkoon kuulumattomuuden takia.
Tarkoitin lähinnä ripareita, kirkkohäitä ja muita perisuomalaisia tapahtumia. Selvennyksen vuoksi.

Se, että yhteisö edustaa mielipidettä, jonka kanssa on itse eri mieltä, on mielestäni paljon parempi syy erota kirkosta kuin esimerkiksi raha.

Olen kuulunut ev.lut. kirkkoon sekä juutalaiseen seurakuntaan, nykyään en kuulu mihinkään. Uskon Jumalaan, mutta en halua lokeroida itseäni tiettyyn uskontokuntaan. Olen silti ylpeä perimästäni. Lähinnä siksi en enää kuulu mihinkään, sillä en halunnut ripittäytyä kummassakaan seurakunnassa, joten minut potkittiin pihalle. Rippiä tai ei, se ei minusta määrittele uskon vahvuuttani.

Siis ilmaisin itseni epäselvästi,
Ultin viesti tuossa yllä oli asiaa. Kysehän on kirkon kannasta henkilön toimiin ja eilisissä uutisissa mainittiin, että vastaava tapaus on jo olemassa, mutta kirkko on tarkoituksella jättänyt sen mahdollisimman pimentoon juurikin negatiivisen kannanoton takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis ilmaisin itseni epäselvästi,
Ultin viesti tuossa yllä oli asiaa. Kysehän on kirkon kannasta henkilön toimiin ja eilisissä uutisissa mainittiin, että vastaava tapaus on jo olemassa, mutta kirkko on tarkoituksella jättänyt sen mahdollisimman pimentoon juurikin negatiivisen kannanoton takia.
hmm...jos vastustat homoja ja joku homo sattuu oleen kirstitty...tunnetko halua vaihtaa uskontoa? :wtf:

Mä vastustan salailua ja valehtelua.
Eli kun joku pappi tai muu kristinuskon edustaja salailee tai valehtelee koko kristin usko on pilalla ja alat miettiä pitäisikö erota kirkosta? ...tuossa taas yksi todiste siitä ettei mitään uskontoja pitäisi olla...jokainen uskoo KUITENKIN mitä haluaa.

Mulle riittää se, että suuri osa kirkon edustajistoa on tuollaisen tempauksen takana. Kirkko instituutiona kannattaa monia hyviä arvoja eikä tuollaiset erheet niitä poista, mutta saa kuitenkin näkemään asiat eri tavalla..

Mulle riittää se, että suuri osa kirkon edustajistoa on tuollaisen tempauksen takana. Kirkko instituutiona kannattaa monia hyviä arvoja eikä tuollaiset erheet niitä poista, mutta saa kuitenkin näkemään asiat eri tavalla..
Ok, noh sehän on kuitenkin jokaisen oma asia mihin tuntee kuuluvansa ja mihin haluaa kuulua.

Mä en uskaltais erota kirkosta. Pelottais, että jotain pahaa tapahtuu nyt kuitenkin. Jumala kostaa mulle tai jtn. :rolleyes:

Sut on vaan opetettu (aivopesty:D) että jotain pahaa tapahtuu jos teet niin...tostuus on kuitenkin se että se paha tapahtuu jos on tapahtuakseen, kuuluit sitten kirkkoon tai et.
ja voithansä ehkä selittää jumalalle asias jos tunnet tarvetta erota kirkosta...kyllä se ymmärtää ;)

Ehkäpä se kirkosta eroaminen ei siinä tapauksessa taida olla sinun juttu ;)

Nii ei varmaankaan.. Mutta kyllä se vähä kaivelee, kun pitää sitte joka kuun palkasta kirkolle lahjottaa osa :(

Nää uskon asiat on kyllä niin monimutkaisia. Mä uskon kyllä johonkin korkeempaan voimaan, mutten tiedä, että mikä se korkein sitten on? Mikä uskonto uskoo oikein? Petänkö sen oikean Jumalan uskomalla kristittyjen Jumalaan? Vai onko kristittyjen Jumala se oikea? Menee pää solmuun kun alkaa ajattelemaan:D

e: Malena, mun vanhemmat ei todellakaan oo uskovaisia, joten ei ne mulle ainakaan mitään oo opettanu/aivopessy :rolleyes:

Nii ei varmaankaan.. Mutta kyllä se vähä kaivelee, kun pitää sitte joka kuun palkasta kirkolle lahjottaa osa :(

Nää uskon asiat on kyllä niin monimutkaisia. Mä uskon kyllä johonkin korkeempaan voimaan, mutten tiedä, että mikä se korkein sitten on? Mikä uskonto uskoo oikein? Petänkö sen oikean Jumalan uskomalla kristittyjen Jumalaan? Vai onko kristittyjen Jumala se oikea? Menee pää solmuun kun alkaa ajattelemaan:D

e: Malena, mun vanhemmat ei todellakaan oo uskovaisia, joten ei ne mulle ainakaan mitään oo opettanu/aivopessy :rolleyes:

Eikö sun vanhemmat kuulu kirkkoon ollenkaan? onko sut kastettu?
...eihän ne opetukset usein vanhemmilta tulekkaan, vaan esim. koulussa, päivälkodissa yms.

muistan aina kun jätin riparin käymättä miten mun mummo katsoi mua jotenkin pahasti...ja on siitä lähtien katsonut :jahas: olen kai sen silmissä nyt jotenkin huonompi ihminen kun en enää kuulukkaan kirkkoon...
kannattaa kuunella omaa sydäntään, ei se usko ole mistään rituaaleista kiinni ja jos rahan takia haluat erota kirkosta, niin mun mielestä sekin on hyvä syy. katsos kun ei taivaaseen voi ostaa paikka.

Back
Ylös Bottom