Uskontogallup

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mihin uskontokuntaan/kirkkoon kuulut?

• ev.lut. kirkko

Votes: 0 0,0%
  • ortodoksinen kirkko

• muu kristillinen kirkko

• islam

• juutalaisuus

• muu ei-kristillinen uskonto

• en kuulu mihinkään kirkkoon/uskontokuntaan

• Total voters
    0
littledragon67 sanoi:
Jossain keskustelussa sanottiin, että kristinuskosta on tullut tämän hetken tabu; jokainen uskaltaa nykyään puhua avoimesti seksuaalielämästään ja pervessioistaan, mutta kukaan ei uskalla sanoa olevansa kristitty tai rukoilevansa. Tunnustan iloisesti olevani kristitty ja omaavani kristillisen vakaumuksen.

Ja hei, te tarvitsette meitä: ilman kristinuskoa tälläkään palstalla ei olisi keskustelua black metal- bändeistä, mustien meikkien sekä keinoveren myynti tyrehtyisi ja norskibändit laulaisivat vain turskankalastuksen tuskasta :)

Edit: Suomeen tasavero ja kirkollisveroon korotus - se on sentään vapaaehtoista ja ainot vero jonka maksan ilomielin.
samaa mieltä:rock: :rock: :rock:

Evt,Lut Ja Ollut rippileireillä ohjaamassa monet kerrat ja kuin myös tänä kesänäkin :) 200VIESTIÄ!!!!

jp-84 sanoi:
Ev.Lut. kirkkoon kuulun minäkin. En vain tiedä minkä helvetin takia, pitäisi erota ku jaksais.

www.erokirkosta.fi

En kuulu enkä usko. Tästä voisi jauhaa paljon. Minun täytyy tunnustaa että kuullessani jonkun olevan tosiuskova jne tunnen sääliä häntä kohtaan.

Samaa mieltä tompan kanssa, tuohon kyselyyn pitäisi lisätä "uskotko yliluonnolliseen tai tuonpuoleiseen?"- osio, sillä nykyisellään tuo ei tarjoa riittävää tietoa tilanteesta. Tosin, jos alkuperäisenä tarkoituksena olikin olla selvittämättä uskoa, niin sitten ei mitään.

kpsk sanoi:
www.erokirkosta.fi

En kuulu enkä usko. Tästä voisi jauhaa paljon. Minun täytyy tunnustaa että kuullessani jonkun olevan tosiuskova jne tunnen sääliä häntä kohtaan.

Samaa mieltä tompan kanssa, tuohon kyselyyn pitäisi lisätä "uskotko yliluonnolliseen tai tuonpuoleiseen?"- osio, sillä nykyisellään tuo ei tarjoa riittävää tietoa tilanteesta. Tosin, jos alkuperäisenä tarkoituksena olikin olla selvittämättä uskoa, niin sitten ei mitään.
Minusta on mukavaa, että sinulla on mahdollisuus erota kirkosta ja että löydät vapaa-ajattelijoiden maailmasta voimaa ja syvyyttä elämääsi.

Mutta, mutta: vaikka kuinka objektiivisesti yritän miettiä, niin en keksi mitään asiaa mistä sinun pitäisi sääliä minua... No, OK; solisluussani on jotain todella pahasti paskana ja pääsen ortopedille vasta maanataina :)

En kuulu kirkkoon,(ja en usko valkopartaiseen Jumalaan paitsi joulupukkiin).
mutta ei se raamattu silti mikään turha kirja ole.
Kymmenen käskyä ovat silti hyvinkin kunnioitettavia asioita.
Niissä on kumminkin useiden tuhansien vuosien viisauksia.
Vuorisaarnassa on myös muutama hyvä elämänohje, pakkotoistolaisille
kylläkin yksi huonosti sopiva "paastotkaa salassa,ei julkisesti ihailun
toivossa".:D
Itse uskon ennemminkin tieteeseen ja sen tuloksiin esim.kvarkkeihin.

littledragon67 sanoi:
Minusta on mukavaa, että sinulla on mahdollisuus erota kirkosta ja että löydät vapaa-ajattelijoiden maailmasta voimaa ja syvyyttä elämääsi.

Mutta, mutta: vaikka kuinka objektiivisesti yritän miettiä, niin en keksi mitään asiaa mistä sinun pitäisi sääliä minua... No, OK; solisluussani on jotain todella pahasti paskana ja pääsen ortopedille vasta maanataina :)

:) Nykykristityt ovat niin suvaitsevaisia. En löydä vapaa-ajattelijoiden maailmasta syvyyttä elämääni, vaikka se kohtaakin maailmankuvani useasti. Haen syvyyttä itsestäni, niin itsekeskeistä kuin se onkin. Ja voima seuraa syvyyttä.

Se sääli tulee siitä ettei usko omaan itseensä tai tähän maailmaan, vaan hakee sitä mielikuvituksen syövereistä. Tämä on kärjistettyä, voisihan sanoa että minunkin tekoni ja ideologiani toimet hakevat vauhtia mielikuvituksesta, mutta toimeni perustuvat kuitenkin tämän maailman tapahtumiin ja oloihin, eivätkä mielikuvitukselliselle maailmanselittämiselle. Uskominen on periaatteessa helppoa ja hehkeää, mutta ei mielestäni tarjoa kuin vinksahtaneen maailmankatsomuksen. Mielikuvitukseni silmin näen että jos avaruusolennot tulisivat tutkimaan ihmisiä ja havaitsisivat suuren joukon uskovan johonkin jo omien periaatteidensa mukaan mahdottomaan, he nauraisivat ja minä tuntisin häpeää.

Otan osaa solisluusi puolesta, ja toivotan nopeata paranemista ja maidonjuontia. Onneksi on ortopedi, kun ihmeparantumisiin ei voi enää luottaa. Niihin tullut israelinlisä ei tunnu tepsivän enää tieteellisen lääkehoidon maailmassa :provo: :) objektiivisuuteen ei ihminen ei hevin kykene, tosin siihen on aina hyvä pyrkiä :thumbs:

Oman tiensä kulkija

Sanoisin näin, että minulla on henkilökohtainen usko ja siten tavallaan myös oma henkilökohtainen uskontoni. Muuten saattaisin olla ev-lut, kuten alaikäisenä nimellisesti olinkin, mutta siinä uskontunnustuksessa on asioita, joita en pidä totena. Jos lausun sen uskontunnustuksen, minusta tuntuu että valehtelen. En voi pitää sellaista uskontoa omana uskontonani, vaikka luterilainen versio kristinuskosta onkin hyvin lähellä omaa uskoani. Minulle ei ole tarjolla uskonnollista yhteisöä, johon tuntisin kuuluvani, mutta toisaalta en koe minkäänlaista mielipahaa tai epämukavuutta esimerkiksi kirkonmenoihin osallistumisesta perhejuhlissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siv.rek.

Helluntalaiset taustat, mutta en ole saanut herätystä vielä, joten aikuiskaste saa odottaa itseään ainakin hetken.

En usko enkä kuulu kirkkoon. "Uskon" johonkin luontoon liittyvään "yhteyteen", johon kaikki oleva kuuluu, en mihinkään yliluonnolliseen kuiteskaan. Ns. "En ole kadottanut yhteyttä luontoon".

Ev.lut,kuulun kirkkoon juuri ristiäisten,häiden ym. takia,muuten itse uskontoa en tunnusta.Oma maailmankatsomus on,mutta siihen ei kuulu jutut ns:jeesus puhuu mulle.

väestörekisteriin kuulun

Minä kuulun Malebolgian, helvetin kahdeksannen kehän herrran epäpyhään lahkoon.

Toisin sanoen kuulun väestörekisteriin.

Back
Ylös Bottom