Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
hömppä sanoi:Mistäs tiedetään ettei nää unihalvaus "hahmot": viikatemiehet ym paholaiset ole ihan oikeita...? Kummituksia nääs.
Minukka ainakin joskus sattuu unihalvauksia. Sitähän on vaikea sanoa, onko näkemänsä totta. Mutta kuitenkin, kerran sain unihalvauksen ollessani kaverin luona ja aamulla koin unihalvauksen. Pystyin koko ajan kuulemaan heidän puheensa mutten pystynyt liikkumaan. Ja kuulin oikeat asiat, kun myöhemmin heitä tenttasin. Eli kyllä minä olin "hereillä".Pertti 123 sanoi:Mä ymmärsin, että ihminen on hereillä, kun kokee unihalvauksen, eli aivot ja silmät toimii "normaalisti". Miksi kuitenkin kaikki sanoo, että sitten kun heräsin, oli... (vaikka kädet naaman edessä tai mitä vaan.
Pertti 123 sanoi:Mä ymmärsin, että ihminen on hereillä, kun kokee unihalvauksen, eli aivot ja silmät toimii "normaalisti". Miksi kuitenkin kaikki sanoo, että sitten kun heräsin, oli... (vaikka kädet naaman edessä tai mitä vaan)
Jos on hereillä ja oikeasti näkee mitä tapahtuu, niin eikö sitä pitäs olla just siinä asennossa, mihin unihalvauksen lopussa päätyy (eli luulis, että levynä, kun ei kerta pysty liikkumaan). Vai eikö unihalvauksen loputtua ole saman tien tavallisesti hereillä, eli onko siinä välissä joku tajuton tila, missä ehtii muuttaa asentoa ja sitten vasta herää?
Monet saanoo, että sitten heräsin, mutta ettekö muka ole jo hereillä. Aivot ja silmät pelaa, eli eikö sillon olla jo hereillä siinä unihalvauksessa. Hallut vaan on siinä lisänä.
Kun monilla noi kuulostaa vaan painajaisilta?
Ite en ole kokenut mitään tuon kaltaista, mutta selittäkää tää mulle, jos ymmärrätte mun pointin.
J_mp sanoi:Ei ole koskaan tullut unihalvausta, mutta haluisin kyllä kovasti kokea sen..
subotai sanoi:Hyi hemmetti, että on ikävä "vaiva" ja toivottavasti en koe sitä enää ikinä. Elikkäs onko muilla kokemuksia ja millaisia?
Mulla on ihan sama. Unihalvaus on sinänsä helvetin mielenkiintoinen tila, paitsi silloin, kun se on päällä. Mäkin aina luulen, että siinä pystyisi sitten seuraavalla kerralla olemaan rationaalisempi, ja siksi välillä toivoo, että se tulis. Kuitenkin on aina hirveä paniikki toiveen toteutuessa. Nykyään sentään siitä pystyy heräämään, kun kunnolla keskittyy.L0b0 sanoi:Tuli vielä mieleen, että omissa unihalvauksissani yritän myös huutaa kurkku suorana ja suuni kyllä liikkuu, mutta ääntä ei tule. Se on kans aika vitun friikkaava olotila, ku raivoat ja huudat täysillä, mutta ääntä ei tule ollenkaan, HUI!!
Ite oon sairaalloisen utelias ja nykyisin 'selvänä' nukkumaanmennessä toivon kokevani jonkunasteisen unihalvauksen/lucidin, koska se vaan on niin mielenkiintoista, mutta auta armias jos se iskee, sitten sitä taas rukoilee sen loppumista ja manaa itsensä syvimpään helvettiin, koska sitä on tietoisesti (itsesuggestio) halunnut.
Mitä enemmän näitä tarinoita lukee/tutkii, sen mielenkiintoisempia niistä tulee ja vähemmän pelottavia. Mutta sitku se tosiaan iskee, niin mulla ainakin kaikki opittu unohtuu ja kauhu ottaa vallan..Mutta ehkä vielä joskus pystyy vähän kontrolloimaankin....