Mä en ikinä selvinpäin (ilman unilääkkeitä tai alkoholia) nuku yli kuutta tuntia pidempään kerralla, neljä tuntia unta putkeen on luksusta. Mun normi arkiyö (aamulla duuniin) menee kutakuinkin näin: 22.30 sänkyyn, 23-01.30 unta, kuselle, takas sänkyyn, unta 4:30 asti, kuselle, sänkyyn, tässä vaiheessa välillä nukahdan, välillä en, herätys 07:20. Viikonloppuisin pyrin sit ottamaan aamulla lepiä niin pitkään kuin pystyy (jossain vaiheessa tulee pelkässä makaamisessa raja vastaan jos ei uni enään tule), usein perjantai- ja lauantai öinä tulee itse untakin enemmän.
Ollu sama vaiva jo monta vuotta ja kaikenlaista kokeiltu, nyt viimeset ~2 vuotta menty lääkärin kanssa Mirtazapin 15mg + Nopeavaikutteinen melatoniini 9mg kombolla jolla saan itseni "terveellisesti" semmoiseen tilaan, että vaikka en nukahtais ni en käy kuitenkaan liian kierroksilla. Tällä varmistetaan siis se, että pystyn makamaan sängyssä lähestulkoon putkeen sen 8 tuntia vaikka en nukkuisi kunnon unta minuuttiakaan. Tämä taas johtaa siihen, että pystyn käymään töissä ja elämään normaalia elämää. Pahimmillaan ollut joku kolme yötä putkeen ilman kunnon unta ja sillon kyllä ei enää paljoa salillekkaan lähdetä kun mennään jo niin zombi-modessa. Joskus kokeiltu sitäkin, että auttaako treenauksen lopettaminen, pari kuukautta melkein ilman salitreeniä olin, eipä auttanut. Mulla on tästä johtuen varmaan jonkinsortin krooninen ylirasitustila, mutta ylikunnosta ei ole kyse. Joskus mittailtu enemmänkin noita aamusykkeitä sun muita, ei niistä mitään hälyttävää löytynyt. Sydänfilmit otettu ainakin neljästi, nuorempana en osannut ottaa tarpeeksi rauhallisesti ni tuli sit toisinaan epämääräisiä tuntemuksia tonne rinnan seuduille, näistä ei koskaan löytynyt mitään vikaa. Veriarvot aina hyvät, hemoglobiini normaalia parempi (onko korkeampi silloin näin muistaisin). Joku kuukausi sitten mittailin viimeksi sykettä, en tosin aamulla, pari tuntia pienen kävelylenkin jälkeen semmonen verenpaine-leposyke-mittari antoi lukeman 59. Hetken päästä uusiksi ja sama tulos. Ne muutamat kerrat kun mun omalääkäri on vaihtunut, niin ekana ne esittää aina kysymyksen, että "miten voit käydä töissä", vastaile siinä sitten, että mun on kai vähän pakko kun ei tuo asuntolaina tuosta vain katoa ja oon aika kova syömään myös.
Paskat yöt vaikuttaa niin työhön kuin treenaamiseenkin, ei palaudu paikat ja on heikko olo ja näin. Kaikesta tästä huolimatta jonkinsortin kehitystä tapahtuu, varmasti hitaammin kuin monilla muilla, mutta kuitenkin. Pakkiksen mittakaavalla oon vielä ihan kynis ja rasvat nyt taas +15% ja näin, mut en sentään pysty Seppälästä tai Jack & Jonesista T-paitoja ostamaan kuitenkaan.
Yhteenvetona tää pitkä ja sekava horina:
Vaikka et nukkuisi joka yö kymmentä, kahdeksaa tai kuutta tuntiakaan, niin voit kehittyä ja kasvaa. Täytyy vain jaksaa raahautua sinne salille, vaikka väsyttäisi. Mun mielestä itse unta voi korvata levolla, lue = uni ja lepo on kaksi eri asiaa.