Kanhan antoikin jo erinomaisen vinkin motivaation kasvattamiseksi. Toinen vinkki olisi sitten se valmentajan hankkiminen, jos kisoihin aikoo. Mulla on ainakin sellanen olo, etten kehity tarpeeksi omin voimin, vaikka tietoa imisi eri lähteistä kuinka. Itse kerroinkin täällä jo aikaisemmin, kuinka hyvältä kuntui, kun menestyneelle kisaajalle ei ollut mitään epäselvää, ettenkö voisi kisakuntoon päästä. Jos joku ammattilainen sanoo sulle näin ja uskoo suhun, niin miksi et itsekin uskoisi itseesi!
Ohjelmaa tehdessä valmentajani pyysi keksimään syitä, miksi tahdon lavalle. Aloin silloin ensimmäistä kertaa miettimään kunnolla, miksi haluan nimenomaan lavalle- enkä oikein keksinyt yhtään syytä. Mun unelma ei ollutkaan kisalavalle meno, vaan kaunis, timmi ja lihaksikas vartalo, voimaa ja hyvinvointia koko loppuelämää varten. Pienenä porkkanan on näyttää oikein hemaisevalle omissä häissä 2007 ;). Treenimotivaation ylläpitoon riittää ainakin tällä hetkellä pelkästään kropan muovautuminen, kasvava voima ja hyvä olo.
Erinomainen keskustelunavaus, Blue Sun!
Mun syitä kisoihin osallistumiseksi:
- normaali treenailu (ja ruokavalioasiat) ei vaan riitä - tahtoo lisää tätä kaikkea!!
- olen päämäärätietoinen ja tavoitteellinen ihminen, ja haluan saada aikaiseksi jotain
- olen kilpailuhenkinen luonne (tää lähinnä vaikuttaa vaan sillä tavalla, että ei pelkää kisaamista)
- haluan mukaan siihen kaikkeen, mitä kisaaminen tuo - dietti, sosiaalinen puoli muiden kisaajien kanssa ym.
- kontrollin lisääntyminen elämässäni ei haittaa, päinvastoin
- haluan, että mulla on työn lisäksi elämässäni joku isompikin kokonaisuus meneillään. jos en alkaisi kisatouhuun, tekisin esim. jotain sivubisnestä
Ennen kaikkea haluaisin, että rakkauteni punttitreeniin ja liikuntaan ylipäätään sekä terveellisiin elämäntapoihin näkyy konkreettisesti jossain. Ja ennen kaikkea tilanne on vaan jotenkin mennyt tähän, eikä siitä ole paluuta! Ja miksi olisikaan?
Nyt kyllä riittää nää mun filosofoinnit hetkeksi!
Mutta tää ketju on toisaalta hyvä purkautumiskanava sellaselle.