GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Unelmista totta eli kisalavalle vuonna X -projekti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kcuf
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä ollaan vähän väärillä jäljillä, jos ajatellaan noin päin että treenataan kisojen takia. Sen kisaamisen pitäis olla vaan sen elämäntavan sivutuotetta. Kaikista ei ole kisalavoille, eikä ole tarviskaan. Kunnon parantamisesta tai ulkonäön kohentumisesta voi nauttia ihan itsekseenkin, ei sitä lavalle asti tarvi lähteä, jos siltä tuntuu.

Ihan totta tuo mitä sanoit Annie. Olen kuitenkin ajatellut, että on olemassa joku "askel" joka täytyy ottaa että normitreenailijasta tulisi kilpailija. Ei tavallaan voi vaan treenailla ja odottaa, että jos joku päivä kasvaisi ne mahtavat lihakset ja sitten olisikin jo melkein valmis lavalle. Voin tosi olla aivan väärässäkin :rolleyes:

Hevosetkinhan mulle nauraa jos sanon hankkivani valmentajan ja lähteväni fitness-kisoihin. Miksen voisi vain treenailla omaksi ilokseni?

Ei välttämättä kannatakaan kertoa "hevosille" tai muille! Mä hommasin just valmentajan, mutta en oo siitä kertonut kun poikaystävälle. Äidille sanoin, että katotaan asiantuntijan kanssa, että treenaan liikkeet oikealla tekniikalla. Oon valinnu sen tien, etten pidä asiasta nyt vielä kauheeta numeroa, kun en kerran vielä kisaajalta näytä.
Itse elän siinä toivossa, että valmennus, KOVILLA painoilla treenaaminen ja tavoitteellisuus ja nousujohteinen kehitys alkavat pikkuhiljaa vaikuttaa siihen, että näytän ja tunnen itseni kisaajaksi.
Mäkin olen miettinyt, että mitä jos iskee joku masennus tän asian suhteen. Se on kuitenkin aika teoreettinen mahdollisuus, koska rakastan liikuntaa niin paljon, ja käyttäisin muutenkin yhtä paljon aikaa liikuntaan ja ruokavalion miettimiseen. Mun mielestä, jos muuten rakastaa liikuntaa, kannattaa vaan hetkeksi hellittää ja keräillä voimia. Jos taas epäilee, että kisaamisella olis vaan välinearvoa, ja että haluais todistaa sillä jotain, niin asia on jo eri.
Mäkin olen kilpailuhenkinen ja entisenä koulukiusattuna on vieläkin vähän sellainen olo, että haluaa kaikella todistaa jotain. Kuitenkin olen nyt varma, että rakastan tätä juttua todella, ja kilpailumahdollisuus on vaan lisäetu tässä asiassa.

Ihan totta tuo mitä sanoit Annie. Olen kuitenkin ajatellut, että on olemassa joku "askel" joka täytyy ottaa että normitreenailijasta tulisi kilpailija. Ei tavallaan voi vaan treenailla ja odottaa, että jos joku päivä kasvaisi ne mahtavat lihakset ja sitten olisikin jo melkein valmis lavalle. Voin tosi olla aivan väärässäkin :rolleyes:
Minusta tuo askel, josta puhut, on nimenomaan se päätöksen tekeminen. Ei se, että ajattelee että joskus menee lavalle... vaan se, että päättää mennä lavalle vuonna X. Kun kisa-ajankohta on selvänä mielessä, treenistä tulee tavoitteellisempaa ja huomaatkin yhtäkkiä pyöritteleväsi mielessä niitä kisa-asioita paljon tiiviimmin. Pitää muistaa, että jokainen treeni on aina yksi pieni askel sitä maalia kohti!

Treenin pitää olla hauskaa ja siihen täytyy olla tietynlainen palo jo ilman kisa-ajatusta. Toki lähenevä kisa motivoi aivan eri tavalla kuin treenaaminen huvin vuoksi - ainakin minua. Joskus kun mietin tuota fitnessflow.org-saittiani, tuli mulle mieleen nuo kolme sivuillakin esiintyvää asiaa: unelma, omistautuminen ja tahdonvoima. Mielestäni ne liittyvät tiukasti tähän fitnesstouhuun... ja oikeastaan kaikenlaisten tavoitteiden saavuttamiseen.

Unelma meillä kaikilla on jo - mutta kuinka moni pystyy omistautumaan riittävästi sen saavuttamiseen? Kun omistautuminen tuntuu jo arjelta ja treenistä on tullut elämäntapa (ei tarvitse kysellä itseltä, esim. jaksanko treenata kolmesti viikossa... vaan se on itsestäänselvyys), astuu se todellinen tahdonvoima sieltä esiin. Mun mielestä on selvää, että unelmia ei saavuteta vahingossa. Se kisakunto tai ne lavalle tarvittavat lihakset eivät vaan kasva sillä tavalla, että huomaat eräänä aamuna saavuttaneesi vahingossa sen pisteen että olet nyt lavalle valmis. Siihen tarvitaan helvetisti työtä, päämäärätietoisuutta ja tietynlaista intohimoa ja paloa tähän hommaan ja treenaamiseen. Ei alkuvaiheessa voi jatkuvasti miettiä, että "meen nyt tonne mäkkärille.. ku niihin kisoihin on vielä niin paljon aikaa" tai että "onko sen nyt väliä, jos tänään jää jo kolmannen kerran noi treenit välistä". Jos sinulla on selvä tavoite, niin kaiken järjen mukaan pyrit tekemään sen eteen myös töitä. Jos se vaatii puhtaan ruuan syömistä, ruokien valmistamista etukäteen ja hiukan suunnittelua, raakaa punttitreeniä ja progressiivista painojen kehitystä, uusien tekniikoiden opettelua, ylipäätään uusien elämäntapojen opettelua - niin miksi sitä pitäisi siirtää yhtäkään päivää eteenpäin? Sinähän teet sen itsesi vuoksi, et kenenkään muun. Miksei aloita jo tänään, pienin askelin. KUKAAN ei harppaa sinne maaliviivalle yhdessä yössä.

Muistakaa, että se matka sinne maaliin on vähintääkin yhtä antoisa kuin se maalin saavuttaminen. Fitness-elämäntapa kasvattaa - välillä kovallakin kädellä, opettaa ajanhallintaa ja priorisointia, vaatii kykyä suunnata ajatukset ja keskittymisen (varsinkin vapaa-ajalla) siihen tavoitteeseen ja hiljalleen kietoo pikkusormen ympärille.

GO GIRLS! Nyt on se aika kasvaa, ei murehtia!! :rock:

...mikäli et koskaan lähde sen haluamasi perään, et koskaan saa sitä. Jos et kysy, vastaus on aina ei. Jos et astu eteenpäin, olet aina samassa paikassa.

Nyt on tähän haaveilijaan iskenyt joku syysmasennus :(

Olen keskustellut itseni kanssa aiheesta "Miksi minun pitäisi lähteä kisaamaan?" enkä ole löytäny enää mitään syytä. En tiedä mitä yritän todistaa sillä, että saisin jotenkin itseni rääkättyä lavalle asti. Haluan kilpailla voittaakseni, mutta jos tiedän ettei se ole mahdollista vielä kymmeneen vuoteen niin miksi kilpailisin? Hevosetkinhan mulle nauraa jos sanon hankkivani valmentajan ja lähteväni fitness-kisoihin. Miksen voisi vain treenailla omaksi ilokseni?

Oon ihan hukassa :itku:

Onks sulla treenikaveria? Itellä ei oo vielä mitään realistisia kisa-ajatuksia, kun saattaa olla et pitäis koittaa tehä vauva jossain kohtaa...mutta siis asiaan:
Ite oon nyt saanu uuden treenikaverin ja se kaikki antaa mulle niin paljon voimia ja motivaatiota omaan treeniin ja arkeen muutenkin..en voi muutakun suositella lämpimästi.

Niin ja täältä pakkiksltahan se marttuuli löytyi kun vaan laitoin kyselyä.

Koita jaksaa tsempata. Ei me ainakaan naureta kenenkään haaveille, vaikka ne välillä voikin vaikuttaa kaukaisilta...niin kovalla työllä kaikki on mahdollista saavuttaa!

:whip:
Ei muutakun :thumbs: ja eteenpäin sano mummo hangessa!

GO GIRLS! Nyt on se aika kasvaa, ei murehtia!! :rock:

...mikäli et koskaan lähde sen haluamasi perään, et koskaan saa sitä. Jos et kysy, vastaus on aina ei. Jos et astu eteenpäin, olet aina samassa paikassa.

ASIAA!!!

Ohjelmaa tehdessä valmentajani pyysi keksimään syitä, miksi tahdon lavalle. Aloin silloin ensimmäistä kertaa miettimään kunnolla, miksi haluan nimenomaan lavalle- enkä oikein keksinyt yhtään syytä. Mun unelma ei ollutkaan kisalavalle meno, vaan kaunis, timmi ja lihaksikas vartalo, voimaa ja hyvinvointia koko loppuelämää varten. Pienenä porkkanan on näyttää oikein hemaisevalle omissä häissä 2007 ;). Treenimotivaation ylläpitoon riittää ainakin tällä hetkellä pelkästään kropan muovautuminen, kasvava voima ja hyvä olo.

Kanhan antoikin jo erinomaisen vinkin motivaation kasvattamiseksi. Toinen vinkki olisi sitten se valmentajan hankkiminen, jos kisoihin aikoo. Mulla on ainakin sellanen olo, etten kehity tarpeeksi omin voimin, vaikka tietoa imisi eri lähteistä kuinka. Itse kerroinkin täällä jo aikaisemmin, kuinka hyvältä kuntui, kun menestyneelle kisaajalle ei ollut mitään epäselvää, ettenkö voisi kisakuntoon päästä. Jos joku ammattilainen sanoo sulle näin ja uskoo suhun, niin miksi et itsekin uskoisi itseesi!

Ohjelmaa tehdessä valmentajani pyysi keksimään syitä, miksi tahdon lavalle. Aloin silloin ensimmäistä kertaa miettimään kunnolla, miksi haluan nimenomaan lavalle- enkä oikein keksinyt yhtään syytä. Mun unelma ei ollutkaan kisalavalle meno, vaan kaunis, timmi ja lihaksikas vartalo, voimaa ja hyvinvointia koko loppuelämää varten. Pienenä porkkanan on näyttää oikein hemaisevalle omissä häissä 2007 ;). Treenimotivaation ylläpitoon riittää ainakin tällä hetkellä pelkästään kropan muovautuminen, kasvava voima ja hyvä olo.

Erinomainen keskustelunavaus, Blue Sun!
Mun syitä kisoihin osallistumiseksi:
- normaali treenailu (ja ruokavalioasiat) ei vaan riitä - tahtoo lisää tätä kaikkea!!
- olen päämäärätietoinen ja tavoitteellinen ihminen, ja haluan saada aikaiseksi jotain
- olen kilpailuhenkinen luonne (tää lähinnä vaikuttaa vaan sillä tavalla, että ei pelkää kisaamista)
- haluan mukaan siihen kaikkeen, mitä kisaaminen tuo - dietti, sosiaalinen puoli muiden kisaajien kanssa ym.
- kontrollin lisääntyminen elämässäni ei haittaa, päinvastoin
- haluan, että mulla on työn lisäksi elämässäni joku isompikin kokonaisuus meneillään. jos en alkaisi kisatouhuun, tekisin esim. jotain sivubisnestä

Ennen kaikkea haluaisin, että rakkauteni punttitreeniin ja liikuntaan ylipäätään sekä terveellisiin elämäntapoihin näkyy konkreettisesti jossain. Ja ennen kaikkea tilanne on vaan jotenkin mennyt tähän, eikä siitä ole paluuta! Ja miksi olisikaan?

Nyt kyllä riittää nää mun filosofoinnit hetkeksi! :nolo: Mutta tää ketju on toisaalta hyvä purkautumiskanava sellaselle.

Minullakin on kisahaaveita! Eniten tässä mua mietityttää se, etten tiedä, milloin olen tarpeeksi valmis sinne. Milloin minulla on tarpeeksi lihasmassaa, että lavalle kehtaa nousta. Tiedän, ettei lihasta oo ikinä tapreeksi, mutta noin suurinpiirtein. Tammikuussa 2007 minulla tulee treeni taustaa sen kaksi vuotta. Alussa en reenannut jalkoja täysiä, koska vasen polvi temppuili ikävästi!

Mutta siis apua :curs: Mä en vaan kertakaikkiaan osaa asettaa itelleni sellaista realistista päämäärää, milloin kisata. Polte kuitenkin on. Tuntuu, että aikaisintaan kahden vuoden päästä, mutta kun ei silti tiedä:rolleyes:

Valmentaja on myös sitten hankittava! Tähän mennessä poikaystäväni on tehnyt reeniohjelmani, jotka ovat toimineet hyvin ja ruuat oon suunnitellu itse!

Mutta siis, mitä mieltä olette?!?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
MeiSheng, jos sulla on jo paljon lihasmassaa, niin eihän se sitten enää kauaa vie! Ellet vielä kevääksi 2007 ehdi, niin sitten syksyä 2007 ehdottaisin! Tsemppiä vaan! Se valmentajakin sitten tietty osaa sanoa, koska kannattaa kisata. Ehkä kannattaisikin hankkia se jo nyt?

MeiSheng, jos sulla on jo paljon lihasmassaa, niin eihän se sitten enää kauaa vie! Ellet vielä kevääksi 2007 ehdi, niin sitten syksyä 2007 ehdottaisin! Tsemppiä vaan! Se valmentajakin sitten tietty osaa sanoa, koska kannattaa kisata. Ehkä kannattaisikin hankkia se jo nyt?

Mielestäni minulla ei ole tarpeeksi vielä lihasmassaa! Tämänhetkinen kunto jotenkin etoo minua, kun rasvaa on tullut, mutta myös ehkä lihstakin! Moneen kuukauteen en ole tahalleen ottanut kuvia, että tulee nyt pidempi aika, että jospa sitä sitten itsekin kehitystä näkee. Siitä tosin huomaan kehityksen, että reenipainot ovat nousseet!

Tällä hetkellä tuntuu, että se valmentaja on liian kallista hommaa, vaikka hyvään tarkoitukseenhan nekin rahat menevät! Ei sillä. Mutta kait se valmentaja oisaisi sitten sanoa, milloin ois hyvä aika nousta lavalle! :rolleyes:

MeiSheng, Fitnessliiton leireillä pääsee näyttämään kuntoaan valmentajille ja tuomareille, jotka varmasti osaavat kertoa milloin lavalle kannattaisi nousta. Mutta jos treenitaustaa on jo muutama vuosi, niin ehkäpä voisit harkita osallistumista nuoriin (alle 21 v), jolloin kisoihin olisi aikaa 1-2 v?

MeiSheng, Fitnessliiton leireillä pääsee näyttämään kuntoaan valmentajille ja tuomareille, jotka varmasti osaavat kertoa milloin lavalle kannattaisi nousta. Mutta jos treenitaustaa on jo muutama vuosi, niin ehkäpä voisit harkita osallistumista nuoriin (alle 21 v), jolloin kisoihin olisi aikaa 1-2 v?

Mutta ens keväänä mun on kokeiltava se dietti läpi, mitä täältä alta tosiaan sit paljastuu.. jos paljastuu mitään :D

Yhtäkkiä tuli hirveä kisapolte, ehkä sen takia, kun olen seurannut mm. Faidran päiväkirjaa tuolla Fastin puolella ja muutenkin hänen kisahaaveitaan, joista hän teki totta!:haart:

Tällä hetkellä tuntuu, että se valmentaja on liian kallista hommaa, vaikka hyvään tarkoitukseenhan nekin rahat menevät!

Eihän ole pakko ottaa vuosivalmennusta, niin ei tule niin kalliiksi. Mulle on nyt tulossa saliohjelma ja ruokavalio valmentajalta, ja sehän väkisinkin sisältää sen, että saan kysyä siltä, jos on kysyttävää. Ja mulla se sisältää myös sen, että valmentaja tulee salille kattomaan, että liikkeet menee oikein. Mutta tosiaan leirille kannattaa mennä. Itse olen menossa ekaa kertaa tammikuun leirille Hesaan, ja uskon, että siitä on apua. Tuu messiin!

Joskus muistelin että faidra tai joku muu sano valmennuksen olevan noin euro päivä..niin se ei vaikuta hirveän suurelta, mutta onhan niiski eroja tottakai ja könttäsummana se tuntuu kyllä kukkarossa..

Mutta ens keväänä mun on kokeiltava se dietti läpi

Miksi dieettiä on kokeiltava etukäteen? Kuviesi perusteella ei ainakaan hirveän pitkää dieettiä kannata vetää, vaan käyttää sekin aika lihaksen kasvattamiseen. Ihmiset, joilla on silmää lajille, näkevät kyllä rakenteesi ja mallisi vaikket olisi lähelläkään kisakuntoa. :)

Ihanata, alkaa pikkuhiljaa tuntua et tämä voikin onnistua juuri niinku haluan.Aion tällä viikolla (viimestää nes) siirtyä töissä osa-aikaseksi, joten aikaa jää enemmän trenaamiseen ym.
Ei enää kymmenen tunnin työpäiviä..vaan jopa inhimillisen pitusia!!Mahtavaa!!!Perjantaina pääsee pitkästä aikaa salille, tuskin maltan odottaa että pääsen testaileen uutta ohjelmaa jonka väsäsin alkuviikosta..

Miksi dieettiä on kokeiltava etukäteen? Kuviesi perusteella ei ainakaan hirveän pitkää dieettiä kannata vetää, vaan käyttää sekin aika lihaksen kasvattamiseen. Ihmiset, joilla on silmää lajille, näkevät kyllä rakenteesi ja mallisi vaikket olisi lähelläkään kisakuntoa. :)

Niinkuin sanoin, että ylimääräistä on tullut viimeisiin kuviin verrattuna! Enkä minä oo mitään kisakireetä dieettiä vetämässäkään! Katsoo nyt mitä kevät tuo tullessaan ;)

Eihän ole pakko ottaa vuosivalmennusta, niin ei tule niin kalliiksi. Mulle on nyt tulossa saliohjelma ja ruokavalio valmentajalta, ja sehän väkisinkin sisältää sen, että saan kysyä siltä, jos on kysyttävää. Ja mulla se sisältää myös sen, että valmentaja tulee salille kattomaan, että liikkeet menee oikein. Mutta tosiaan leirille kannattaa mennä. Itse olen menossa ekaa kertaa tammikuun leirille Hesaan, ja uskon, että siitä on apua. Tuu messiin!

Onko sulla valmentaja oikein Turusta vaiko saatko etävalmennusta? En jaksanut odottaa huomiseen ja olisin kuitenkin unohtanut kysyä :D . En nyt lähimainkaan suunnittele kisaamista, muta olisi silti mukavaa tietää miltä taholta täälläpäin saisi apua, mikäli joskus sattuisi fitnesskärpänen puraisemaan. Tällä hetkellä voimatasojennousu ja lihasten kasvattelu motivoi tarpeeksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom