GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Unelmista totta eli kisalavalle vuonna X -projekti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kcuf
  • Aloitettu Aloitettu
Onko sulla valmentaja oikein Turusta vaiko saatko etävalmennusta? En jaksanut odottaa huomiseen ja olisin kuitenkin unohtanut kysyä :D . En nyt lähimainkaan suunnittele kisaamista, muta olisi silti mukavaa tietää miltä taholta täälläpäin saisi apua, mikäli joskus sattuisi fitnesskärpänen puraisemaan. Tällä hetkellä voimatasojennousu ja lihasten kasvattelu motivoi tarpeeksi.

Heippa! Valmentaja on Tampereelta. Hän on osteopaatti koulutukseltaan, mikä auttaa siihen, että hän osaa neuvoa mulle liikkeet oikealla tekniikalla. Voit tästä ketjusta lukea, miten tähän pisteeseen päädyttiin. Mä oon alalla kuitenkin vielä sen verran tuore tapaus, että pidän tärkeenä, että opin liikkeet oikeella tekniikalla just eikä melkein. Tän kyseisen valmentajan osteopaattikollega asuu Turussa ja tietää kans treenistä paljon, ja hänen on tarkotus toimia mun "lähivalmentajana" sillä tavalla, että käy mun kans välillä salilla tsekkaamassa, että liikkeet menee oikein. Tää systeemi on nyt siis vasta ihan alussa, ja vasta parin viikon päästä mennään kolmeen pekkaan salille. Mut jutellaan illalla lisää!! :)

kanhan, ei ole treenikaveria mulla ja varmaan se on osasyy siihen että innostus pääsee latistumaan aina välillä :( Ei ole ketään joka patistaisi salille silloin kun itseltä on tahto loppu. Nyt en ole saanut itseäni viikkoon lähtemään salille. Olen jotenkin ihan loppu, enkä osaa enää edes nukkua. Tenttejäkin on paljon nyt ennen joulua ja se aiheuttaa tiedostamatonta stressiä. Toivottavasti löytäisin motivaationi jostain maanraosta kunhan saan vähän lomaa opiskeluista. En kyllä siltikään ole varma riittääkö minulla sittenkään tahtoa lavalle asti...

Hitsi, toivottavasti en ole masentanut nyt muita tuolla valituksellani :( Tämän thredin tarkoitushan on tietenkin kannustaa toisia, eikä yrittää masentaa!

Minulle kuuluu nykyään jo vähän parempaa kuin mitä tuossa edellisessä postauksessa. Salilla olen käynyt viimeksi tosin maanantaina, mutta kunhan pääsen joululomalle niin luulisin siihen tulevan muutosta. Olen suunnitellut nyt jakavani koko kroppa -ohjelmani kahtia ja tekeväni hieman jotain muitakin muutoksia. :whip:

Ketkäs nyt on lähdössä kisoihin keväällä 2007?

Päivitetääs vähän tilannetta! Valmentajan tekemällä ohjelmalla treenattu nyt pari viikkoa, ja hyvältä tuntuu. Uusia liikkeitä tuli mukaan, eikä kaikki ekalla valmennuskerralla vielä täysin auennut. Kyllä tässä vielä aikaa menee siihen, että jotenkin rutiinilla treenit kulkis. Lihasten kasvatustalkoot on nyt sitten käynnissä ja suht lyhyitä sarjoja teen, että saisin isot painot peliin. Aerobista ei tarvitse tehdä ollenkaan.
Ruokavalioon olen myös ollut tyytyväinen. Paljon safkaa, protskua ja hiilaria menee. Vitaamiineja pitää syödä hirveesti, ja lisäravinteitakin on monen montaa. Ihan hauska kikkailla niiden kanssa.
Kyllä tämä projekti mietityttää suuntaan ja toiseen. Toisaalta olen hirveän innoissani, ja tuntuu, että näin juuri haluankin elää. Toisaalta välillä tuntee kovaakin epävarmuutta kaikesta, kun on uusia juttuja, ja miettii, että tekeekö ne oikein. Mutta näillä mennään nyt, ja katotaan, miten käy!

kanhan, ei ole treenikaveria mulla ja varmaan se on osasyy siihen että innostus pääsee latistumaan aina välillä :( Ei ole ketään joka patistaisi salille silloin kun itseltä on tahto loppu. Nyt en ole saanut itseäni viikkoon lähtemään salille. Olen jotenkin ihan loppu, enkä osaa enää edes nukkua. Tenttejäkin on paljon nyt ennen joulua ja se aiheuttaa tiedostamatonta stressiä. Toivottavasti löytäisin motivaationi jostain maanraosta kunhan saan vähän lomaa opiskeluista. En kyllä siltikään ole varma riittääkö minulla sittenkään tahtoa lavalle asti...

Noooh...nää kuuluu asiaan joskus. Kivoimmatkin jutut tuntuu joskus talven pimeinä iltoina niin rankoilta. Aina tulee niitä päiviä kun tuntuu että kaikki on päin peetä ja mikään ei huvita, mut onneks sullakin on nyt parempi fiilis!

Hirveesti tsemppiä...kevät tulee ja siitä saa taas voimaa. Onneks on ihanat pakkiksen mimmit mistä saa taas aina uutta enrgiaa!!!!

Olen nyt lomalla löytänyt taas treeni-intoni ja tutulle kotisalille voisin mennä vaikka joka päivä :worship:. Ruuhkasta ei tietoakaan, iltaisin saa joskus treenata jopa ihan ypöyksin! Kohta kun on taas aika raahautua takaisin Ouluun pitää vaan jotenkin yrittää säilyttää tämä treenivire... :jahas:

Mutta kertokaapas nyt kevään kisaajat kuulumisia :hyper:! Joko on dieetti on alkanut jne.?

Ompas tämä thredi päässyt tippumaan. Missä kaikki innostuneet haaveilijat piileksivät? :D

Sain taas uuden kipinän kilpailuun Oulun treenileiriltä :hyper:. Juttelin Maijan kanssa valmentajan hankkimisestakin ja sellainen minulla varmaan olisikon jo jos se ei olisi rahasta kiinni :jahas:. Oli kyllä puhetta sellaisestakin vaihtoehdosta että valmennus ei olisi mitenkään intensiivistä valmennusta, vaan lähinnä etävalmennusta. En halua että joku sanelisi minulle "syö yksi omena kello 12", vaan saisin itse suunnitella syömiseni ja treenini mutta kuitenkin niin että valmentaja voisi tehdä parannuksia ja korjauksia. Ruokapuolen kanssa olen muutenkin vähän avuton, nytkin yritän olla dieetillä mutta tuntuu ettei mitään tapahtu. Aina tälläisissä onglematilanteissa olisi hyvä olla joku joka sanoo mikä nyt menee päin persettä :D. Myös pitkäaikasempi tavoitteiden suunnitellu tuottaa minulle vaikeuksia.

Joten olisin siis kiinnostunut kuulemaan teidän muiden mielipiteitä valmennuksesta! Millaisia valmennussuhteita teillä on?

Oletko kcuf miettinyt kimppavalmennusta? Nykyään ohjaajat tekevät mielellään työtä myös pienienporukoiden kanssa. Jos löytäisit muutaman samanhenkisen tyypin,joiden kanssa voisit ostaa yhteistä valmennusta, säästäisit paljon rahaa. Eikä sen valmennuksen tietenkään tarvitse olla intensiivistä "raahataan sängystä salille ja juotetaan palutusjuomat ja palutetaan kotiin"- tyyliä, vaan juuri etäohjausta tai ravintosuunnittelua (tämä tietenkin vaatii jonkin verran treenihistoriaa,että osaa suorittaa likkeet oikein, eikä tarvitse siihen joka kerta sitä ohjaajaa) Samalla saattaisit saada treenikavereita..

Eikös uimareilla sun muillakin ole kimppavalmennusta vaikka ihan samalla tavalla he yksilöllistäkin valmennusta tarvitsee. Toiminee käytännössä myös body- ja voimareenaajille, kunhan vain vältetään tasapäistämistä.

edit: No voihan pemppu. Kirjoitin oikeesti tän viestin kcuf:in jälkeen vastaukseksi hänelle :D seliseli...
edit2: Itsekin ajattelin kisalavoille nousta, ehkä jo ensi vuonna. Eri lajissa vaan :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
En minä tarkalleen tiedä miten sellainen yhteisvalmennus toimii, mutta eräs tuttuni on PT ja onkertonut tekevänsä myös tälläisiä "keikkoja". kait se perustuu siihen, että jos on samat tavoitteet tms. saadaan samaan aikaan käsiteltyä useamman ihmisen ongelmia.. tai en minä tiedä...
Kyllähän jokaisen ihmisen kohdalla samat perus säännöt pätee syömisessä ja harjoittelussa.
Pitäs varmaan ottaa selvää et miten toi toimii, ihan mielenkiinnosta..

Tietäiskö kukaan enempää..PT? anyone?

Hello kanssakumppanit :) Tämä tyttönen on elänyt tämän threadin osalta hiljaiseloa, mutta edelleen on kovasti nuo kisat tähtäimessä.

Treenit uuden valmentajan kanssa alkanut silloin joulukuun tienoilla ja hyvältä on tuntunut. Painot nousseet mukavasti ja treeni kulkee. Välillä vaan tuntuu, että eikö sitä kehitystä oikeasti ikinä tule, mutta mä taidan olla vähän malttamaton tapaus:nolo: . Toisaalta oon treenannut vasta niin vähän aikaa, että ehkä se tästä. Onko kellään muulla alottelevalla samanlaisia fiiliksiä ?:wall:

Tosta valmentaja hommasta. Itsekin olen opiskelija joten tohon treenaamiseen ja ruokiin menee kyllä aivan turhan suuri osa rahoista, mutta on se sen arvoistakin !!!:worship: Mitä enemmän valmentaja on ollut apuna niin sen enemmän haluan, että hän auttaa minua saamaan itsestäni kaiken irti ja puskemaan eteenpäin. Itse en ihan heti osaisi kuvitella, että valmennus tapahtuisi etänä, itselleni ainakin näin aloittelijana on tärkeää, että valmentaja on lähellä.

Tsemppiä kaikille treeneihin ja kirjoitelkaahan kuulumisia:)

Eikös uimareilla sun muillakin ole kimppavalmennusta vaikka ihan samalla tavalla he yksilöllistäkin valmennusta tarvitsee. Toiminee käytännössä myös body- ja voimareenaajille, kunhan vain vältetään tasapäistämistä.
En minä tarkalleen tiedä miten sellainen yhteisvalmennus toimii, mutta eräs tuttuni on PT ja onkertonut tekevänsä myös tälläisiä "keikkoja". kait se perustuu siihen, että jos on samat tavoitteet tms. saadaan samaan aikaan käsiteltyä useamman ihmisen ongelmia.. tai en minä tiedä...

Ymmärrän kyllä sen, että yksi valmentaja voi varmaan neuvoa paikan päällä esim. liikkeiden suoritustekniikkaa ja muuta sellaista isommallekkin ryhmälle. Ja jos kyseessä on joukko aloittelijoita sähköpostilla voi varmaan lähetellä viestejä tyyliin "muistakaa syödä tarpeeksi proteiinia", mutta en osaa ajatella kuinka tuollainen valmennus toimisi vähänkin enemmän treenaavien kohdalla. Koutsihan joutuisi joka tapauksessa neuvomaan jokaista henk.koht. sähköpostin välityksellä tai puhelimitse (jos siis puhutaan etävalmennuksesta). En siis näe kuinka siinä millään tavalla säästyisi valmentajalta aikaa tai energiaa.

En siis nyt halua väittää vastaa kellekkään ettei kimppavalmennus olisi mahdollista, en vaan itse tajua kuinka se tapahtuu käytännössä :D. Jos jollakin on siis omakohtaista tietoa tästä niin olisin kiinnostunut!

Kimppavalmennus ei tosiaan taida olla paras ratkaisu ainakaan ravintovalmennusta haluavalle :D Mutta toi etävalmennus (jos siis ravintopuolesta puhutaan) onnistuu kyllä, mutten tiedä tuleeko yhtään halvemmaksi?

Aivan,Olen KCUF:in kanssa samaa mieltä.Kyllä jokaiselle on räätälöitävä omakohtaiset ohjeet varsinkin jos on kilpailuihin tähtäävä treeni tai dietti kyseessä.

utelias utelias :) mut mikäs lava tätä tyttöä houkuttaa?

Käys lukemassa tuota mun treenipäivyriä uudemman kerran niin eiköhän se minunkin laji sieltä paljastu :) Lavoja ne on voimanostolavatkin. :D

Kimppavalmennusta vastustavilta haluaisin kysyä, että mikä sitten tästä fitnesstouhuilusta tekee erilaisen lajin kuin muut yksilölajit. Kuten em. uinti tai moni muukin. Ja kyllä, myös joukkuelajeissa esim. jalkapallossa ja jääkiekossa tarvitaan myös yksilöllistä valmennusta. Mikä tästä muka tekee niin erikoista ettei samoja periaatteita voida soveltaa? Osa jutuista yhteisiä ja osa sitten yksilökohtaisesti sovellettuja. Perinteisesti tää laji vaan on tuota yksilövalmennusta suosinut, syy lienee kummiskin hieman pienemmissä harrastajamäärissä kuin em. lajeissa, kuin mistään muusta. Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta mielestäni kimppavalmennus sopii kehonrakentamiseen tms. aivan samalla lailla kuin muihinkin yksilölajeihin.

Noissa valmentajien hinnoissakin on paljon eroja, joten kannattaa hinta-asiaakin selvittää laajemmin, jos on opiskelija tms. Halvempi valmentaja ei välttämättä tarkoita huonompaa valmentajaa, vaan ehkäpä ei-niin-kaupallista valmentajaa.

Kimppavalmennushan sopii mainiosti silloin, jos treenaamaan päästään samoihin aikoihin. Kyllä treeniohjauksia voi mainiosti tehdä pikkuporukoille. Vaikka siellä pieniä eroja onkin esim. suoritustekniikoissa (jollekin ei sovi joku liike jne.) niin pääasiassa treenit voivat olla monellakin harrastajalla täsmälleen samanlaisia.

Ravintovalmennus on sitten hiukan eri juttu, mielestäni siinä yksilöllisyys tulee jo esille paljon enemmän. Ei 150-senttinen pikkusintti ja 175-senttinen mörssäri nyt vaan ole samalla viivalla muuta kuin korkeintaan ruoka-aineiden suhteen. Tässäkin sitä kimppaohjausta toki voitaisiin tehdä esimerkiksi sillä tavalla, että istutaan yhdessä alas ja valmentaja opastaa miten ruokavalio suunnitellaan yksilöllisesti ja itselle sopivaksi. Ruokien valinnat jne. olisivat sitten valmennettavien itsensä vastuulla.

Kimppavalmennushan sopii mainiosti silloin, jos treenaamaan päästään samoihin aikoihin. Kyllä treeniohjauksia voi mainiosti tehdä pikkuporukoille. Vaikka siellä pieniä eroja onkin esim. suoritustekniikoissa (jollekin ei sovi joku liike jne.) niin pääasiassa treenit voivat olla monellakin harrastajalla täsmälleen samanlaisia.

Ja varmasti sitä porukassa oppii paljon enemmän kanssareenaajilta kuin itsekseen yksinäisyydessä reenejä takova.

Suositut

Back
Ylös Bottom