umppari, *kele!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja subotai
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hola,

elikkäs Subotailta leikattiin umpisuoli tuossa kaksi viikkoa sitten, vi**u..
Varmaan saitilta löytyy kohtalontovereita?
Vatsa, siis leikkaushaava alkaa olemaan jo Ok ja pienimuotoiset treenailut voisi aloittaa kuulemma Juhannuksen jälkeen.
Ajattelin kuitenkin unohtaa pariksi kk:ksi rankat kyykyt etc. koska vaarana on haavatyrä jne.. uuh.

Eli ideoita miten ton treenailun aloittelisi..olen jo tällä viikolla heitelly varovaisesti parin tunnin kävelylenkkejä päivittäin.

Vit*tus on vaan ankara, koska kunto alkoi olemaan aika pirun kuoshissa ja sitten vatsa brakaa.. s**tana.

:(

leikkaus

itse olin kans 2,5kk sitten umpparileikkauksessa(terve suoli poistettiin). lääkäri sano että reenata saa aikaisintaa kk:den päästä mutta itsellä lepo kesti tasan 10 päivää. saa meinaa aika vitun monta liikettä karsia pois, kyykky nyt ilman muuta ja vedon voi aloittaa yllättävänkin nopeasti, penkki laittaa vastaan yllättävän kauan ellei tee sitä jalat ilmassa. toi lääkäri oli muuten Wahlmannin Marko.. :david:

Multakin leikattiin joskus taannoin (raskaana ollessa), oli kyllä tulehtunut. Mutta sanoivat, että n puolet leikkauksista on sellaisia, että se ei sitten olekaan tulehtunut. Mutta kun siitä ei oteta mitään näytepalaa, leikataan vaan. No eipähän sitten ainakaan tulehdu, kun on poistettu.

:thumbs: täälläpä ois kohtalontoveri, mulle kävi just samallalailla v.-95 ja just ku oli jääkiekon MM-loppuottelu suomi-ruotsi niin makasin sairaalassa enkä kyennyt ees taukotiloihin kattomaan kisaa ku olin nii kipee :curs: ja kaikenlisäksi mulla kerkesi umppari puhkeamaan ennen leikkausta ja siitä seurasi 1kk sairaalareissu, vatsakalvon tulehdus, munuaisten vajaatoiminta yms... eikä siinä vielä kaikki vaan jouduin uuden lääkkeen "koekaniiniksi" josta ei sit ollu mitään apua...paino putos 110kg->80kg :itku: no....sairaanhoitajille sanoin että harrastan tosimielellä voimailua ja pitäis saada jotain "systeemiä" että en menetä kaikkea mitä olin 10v natutreenillä saavuttanu..hoitsut pumppas muhun tipan välityksellä jotain aminohappoliuosta ja en sit tiiä olilko siitä apua mut paino ainaki tippui ton 30kg :( no..jahka olin päässy sairaalasta niin 3 viikon päästä jouduin sinne uudestaan kun oli massu pipi, ultralla kattovat haavan "alle" ja sieltähän löytyi 3kpl mätäpesäkkeitä jotka oli tulehtunu ja ne sit "imettiin" paikallispuudutuksella suoraan mahan läpi n. 15cm pitkällä paksuhkolla neulalla..mahalihasten kohdalla kuului *ruts ruts* ja suusta pääsi AUTS ja PRKL......sit ku pikkuhiljaa aloittelin treenihommat niin penkki oli tippunu about 100kg mut pikkuhiljaa lisäsin romua tankoon ku aloittelin 60kg ja vyötä laitoin kireämmälle ettei suolet tuu ulos :D tää meni nyt vähän överiksi mutta kerroin vaan oman kohtaloni ja kyllä siitä hoitajien tiputtamasta aminohaposta oli varmaan hyötyä ku 6kk tapahtuneesta pukkasin jo uuden ennätyksen ja paino oli noussut normaaliin eli 110kg..

Itselleni kävi niin "lupsakasti", että juuri kun umpparileikkauksen arpi oli parantumaan päin ja tikit edellisenä päivänä poistettu, niin kompastuin lakanaan, kaaduin ja löin leikkaushaavani suoraan sängyn metallitangossa olevaan mutkaan. Tietysti haava aukesi osittain, joten ei muutakun pyyhe kyljessä ensiapuun.. Pidensi parantumista vielä toiset pariviikkoa ennenkuin pystyi edes harkitsemaan mitään salijuttuja. :itku:

..jep, oli umpparin kuulemma tulehtunut ja pahasti. Tuskat oli ennen leikkausta (ja kunnon painkillereitä) sellaiset, että luulin jo kuolon korjaavan...hyi hitto.

Ne hoitsut kertoilivat, että nykyään tulee liikaa haavatyrästä kärsiviä potilaita. Varsinkin nuorehkoja salilla käyviä miehiä, heh..

Eli kaipa tässä on vaan otettava iisisti ja nautittava Suomen helteisestä kesästä :rolleyes:
No tulipahan kolmen viikon sairasloma, ou jeah!

Mun piti viime syksynä kasvatella umpeen n.10x2cm tulehtunut leikkaushaava.
Sainpahan katsella omia vatsalihaksia:D
Näyttää samalta kuin joku porsaan sisäfile kaupan lihatiskillä..

Pari kuukautta oli täysin taukoa salilta,
pari kuukautta varovaista treeniä ja nyt maha kestää ihan normaalisti.

Olipas pakko searchitella jotta mitä löytyy umppareista. Iteltä leikattiin (vähä tulehtunu) umppari ku olin kuudennella. Nyt menos lukion viimenen ja vieläki joskus tuntuu kipua, varsinki kyykys, tuos umpparihaavan seudulla. Tiedä sitte mikä hitto siinä on, mutta pirunmoinen polte tulee ja sitte saaki ottaa muutaman kilon pois ja ottaa rauhallisesti uusista. :/

juu mukavaltahan se umppari tuntuu :)
mullakin oli se kolme päivää kipeenä enne ku leikattiin..
kuulemma piti olla jo puhjennu ? :urjo:
onneks ei :worship:

mutta niistä grippereistä että aako niitä tilattua mistään suomalaisesta nettikaupasta ku wrangelta ostettu säätöjutullinene puristin on läpikoluttu :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Umppari sano poks! Eli juuri ennen talvilomaa alkoi vatsaan koskemaan ja kun ei kivut ruvennu hellittämään niin seuraavana päivänä lääkärille ja siitä meni neljä tuntia kun olin jo leikkauksessa. No leikkaus sujui (todennäköisesti) hyvin ja yhden täyden sairaalapäivän jälkeen kotiin. Viikon päästä leikkauksesta olikin tikkien poisto mutta hoitaja passittikin takaisin lääkärille, joka totesi että tulehtunut on, otti kuitenkin tikit pois ja määräsi antibiootteja.

About 5h kerkesin kotona olla kun haava repsahti puolittain auki (4cm) ja ylimääräiset nesteet valui pihalle :evil: Haavaa suihkussa putsaellessa oli aika villi fiilis kun ei ole tottunut siihen että on reikä mahassa. No seuraavana päivänä taas lääkärille joka passitti uudelleen sairaalaan jatkotutkimuksiin. Testeissä ei onneksi ilmennyt mitään lisäongelmia. Nyt Leikkauksesta on 3vk ja haava on vielä periaatteessa kokonaan auki. 2krt päivässä pitää putsata haava ja tunkea rätti sen sisään. Ja veikkaisin että menee vielä vähintään joku 2vk että se menee kokonaan kiinni, sen verran iso ja syvä se on. Eniten v****taa se ettei pääse salille vaikka muuten normaalisti pystyykin jo liikkumaan. Haluaisinkin tietää että voiko täyspainoisen treenaamisen aloittaa heti kun haava on mennyt kokonaan kiinni vai vieläkö on vaaraa haavan aukeamisesta?

Edit. Tippa sucks!

Hola,

juu..tota ota ihan iisisti ton umpparihaavan kanssa. Ainakin mua noi hoitsut pelotteli tyrällä.
Itse en ottanut leikkauksen jälkeen moneen kuukauteen mitään rankkoja liikkeitä (kyykky etc).
Nyt olen kuitenkin jo paremmassa kunnossa kuin ennen leikkausta (umppari sanoi poks siis toukokuussa -03).
Elikkäs malttia :)

Mä annoin kasvaa kunnolla kiinni + pieni varoaika.
Ei siinä mitään menetä jos välttelee keskikropan kuormitusta vähän aikaa vielä paranemisen jälkeen.

Siihen arven kohdalle jää ilmeisesti kohonnut haavatyrän riski.
Mulle suositeltiin jopa raskaista liikkeistä luopumista.

Miten se tyrä muuten iskee käytännössä. Tuntuuko jotain kipua jo ennen kuin se suoli pulpahtaa arven läpi?

Nyt on about kuukausi salitreeniä takana ja tähän asti olen jättänyt prässit ja maastavedot pois ohjelmasta. Osaako kukaan sanoa milloin haava on "täydellisesti" parantunut. Eli milloin pystyy taas prässäämään ja tekemään mavea? Tippui muuten tulokset uskomattoman paljon tuon sairasloman aikana. Nyt joutuu vaan tsemppaamaan että pääsee leikkausta edeltäneeseen kuntoon.

Laffer sanoi:
Nyt on about kuukausi salitreeniä takana ja tähän asti olen jättänyt prässit ja maastavedot pois ohjelmasta. Osaako kukaan sanoa milloin haava on "täydellisesti" parantunut. Eli milloin pystyy taas prässäämään ja tekemään mavea? Tippui muuten tulokset uskomattoman paljon tuon sairasloman aikana. Nyt joutuu vaan tsemppaamaan että pääsee leikkausta edeltäneeseen kuntoon.

..joo, ota vaan iisisti vielä. Aloita ihan pienillä painoilla jne. Itselläni pahin liike oli kyykky, jota pystyin alkaa tekemään ehkä n. 3kk:n päästä leikkauksesta ja silloinkin erittäin varovasti.
Eli: tee sellaisia liikkeitä, mitkä ei "pullota" vatsaa ja lisäksi vaikka pitkiä kävelylenkkejä..
Mun leikkauksesta on nyt ca. 11 kk ja olen siis paremmassa kunnossa ku ennen umpparin poistoa, vaikkakin olkapääni hajosi myös tuossa syksyllä jne.
Vi**u miten romu äijä..

Joutuu vaan käyttämään mielikuvitusta ton treenaamisen kanssa. Huomasin kylläkin sen, että MIKÄÄN liike ei ole pakollinen. Kehitystä tulee, vaikka et kyykkäisi tai tekisi penkkiä. Tietenkin noi on erinomaisia liikkeitä, mutta vaihtoehtojakin löytyy.

Kyllä se kunto alkaa sitten yht'äkkiä kohoamaan silmissä kunhan saat peruskunnon kohdalleen. Treeni-iloa!

Mullakin oli ongelmia umpparin kanssa, oli ärtynyt mutta meni itellään ohi eikä tarvinnut leikata. Oli muuten perkeleen kipee vaikka ei ollut edes tulehtunut, voi olla aika tuskaa kun se on oikeasti paskana.

Itellä tulehtu umppari 2 päivää ennen, ku oisin päässy intistä!!!!(vuosi1998). Kyllä vitutti, kun oltiin suunniteltu inttiristeilyt ja muut jo valmiiks. Makasin sitte tilkassa toipumassa leikkauksesta, kun muut lähti risteilylle. Pojat kävi vielä kaljapäissään moikkaamassa, IKINÄ EI OO VITUTTANU NIIN PALJON!

Sattu muuten ihan vitusti sen pari päivää. Paras oli vielä ku intin päivystävä lekuri anto vaa buranaa vatsakipuun ja seuraavana päivänä totes, et jos umppari ois ollu näin kauan tulehtunu, niin oisin jo kuolla kupsahtanut, naureskeli vielä päälle, heh heh, kyllä huvitti meitsiikin kun tiputuksessa makailin... Tää nyt oli vähän :offtopic: , mut toteempahan vaan, että aina voi asiat olla huonomminkin ;)

Jesuiitta sanoi:
Mullakin oli ongelmia umpparin kanssa, oli ärtynyt mutta meni itellään ohi eikä tarvinnut leikata. Oli muuten perkeleen kipee vaikka ei ollut edes tulehtunut, voi olla aika tuskaa kun se on oikeasti paskana.

Nyt on sitten sekin koettu miltä se tuntuu, eilen illalla leikattiin ja oon nyt jo kotona, nyt se vasta kipee onkin"!!1!!!!½½1232# :hyper:

rautavuori sanoi:
Mistä tuo umpisuolen tulehdus sitten aiheutuu!???

Joku saa tulla korjaamaan tämän minun väitteeni vääräksi mutta muistaakseni umpilisäkkeeseen vaan kertyy jotain paskaa ja se kun vähän aikaa muhii siellä niin tulehdus on valmis. Eli siihen ei ole mitään ulkoista syytä ja voi sattua kenelle tahansa milloin tahansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom