Umpilisäke

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Onko kellään kokemusta umpilisäkkeen leikkauksesta, että kauanko ootte ollu reenaamatta ja sillai?

Itselläni leikattiin viikko sitten ja nyt pääsin kotiin.. 4 kiloo oli paino sairaalassa pudonnu 69kg..64.7kg :D

Nilzinator sanoi:
Onko kellään kokemusta umpilisäkkeen leikkauksesta, että kauanko ootte ollu reenaamatta ja sillai?
Itselläni leikattiin viikko sitten ja nyt pääsin kotiin.. 4 kiloo oli paino sairaalassa pudonnu 69kg..64.7kg :D
Aika pitkään ne sua piti siellä, itse taisin olla reilun vuorokauden leikkauksen jälkeen. Tikit otettiin pois viikon päästä. Treenistä pidin taukoa muistaakseni 6 vko ja sitten aloittelin varovasti. Leikkaushaava taisi olla vajaa 10cm.

joo mulla kerkes puhjeta se siks olin niin kauan.. Mulle ne sano että ens viikolla sais alkaa harrastaa taas mut ajattelin et onkohan se vähän liian lyhyt aika..

varmaa tarkotti että pikkuhiljaa alottelet. ei kannata ainakaa heti täysillä vedellä :)

Minulta leikattiin umpisuolenlisäke 2001 Intiassa ja hyvin meni leikaus, tosin en treenailut tuolloin, joten en osaa sanoa yhtään, mutta tuolloin huomasin, että suomalaiset lääkärit ovat aika huonoja antamaan lausunnon. Kerottiin, että Intiassa about 4 lääkäriä oli sitä mieltä, että mulla olis umpisuolentulehdus, sitten soitettiin vakuutusyhtiöön ja juteltiin suomalaisten lääkärien kanssa ja ne totesi tyynesti, ei sillä oo mitään, kun sillä ei oo kipujakaan koko ajan. Noh ei ne meinannut ensiksi antaa lupaa leikkaukseen siis vakuutusyhtiö, kunnes isä sanoi:"jos toi poika tulee täältä ruumis arkussa pois, niin se on sitten oikeus juttu." Sitten ne totesi no leikatkaa vaan pois, on tai ei ole. Sitten leikkauksen jälkeen lääkäri totesi, jos oltaisi leikattu noin 24-48 tunnin päästä niin umpisuoles olisi posahtanut, joten aika onekas olin..

NGV sanoi:
Minulta leikattiin umpisuolenlisäke 2001 Intiassa ja hyvin meni leikaus, tosin en treenailut tuolloin, joten en osaa sanoa yhtään, mutta tuolloin huomasin, että suomalaiset lääkärit ovat aika huonoja antamaan lausunnon. Kerottiin, että Intiassa about 4 lääkäriä oli sitä mieltä, että mulla olis umpisuolentulehdus, sitten soitettiin vakuutusyhtiöön ja juteltiin suomalaisten lääkärien kanssa ja ne totesi tyynesti, ei sillä oo mitään, kun sillä ei oo kipujakaan koko ajan. Noh ei ne meinannut ensiksi antaa lupaa leikkaukseen siis vakuutusyhtiö, kunnes isä sanoi:"jos toi poika tulee täältä ruumis arkussa pois, niin se on sitten oikeus juttu." Sitten ne totesi no leikatkaa vaan pois, on tai ei ole. Sitten leikkauksen jälkeen lääkäri totesi, jos oltaisi leikattu noin 24-48 tunnin päästä niin umpisuoles olisi posahtanut, joten aika onekas olin..
huh :eek: vähä välinpitämätönt suomalaisilt...

^macke^ sanoi:
huh :eek: vähä välinpitämätönt suomalaisilt...

aika normaalia toimintaa kotimaiselta terveyshuollolta. niin kauan kun ei ole kovia kipuja niin äijä on kunnossa ja sitten kun on kipua niin buranalla lähtee kaikki. :down:

erkjetter sanoi:
aika normaalia toimintaa kotimaiselta terveyshuollolta. niin kauan kun ei ole kovia kipuja niin äijä on kunnossa ja sitten kun on kipua niin buranalla lähtee kaikki. :down:

Täälläpäin toinen valttikortti on mobilat

erkjetter sanoi:
jep. kokenu tonkii välillä vähä kantapään kautta..

Pötsistä kysymys

Nilzinator sanoi:

Moron,
Menee hieman alkup.kyssärin ohi, mutta tapauksena käynee.
Kyllä on kokemusta.
Leikattiin viime toukokuun alussa, ja siinä bouttia heinän ajoilla taas salille ja muutakin. Usean välivuoden jälkeen huomasin sopivan pakkosauman...;) Kiloja kun katos n.10. Tämä tosin vaati 8d letkuissa (tulo&meno).
Reeni käyntiin tutun tuntuisesti, eikä pötsi pahemmin vinoillut, kun rauhallisesti väännetty. Powerit tosin tuntuu olevan vieläkin osin kateissa, mut se varmaankin menee jo iän piikkiin (42).
Aasinsilta kyssäriin on pötsin uusi rakenne. Haava tuo 10cm ja sillä alueella peitteet joustaa niin, että kohdalla kamat pullottaa, kuin ois joku avocadon puolikas sinne unohdettu. Pari vko sitten lekuri pähki, et ei haittaa menoa kosmeettinen haitta. Silti ei uskalla rutistaa oikeen kunnolla, kun pelkää et kamat on sylissä...
Olisko täällä joku neuvoa-antava hereillä? Tänks.

Ps. Jutun vitsi piilee siinä, kun makuuttivat alkuun 3vrk haimapotilaana (vaikka lähettävä ilmoitti kipukohdan), jo puhjenneella... Sitten pikahätäleikkaus, kun oli jo kalvo tulehtunut.
Tämä "hoito" sitten aiheutti kohdalleni tahattoman laihtumisen, ja siitä taas kimmokkeen puntille. Heh.:rolleyes:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
erkjetter sanoi:

Tossa olikin kysymyksessä vakuutusyhtiön lääkäri mun käsittääkseni, eli ne nyt on aina sitä mieltä että mitään vikaa ei kenessäkään ole ja tapaturmainen käden telominenkin emännällä muuttui synnynnäiseksi viaksi. Eli noilla lekureilla on tarkoituksena vain saada vakuutusyhtiö pois korvausvastuusta.

Timba79 sanoi:
Tossa olikin kysymyksessä vakuutusyhtiön lääkäri mun käsittääkseni, eli ne nyt on aina sitä mieltä että mitään vikaa ei kenessäkään ole ja tapaturmainen käden telominenkin emännällä muuttui synnynnäiseksi viaksi. Eli noilla lekureilla on tarkoituksena vain saada vakuutusyhtiö pois korvausvastuusta.
Näinhän se on. Tosin todella huono veto vakuutusyhtiöltä, leikaus+muut kulut tulivat maksamaan noin 30 000 silloista markkaa. Se sairaalakin oli semmoinen :5: :n hotelli ja kun vakuutusyhtiö maksoi niin sweetiin vaan, jossa yksi vuorokausi maksoi about 1300 markkaa. Ja leikkauskin maksoi aika mojovasti ja tuon päälle Intiassa oli kesä ja kuumin kesä vuosisataan näytti 55 astetta varjossa joten kyllä tarkeni. Melkein haava mätäni, mutta sitten tajuttiin lähteä Suomeen lomaa viettämään. Sanotaanko näin, että olen saanut pienen elämäni aikana ihan kivasti rahaa vakuutusyhtiöltä. .:D

Mulla meni muutama vko ennen ku aloin tekemään yhtään mitään. Se leikannu kirurgi sano että oli melko rankkaa maastoa tuolla sisällä ja että on useampi vatsalihas poikki :eek: En tiiä sitte mitä höpötti, mut oli se helvetin kipee sen pari viikkoa, eikä vatsoja voinu käyttää ollenkaan, käytännössä mikä tahansa liike siis sattu.

Mut sitten parani todella nopeasti ja muistaakseni n. kuukausi leikkauksen jälkeen olin intissä aivan kuten muutkin, joten uskosin, että myös treenaminen olis ollu mahdollista (ite en treenannu sillon) poislukien keskivartaloa suuresti kuormittavat liikkeet. Niitä ennen tekisin paljon kaiken maailman korsettia vahvistavia liikkeitä pitkillä sarjoilla kun ainakin itellä oli ainakin vatsat melko paskassa kunnossa toipilasajan käyttämättömyyden takia. Ja tietty kaikki repivät liikkeet pois aluksi.

Multa on leikattu umppari joskus sillon kun dinosaurukset oli vielä nuoria ja sillon ainakin oli 4 viikon nostorajoitus eli tais olla viisi kiloa se maksimi...siitä on voinut ohjeet muuttua ja niin pois päin. Mä olin ainakin sillon niiiin kipee että maitopurkkikin jäi ottamati jääkaapista alussa - kumma juttu toi kipu, kun mulle on tehty kaksi keisarinleikkausta, selkäkin on operoitu, olkapää jne ja ikänä en ole ollut niin kipeä kuin umpparin jälkeen :eek: Mokoma pieni haava!

Enivei, ne sisäpuolen ompeleet sulavat noin 2-3kk (anestesiahoitaja kun olen, niin nuo lankojen päivitykset ei oikein ole mun alaa:jahas: ), siellä on monta kerrosta kiinni ja paree ottaa rauhallisesti, ettei saa jotain tyrimystä kiusaksi kun/jos ompeleet pettää. Se kyllä kestää tosin vetoa aikas paljon, mutta jos ommel ei katkea, niin ainahan kudoskin voi pettää :arvi: Ei ole kovin harvinaisia nuo arpityrien leikkaukset. Mä odottelin sektioiden jälkeen 6 viikkoa ennen kuin palailin salille, tosin onhan ne vähän isompia leikkauksia. Ei muuta kuin toipumisia!

Nilzinator sanoi:

Multa leikattiin 2 kk sitten! Vai pääsit kotiin vasta viikko leikkauksen jälkeen? Mä olin leikkauksen jälkeen yhden yön sairaalassa ja seuraavana iltana passitettiin kotio! Onneks oli vaimo auttamassa, kun omat vatsalihat oli pois pelistä...siinä leikkauksessa kun vedetään vinoja vatsalihoja auki. Multa ei vissiin meinannu suolta löytyä, kun arpea on melkein 20 senttiä!

Leikkauksen jälkeen kaks viikkoa lepäilin, sitten aloin käymään kävelyllä ja 4 vkon päästä aloin reenailemaan normaalisti.

Heikki722 sanoi:
Multa leikattiin 2 kk sitten! Vai pääsit kotiin vasta viikko leikkauksen jälkeen? Mä olin leikkauksen jälkeen yhden yön sairaalassa ja seuraavana iltana passitettiin kotio! Onneks oli vaimo auttamassa, kun omat vatsalihat oli pois pelistä...siinä leikkauksessa kun vedetään vinoja vatsalihoja auki. Multa ei vissiin meinannu suolta löytyä, kun arpea on melkein 20 senttiä!

Leikkauksen jälkeen kaks viikkoa lepäilin, sitten aloin käymään kävelyllä ja 4 vkon päästä aloin reenailemaan normaalisti.

Joo mulla kun kerkes se puhjeta kun koko ajan tuli jotain kiireellisempiä leikkauksia edelle. Aamulla Hatanpäälle (sairaala Tampereella) ja sieltä sit tutkimusten jälkeen n. klo 12 TAYS iin.. Sanottiin ekana että klo 15 leikataan ja sit klo 18 jne.. Loppujen lopuks leikkas sit yöllä joskus klo 24 jälkeen, vähän vitutti ku oli siinä välissä sit kerinny puhkee. Oli kuulemma ollu myös 10 cm matkalta täysin mätä se umpilisäke niin mikään iuhme ku oli ollu vatsa niin saatanan kipee :D

Mulla ei onneks jouduttu katkasee vatsalihaksia niinku ehkä joillain teistä.. On sen verran hyvä olo nyt että enköhän ala jo ens viikolla reenaa kunnolla judoo ja punttii :kippis1: Ja leikkauksestahan on reilu viikko.

:offtopic: Nyt kun sairaalassa laihduin n. 4-5 kg ja rasvat tippu 14-15% vähän reiluun kymmeneen :kippis1: Niin olisi kiva jos jotenkuten pystyis pitää tän alhasemman rasvaprosentin. Aiemmin siis paino ollu jotain 68-69 kg ja nyt se joku 64kg. Olisiko kellään vinkkejä miten ei heti tulis se paino takas ku alkaa taas syödä ja reenaa kunnolla ;)

Nilzinator sanoi:
Mulla ei onneks jouduttu katkasee vatsalihaksia niinku ehkä joillain teistä.. On sen verran hyvä olo nyt että enköhän ala jo ens viikolla reenaa kunnolla judoo ja punttii :kippis1: Ja leikkauksestahan on reilu viikko.

Viikossa tuskin on pelkkää rasvakudoksen vähenemistä sitä 4-5 kiloa ;) Ja kyllä sullakin vatsalihasten läpi on menty :rolleyes: Että tikkejä on sisuspuolella lihaskalvossa, vatsalihaksissa ja vatsakalvossa, mahdollisesti subkutiksessakin :arvi:

Operoitu on tosin sillä erolla että haava poksahti samana iltana auki tikkien ottamisen jälkeen. About 1kk leikkauspäivästä menin salille ensimmäistä kertaa (haava oli vielä vähän auki) ja rauhallisesti aloitin. Mavea /prässiä tai muuta uber-liikettä en tehnyt 6kk ihan vaan varmuuden vuoksi.

Itselläni taisi poksahtaa mokoma pussi kun en älynnyt mennä ajoissa sairaalaan :evil:

Spitium sanoi:
Viikossa tuskin on pelkkää rasvakudoksen vähenemistä sitä 4-5 kiloa ;) Ja kyllä sullakin vatsalihasten läpi on menty :rolleyes: Että tikkejä on sisuspuolella lihaskalvossa, vatsalihaksissa ja vatsakalvossa, mahdollisesti subkutiksessakin :arvi:

Luulen että se on kuitenkin suurimmaksi osaksi rasvaa mitä on lähteny.. Ainaki ku peiliin kattoo niin lihakset näkyy kyllä huomattavasti paremmin ja sillai ;)Nestettä on rasvaprosenttivesiprosenttivaan mukaan enemmän ku yleensä ja rasvat se vajaa 11..mut en sit tiä. Meinaatko et ois lihasta sit lähteny?

Mulle ainaki siellä sairaalassa sanottiin et on menty lihasten välistä et niitä oi o silvottu :)

Nilzinator sanoi:
Mulle ainaki siellä sairaalassa sanottiin et on menty lihasten välistä et niitä oi o silvottu :)

Jos mä en muuta tiedä, niin sen tiedän että vatsakalvon alle ja sisuselimiin ei pääse menemättä lihasten läpi:rolleyes: Eikä me niitä silvota, nätisti vaihtoviillosta mennään ;) Niin ja kilo rasvaa palaa kun kalorit on 7000 miinuksilla (jos olen väärässä niin hihkaiskaa) eli 4-5 kilon edestä (28000-35000kcal) tuskin on kalorivajetta viikossa tullut :) On varmasti osa rasvaa ja toinen mokoma sitten nesteitä. Ja jos ravitsemus on ollut heikonlaista niin kyllä proteiinit lihaksista sitten elimistölle on maistunut, mutta se on ihan minimaalista ja ei ansaitse edes ajatusta :lol2: Pikaista toipumista!

Suositut

Back
Ylös Bottom