Umpilisäke

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Spitium sanoi:
Jos mä en muuta tiedä, niin sen tiedän että vatsakalvon alle ja sisuselimiin ei pääse menemättä lihasten läpi:rolleyes: Eikä me niitä silvota, nätisti vaihtoviillosta mennään ;) Niin ja kilo rasvaa palaa kun kalorit on 7000 miinuksilla (jos olen väärässä niin hihkaiskaa) eli 4-5 kilon edestä (28000-35000kcal) tuskin on kalorivajetta viikossa tullut :) On varmasti osa rasvaa ja toinen mokoma sitten nesteitä. Ja jos ravitsemus on ollut heikonlaista niin kyllä proteiinit lihaksista sitten elimistölle on maistunut, mutta se on ihan minimaalista ja ei ansaitse edes ajatusta :lol2: Pikaista toipumista!

Mites muuten jos tehdään leikkaus tähystyksessä? Sillonhan ei pahemmin viillellä lihoja poikki, kun tulee reikä, josta tähystetään?

Spitium sanoi:
Jos mä en muuta tiedä, niin sen tiedän että vatsakalvon alle ja sisuselimiin ei pääse menemättä lihasten läpi:rolleyes: Eikä me niitä silvota, nätisti vaihtoviillosta mennään ;) Niin ja kilo rasvaa palaa kun kalorit on 7000 miinuksilla (jos olen väärässä niin hihkaiskaa) eli 4-5 kilon edestä (28000-35000kcal) tuskin on kalorivajetta viikossa tullut :) On varmasti osa rasvaa ja toinen mokoma sitten nesteitä. Ja jos ravitsemus on ollut heikonlaista niin kyllä proteiinit lihaksista sitten elimistölle on maistunut, mutta se on ihan minimaalista ja ei ansaitse edes ajatusta :lol2: Pikaista toipumista!

Kiitos kiitos :)

Sen vielä sanon että ei se kalorivaje varmaan mikään ihan pienikään ole ollut kun en käytännössä katsoen paria jogurttia lukuunottamatta mitään syönyt koko viikon aikana, nesteitä meni kyllä melkoisesti :(

No mutta pitää puntille mennä koittaa että onko vaikuttanut voimaan jos olisi vaikka vähän lihasta lähtenyt. ;)

Heikki722 sanoi:
Mites muuten jos tehdään leikkaus tähystyksessä? Sillonhan ei pahemmin viillellä lihoja poikki, kun tulee reikä, josta tähystetään?

Sairaalassa ku kysyttiin niin ne sano että tähystyksenä leikkaus tehdään ainoastaan naisille, yleensä silloin kun epäillään mahdollista raskautta. Miehille ei tähystyksenä leikkausta kuulemma tehdä. Sillonhan ei tosiaan jää pahaa arpea ku korkeintaan pari pikku reikää tekee :D

Ps. En sit tiedä miks ei miehille tehdä tähystyksenä..oisko sit se että siemenjohdin voi mennä poikki tai jotain.. :kippis1:

Heikki722 sanoi:

Niin, ei viillellä mutta toki ne pari pakollista reikää tulee samojen kerrosten läpi tottakai. Niissäkin tapauksissa ompeleet tulee joka kerrokseen, vaikka trauma onkin pienempi kuin avoleikkauksessa :) Tähystämällä tehdään sekä miehille että naisille, ei niitä putkia miehiltä saada sen helpommin poikki kuin naisiltakaan ;) Naisilla sitä vissiin enempi suositaan just sen takia, että kipujen taustalla voi olla gynen vaivoja (ovariokystia useimmiten) ja toki meillä ajatellaan myös sitä kosmeettista puolta :D Pari kertaa olen ollut umpparitähystystä todistamassa, eli lähes poikkeuksetta ihan perinteinen avoleikkaus, nopeempi homma kun ei tartte vehkeitä viritellä ja kaasulla täytellä. Umpparileikkaushan on äärettömän nopea toimenpide komplisoitumattomana versiona, tyyliin "vartti ja herätys" :rolleyes: Tähystyksen jälkeenhän ei olisi niitä kudoksen venyttymisestä ym aiheutuneita kipuja, mutta se kaasutäyttö tuo omat kärsimyksensä suurimmalle osalle.

Meikäläiseltäkin on umppari leikattu. Kolme yötä olin sillon sairaalassa. Kyllä siinä kuukauden päivät vähintään meni ennen kuin pysty taas liikkumaan. Silloin 10-vuotiaana en kylläkään puntannut pahemmin, mutta jääkiekkoa pelasin ja siitä tuli taukoo se noin kk.

Kaikkein vaikeinta oli ku ei voinut nauraa, ku sattu se leikkausviilto sen verran. Siinä sitä sitten itkun ja naurun välillä vaihteli, ku joku heitti jonku läpän. :)

Hämmer sanoi:
Meikäläiseltäkin on umppari leikattu. Kolme yötä olin sillon sairaalassa. Kyllä siinä kuukauden päivät vähintään meni ennen kuin pysty taas liikkumaan. Silloin 10-vuotiaana en kylläkään puntannut pahemmin, mutta jääkiekkoa pelasin ja siitä tuli taukoo se noin kk.

Kaikkein vaikeinta oli ku ei voinut nauraa, ku sattu se leikkausviilto sen verran. Siinä sitä sitten itkun ja naurun välillä vaihteli, ku joku heitti jonku läpän. :)

Sama oli toi naurujuttu mulla ekoina päivinä..:D

Ihmettelin miten mulla on niin nopeeta tää sit parantunu ku viikko on leikkauksesta ja tuntuu et huomenna voisin mennä jo vaikka puntille.. :kippis1:

Minä onnekas pääsin umpparileikkaukseen juhannusyönä... Voitte uskoa, että kaktus otsassa oli melkoinen, kun jouduin polilla makaamaan koko aaton! :(

Niin, luulin että multakin lähtisi pari kiloa sairaalassa olon aikana, mutta ei tosiaankaan! Pöhötys oli karsea tiputuksesta johtuen, kaikki raajat nakkimakkaroilla. Syödäkin oli pakko, kun hoitsut uhkailivat, etten muuten pääse kotiin...

Pari viikkoa sain sairaslomaa ja sen jälkeen kyllä palasin heti töihin ja normielämään. Treenaus jäi kyllä vähemmälle. Nykyään olen alkanut epäillä, josko sinne leikkauskohtaan olisi alkanut tulla kiinnikkeitä tms., koska joskus makuulta istumaan noustessa tai muissa yllättävissä liikkeissä tuntuu vihlaisevaa kipua. Onko muilla kokemuksia?

Heikki722 sanoi:
Multa leikattiin 2 kk sitten! Vai pääsit kotiin vasta viikko leikkauksen jälkeen? Mä olin leikkauksen jälkeen yhden yön sairaalassa ja seuraavana iltana passitettiin kotio! Onneks oli vaimo auttamassa, kun omat vatsalihat oli pois pelistä...siinä leikkauksessa kun vedetään vinoja vatsalihoja auki. Multa ei vissiin meinannu suolta löytyä, kun arpea on melkein 20 senttiä!

Leikkauksen jälkeen kaks viikkoa lepäilin, sitten aloin käymään kävelyllä ja 4 vkon päästä aloin reenailemaan normaalisti.
Hmm, kyllä nää Suomalaiset osaa tän homman... NOT
Tai sitten Villellä on vaan niin isot vatsalihakset..:D
Siis silloin 5 vuotta sitten kun mut leikattiin Intiassa, niin alunperin mulle piti tulla kolme pientä reikää, kun ne oli opiskellu USA:ssa uuden tekniikan, tosin sain noin 3-4cm haavan, kun eivät pystyneet tekemään tuolla American way:llä..

Suositut

Back
Ylös Bottom